Viimased kommentaarid

Austraalia valitsus on pessimistlikum: igasugused plaanid ja eelarved on tehtud 6-kuulistena. Kaasaarvatud sotsiaalse isoleerimisega seonduvate ootuste haldamine - st "planeerige, et te olete kodus 6 kuud".

Ja Austraalial on siiani päris hästi läinud.

Ma pildistan, aga üha vähem. Pigem, nagu Edagi, katsun ise hetkes kohal olla ja nautida, mitte kadreerida ja filtreerida.

Austraalia jätkab meetmete karmistamist:

- ebavajalik siseriiklik reisimine on rangelt mittesoovitatud

- asutused mille peamine eesmärk on "sotsiaalsus" on 23.03 lõunast suletud (kõik toidu-, joogi- ja tantsukohad, kinod, teatrid, muuseumid, kirikud, klubid, spordiklubid, kasiinod jms.). Valmistoidu kaasamüük on siiski lubatud. Kaubandus ja mingi osa teenindusest (näiteks juuksurid ja kosmeetikud wtf?) on veel lahti.

- vähemalt Western Australia, Southern Australia, Northern Territories, Tasmania ja Queensland (need on Austraalia osariigid ja territooriumid) on kehtestanud, mõningaste eranditega, kõigile osariiki/territooriumile saabujatele (seal hulgas ka mõnest teisest osariigist/territooriumilt) kohustusliku 14-päevase karantiini.

Piirangutel ei ole lõpukuupäeva, ametlik sõnum on - arvestage vähemalt 6 (kuue) kuuga.

Austraalia sulgeb homsest piiri - riiki pääsevad ainult kodanikud, residendid ja nende lähisugulased.

Qantas lõpetab kõik rahvusvahelised lennud ja tõmbab siseriiklike lende veel vähemalt poolevõrra koomale. Muuhulgas loobutakse 2/3 töötajaskonnast, mis on umbes 20000 inimest.

Austraalias ootab saabujaid 14-päevane karantiin.

Lisaks kehtestati täna kõige kõrgema kategooria "Ära reisi" soovitus tervele maailmale. See ei välista reisimist, aga muudab kõik Austraaliast ostetud reisikindlustused kehtetuks, sest neis kõigis on vastav tüüptingimus.

Seega on oodata, et lennuühendused ülejäänud maailmaga katkevad peaagu täielikult.

Ma planeerin süstemaatiliselt - mul on iga planeeritava reisi jaoks (plaan = tahaks minna) oma kogumishoius eeldatava eelarvega. Praeguse seisuga jätkan raha kogumist. Kui kraanid ühel hetkel lahti lähevad (ja kui ma vahepeal tööd kaotanud ei ole),  siis võiks kaunis mitme tulevikureisi eelarve koos olla.

Seega kavatsen pileteid osta küll. 

Veigo mainis lennufirmasid, aga ka kruiisifirmadel on täpselt samad probleemid. 

Ma olen 2021 aastaks planeerinud 2-3nädalast Kariibimere-kruiisi, ma eeldan, et õigel hetkel ostes tuleb see kätte väga hea hinnaga. 

Ja kui keegi peaks küsima, miks kruiisi, siis see on hea lihtne võimalus igasuguseid pisisaari/riike külastada, kuhu muidu on keeruline/kallis saada.

Revoluti kaardiga võib tekkida probleeme sest see on tehniliselt "prepaid" kaart, mille pealt ei saa raha "broneerida" . Eeldatavasti Revolut tehniliselt lubab seda teha, aga paljud teenused võivad kaardi kohe välistada, kui see on "prepaid".  Uber teeb, enne iga sõidu tellimust kaardile mikrosummas proovibroneeringu, et veenduda, et kaart on aktiivne ja võibolla siis välistab prepaid kaardid.

TransferWise'i kaart on deebetkaart, see töötab ka siis, kui broneeringuid on vaja teha.

Mürasummutavad klapid lapsi päris vait ei tee. Vaiksemaks aga küll.

Ühelt poolt: mulle ei meeldi lapsed, mul ei ole lapsi ja ma ei kavatse neid saada.

Teisalt: see on minu valik. Nagu on ka minu valik lennukisse istuda. Keegi ei sunni mind sinna metalltorusse, ikka ise lähen.

