Sünnib Alitalia 2, võimalik on lahkumine SkyTeamist
veigo
veigo
24. apr 2020 07:08

Alitaliaga seonduvad uudised Trip.ee-s on nagu väga halb järjejutt, mis läheb kogu aeg aina halvemaks, kuid mingid erilise kiiksuga koomilised momendid sunnivad seda ikka jälgima.

Lühikokkuvõtte eelmistest osadest toimunust:

  • Alitalia on alates 2017. aastast pankrotis.
  • Itaalia valitsus välistab lennufirma taasriigistamise ja hakkab otsima võimalikku ostjat.
  • Valitsus ei välista Alitalia riigistamist.
  • Itaalia valitsus annab Alitaliale ühe laenu teise järel, kuigi lennufirma teenib iga päev kahjumit 2 miljonit eurot.
  • Itaalia valitsus otsustab Alitalia taasriigistada.

Ja voilà – nüüd selgub, et Alitaliat mitte ei riigistata, vaid juunis luuakse täiesti uus firma, loomulikult riiklik, mis võtab Alitalia 100% üle. Ja seejuures alustab uus lennufirma praegust konteksti arvestades vägagi ambitsioonikalt. Kui nädal-paar tagasi tuli teateid, et Alitalia taasalustab oluliselt väiksema lennufirmana, lennates nii 25-30 lennukiga, siis nüüd teatas Itaalia majandusarengu minister, et uus Alitalia stardib praeguse 113 lennuki asemel hoopis 90 lennukiga.

Hüvasti, SkyTeam?

SkyTeami kuuluval Alitalial on koostööleping teise SkyTeami liikme Deltaga, mis saab läbi 21. mail. Deltal on uus koostöölepe Virgin Atlanticu ja Air France/KLM-iga ja Alitalia sellesse seltskonda ei mahtunud. See tähendab, et pärast 21. maid ei müü Delta enam Alitalia pileteid ega Alitalia Delta pileteid. See tähendab Alitaliale järjekordset lööki, kuigi pole teada, kui kasulik selline partnerlus Alitaliale kokkuvõttes oli. Nüüd on asutud üles soojendama ideed tihedamast partnerlusest Lufthansa ja Star Alliance’iga. Arvestades Lufthansa käitumist näiteks Brussels Airlinesiga, ei ootaks Lufthansa kaisutusest küll midagi head, aga eks itaallased ise tea. Samas on muidugi ka võimalik, et ähvardused SkyTeami suunas on teadlik väljapressimistaktika paremate tingimuste saamiseks.

SkyTeamile oleks Alitalia lahkumine järjekordne lennufirma kaotus lühikese aja jooksul. Aasta alagul lahkus allianssist China Southern Airlines, pikemat aega on rahulolematu olnud ka Kenya Airways.

Kokkuvõtteks

Kõiki Alitaliaga seotud uudiseid tuleb võtta paraja reservatsiooniga ja arvestada, et homme võib kõik olla juba taas kardinaalselt muutunud. Üldiselt tundub see järjekordne skeemitamine, mis samal ajal peab kuidagi rahuldama ka ametiühingute nõudmisi. Kust võtab Alitalia 2 turu 90 lennukile ja suudab ühtlasi lennata kasumlikult, on muidugi järjekordne müsteerium. Või siis mitte, kui riigi rahakott toetamas on ja Euroopa Komisjoni ametnikel kobisemist pole.

Reisikindlustus – milleks? Mul on Euroopa ravikindlustuskaart!?
If Kindlustus
Sisuturundus
Reisikindlustus – milleks? Mul on Euroopa ravikindlustuskaart!?
Kuidas muuta reisifotod unustamatuteks mälestusteks?
PrintMeEasy
Sisuturundus
Kuidas muuta reisifotod unustamatuteks mälestusteks?
Lennupakkumised
Foorum
Reisikaaslased