Viimased kommentaarid

Sinu boonusprogrammi lehel peaks kusagil olema päris põhjalikud tabelid ja võibolla isegi kalkulaatorid, mis näitavad, kui palju punkte tuleb. 

Finnari Plusil on näiteks selline leht: https://www.finnair.com/us/gb/finnair-plus/earn-points

Mis ma siin ikka vaidlen, dim123. 

Olen viimase 5 aasta jooksul umbes 40 korda Changi lennujaamas lende vahetanud. Ainuüksi see aasta olen juba neli korda Changis olnud.

Räägin vaid omadest isiklikest kogemustest.

Teemaalgataja reisib käsipagasiga, seega ei ole vaja passikontrolli läbida. Truvakontrollid on Changi termindalides 1, 2 ja 3 igas väravas eraldi.

Seega jään enda juurde - 70 min on absoluutselt piisav.

Vabalt tehtav. 

Changi MCT (minimum connection time, lühim lendudevaheline aeg) on 45 min.

Lisaks on Changi superorganiseeritud ja aastaid maailma parimaks lennujaamaks valitud.

Ainsa asjana tuleb tähele panna, et turvakontroll on igas väravas eraldi.

Lendan iga aasta korduvalt läbi Changi, viimati olin seal laupäeval.

Püsikliendiprogrammidel puudub Eestis üks oluline komponent - krediitkaardid. Enamik punkte teenitakse maailmas krediitkaardi avamisboonustest ja kaartide käivest.

Igal programmil on oma spetsiifiline koht, kust punktide kulutamine kõige mõistlikul. 

Olles ise ainult Finnair Plusi liiga tean ma seda kohta ainult Finnairi Plusil ja selleks on 50k punkti eest kauglennu äriklassi upgrade ka kõige odavamast turistiklassi piletist. 

Järgmine huvitav punktide kulutamisvõimalus on OneWorldi RTW (round the world) piletid, kus saab suhteliselt mõistlike punktide eest kaunis huvitavaid marsruute kombineerida. Lisaks tulevad muidugi maksud ja tasut, kuid need jäävad kõvasti all sellele, mis sama reis rahas välja ostes maksaks.

Modernsed lennukimootorid tunduvad olevat nii tugevalt füüsika piire kompavad, et ükski päris uus mootor ei ole ikka kohe üldse töökindel.

Aastaid Austraalias elanuna on siiani puudus korralikust mustast leivast. Ja spetsiifilistest Kalevi kommidest.

Kõik muud asjad on kohalikest poodidest saadaval.

Ma suutsin kusagil 15 aastat tagasi arusaamisele jõuda, et resimine on ainus põhjus miks ma ennast tööle vean.

Ma ei kavatse seda kunagi häbenema hakata. Minu silmaringi raadius on tänu  kümnetele külstatud riikidele oluliselt laienenud. Kohal olemist ei saa millegagi asendada.

Ma tasandan oma CO2 jalajälge mujal - ei oma lapsi, autot, kütet, ega jahutust, söön enamasti taimseid toite jms.

Võibolla teeb häbi mitte tundmise lihtsaks see, et ma reisin iseendale - mul ei ole ühtegi sotsiaalmeedia kontot, ma ei postita pilte ja ei oota laike.

Käisin 2019 kevadel. Mitte midagi ei küsitud.

@smallisland TransferWise'i kaardiga ei pea midagi konvertima. Kui sul on 3 Euri, 3 dollarit ja 3 naela erinevatel TransferWise'i arvetel ja maksad kusagil 10 AUD, siis võetakse raha automaatselt igalt arvelt kuni 10 AUD kokku saab.

Ise kasutan TransferWise'i ja Revoluti - mõlemalt saab 200 Euri väärtuses sularaha kuus tasuta. 

Mõlemal on äppis võimalus funktsioonide kaupa kaarti sisse/välja lülitada - nii viipe, kiibi, magnetriba, sularaha väljavõtu kui ka internetimakse saab ühekaupa välja lülitada.

See on äärmiselt abiks kui reisid riikides, kus kaartide kopeerimine on laialt levinud (USA näiteks).