Seega, ole ise ja lase teistel kah olla. Sinu valikud ei ole olulisemad/paremad, kui lastega reisivate inimeste valikud.

Sinu boonusprogrammi lehel peaks kusagil olema päris põhjalikud tabelid ja võibolla isegi kalkulaatorid, mis näitavad, kui palju punkte tuleb. 

Finnari Plusil on näiteks selline leht: https://www.finnair.com/us/gb/finnair-plus/earn-points

Mis ma siin ikka vaidlen, dim123. 

Olen viimase 5 aasta jooksul umbes 40 korda Changi lennujaamas lende vahetanud. Ainuüksi see aasta olen juba neli korda Changis olnud.

Räägin vaid omadest isiklikest kogemustest.

Teemaalgataja reisib käsipagasiga, seega ei ole vaja passikontrolli läbida. Truvakontrollid on Changi termindalides 1, 2 ja 3 igas väravas eraldi.

Seega jään enda juurde - 70 min on absoluutselt piisav.

Vabalt tehtav. 

Changi MCT (minimum connection time, lühim lendudevaheline aeg) on 45 min.

Lisaks on Changi superorganiseeritud ja aastaid maailma parimaks lennujaamaks valitud.

Ainsa asjana tuleb tähele panna, et turvakontroll on igas väravas eraldi.

Lendan iga aasta korduvalt läbi Changi, viimati olin seal laupäeval.

Püsikliendiprogrammidel puudub Eestis üks oluline komponent - krediitkaardid. Enamik punkte teenitakse maailmas krediitkaardi avamisboonustest ja kaartide käivest.

Igal programmil on oma spetsiifiline koht, kust punktide kulutamine kõige mõistlikul. 

Olles ise ainult Finnair Plusi liiga tean ma seda kohta ainult Finnairi Plusil ja selleks on 50k punkti eest kauglennu äriklassi upgrade ka kõige odavamast turistiklassi piletist. 

Järgmine huvitav punktide kulutamisvõimalus on OneWorldi RTW (round the world) piletid, kus saab suhteliselt mõistlike punktide eest kaunis huvitavaid marsruute kombineerida. Lisaks tulevad muidugi maksud ja tasut, kuid need jäävad kõvasti all sellele, mis sama reis rahas välja ostes maksaks.

Modernsed lennukimootorid tunduvad olevat nii tugevalt füüsika piire kompavad, et ükski päris uus mootor ei ole ikka kohe üldse töökindel.

Aastaid Austraalias elanuna on siiani puudus korralikust mustast leivast. Ja spetsiifilistest Kalevi kommidest.

Kõik muud asjad on kohalikest poodidest saadaval.

Ma suutsin kusagil 15 aastat tagasi arusaamisele jõuda, et resimine on ainus põhjus miks ma ennast tööle vean.

Ma ei kavatse seda kunagi häbenema hakata. Minu silmaringi raadius on tänu  kümnetele külstatud riikidele oluliselt laienenud. Kohal olemist ei saa millegagi asendada.

Ma tasandan oma CO2 jalajälge mujal - ei oma lapsi, autot, kütet, ega jahutust, söön enamasti taimseid toite jms.

Võibolla teeb häbi mitte tundmise lihtsaks see, et ma reisin iseendale - mul ei ole ühtegi sotsiaalmeedia kontot, ma ei postita pilte ja ei oota laike.

Käisin 2019 kevadel. Mitte midagi ei küsitud.

@smallisland TransferWise'i kaardiga ei pea midagi konvertima. Kui sul on 3 Euri, 3 dollarit ja 3 naela erinevatel TransferWise'i arvetel ja maksad kusagil 10 AUD, siis võetakse raha automaatselt igalt arvelt kuni 10 AUD kokku saab.

Ise kasutan TransferWise'i ja Revoluti - mõlemalt saab 200 Euri väärtuses sularaha kuus tasuta. 

Mõlemal on äppis võimalus funktsioonide kaupa kaarti sisse/välja lülitada - nii viipe, kiibi, magnetriba, sularaha väljavõtu kui ka internetimakse saab ühekaupa välja lülitada.

