jd

Rändur, liitus Tripiga 9 aastat tagasi
33 meeldimist
6 postitust / 217 kommentaari
40 (6.4%) külastatud sihtkohta
Viimased kommentaarid

Ainult kaudselt teemasse haakuv: https://revolut.com
Revolut väljastab sulle kaardi, kuhu saab Eestist EURe kanda (0.38Eur sepa makse). Kasutada saad ülemaailma igal pool, kus MasterCard kõlbab (va mõned kohad USAs ja kohad, mis eeldavad päriselt krediitkaarti (st tahavad raha broneerida)).
Kuni 500 GBP ekvivalent on sularaha väljavõtt tasuta, lisanduda võivad kohaliku ATM-i tasud (näiteks USAs või Austraalias või Indoneesias).
Revolutiga makstes (tasuta on mingi 5k GBP ekvivalent) (ja raha välja võttes) saad sama kursi, mida Google näitab ja ei maksa mingeid lisa teenustasusid (va nädalavahetuseti, siis on kurss natuke kehvem).
Lisaks on Revoluti äppis võimalus kõik asjad (raha väljavõtt, magnet riba kasutamine, kaardi numbri kasutamine internetis) kinni keerata va Kiip ja PIN. Viimati sain USAs tasuta buriito, sest kaupmees otsustas raha alles järgmisel päeval maha võtta ja selleks ajaks olin ma kõik asjad jälle välja keeranud.
Äpp annab sulle push-notificationiga kohe teada, kui mingi tehing toimub/või oleks tahtnud toimuda.
See kõik eeldab edukaks kasutamiseks muidugi ligipääsu mobiilsele andmesidele.
PS Ma ei ole Revolutiga kuidagi seotud, ma olen lihtsalt 1,5 aastat väga õnnelikult kasutanud.

Suured USA lennufirmad (American, Delta, United), lendavad, kui lend on suurlinnade vahel, samal liinil kuni paarkümmend korda päevas. Kui sa jääd oma algsest lennust maha, pannakse sind lihtsalt järgmisele lennule, mis eeldatavasti läheb max 2h pärast. Mina ostaks tuima näoga 50 min vahega piletid ja laseks lennufirmal ennast lihtsalt järgmisele lennule panna.

Emotsioone, pilte, viimasel ajal olen hakanud magneteid ostma.
Kõige kauem olen kõrvale pannud erinevate maade kupüüre, alguses jäi lihtsalt raha kätte, nüüd jätan meelega midagi mälestuseks alles.

Token tahtis lihtsalt ennast "esimese" eestlasena tunda :)
Minu arvates oli Bali toit lihtsalt suurepärane, mida kohalikum warung, seda parem. Nende värske sambal on ikka vapustav.
Sõin 2 korda läänelikus toidukohas. Ühest neist sain kerge toidumürgituse. Teises oli toit küll hea, aga sama asja võin ma ka kodus süüa. Mõlemas kohas kulus ühe söögikorra (ja paari Bintangi) peale samapalju raha, kui warungides süües terve päeva peale kokku.

Lennufirma oli tegelikult Republic. Eesliini töötajad olid siiski Unitedi omad.

Veigo, lennupiletit ostes oled sa vaikimisi nõustunud "conditions of carriage'iga", mis lubavad lennufirmal sind lennult maha võtta ilma sinu nõusolekuta ja lubavad sind lennult eemaldata ka kabiinipersonali käskudele mitte allumise tõttu, seega väide "mitte ühtegi seadust rikkunud" on pisut ebakohane.

Cranky Flyeril on natuke emotsioonidevabam kokkuvõte: http://crankyflier.com/2017/04/11/dont-blame-overbooking-for-this-united-mess/

United oli juba enne lennufirma mida ma igal võimalusel vältisin, see juhtum ainult sügavdas antipaatiat.

Algne postitus on päris korralikult UK osas ebatäpne: keelatud on antud lennufirmade lennud konkreetsetest lennujaamadest: läpakat ei tohi käsipagasis olla kui sa lendad Türgist või Egiptusest vms. muudest ebasoovitavatest riikidest. Muidu toimuvad lennud tavaliste reeglite järgi.
Lisaks hingan ma isiklikult kergendatult et UK ei piiranud Doha kaudu saabuvaid lende. Doha on siiani olnud mu üks eelistatumaid ümbristumisjaamu teel Austraaliast Euroopasse.

Pildista juhiluba. Euroopa juhiload on ju ühesugused. Ma arvan, et Jumio (mis eeldatavasti AirBnb'le verifitseerimisteenust pakub) ei saa Eesti Id-kaardiga lihtsalt hakkama.
Või pildista passi.
Ma mäletan, et mul sujus enda registreerimine ja verifitseerimine ilma probleemideta. Loomulikult ma ei mäleta, mis dokumenti ma kasutasin.

