Viimased kommentaarid

Avastasin, et sihtkohad on valimata. Nende lisamisel uuendas postituse ära. Nüüd siis juba kustutasin ära ka mittetöötavad lingid.

airBaltic maksis täna 100% tagasi aug_2020 edasi-tagasi lennupiletid Kopenhaagenisse (ostsin sept_2019, tühistamise teade ja kodulehel refundi (mitte: vaucher+20€) klahvi vajutamine 25.05, helistasin igaks juhuks 08.06 eestikeelsele klienditoe numbrile 661 0819 ja sain vastuseks, et taotlus menetleti positiivselt 01.06 ja makstakse välja hiljemalt 01.07).

Aklimatiseerumine on väga personaalne. Kazbekil juhtunu kohta vt https://play.tv3.ee/surmasuust-paasenud-10678612

Igaühele oma. Naudin ka täiega autoreisi ja plaanin naisega seekord ühte pikemat - 3 kuud, ~27 tuhat km, start 2022 kevadel.

Sel talvel USAs Yellowstonest Arapahoe Basin suusakeskusesse sõites sattusime õhtul päikseloojangul antiloopide rände peale, aga nagu kiuste oli teel kiilasjää, tee oli kitsas ja teeperv olematu, autod tulid vastu ja selja taga olid autod. Tegin auto akna lahti ja kiiruga mobiiliga paar pilti. Siiamaani piinab, et mõni kilomeeter hiljem, kui võimalus tekkis, tagasi ei keeranud. Oleks ilmselt seda siiski teinud, kui suur kaamera oleks kaasas olnud

https://www.flickr.com/photos/ruudi/49748463948/in/datetaken-public/

https://www.flickr.com/photos/ruudi/49748463963/in/datetaken-public/

@VäikeLotti, mind võluvad samad asjad, enim hämmastavad loodusimed ja nende uskumatu kontsentratsioon, lisaks turvaline keskkond.

@Sugram, talvel on Yellowstone lahtiolek soovitav eelnevalt üle kontrollida. Kui on avatud, siis üsna väikses mahus ja oma sõidukiga sisse ei lasta. Tuleb osta mõni pakett, mille hinnad väga odavad ei ole ja broneerimist viimasele päevale ei ole mõistlik jätta. Tundus, et meie külastuse päeval enamus aega valitsenud sompus ilm oli põhjustatud termaalalade aurust. Ilma prognoos oli hea, samuti parki sisse ja välja sõites. Ma ei ole suvel käinud, aga sain veendumuse, et soojemal ajal on pargi külastamine ilmselt oluliselt nauditavam.

@Priit P, jäime ise ka väga rahule. Reisil olime 18.02-05.03. Meil kulus inimese peale 2130 €, sh lennuk 524, autorent 564/3, bensiin 279/3, kiirtee ja parkla 0, mäe aastapilet 466, Yellowstone tuur 433/3, hotellid 1534/3, söök 204.

Lennuk Finnari lehelt normaalsete ümberistumistega, 23 kg pagasit saime kasutada suusapagasina, 

Auto autoeurope.eu,  .com on poole kallim. 

Bensiini hind kõigub 1,5x olenevalt osariigist ja müügiketist.

Teel saab kiiremini vasakpoolseimas carpool rajas (kui autos vähemalt 2 inimest. Vahel asendub see tasulise toll-rajaga, tasub silmad lahti hoida.

Parkimine osades parklates mäe all tasuta.

Mountain Collective https://mountaincollective.com

odavaim tõstuki aastapilet andis ette keskuste loetelu, kattis keskuses 2 päeva + järgmised 50% hinnast, soovitav internetist varakult ära osta, mäe all saab füüsilise pileti mitte Tickets vaid Quest Service luugist.

Yellowstoni tuuri saime 75/3 odavamalt tänu suvel kasutatud rahvusparkide piletile).

Mäe peal maksis pitsa lõik või supp 6-12€.

@Huvilised, tänud! Täitsa nõus. Igal ajal läheks nii suvel kui talvel tagasi.

