Viimased kommentaarid

Väga lahe seiklus!

Kui aastaid tagasi septembris üksi autoga Ukrainas ja Moldaavias kondamas käisin, siis jalutasin ka Goverla otsa. Talvel lumega, jääga ja nähtavuseta oleks mul ilmselt see tipp tegemata jäänud  https://www.flickr.com/photos/ruudi/albums/72157625019498622

Lumekette võimalik ilma ära pööramise korral ka tanklast osta, kuna hind läheneb nende rentimise hinnale. Samas mitmel pool enne tõusu lumekettide märgid. Kas keegi teab, kas see märk nõuab lumekettide olemasolu autos ja kas nende puudumine on karistatav?

Lisan Pelle jutule, et suusavarustust koos saabaste- ja kiiviriga mäe alla hoiule jättes saab linna peale jalutama minna näiteks seljakotist võetud kergete tossudega. Tagasi pöördumist ei tasu viimasele tunnile jätta ka suure tuule korral, kuna harja peale tõstev suur tõstuk võidakse siis sulgeda. Sel juhul on õlekõrreks lohisti, mis on aga aeglane ja selles olukorras tekivad sellel pikad järjekorrad. Mul sõber pidi viimase lüli pealt tagasi pöörduma ja samuti teisel pool ööbima, kuna lohisti viimane lüli suleti ja jalgsi ei lubatud ka harjale tõusta.

cea200, väga põnev, kas võiksid kirjutada oma reisist pikemalt ja/või pilte/videot jagada?

1) Tai rendiautoreis riigi põhja- ja keskosas omal käel, Patagoonia seiklusreis koos 8-päevase matkaga Tšiili poolel, kus oli kogu elamine seljas, Gruusia rendiautoreis omal käel. Kõik olid super, aga kõige suurema emotsiooniga ja adrenaliiniga oli Kaukasuse mägedes maasturiga turnimine.

2) USA suusareis omal käel ja Peruu Amazonase seiklusreis.

3) Wizz Kutaisi oli sel aastal. Lendude soodukaid jälgin pidevalt ja tihti teen piirkonna valiku otsuseid just nende järgi.

muki, telefonilevisse jõudes edastasime rendifirmale probleemi ja teele jäänud auto koordinaadid. Meil soovitati pealinna sõita ja seal aega veeta. Hommikul kl 7 istusime päevas külast ainsale sealt  käivale marsruuttaksole ja peale 370 km / 8 tundi olime Tbilisis ning õhtul nautisime linna. Enne järgmise päeva lõunat toodi meile vahetatud esimene/vasak-veovõlliga auto hotelli ja võisime edasi liikuda. Selle korraldamise eest remondifirma ees müts maha. Kuna autol oli täiskindlustus ja rendilepingus ei olnud piiranguid teede liikide ega regioonide osas, siis rahalisi pretensioone meile ei esitatud.

Ma siiski ei jätnud jonni ja Europcar  Estonia kontori abil sain oma  europcar.com konto kustutatud ning uue tehtud. Juunis 2019 ehk üle 7 a peale problemaatilist renti sain uuesti võimaluse broneerima hakata. Veel ei ole proovinud ja tegelikku toimimist ei tea.

Neliveoline Delica on mägedes väga võimekas, korralik kliirens, vanemal käsikäigukastiga versioonil on aeglusti ja sillalukk ka peal ja võistleb vabalt suurte maasturitega. Seetõttu Gruusias ülipopulaarne https://www.flickr.com/photos/ruudi/49163417808/in/album-72157712045369022/

annaleena, rendiautodega oligi täpselt nii, nagu kirjutad. Lõpuks broneerisin ilma tagatiseta kõige odavama neliveolise maasturi, mille leidsin - CRENT täiskindlustusega Dacia Duster or similar 501€ 13 täispäeva eest, lisandus 10€ lõpus puhastamise eest (ei hakanud ise tegema). Rendifirmaga suhtlemine oli paras tüütus, kuna meilidele vastati mitme nädala pärast ja siis ka ühe vastuse kaupa jne. Kutaisi lennujaama toodi tegelikult neliveoline Ford Escape. Maksin allkirja vastu sularahas auto kõrval. Autol ei olnud ühtegi ilma mõlgita või kriimuta autoplekki, mis mulle tegelikult sobis, kuna tuli rahulikum puhkus. Tuldi viimasel õhtul hotelli järgi, kus andsin allkirja vastu auto üle ja saime rahulikult hommikul vara hotelli transfeeriga Kutaisi lennujaama sõita. Kokkuvõttes neid ei soovita. Siit foorumist on läbi jooksnud ZZCARENT https://zzcarent.com soovitus. Tbilisi kesklinnas oli tänavatel palju pakkumisi ja soodsamad kui meie oma. Kutaisi kohta ei oska öelda, kuna me seal jalgsi  eriti ringi ei jalutanud.   