Mul on mõlemal kaardil tavaliselt sees ainult viibe ja kiip. Muud funktsioonid lülitan sisse ainult mingi konkreetse tehningu teostamiseks. Ja siis kohe välja.

TransferWise'i kaardiga olen ka autot rentinud nii, et sellelt broneeriti tagatisraha nagu krediitkaardilt - töötas kenasti. Bronni vabastamine võttis paar nädalat aega ainult.

Aricani ei ole käinud, jõudsime kuni Iquiqueni. Veetsime nädala väikese matkabussiga San Pedro de Atacama ümbruses kõiki neid kohti külastades, mida Joosepx juba mainis. Sõitsime muuhulgas üle u 4800m mäekuru (kõrgeim "tipp" kus ma käinud olen). Ööbisime Linnutee tähtede all (Atacama kõrb on olematu valgussaastusega). Kokkuvõttes oli unustamatu kogemus. Väga ägedad olid ka Iquique teeristil, Ruta 5 pealt keerates, maha jäetud Humberstone ja Sta Lucia.

See oli ainult osa meie Tšiili reisist, nii et lendasime Santiagost Calamasse ja tagasi. Calamast sõitsime bussiga San Pedro de Atacamasse ja sealt rentisime matkabussi.

1) Austria, Myanmar, Tai, Lõuna-Korea, Singapur, Kalifornia, Budapest, Tonga, Fiji, Uus-Kaledoonia, lisaks korduvalt London. 277k km kumulatiivset lennudistantsi

2) Suusareisid Itaaliasse ja Austriasse, nädal Jaapanis Osaka kandis, konverents Kalifornias, tööreisid Singapuri ja korduvalt Londonisse on juba ära planeeritud. Lisaks tuleb ehk nädal kusagil Kagu-Aasias ja loodetavasti paar nädalat matkaautoga Uus-Meremaal.

3) -

Ma backpackin ikka, lihtsalt läbi esimese klassi ootesaalide ;)

FCT-s ei ole kordagi käinud. Küll olen teinekord sattunud DXB EK F-i ootesaali, seega julgen kah arvata: 

- minu jaoks vaieldamatult parima teeninduse ja toiduga on Quantase First ootesaalid Sydneys ja Melbourneis. LAX-i oma on tunduvalt kehvema teenindusega. Singapuri satun alles veebruaris. Teenindus on Austraalialikult inimlik, ei teki ori-orjapidaja tunnet. 

- kaunis lähedale jõuavad ka Cathay The Pier F Hong Kongis ja F LHR-is. Aga, peale 10-ndat külastust on see ikkagi lihtsalt koht, kus sa ootad. Kuigi oluliselt paremini söönuna, kui teised ;)  

 Ja isegi mind, kõigest OWE-d, tunnevad mõned teenindajad nii SYD kui HKG laundžides nägupidi.

Olenevalt kruiisist ja riikidest. Tihti peale usaldavad riigid kruiisifirmasid piisavalt palju et dokumente ei kontrollita ühesgi sadamas (va sinu kruiisikaarti, mida kontrollitakse korduvalt nii peale, kui ka maha minnes).

Olen olnud kruiisidel kus passi näitasin ainult sisse registreerimisel ja lähtesadama riigi piirivalvele enne laevale minekut.

Kruiisifirma leht peaks sulle teada andma millised viisad (ja kindlustused, mõned riigid nõuavad ka kindlustuse olemasolekut) sul olema peavad.

1) USA piir võib olla "huvitav". Lisaks ei maksa TSA turvatsirkust unustada, ka see võib kõvasti aega võtta. Seega ise 3h ümber ei istuks. 

Samas, viimati istusin LAXis vähem kui 2h TBIT - T6 ümber ja oli aega vahepeal kiirelt süüa. Teisalt olen teinekord 1,5h piiril sabas seisnud ja 40min turvakontrolli oodanud
2) Mida rohkem sa lendad, seda rohkem sa käsipagasit armastad - kõik need 5min seal, 20min mujal (või 1h, kui Singapuris välku lööb) pagasiootamised moodustavad kokku päris korraliku aja, kui sa kümneid lende aastas teed.