Kui sa Singapuri Singapore Airlinesiga lendad siis eeldatavsti lendad sealt edasi Scootiga, mis on kah tegelikult Singapore Airlines. Seega ei ole mõtet muretseda, lennud lähevad samast terminalist etc.

Kui selle inimese suurus on tugevalt laiusesse, siis oleks kaasreisijate vastu ikkagi viisakas 2 kohta osta.
Juba ebameeldiv on tunde istuda kui keegi sinu niigi kitsale istmele lisaks "voolab".
Olenevalt lennukist on võivad istmed väga pisikesed olla (näiteks ATR-42/72). Istusin äsja Baruto taga Tallinn - Helsingi lennul ja ta ei oleks mitte kuidagi ühele kohale ära mahtunud.

Huvitav vaidlus teil siin käimas.
Enamik inimesi käib oma elus läbi laias laastus kahest etapist: "aega on rohkem kui raha" ja "raha on rohkem kui aega".
Mõlemas etapis on ootused asjadele erinevad :)
Mina olen erinevate kindlustustega enam-vähem elu lõpuni plussis (mul on kusagil üks 36000 Euri haigla arve, mille kindlustus kinni maksis) ja nende omamine on mind korduvalt aidanud.
Teemasse sobivalt: rentisin O'ahule Billigeri kaudu Dollarist lahtise katusega Mustangi (because Hawaii) koos 0 omavastutusega.
Dollar ei bronninud mult kaardilt lisaks mitte midagi.
Ühel õhtul parkides ei pannud tähele, et usa tavapärane betoonjurakas parkimiskoha lõpus oli seekord kõrgem ja sõitsin autol esimese kaitseraua peaagu küljest ära. Autot tagasi andes vaadati korraks rendilepingut ja öeldi "full CDW" ja sooviti mulle head päeva.
Dollar ei võtnud mu kaardilt mitte midagi.
Mina kulutan oma vähest aega pigem elamuste saamiseks kui muretsemiseks.

See "lisa-autoriseerimine" ehk 3D-Secure (3DS) ei ole kuidagi EL-iga seotud. 3DS kasutamine kaitseb sind (ja panka loomulikult) kaardipettuste eest.
Kui sul on 3DS olemas ja sellega on tehtud internetis makse siis on seda makse saajalt palju raskem tagasi nõuda väitega, et su kaart on varastatud.
Lennufirmad jms teenusepakkujad saavad ise valida, kas nad kasutavad 3DSi või mitte balansseerides pettuseriski makse tagasilükkamise/loobumise riskiga.

Veel üks dimensioon on lennufirma püsikliendiprogrammis kõrgele tasemele jõudnud reisijad.
Juhulendaja jaoks blokeeritakse paljud meeldivad kohad ära, et püsikliendid saaksid need soovikorral endale valida. Enamasti on sellised kohad lennuki ees otsas, mõnedel lennufirmadel on varuväljapääsu ja seinade esised (bulkhead-row) kohad samuti püsikundedele tasuta.
Tänapäeval on lennufirmad isegi nii tublid, et nad jätavad meelde, kus sa istunud oled, kui sa sama lendu korduvalt lennanud olen samuti saavad püsikunded eelistusi valida (aken, vahekäik, etc) kuhu neile vaikimisi kohad määratakse.
Mina saan alati Tallinna ja Helsingi vahet lennates Norra ATRis 18B istekoha näiteks, sest ma olen Finnair Plusi liige.

Kogu see "turvakontroll" ongi tsirkus ju USA rõõmustamiseks.
Näiteks Austraalia siselendudel pead ainult aerosoole ja geele ette näitama, võta nii palju vett või mett kaasa kui tahad.

Meega ei saa kindlasti läbi kui ei ole 100ml pudelitesse pakitud. Mult on korra ka purk pähklivõid ära korjatud. Olevat ka "geel" olnud.
Leib ja vorst jms on täiesti ok.

  1. Ainsa uue riigina külastasin Singapuri. Kõige meeldejäävam oli aga nädal metsikute kanadega koos telkimist O'ahul.
  2. Piletid on juba olemas suusatama Rootsi, turistlema Balile ja Jaapanisse, nädalavahetuseks Tasmaainasse. 90% kindlusega on plaan paar ööd viimaks Kataaris veeta. Loodetavasti õnnestub aasta teises pooles nädal mõnel Vaikse Ookeani paradiisisaarel veeta (Fiji, Tonga, Vanuatu, Uus-Kaledoonia etc.). Töö tõttu tuleb eeldatavasti 4-5 korda Londonis käia, heal juhul ka korra San Franciscos.
  3. Ma elan liiga kaugel, et nendest soodukatest mulle kasu oleks.

