Viimased kommentaarid

Kas kellelgi kolmandate osapoolte kindlustuste kasutajatest on rääkida ka konkreetseid näiteid sellest, kuidas kahjude hüvitamine läinud on?

Kui lihtne oli asju ajada? Kui kaua läks aega, et rendifirmalt, eriti väiksematelt, vajalikud paberid kätte saada? Kui kaua läks aega, et kindlustus raha välja maksaks?
Kuni kindlustusjuhtumini on alati kõige parem kindlustus kõige odavam. Pärast kindlustusjuhtumi juhtumist võib arvamus muutuda.
Ma olen korra renditud Mustangil esimese otsa plastiku ühest nurgast korralikult lahti sõitnud - originaal klambreid/kinnitusi ei jäänud selles nurgas ühtegi terveks.
Autot tagasi andes viibati ainult käega, sest mul oli rendifirma täiskasko.

Päris nii see ei käi, nagu E.T. seletas - iga pereliige peab olema Finnair Plusi liige. Kui nad seda ei ole, lähevad nende punktid kaduma, neid ei kanta automaatselt sellele reisijale, kes on Finnair Plusi liige.

Grupi osas on E.T.-l õigus - seal olevate liikmete vahel on punktide liigutamine tasuta.

Olen paar korda HKs Apple Store'ist arvuteid ostnud. Enamvähem kõige odavam koht maailmas (va mõned USA osariigid), kust Apple asju osta.

Samuti saab näigeks HKs Apple Store'ist 2 füüsilise SIM kaardi pesage iPhone XR-i, mis on ainult Hiina turu jaoks, aga töötab kenasti ka igal pool mujal.

Mul on tsikli lenksu küljes Tom-Tom. Sest:

- see on pritsme-, tolmu ja põrutuskindel
- sellel on korralik hoidja, mis on permanentselt tsikli küljes
Sellega head omadused lõppevad.
See on:
- halva ekraaniga
- aeglane
- täiesti nähtamatu, kui päike õige nurga alt paistab
- kinnastega peaaegu kasutamatu, kuigi peaks olem just kinnastega kasutamiseks mõeldud
- kohmaka marsruudikoostamise tarkvaraga
- ainult mõni kord aastas uuenevate kaartidega
Autosse, kui oleks plaan reisimiseks autot kohandada, organiseeriks midagi tahvlist ja spetsiaaltarkvarast ja võib-olla välisest GPS-i antennist.
Ükskõik millise seadme sa ostad, jääb see tänapäeval nutiseadmele ja seal olemasolevale tarkvarale igal juhul alla.

Chengdu linnana oli mõttetu, aga seal ümber oli üht-teist teha:

- pandasid sai umbes meetri kauguselt näha http://www.panda.org.cn/english/
- Leshansis on maailma suuruselt teine (kui India oma juba valmis peaks olema) liivakivisse raiutud Buddha kuju
- Emei mäe otsa kõndimine oli samuti päris huvitav kogemuse
Viimased kaks eeldavad küll ööbimist Chengdust eemal

Lennupileteid ostsin kohapeal ctrip.cn-ist, Hiina seest ostes olid oluliselt mõistlikuma hinnaga.

Shenzhenni saab HK-st mingi piirilt antava spetsviisaga, aga mitte kaugemale

HK va heade hindadega hotell.

Lihtne koht Hiinaga alustamiseks, saab läänemaailma kogemusega hakkama. 
Peking ja Shanghai on päris Hiina, minul võttis ikka esimese hooga hinge kinni, Guangzhoust rääkimata. Xi'anis ei ole käinud.

Olin Aprillis korraks Myanmaris, mitte kusagil ei olnud dollareid või eurosid vaja. 

Võtsin ATMist kyatte ja kõik asjad said nendega ära aetud. 
Ainus põhjus, miks võiks USD/EUR mõistlik olla on see, kui sul on vaja sularaha eest midagi suuremat maksta, aga isegi suured asjad saad kyattides makstud, lihtsalt siis on hetkeks väga palju kupüüre käes.