Ma ei ole küll aktiivne keele-nats, aga halvasti loetavad/kehvasti kirjutatud kommentaarid-teemad jätan lihtsalt vahele. 

Ega keegi ei käsi mul lugeda (ega vastata).

Helsinkis ei huvita automaati mitte midagi muud, kui sinu elektrooniliselt loetav reisidokument. Üldse ei tule ette et kusagil oleks olnud passikontrolli automaat, mis oleks pardakaarti tahtnud.

Oneworldi mittekuuluvatelt partnerlennufirmadelt saab ainult award-punkte, aga mitte tier-punkte. 

Staatuse tagaajamiseks on olulised just tier-punktid.
Nagu tom1967 juba kirjutas on kõige parem Finnair Plusi punktide kasutamisviis kauglennu upgrade'id. Kõige parem = ühe punkti eest saab kõige rohkem rahalist väärtust.

Mataveri lennujaam Lihavõttesaarel on päris äge. Maandumisrada enamvähem saare kõige laiema osa pikkune. See pikendati-laiendati 80-nendatel aastatel olemaks varulennujaam kosmosesüstikutele.

Huvitavakse teeb selle veel fakt, et lähim varulennujaam on Santiagos, Tšiilis, mis on üle 3700 kilomeetri kaugusel. Selle tõttu tohib olla teel (ja tagasi) Lihavõttesaarele õhus ainult üks lennuk, mis lähemal kui 1500 kilomeetrit Mataveri lennujaamale.
Samuti on see koht, kus saab Boeing 787 kõrvale jalutada ja siis trepist üles lennukisse turnida.

Finnair jabab Juneyoga koodi, vaatamata Stari-le. Samamoodi jagab Finnair koodi ka näiteks Air France'iga.

Päris ilma plaanideta käisin kunagi Hiinas. Piletid olid edasi-tagasi erinevatest linnadest ja lisaks oli hinnas veel üks siselend.

Lonely Planeti võtsin esimest korda kätte lennukis Pekingisse.
Mul on sellest reisist väga häid mälestusi. Aga samuti on väga palju asju, mis jäid tegemata, sest nende tegemiseks oleks pidanud eeltööd/broneerimisi tegema.
Sellest õppinuna katsun nüüd laiemas laastus panna kirja asjad, mida kindlasti näha-teha tahaks ja teha pisut eeltööd, kas nende nägemiseks-tegemiseks on vaja midagi väga pikalt ette ära teha. Töötab paremini pikematel reisidel - 5 nädalat Tšiilis möödus nii, et kõik siselennud sai ostetud kohapeal ja plaan oli umbes nädal ette. Samas, 10 päeva Lõuna-Koreas sai suht täpselt ära planeeritud - temple stayd oleks näiteks väga raske olnud selle ajaga koha peal ära orgunnida.

Minult on tavaliselt küsitud, miks?, kui kauaks? Samad küsimused on tavaliselt saanud kõik enne mind kuuldeulatuses olnud inimesed.

Mida ma olen, korduvalt Austraaliast USAsse lennanuna, tähele pannud, on see, et aeg ajalt on Austraaliast tulnud reisijad suunatud eraldi järjekorda, kus käib passide tembeldamise liinitöö (peale seda, kui sa oled masinas oma ankeedi ära täitnud ja pildi/sõrmejäljed ära andnud) - ei ühtegi küsimust.

Osta edasi-tagasi piletid TLL-SIN ja edasi-tagsi piletid SIN-SYD.

Soovitan teha ka tagasi tulles vähemalt üks ööpäev peatust.
24h lennukites/lennujaamades veetmine ei ole just kõige meeldivam.
Singapuri saab kõige lihtsamalt Finnairiga läbi Helsinki. Sealt edasi on väga palju valikut: BA, Qantas, Singapore Airlines, Scoot lendavad kõik otse. 
Kui vähe rohkem seiklushimuline, siis AirAsiaga saab läbi Kuala Lumpuri, Garudaga läbi Jakarta ja kindlasti õnnestuks veel midagi kombineerida.