Autoga Horvaatiasse, paar küsimust

Tervist,

Peale pikka uurimistööd on veel paar küsimust.

Kas kõige kiirem/parem teekattega teekond oleks Tallinn - Krakow - Budapest - Zagreb - Makarska ?

Kokku edasi tagasi u 5000km, sõites 1,5l bensiinimootoriga autoga mis võiks olla umbkaudne kütuse hulk mis kulub ? Äkki keegi sõitnud ja oskab umbes öelda.

Suured tänud vastamst.

viamichelin.com ja arvutab välja ,kui andmed sisse lööd.

Kõige kiirem kohalejõudmine ikka Varssavi-Katowice-Ostrava-Brno-Viin-Graz-Maribor-Zagreb-Split-Makarska. Esimesel päeval vähemalt kell 5 startides Eestist ja 17 tundi sõites jõuab Tšehhi piirini peaaegu, sealkandis ööbimine ja järgmisel päeval 7 alustades peale hommikusööki hotellis, jõuab kenasti valges kohale, hiljemalt 6-7, sest teed on teisel päeval paremad.Kütusekulu ei oska bensiini puhul öelda, sest diislit võtab 2,2-se mootoriga auto 5-5,5 l 100-le km-le keskmiselt. Siis käib peaaegu 4-5 paagiga ära, kui kohapeal eriti ei sõida ringi(Toyotaga tegu).
Korra käinud ka Krakovi ja Budapesti kaudu, tee tegelikult huvitavam, aga läks kaue aega, kuid see li ka taotluslik, sest Ungaris ja Slovakkias saab ka aega meeldivalt sisustada (Hewiz.Kui aeg pole piiratud, siis läheks ilmselt sealtkaudu veel,Krakow ka ilus linn, tasub peatumist.

Tere Salaneuvos.

Möödunud augustis käisin Horvaatias (Krk- kandis). Sellel suvel naasin äsja Lõuna-Poolast. Marsuuti soovitaksin samuti nagu "tahaksreisile":

https://maps.google.ee/maps?saddr=STATOIL+Kalvarija,+87.7+km,+Kalvarija,+Leedu&daddr=Zagreb,+Horvaatia&hl=et&ll=53.120405,23.686523&spn=15.330735,43.286133&sll=50.073557,19.294924&sspn=16.384341,43.286133&geocode=FVR4PQMdPrdhASF_TtWq_jp6MClVVVUlESfhRjF_TtWq_jp6MA%3BFeMUuwIdX93zACk5zALJktZlRzGKwvsoliRFOg&oq=statoil+kalva&mra=ls&t=m&z=5

Kütusekulust. Eelmisel aastal sõitsin diiselautoga - see kulu sind ilmselt ei huvita. Sellel aastal sõitsin bensiiniautoga Rakvere - Varssavi - Krakow - Zakopane (sõit mägedes!)- Varssawi - Rakvere.
Oli kiirteid, oli ummikutes venimist, linnasõitu, mägesid - kõike oli. Autoks Volvo S40, 1.6l bensiinimootor, 74 kW. Kogu teekonna pikkus 3002 km, mille jooksul kasutas auto ära 187,6 liitrit bensiini. Keskmine kulu 6,25 l/100-le kilomeetrile. Mõõdetud "täispaagi" meetodil, sest auto kompuutreid ei usalda juba ammu. Minu autodel on nad igal-juhul kõigil nad tareeritud "juhi rõõmuks" - ehk siis näitavad ca' 0,5 liitrit reaalsest kulust vähem :) P.S. Auto tehn. andmete järgi on auto keskmine kulu 7,2 l/100-le. Usun, et kui arvestad oma auto tehnilise keskmise järgi, siis saadki teada. Pigem isegi väikese varuga. Üks asi veel. Kiirteedel ei kasutanud suurimat lubatud kiirust vaid panin püsikiiruse 110 peale lukku GPS-i järgi.

Ilmselt väikese bensiini mootoriga autol on kütusekulu vahe üsna suur kui sõita 110'ga või kiirteel 130'ga.

seega, arvan, et peaksid arvestama 5000km läbimiseka umbes 325 liitri bensiiniga ja see teeb kütusekulu eelarveks umbes 325 x 1,45 EUR = 470...500 EUR (väikese varuga)... Head reisi! :)

Salaneuvos, vaatasin hiljuti TM teste (Tehnikamaailm), kus olid vaatluse all 1,6 liitrised bensiinimootoriga (ilma turbota)sõiduautod (Ford Focus, Hyundai I30 ja mõned sama klassi masinad veel):

Reaalne MÕÕDETUD kütusekulu:

        90 - 100 - 120 km/t

Ford: 6,9 - 7,5 - 8,9 l/100
Hyundai 7,1 - 7,7 - 9,2 l/100

... niiet jah - kulu kasvab eksponentsiaalselt. Ja mitte ainult VÄIKESE mootoriga autodel :)

... ja Augustow-ist võta ikka suund Bialystocki peale (mitte läbi Lomza)! Teekond küll natuke pikem aga samas tiba kiirem. Proovisin nädala aega tagasi ise järgi. Läksin Lomza kaudu, tulin tagasi Bialystock-i kaudu.

Ikkagi tahaks teada mis sellel marsuudil viga on, et kõik teisi variante pakuvad ( Tallinn – Krakow – Budapest – Zagreb – Makarska ), liiga aeglane või mis ?

Kui arvad,et su marsruudil midagi viga ei ole,miks sa siis üldse küsid selle kohta?

Kogu küsimus on selles, et Krakowist Budapesti ei lähe selist teed, nagu pakutud Katowice, Brno, Viini kaudu. Pakutud Varssavi, Katowice, Ostrava, Brno, Viin, Graz, Maribor, Zagreb on sisuliselt muretu kiirtee, kus on minimaalsed ummikud Tsehhi Austria piiri kandis ja tippajal ka Viinist läbisõidul. Liikudes Varssavi, Krakow, Budapest on kuni Miskolcini ikka parajat nuputamist, kustkaudu ja mis kellaajal minna ja üldjuhul on Budapestist ringi sõit vaevalisem kui Viini läbimine. Pakun võimalikku ajavahet kogu teekonnale isegi kuni 5 tundi. Õnneks hakkab turismi tippaeg see aasta läbi saama ja kui nädalavahetust hästi ära kasutada, siis võib õnne korral isegi 3 tunnise ajavahega hakkama saada.Kui pakub huvi väike seiklus Slovakkia Tatrates ja veidi otsimist Ungari alguses, siis saab Krakowist Budapesti valida päris ilusaid ja huvitavaid teid. Valik Bratislava, Budapest , Zagreb on mõttetu tiirutamine. Neid teid sai hoolega kasutatud , kui Poola kiirteed Varssvist Brnoni veel valmis polnud. Tänase seisuga on see ajalugu ja sobib väikese seikluse huvilistele.