Euroopa-sisestel liinidel lendavad lennufirmad reeglina kitsa kerega lennukitega. Kõik on harjunud, et suurt mugavust suhteliselt lühikestelt lendudelt oodata pole mõtet. Kõige levinumad lennukid lühematel liinidel on Airbusi A320 perekond ja Boeing 737. Suuremaid, kauglendudel kasutatavaid laiakerelisi lennukeid pannakse liinidele suure nõudlusega liinidel või erandjuhtudel. Lufthansa näiteks opereerib Boeing 747-ga kevadisi nädalalõpulende Palma de Mallorcasse.
Üsna erandlikku taktikat kasutab Euroopas aga Finnair, kes näib paljude Aasia lendude ärakukkumisel otsivat oma suurtele lennukitele (ja nende pilootidele) tööd. Nii näeb muidu kauglendudel kasutatavaid Airbus A330 ja A350 lennukeid Finnairi suvises lennuplaanis lendamas kolmel Euroopa liinil: Londonisse, Amsterdami ja Brüsselisse.
Suurte lennukite eelis on meelelahutusekraani olemasolu, äriklassis lennates võib soovi korral nautida täishorisontaalseks (lie-flat) käivaid istmeid.
Helsingist Londonisse
Finnair lendab Airbus A350-900 lennukiga Helsingist Londonisse (Heathrow) 2x päevas:
Helsingist Amsterdami
Amsterdami lennatakse laiakerelise lennukiga 5x nädalas kolmapäevast pühapäevani. Lennukiks on kas A330-300 või A350-900.
Helsingist Brüsselisse
Brüsselisse lennatakse laiakerelise lennukiga kord päevas. Lennukiks on kas A330-300 või A350-900.
Suure lennukiga Kanaaridele
Kui Finnair alustab 30. septembril lende Helsingist Tenerifele ja Gran Canariale, lennatakse kuni oktoobri lõpuni neil liinidel kas A330 või A350 lennukiga. Arvestades, et tegemist on Euroopas pikima võimaliku lennuga (6 h 30 min), siis on suur lennuk kindlasti mugavam.
Lennuplaanid on järgmised:
Helsingi – Gran Canaria/Las Palmas
Helsingi – Tenerife South
Kokkuvõtteks
Finnairi laia kerega lennukid pakuvad võimalust Euroopa siselendudel nautida kauglendude mugavusi. Loomulikult on mugavused suuremad äriklassis, kuid Finnairi hinnapoliitika pole päris selline, mis ostma meelitaks.
Finnairi puhul tasub meeles pidada, et nad näevad ennast odavlennufirmana, kus ka käsipagas on tasuline. Lisaks tasub teada, et vähemalt turistiklassis võib hinnastamine toimuda täiesti absurdselt, kus kõige paindlikum Economy Flex pilet on tunduvalt odavam kõige suuremate piirangutega Superlight piletist. Näide HEL-BRU liinilt:
Jah, kui hind ok, tasub neid suure kerega lennuki mugavusi kasutada ka lühematel lendudel. Ekraanid, liikumine lennukis, wc sabad jne. mugavamad kui kitsas keres.
Vahetult enne Covidit sain Londonist Helsingisse lennates väga mugavalt eespool kardinat horisontaalis magada. Suhteliselt soodsatele economy piletitele sai tehtud juurde upgrade voucheriga / 10,000 punkti eest (sellest juunist alates on vaja juba 15,000 punkti).
Veigo, mis kuupäeval HEL-BRU selline hindade anomaalia oli? Või on Finnair tänaseks selle juba parandanud?
Vaatasin HEL-BRU hindu päris mitmel päeval (oli äkki septembris?) ja kõikidel vaadatud päevadel oli kõige vilederikkam turistiklassi pilet kõige odavam. Toodud näitest oli ka odavamaid hindu, aga loogika oli sama.
Finnair on juba pikki aastaid LHRi kahve vahekäiguga lennukeid saatnud - kuuldavasti on lennukis nii palju kaupa, et inimesed ei ole olulised.
Mai lõpus, andsin neile 10k punkti, nagu Tomgi, ja magasin pikali terve lennu Helsinkist Londonisse. Oli seda väärt.