Nädalaks ei läheks. Aga Dohas/Kataaris on ikka pisut rohkem teha, kui "3 h linnatripp ja kõik". Mul kulus ainuüksi suurepärases Islamikunsti Muuseumis üle 3h.

Lisaks on Kataar kenasti kõrbes - võimalik erinevate pikkustega kõrbe safareid võtta (ise käisin poolepäevasel, sellest on kustumatud mälestused, kuidas kohalik šeik oma v8 Land Cruiseriga duune mööda rallis).
Lisaks on seal veel mõned väiksemad kohad, mida oleksin tahtnud külastada, aga olin ainult 3 päeva, seega ei jäänud piisavalt aega.

Sellist asja, nagu "päevakurss" või "ametlik kurss" ei ole olemas. Valuutade kurss muutub üldiselt enamiku aja reaalajas.

TransferWise'il on inimkeelne seletus valuutakursist (inglise keeles) https://transferwise.com/gb/mid-market-rate
Kui palju kursiga petta saad on kõige lihtsam Googeldada EUR to XXX ja vaadata, kui palju erinevus on.
Mul on nii Revoluti kui TransferWise'i kaart, kummagiga saab kuus tasuta 200Euri välja võtta, seega kokku 400. Üks on Visa ja teine on MasterCard mis on vahetevahel oluline.
TransferWise'i kaardi eeliseks on see, et see on deebet kaart, erinevalt Revolutist, mille kaart on pre-paid.
Ma olen TransferWise'i kaardiga rahus autosid rentinud jms. Revoluti kaardiga oli kunagi tagatise bronnimisega probleem.
Mõlemal saab äpist jupikaupa kaarti kinni panna - ATM, magnetriba, kiip, viibe, online saab - kõik saab ükshaaval kinni keerata. Eriti abiks kohtades, kus kaartide kopeerimine on levinud (USA näiteks).
Mul on vaikimisi kõik peale viipe kinni ja keeran lahti siis, kui midagi on konkreetselt vaja, ja siis kinni tagasi.

Käisin kah eelmise aasta lõpus viimaks Egiptuses. Koos Egiptusest pärit sõbraga. Kes kirjutas enne pika sissejuhatuse "Egiptuse kultuuri". Milles oli kenasti ära mainitud, et politseisse ostetakse töökohti ja see on normaalne.

Samuti lendasin EgyptAiriga 2 kauglendu ja kaks lühilendu. EgyptAir oli kaunis kummaline kogemus - maandunud, aga endiselt ruleerivas 777s olid pooled inimesed juba püsti ja kotte haaramas, lennusaatjad (ja välismaalased) kõik kenasti rihmadega istmete küljes kinni. Kogemata õnnestus ka EgyptAiri lühilennu äriklass ära proovida (kolmas op-up minu elus). Väikeses E17-es oli suisa neli rida äriklassi. Teeninduse kohta ei ole väga midagi öelda, lennusaatjad ei ole ka samuti meeles. Küll on aga meeles "suur juht ja õpetaja", kes minu kõrval istus ja kes automaaturite saatel eraldi lennukisse saabus ja sealt lahkus. Härral oli äraantava pagasi mõõdus kohver, mis rahus kogu lennu vahekäigus seisis, ja mida lennusaatjad edasi tagasi nihutasid, kui neil liikuda vaja oli.

Ma sõitsin kunagi O'ahul renditud Mustangil esimese pamperi ühest servast korralikult lahti. 

0 - omavastutus tähendas seda, et andsin võtmed ära, näitasin näpuga, et näe, esiots tahab kohendamist, ja kõndisin minema.

Ma ei ole käinud päris mootorrattareisil, aga ma olen Vietnamis mootorratast ja mopeedi rentinud küll.

Liiklus on "kaguaasia zen" - sinu mure on see, mis toimub sinust ees pool, tagant tulijate pärast väga muretsema ei pea. Signaalitamine tähendab "hei, ma olen siin", mitte "krt, kao eest ära". Suunda viibatakse pigem käega, kui suunatulega.
Ja liiklus on hullumeelne. Peale Vietnami tundub Eestis liiklus seisvat. Õnneks on Vietnamis maksusüsteem, mis üle 250cm3 rattaid enamvähem importida ei lase, seega rattad on kerged ja lihtsasti manööverdatavad.
Ja kogu see info on 2010 aasta kogemuselt kirjutatud.

Võtke Malaronet, põhjas oli väga palju sääski.

Isegi RN-idel sõitmine võtab palju rohkem aega, kui sa arvad.
Mina käisin Tana - Toliara autoga, koos paljude vahepeatustega. Eriti soovitaks Andringitra rahvusparki.
Toliarast saatsime auto Tanasse tagasi - selle jaoks jäeti juhile kaks päeva. Ise lendasime edasi Nosy Be-le (läbi Tana), sealt sõitsime bussiga Antsirananasse, rentisime uuesti juhiga auto ja tulime tagasi Nosy Be'le kolm päeva.
Näha on igal pool väga palju. Baobabe on ainult ida poole minnes vähe, sõitsime nende nägemiseks Toliarast välja mingisse pisikesse botaanikaaeda.

Raul_R'il on osaliselt õigus - jah, see on veolepingu rikkumine.

Naelapea pihta tabas aga Snoop - veolepingu rikkumine on see ainult sellepärast, et praeguses õigusruumis on suurkorporatsioonil võimalik selliseid tingimusi ühepoolselt kehtestada. 
Inimesed naeraksid ennast lolliks, kui Tallinnas nr 18 buss sind "Janseni" peatuses maha ei laseks, kui sul on pilet "Laagrini" ostetud.
Loodetavasti meediakära selle kohtusaaga ümber paneb EK kiiremalt tegutsema ja selliste tingimuste kehtestamise ära keelama.

Ma väga ei usu, et hinnastamine oluliselt muutuks. Veigo on oma artiklis selle ühe tabava lausega kokku võtnud: "Pealegi on lennufirmadel selliste juhtumite jaoks innovatsioon ammu ära tehtud. Seda kutsutakse lendude ülebroneerimiseks."

Võimalik, et hiinlastel on Finnairiga koodijagamine tulemas. Lennuajad tunduvad olevat sobivad et AY lainetega haakuda.

AY jagab Helsingis koode ükskõik kellega ju (TAP-iga näiteks, kes on *A liige).

Ma käisin küll Liibanonis aastal 2010 aga see on siiani minu üks kõige säravaimaid reisikogemusi. Ma ei ole mitte kusagil nii sõbralikke ja omakasupüüdmatuid inimesi kohanud!

Mitte ükski inimene, kes meiega tänaval rääkima hakkas ei küsinud meilt raha. Vastupidi, paljud neist pakkusid (eestlase jaoks pea-aegu sundisid) oma abi.
Näiteks Tripolis tegi üks kohalik härrasmees meile poolepäevase tuuri täiesti tasuta.
Tyres pani kohalik hotelliomanik meid praktiliselt tasuta oma külalistuppa magama, sest me olime teineteisest mööda rääkinud.
Tänaval kõnetasid paljud inimesed, kes tundsid siirast huvi selle vastu, et miks me Liibanonis oleme ja olid üliõnnelikud, kui said teada, et turism on ainus põhjus.

Tallinna lennujaam on üks kõige rangem lennujaam. Mul on kogu aeg seal vaidlusi:
"Kus viisa on?"

"Viisa on elektrooniline"
"Jah, aga kus paber on?"
"Viisa on elektrooniline"
"Mul on vaja mingit paberit"
"..."
Ja nii edasi. Mul on nüüd alati mingi räbal paber kaasas, et saaksin registreerimisdraakonile nina alla pista. 
Sisuliselt võid vabalt ise midagi komponeerida välja trükkida, lennujaama inimestel ei ole õrna aimugi, milline mingi riigi elektroonilise viisa kinnitus täpselt välja nägema peaks.

Kui kõik hästi läheb ei ole mingit vahet. 

Kui midagi halvasti läheb, kipuvad mõned vahendajad sinu käest iga liigutuse eest raha küsima, või on neid võimatu kätte saada. Samas on pileti väljastanud vahendaja, ja ainult vahendaja saab seda tihtipeale muuta.

