Tasuta viisaga transiitpeatused veidi eksootilisemates riikides pakuvad häid võimalusi külastada ümberistumisega lennureisi vältel mõnda linna, mis esialgu ehk reisiplaanis polnudki. Näiteks on sellist võimalust agarad pakkuma hiinlased, kus kõikides suuremates linnades saab edasilennu pileti olemasolul kolmandasse riiki teha tasuta transiitpeatuse.
Alates 2016. a. septembri lõpust alustas transiitreisijate riikimeelitamisega ka Lähis-Ida naftariik Katar, kes pakub kõigile, kes lendavad nende rahvusliku lennufirmaga Qatar Airways, tasuta 96 h vältava transiitviisa Doha lennuväljal. Taotlemine toimub lennupileti olemasolul Qatar Airwaysi kodulehel. Vastus saabub mõne päeva jooksul.
Katari transiitviisa ülemine osa
Katari transiitviisa tingimused:
- minimaalne ümberistumisaeg Doha lennujaamas on 5 h;
- vahepeatuse (stopoveri) maksimaalne kestus Kataris on 96 h;
- transiitviisa on saadaval kõikide riikide kodanikele;
- transiitviisa on tasuta;
- viisat ei pea ette taotlema;
- transiitviisa taotlemiseks on vajalik jätkulennu pileti olemasolu
Abdullah Bin Zaid Al Mahmoud Islamic Cultural Center "Bin Zaid"
Mida Dohas transiitpeatuse ajal teha?
2016. aasta lõpus tundus Doha olema üks suur ehitusplats. Kõike vana tõmmatakse kvartalite viisi maha ja asemele tuleb uus, anonüümne mittemidagiütlev klaas ja betoon. Kui ükskõik, kus mujal toimub ehitus mingil objektil, siis Dohas on selleks objektiks praegu terve linn. Kas tahetakse 2022. aasta (kuivaks) jalgpalli MM-iks muljet avaldada või mis iganes, aga ehitustegevus on tõesti massiivne. Maitseid on kindlasti erinevaid, aga buldooseriarmee saatmine iseenda ajaloo vastu millegipärast väga ei vaimustanud.
Doha tänavapilt. Lammutamine ja ehitamine käsikäes.
Doha - vana kõrvuti uuega
Dohat Dohana näeb eelkõige sealses vanalinnas, mis kipub olema veidi sama klassi turistikas, kui Tallinna vanalinn. Aga kõigele vaatamata on see just see koht, kuhu minna. Veidi üllatav oli see, et turgudel sulle pinda ei käidagi ja saab rahulikult omas rütmis uudistada.
Linnuturg Doha vanalinnas
Doha souq
Üks asi, mis Dohas täielikult puudub, on rentslid ja vihmavee ärajuhtimine. Kui peaks sadama (ja seda juhtub sealgi), siis on ikka väga enda mure, kuhu auto parkida. Võib vabalt juhtuda, et pooletunnise vihma järel istub auto meetrises vees.
Pärast vihma. Ümberringi on 4*-5* hotellid.
Doha ühe peamise vaatamisväärsusena reklaamitakse välja islami kunstimuuseum (Museum of Islamic Art). Seal käivad pea kõik, kes Katari satuvad. Aga nojah, nojah. Olles muidu päris suur muuseumisõber, jättis see koht kokkuvõttes siiski üsna leigeks. Ei mäleta, kas seal Dohast üldse midagi oli, valdav oli kuskilt mujalt islamiriikidest kokku kogutud asjad. Muuseumi parim osa tundus olema hoopis Hiinast ajutisel laenul olnud terrakotasõdalaste näitus.
Selleks, et Doha erinevatest piirkondadest parem pilt ette saada, võib kasutada paljudes linnades levinud hop on hop off bussi. See on siiski küllaltki kallis ja väga võimalik, et taksoga saaks linna odavamalt nähtud. Samalt veebilehelt leiab ka ülevaate Doha vaatamisväärsustest.
Veidi ebatüüpiline Katar - reisijuhist seda kohta ei leia.
Kokkuvõtteks
Võimalus tasuta Katari viisa saada on hea võimalus teha reisil väike vahepeatus. Arvestades ajalugu, pole Katarist mõtet loota ei Pariisi ega Londonit. Lähis-Idale tüüpiliselt püütakse olla moodne ja moderne, aga efekt on umbes sama, kui me tõmbaks maani maha Tallinna vanalinna ja ehitaks selle asemel hulganisti Tartu kaubamaja ja SEB panga tüüpi betoonist ja klaasist ehitisi. Aga nagu sellistel puhkudel ikka, kellele meeldib ema, kellele tütar.
Veetsin ise just 3 päeva/2 ööd Dohas ja suuremalt jaolt olen kirjeldusega nõus. Lisaksin siia mõned positiivsed noodid: