Autoga Tallinnast Murmanski

Tere,

Küsiks soovitusi, et kust kaudu oleks mõistlik autoga Murmanski minna, et kas:

  1. Tallinn-Narva-Murmansk
  2. Laevaga Helsingisse ja sealt Ivalo kaudu Murmaskisse

Ehk arvestades teeolusid, võimalikke sekeldusi nt Venemaa politseiga, Narva piiriületusele kuluvat aega ja suuremat kilometraaži (+ ca 300 km) tasuks eelistada selle asemel läbi Soome minekut või pole mööda veneamaad minnes hullu midagi ja tasuks see ca 250 eur (laevapiletid + kallim kütus) pigem kokku hoida?

Sõit toimuks juuni keskpaigas ja põhiosa sõidust jääb öisele ajale (Tallinnast väljasõit õhtul).

Sõitsime eelmisel suvel minnes Narva kaudu. Kui eesmärk on ainult punktide A ja B vahemaa läbida, siis soovitan Soome kaudu. Narva piiripunktis õnnestus 3 tundi oodata, kuigi piiriületuse aeg oli broneeritud. Kolmandik Peterburi-Murmanski teest oli remondis, teine kolmandik remontimata st üllatusaukudega ja –astmetega, viimane kolmandik oli remonditud ja väga hea. Liikluskultuur oli kehva st sõideti mitmeid kordi mööda teepervest, näidatati oma jõudu jne. Liikluspolitsei töötas agaralt, aga meid ei tülitanud, kuna +15 ei ületanud.

Kui huvi ja aega oleks maad avastada ja loodust nautida, siis soovitaks Venemaa kaudu. Looduselamuse saab kätte ka suure tee pealt maha keeramata.

Vt ka http://trip.ee/content/karjala-murmansk-põhja-norra-rootsi-soome.html

Tänan apeks. Eesmärk on jah see vahemaa võimalikult kiirelt läbida ja loodust naudiksime juba Koola poolsaarel kohapeal.

Kui üldse nii küsida saab, siis milliseks hindad M18 keskmist liikumiskiirust teeremontide jms tõttu? Google Mapsi pakutud 20h pole vist mõtet tõepähe võtta?

dj, ma üldjuhul väldin öiseid pikki sõite ja raske on tempot pakkuda. Eriti teede seisukorda arvestades. Õnneks mida rohkem põhja, seda valgemaks läheb. Öösel jälle eeliseks väiksem liiklus, aga ega seda päevalgi seal eriti pole. Google pakutud keskmine kiirus on mõlemal marsruudil 84 km/h (läbi Soome algus Helsingist). Kõva sõidumees sõidab enda ja auto lõhkumise ning politseiga kemplemise riske võttes võib-olla ka Narva kaudu minnes selle välja. Mina üle 70 ei arvestaks.

selge, siis hakkab ikka läbi Soome minek rohkem mõistlikum tunduma...paar nädalat veel aega mõtisklemiseks.

Kas keegi teab, et kui Soome-Vene piir ületada Raja Joosepi piiripunktist, kas seal vene poole peal ka kohe tanklat leidub või alles Murmanski lähedal?

Låheksin kindlasti Narva kaudu. Soome kaudu raiskad vaid raha ja aega. Kui aeg on ilusasti broneeritud, saad kiirelt yle piiri, eelmise aasta probleemid on praeguseks kadunud. Mina liikusin Narva-Leningrad-Petrozavodsk-Murmansk kaudu oktoobrikuus Norrasse. Kaasa sai Eestist vøetud ka koer, kelle vastu Narvas yldse huvi ei tuntud (kyll aga uuriti omajagu Storskog'i piiripunktis Kirkenes'i låhedal).

Minu jaoks oli kogu Venemaal see M18 maantee tåielik yllatus. Nii head teed annab Eestis otsida... Rohkem kui 1500km juures oli reomondis ja auklik umbes vaid 20km ja kohalike jutu jårgi olla see løik igikeltsa tøttu lootusetu juhtum juba aastakymneid. Kui viimane talv uut teed åra ei løhkunud, siis ei ole mingi probleem våhem kui øøpåevaga Murmanskisse jøuda, aga soovitan siiski teeåårsete vaatamisvåårsustega (kørvalteed on halvad) ja juuni-sååskedega låhemat tutvust teha. Pøhja-Norra teed on igal juhul palju halvemad ;).

Politseiga ei tohiks Venemaal probleeme enam olla, Putin on seaduse-tundjate palgad nii kørgeks ajanud, et pistisehuvi on neil kadunud. Kesk- ja Pøhja-Soome piiripunktidest Venemaale sattudes vøib oodata ees kymneid kilomeetreid våga halbu teeolusid.

Politseid Venemaal tõesti karta pole mõtet,vastupidi kui rikkusid saad kokku leppida,kui liigud normaalselt ei puudu sind keegi! Mine avasta parem Venemaad ,kui Venemaale minek! Maassa maan tavalla!Nagu ütlevad Soomlased ,ja probleeme pole!

Tänan, kes on soovitusi jaganud. Kuna meil minek suvisel ajal, siis see teeromondi tõenäosus on tõenäoliselt suur... Hetkel veel 100% otsustanud pole, aga hetkel tõmbab ikka Soome poolelt minek, eks siis näis :)