Internet on ikka tore koht - lihtne valik kahe lennufirma vahel on muutunud klassivõitluseks :D

Kui sa lendad korra paar aastas mitmeks nädalaks puhkusele, siis ei ole absoluutselt vahet, millise lennufirmaga sa sinna lendad - kui see on kauglend, siis jõuad kohale igal juhul väsinud kapsana (isegi kui sa äriklassis lendad).
Kui sul on õnn/õnnetus korra kuus edasi-tagasi kauglend ette võtta, siis hakkavad sentimeetrid-soolagrammid-naeratuseulatused natuke suuremat rolli mängima. 
Ma lendasin läinud aastal pool miljonit kilomeetrit - veetsin seega kumulatiivselt üle 25-e päeva lennukites, 95% turistiklassis. 
Seega on minu jaoks oluline, et ma tean ette, et tool, kus ma järgmised 20+ tundi veedan, on minu taguotsa jaoks sobilik, et WC-d jäävad kogu lennu jooksul puhtaks, et lennusaatjad on nõus vett pakkuma, et sinuga ei kurjustata, kui sa lennukis edasi-tagasi kõnnid, et ümberistumised toimuksid efektiivsetes lennujaamades ja et lõpplennujaam oleks ikka selles linnas, kuhu ma lendan, mitte põllul.
Ma ei ole samas mingi peenutseja, eelmisel aastal magasi ühe öö lennujaamas, ööbisin rahus hostelites ja ei üheski 5* hotellis.
Igale ühele oma - olen rõõmuga "rott", kui ressurssi on mõttekam mujale paigutada; samas kulutan rõõmuga oma lennumiile, et end teine kord äriklassi upitada, sest natuke värskemana kohalejõudmine on oluline.
Maailm oleks palju parem koht, kui inimesed mõistaksid, et mitte keegi ei mõtle nendega täpselt sama moodi ja teistmoodi mõtlemine on ok, sest absoluutset "õiget" ei ole olemas.

Vastulauseks (ja pisut teemast mööda) HenryMarkile: mul on vastupidine näide British Airwaysiga.

Ostsin teadlikult muudetavad piletid, sest teadsin, et ma tahan tegelikult palju hiljem tagasi lennata, kui piletite ostmise hetkel lennuplaani lahti oli.
Piletid ostsin Estravelist, mitu kuud peale väljalennu toimimist lasin Estravelil tagasilennu hilisemaks tõsta.

1) 2018 aastal lendasin jälle üle 500000 kilomeetri. Külastasin (enamikke kohti korduvalt) Austriat, Inglismaad, Singapuri, Tšiilit, Argentiinat, Eestit, USAt, Ungarit ja Egiptust.

Eredamalt on meeles 1) Lihavõttesaar 2) Lennusegadus, kus Singapur - Helsinki - Tallinn asemel lendasin Singapur - Moskva - Stockholm - Tallinn ja kuni Stockholmini Singapore Airlines'i suurepärases äriklassis, kuigi algne lend oli kõik turistiklassis.
2) Ostetud on juba reisid Eestisse, Inglismaale, Austriasse, Taisse ja Myanmari ning Suure Vallrahu juurde Austraalias. Eeldatavasti tuleb töö asjus USAs käia ja korduvalt Eestis ja Inglismaal. Samuti on 80% kindel Etioopia. Äkki õnnestub aasta lõpus veel kusagile põigata.
3) Väliseestlasena ei ole tripi pakkumised minu jaoks aktuaalsed.

Kataar ja Saudi-Araabia, mida mdt ehk mõtles "inimeste tükeldajate" all, on omavahel juba mõnda aega korralikult nugade peal.

Ei maksaks kõiki riike ühte "Lähis-Ida" patta ikkagi panna, see on sama hea kui keegi ütleks, et "Eesti, see on üks Venemaa kõik".
Mitte, et Kataaris inimõigustega kõik korras oleks, aga see ei ole siiski kurjusekuningriik nagu Saudi-Araabia.