 MUUDETUD!

kollane, tee Usguli ja sealt all kripeldas juba enne reisi. Kui Usgulini oli liiklus täitsa olemas, siis teisel päeval lõunasse sõites tuli meile vastu ainult üks maastur ja sedagi lõpus enne teedeehitajaid, kelle juures (8km enne asfaldile ja 2 km enne telefonilevisse jõudmist) lagunes meie tublil Ford Escape -l pooltelg. 

Ehitajad, kes meid külani aitasid, rääkisid, et 2 a pärast on altpoolt asfaltee Usgulini olemas. Vaadates, millise usinusega teid ehitati, ei tundugi see utoopiline. Igal juhul meie saime selle mõnusa offi enne kätte :)

Pildistamise asukohta näeb pildi all, kui klikata pildile (mitte Fullscreen-i vaates).

Martvili kanjonis oli tõesti rahulik, vahepeal sõudsime uhkes üksinduses, üle 1-2 paadi korraga vaateväljas ei olnud.

MInult küsiti rahvusvahelist juhiluba Chiang Mai -s nii rolleri kui ka auto rentimisel. Kuna mul oli olemas, siis ma ei tea, kuidas oleks asi lahenenud selle puudumisel. Vt ka https://trip.ee/foorum/uldfoorum/autoga-pohja-ja-kesk-tai-s-2019-pildid

Veikko, ok arusaadav. Eelarve jaoks on mulle sellest täpsusest piisanud. Reisil olles kasutan riikide hindasid põhiliselt indikatsiooniks, kas panna paak täis enne riigist väljumist või mitte.

Veikko, väga raske on võrrelda, kuna väidetavalt on need tagantjärgi riigi keskmised hinnad, mida värskendatakse kahe nädala tagant. Kui saladus ei ole, milleks sellist täpsust vajad?

Kuna autoga Abhaasiast arvatavasti läbi ei saa ja Venemaalt tuleb Gruusiasse siseneda Suure Gruusia sõjatee kaudu, siis lisandub GoogleMaps andmetel sõitu ~600 km ja ~7 tundi, reaalselt veel rohkem.

Risto Prii 2 aastaga 30 000 km jalgrattaga. Blogi pole, aga Instagagrammis on väärt pildid ristoprill nime all.

Täiendasin veel eelmist postitust. Selles loetletud variandid on väiksema mugavusega, aga võimaldavad lihtsamini avastada äärealasid.

Terminitega on kahjuks jah suur segadus.

Ise olen pidanud matkaautoks kaubikute (MB Sprinter, VW Crafter, Fiat Ducato jne) keresse ehitatuid. Need on kitsamad, tihti rataste väiksemate esi- ja tagaülenditega, saab ka 4x4. On ka pikapite kasti tõstetavate või nende kasti asemele paigaldatavate moodulitega jm. Samuti maasturite ja minikastikate kabiini taha paigaldatavate moodulitega jne. Olemas ka sõidu ajaks langetatavate katustega. Madalamad (tavaliselt väiksemad) on tõstetava katusega ja tavaliselt ilma sansõlmeta  (MB Marco Polo, VW California jne). Mahuvad igasse parklasse, üleveod odavamad, suurematel ülevedudel mahuvad merekonteinerisse jne. Väiksemaid on tõstetava katuse asemel ka kõrgemaks ehitatuid jne.

Oleme käinud sõiduautoga kolmel korral ja iga kord umbes kaks nädalat. Kui on loodushuvi, siis ühe nädalaga õiget Norrat eriti ei jõua näha. Võimalusel varuge rohkem aega. Unistame ka matkaautoga minekust (mitte matkabussiga, kuna aeglasem, osad teed kitsad ja serpentiinilised ning osad teed matkabussidele suletud jne).

Kahe viimase reisi pildid 
Arvutis täisekraanil vaatamiseks saab kasutada (albumi algvaates) paremal üleval nurgas olevat slideshow klahvi (kuvari pildike) ja siis (pika klahviga) pausi peale pannes noolega liikuda edasi-tagasi.

Läbisime Kaliningradi oblasti 5 a tagasi ümber Läänemere reisi tehes. Sovetskisse Leedust sisenemisel saime paar tundi oodata. Poola poolt väljumine käis kiiresti. Mingeid erilubasid küll ei mäleta. Isegi kõik mereääresed linnad, mis varem olid suletud (teenides seal peale TPI-d sundkorras ohvitserina aega 1980-1982 sai palju ringi liigutud), olid nüüd kõik lahti. Kohalikud ütlesid, et nõuka ajaga võrreldes on sõjaväest alles kümnendik. Bensiin, restoran jm olid üsna odavad.