See on äärmiselt abiks kui reisid riikides, kus kaartide kopeerimine on laialt levinud (USA näiteks).

Mul on mõlemal kaardil tavaliselt sees ainult viibe ja kiip. Muud funktsioonid lülitan sisse ainult mingi konkreetse tehningu teostamiseks. Ja siis kohe välja.

TransferWise'i kaardiga olen ka autot rentinud nii, et sellelt broneeriti tagatisraha nagu krediitkaardilt - töötas kenasti. Bronni vabastamine võttis paar nädalat aega ainult.

Aricani ei ole käinud, jõudsime kuni Iquiqueni. Veetsime nädala väikese matkabussiga San Pedro de Atacama ümbruses kõiki neid kohti külastades, mida Joosepx juba mainis. Sõitsime muuhulgas üle u 4800m mäekuru (kõrgeim "tipp" kus ma käinud olen). Ööbisime Linnutee tähtede all (Atacama kõrb on olematu valgussaastusega). Kokkuvõttes oli unustamatu kogemus. Väga ägedad olid ka Iquique teeristil, Ruta 5 pealt keerates, maha jäetud Humberstone ja Sta Lucia.

See oli ainult osa meie Tšiili reisist, nii et lendasime Santiagost Calamasse ja tagasi. Calamast sõitsime bussiga San Pedro de Atacamasse ja sealt rentisime matkabussi.

1) Austria, Myanmar, Tai, Lõuna-Korea, Singapur, Kalifornia, Budapest, Tonga, Fiji, Uus-Kaledoonia, lisaks korduvalt London. 277k km kumulatiivset lennudistantsi

2) Suusareisid Itaaliasse ja Austriasse, nädal Jaapanis Osaka kandis, konverents Kalifornias, tööreisid Singapuri ja korduvalt Londonisse on juba ära planeeritud. Lisaks tuleb ehk nädal kusagil Kagu-Aasias ja loodetavasti paar nädalat matkaautoga Uus-Meremaal.

3) -

Ma backpackin ikka, lihtsalt läbi esimese klassi ootesaalide ;)

FCT-s ei ole kordagi käinud. Küll olen teinekord sattunud DXB EK F-i ootesaali, seega julgen kah arvata: 

- minu jaoks vaieldamatult parima teeninduse ja toiduga on Quantase First ootesaalid Sydneys ja Melbourneis. LAX-i oma on tunduvalt kehvema teenindusega. Singapuri satun alles veebruaris. Teenindus on Austraalialikult inimlik, ei teki ori-orjapidaja tunnet. 

- kaunis lähedale jõuavad ka Cathay The Pier F Hong Kongis ja F LHR-is. Aga, peale 10-ndat külastust on see ikkagi lihtsalt koht, kus sa ootad. Kuigi oluliselt paremini söönuna, kui teised ;)  

 Ja isegi mind, kõigest OWE-d, tunnevad mõned teenindajad nii SYD kui HKG laundžides nägupidi.

Olenevalt kruiisist ja riikidest. Tihti peale usaldavad riigid kruiisifirmasid piisavalt palju et dokumente ei kontrollita ühesgi sadamas (va sinu kruiisikaarti, mida kontrollitakse korduvalt nii peale, kui ka maha minnes).

Olen olnud kruiisidel kus passi näitasin ainult sisse registreerimisel ja lähtesadama riigi piirivalvele enne laevale minekut.

Kruiisifirma leht peaks sulle teada andma millised viisad (ja kindlustused, mõned riigid nõuavad ka kindlustuse olemasolekut) sul olema peavad.

1) USA piir võib olla "huvitav". Lisaks ei maksa TSA turvatsirkust unustada, ka see võib kõvasti aega võtta. Seega ise 3h ümber ei istuks. 

Samas, viimati istusin LAXis vähem kui 2h TBIT - T6 ümber ja oli aega vahepeal kiirelt süüa. Teisalt olen teinekord 1,5h piiril sabas seisnud ja 40min turvakontrolli oodanud
2) Mida rohkem sa lendad, seda rohkem sa käsipagasit armastad - kõik need 5min seal, 20min mujal (või 1h, kui Singapuris välku lööb) pagasiootamised moodustavad kokku päris korraliku aja, kui sa kümneid lende aastas teed.