Ma igaks juhuks kirjutan lahti, miks ma ütlesin "ära lenda Air Madagascariga":
1) Lend Pariis - Antananarivo hilines 3 päeva (jah kolma PÄEVA) ning toimus lõpuks asenduslennukiga. Ma sain küll Air Madagascari kulul lennujaama hotellis vedeleda aga see rikkus kogu reisiplaani päris korralikult ära.
2) Lennu Toliara - Antananarivo - Nosy Be esimene segment lükati 8h enne väljumist kaks tundi varasemaks (jah VARASEMAKS), hea et ma hommikul korraks maile lugesin, väga-väga kiire hakkas. Sama lennu teine segment lükati 4h hilisemaks. 2h layoverist Antananarivos sai ootamatult 8h.
3) Samal Toliara - Antananarivo - Nosy Be lennul jäi üks seljakott maha, Air Madagascaril läks 3 päeva aega, et kott lõpuks meieni toimetada.
4) Lend Nosy Be - Antananarivo jäi 2h hiljaks.
5) Lend Antananarivo - Pariis jäi 1h hiljaks.
6) Päris mitmed kohalikud prantslased itsitasid, probleemidest kuuldes ja ütlesid et noh, Madagascaril kutsutakse Air Madagascarit "Air Peut-Étre" (air võib-olla).

Ma olen u 20 aastat lennanud ja viimastel aastatel lendan 30-40 segmenti aastas. Mitte ükski lennufirma ei ole isegi kumulatiivselt nii halba tulemust tekitanud, kui Air Madagascar 3 nädala ja 5-e segmendiga.

@Calebb, mitte midagi ei ole vaja välja printida. E estas on "electronic". Ma olen 5x USAs käinud (viimased 3x sellel aastal) mitte kordagi ei ole mitte keegi mult füüsiliselt midagi näha tahtnud. Piirdutud on küsimusega "ESTA on olemas?", ja kogu moos.

Ära raiska puid :)

Ma soovitaksin sügavalt Western Australiat. Lennake Perthi, võtke sealt auto ja sõitke kas põhja Shark Bay suunas või lõunasse Albany/Margaret River kanti. Põhjas on vapustavalt teistsugune loodus: punased kõrbed, lõputud sirged teed, inimtühjad rannad etc. Lõunas on natuke rohkem rohelisem aga ikkagi metsik Lõunaookeani rannik, veiniistandused jms.
Aastate eest veetsin 1 kuu WAs ja sõitsin mõlemad pooled läbi, kustumatud mälestused! Nii kustumatud et selle ajendil kolisin suisa Austraaliasse elama (kuigi tööturu tõttu idakaldale).
3 nädalat on muuseas väga vähe, Austraalia on väga-väga suur, olenevalt lennukogemusest veedate 3-5 päeva jetlagi käes ülejäänud aja põhimõtteliselt autos. Teed on samas eestiga võrreldes head ja kütus odav, kõik muu on kallis.

Olen 3-el erineval korral USA-s autot rentinud. 2-el korral Eesti juhilubadega, 1-el korral Austraalia/NSW juhilubadega ei ole mitte kunagi mitte mingit probleemi olnud. Korraliku liiklejana politseiga kokkupuuted puuduvad.

Lugedes @piloot'i postitust, siis, kui ma õigesti mäletan, "tehniline rike" ei kuulu enam EU arvates erakorraliste asjaolude alla.

Telefonide puhul on vahed sees küll. Halval juhul ostad telefoni mis Eestis ei tööta.
Kui sul on kindel telefon, mida sa osta tahad, siis tee eeltöö ja uuri konkreetseid mudelinumbreid (millist mudelit müüakse Eestis/Euroopas ja millist USAs) et need ikka kattuksid.
USAs on erinevatel mobiilioperaatoritel erinevad tehnilised lahendused, mõned neist on Euroopaga rohkem ühilduvad kui teised.
Samas, kui sa juhtumisi iPhone'i osta tahad, siis need on enamvähem globaalsed, Verizoni jaoks on vist eraldi, ilma SIM-kaardita versioon ja kõik.

Mina sõtsin viimati Dollariga (2015 alguses). Sunpass oli kohe olemas.
Pakuti mingit diili, et maksa XX USD ja kõik tasulised teed on ette makstud. Ma muidugi ei mäleta, mis see diil täpselt oli, aga selle diili ma võtsin ja mäletan, et hiljem, kokku arvutades, tuli odavam, kui teemakse ühekaupa maksta. Sõitmist oli palju, aga tänu sellele, et teemaksudele ei pidanud mõtlema sai näiteks Miamis mööda tasulisi teid päris palju edasi-tagasi Walmarti vuratud.

Visa ma MasterCard deebetkaardid töötavad kenasti. Aga soovitan kas ise Revoluti.

Ma olen mitu korda karripastat kaasa toonud. Bangkokis oli üks tore pood (nime loomulikult ei tea, aga suudaks kohal olles eeldatavasti üles otsida), kus sai lahtist karripastat plasttopsidesse kaasa osta.
Kambodža kokakoolis õpetati, et kui karripasta tops pealt õliga üle valada ja nii õhk eemale hoida säilib see vabalt aasta või rohkem. Olen nii ka teinud ja tai toidu tegemise rõõmu on olnud kauemaks.