Wizz Air on tuleviku suhtes ülioptimistlik
veigo
veigo
27. apr 2020 08:14

Pole just päris tavaline, et ajal, mil Euroopas on järgi jäänud üksikud rahvusvahelised lennud, enamik lennufirmasid taotlevad ellujäämiseks tuge riigilt ja lennufirmade tulevikuprognoosid ennustavad kes lühemat, kes pikemat vindumist, üks lennufirma lausa pakatab optimismist. Kuigi odavlennufirmal Wizz Air on hetkel töös vaid 3% tavapärastest lendudest, vaatab selle juht Jozsef Varadi tulevikku märkimisväärse enesekindlusega. Tema sõnul Wizz Air mitte ainult ei ela seda kriisi üle, vaid soovib ära kasutada uued võimalused, mida praegune eriolukord pakub.

Jah, loomulikult on kriis ka Wizz Airi puudutanud, töötajate palkasid on vähendatud ning osad töökohad on määratud kaduma. Samas usub Varadi, et just praegu on õige hetk ära kasutada nende tugevused. Wizz Airil on kasutada likviidsusvaru, mis võimaldab ellu jääda 18 kuud ilma ühtegi piletit müümata, teiseks on nende kulubaas madalaimaid Euroopas. Kuna lennundusturu ümberjagamine Euroopas tundub olema suhteliselt vältimatu, soovib Wizz Air oma tükki selles suurendada.

Osa lende taasavatakse juba mai alguses

Wizz Air taastab osad lennud Londoni Lutoni lennujaamast juba alates 1. maist. Sihtkohtade seas on mitmed Rumeenia linnad, Budapest, Belgrad, Bratislava, Kosice, Lissabon, Tenerife ja Tel Aviv. Odavlennufirmat ei häiri, et välisriikide kodanikud ei saa siseneda Hispaaniasse, Serbiasse, Slovakkiasse ja Iisraeli ning Rumeenias ootab saabujaid ees 14 päevane karantiin. Tegemist on strateeglilise otsusega: Wizz Airis usutakse, et lende saab taastada palju kiiremini, kui osad liinid töös hoitakse. Praegusel hinnangul taastub esialgu umbes 30% lendudest, seejärel suudab Wizz Air 2-3 kuu jooksul taasavada 75% oma jaanuarikuistest lendudest, täismahus opereerimise taastumist loodetakse juba 2020. aasta lõpuks.

Wizz Airi esmane sihtgrupp on puhkusereisijad, eriti noored. Et lendamisele hoog sisse anda, plaanib Wizz Air välja tulla soodsate hinnapakkumistega – sarnast taktikat lubas ka Ryanair. Ärireisid ilmselt kahanevad, kuid ärireisijad polnud Wizz Airile märkimisväärne sihtgrupp ka varem. Wizz Airi pakutav 20% suurune boonus vautšeritele on päris hästi töötanud, ligi 3/4 tühistatud lende broneerinud reisijatest on valinud raha tagastamise asemel vautšeri. See on lennufirmale kenakese hulga raha alles jätnud.

Laienemine Euroopas

Peale seda, kui reisipiirangud kaovad, plaanib Wizz Air avada Euroopas uusi liine, fookusega eelkõige Kesk- ja Ida-Euroopas, kuid vaadates ka mõningaid nišisihtkohti Lääne-Euroopas. See tähendab, et lendude sagedust sihtkohtade lõikes tuleb veidi korrigeerida.

Abu Dhabi tütarfirmaga minnakse edasi

2019. aastal teatas Wizz Air plaanist avada odavlennufirma Abu Dhabis. Märtsis pidi selle kohta tulema täpsemaid uudiseid, kuid koroonapuhangu valguses jäeti uudised oma aega ootama. Nüüd on teada, et laienemisplaanid Abu Dhabis pole kuhugi maha maetud, vaid pigem vastupidi. Kui varem plaaniti Abu Dhabi operatsioonid käivitada aasta lõpus, siis nüüd on seda tähtaega hoopis ettepoole nihutatud ning alustada juba enne selle aasta III kvartalit. Kui kalendrisse vaadata, siis peaks Wizz Air Abu Dhabi tegevust alustama juba mõne kuu pärast.

A321 tellimus jääb

Wizz Airil on sees suur tellimus Airbus A321neo lennukitele ja sellest ei plaanita loobuda. 50 tellitud A321-st loodetakse järgmise 20 kuu jooksul kätte saada 25 lennukit. Varadi hinnangul on Airbus A321neo hetkel parim saadaolev lennuk lühemateks (short-haul) lendudeks. Võrreldes vanemate A320 lennukitega annab A321neo säästu 20% ulatuses. Ajal, kui teised lennufirmad operatsioone kokku tõmbavad, pakub A321 olulise konkurentsieelise.

Tundub, et lähemad kuud saavad olema päris huvitavad.

Kuidas muuta reisifotod unustamatuteks mälestusteks?
PrintMeEasy
Sisuturundus
Kuidas muuta reisifotod unustamatuteks mälestusteks?
Reisikindlustus – milleks? Mul on Euroopa ravikindlustuskaart!?
If Kindlustus
Sisuturundus
Reisikindlustus – milleks? Mul on Euroopa ravikindlustuskaart!?
Lennupakkumised
Foorum
Reisikaaslased