@MarkusL, üldiselt lumepuudust ei ole, pigem kas värsket lund on. Mäe tipus keskel ja all näeb ilma ja lumeolusid https://www.snow-forecast.com/resorts/Arapahoe-Basin/6day/mid

Esimene digikaamera oli mul Norra teisel autoreisil, kus käisime kolme sõiduautoga 2004 juulis. Kaamera Canon Digital Ixus v3. Mõned pildid https://www.flickr.com/photos/ruudi/albums/72157624808944071

Meigo Märk, olen Su postitustel silma peal hoidnud ja need on mind tugevasti inspireerinud. Väga tänan! Edu edaspidiseks!

Fotograafia ja reisimine on mu suurimad kired lapsest peale. Olen kahetsenud neid paari korda, kui suure kaamera maha jâtsin. Ka kõige raskemal matkal vm kaob väsimus pildistamise protsessi nautides. Peale reisi paar kuud mõnuga pilte kobides saan edukalt reisipalavikku maha suruda. Mälu ei ole mul tugev ja aeg ajalt pilte läbi vaadates elan reisi uuesti läbi.

Kas tõesti juba auto hinnad tõusevad, Toyota tõstis auto hinda (pikka aega stabiilselt olnud Landcruiser Luxuryl 700 € võrra).

Väga lahe seiklus!

Kui aastaid tagasi septembris üksi autoga Ukrainas ja Moldaavias kondamas käisin, siis jalutasin ka Goverla otsa. Talvel lumega, jääga ja nähtavuseta oleks mul ilmselt see tipp tegemata jäänud  https://www.flickr.com/photos/ruudi/albums/72157625019498622

Lumekette võimalik ilma ära pööramise korral ka tanklast osta, kuna hind läheneb nende rentimise hinnale. Samas mitmel pool enne tõusu lumekettide märgid. Kas keegi teab, kas see märk nõuab lumekettide olemasolu autos ja kas nende puudumine on karistatav?

Lisan Pelle jutule, et suusavarustust koos saabaste- ja kiiviriga mäe alla hoiule jättes saab linna peale jalutama minna näiteks seljakotist võetud kergete tossudega. Tagasi pöördumist ei tasu viimasele tunnile jätta ka suure tuule korral, kuna harja peale tõstev suur tõstuk võidakse siis sulgeda. Sel juhul on õlekõrreks lohisti, mis on aga aeglane ja selles olukorras tekivad sellel pikad järjekorrad. Mul sõber pidi viimase lüli pealt tagasi pöörduma ja samuti teisel pool ööbima, kuna lohisti viimane lüli suleti ja jalgsi ei lubatud ka harjale tõusta.

cea200, väga põnev, kas võiksid kirjutada oma reisist pikemalt ja/või pilte/videot jagada?

  1. Tai rendiautoreis riigi põhja- ja keskosas omal käel, Patagoonia seiklusreis koos 8-päevase matkaga Tšiili poolel, kus oli kogu elamine seljas, Gruusia rendiautoreis omal käel. Kõik olid super, aga kõige suurema emotsiooniga ja adrenaliiniga oli Kaukasuse mägedes maasturiga turnimine.

  2. USA suusareis omal käel ja Peruu Amazonase seiklusreis.

  3. Wizz Kutaisi oli sel aastal. Lendude soodukaid jälgin pidevalt ja tihti teen piirkonna valiku otsuseid just nende järgi.

muki, telefonilevisse jõudes edastasime rendifirmale probleemi ja teele jäänud auto koordinaadid. Meil soovitati pealinna sõita ja seal aega veeta. Hommikul kl 7 istusime päevas külast ainsale sealt  käivale marsruuttaksole ja peale 370 km / 8 tundi olime Tbilisis ning õhtul nautisime linna. Enne järgmise päeva lõunat toodi meile vahetatud esimene/vasak-veovõlliga auto hotelli ja võisime edasi liikuda. Selle korraldamise eest remondifirma ees müts maha. Kuna autol oli täiskindlustus ja rendilepingus ei olnud piiranguid teede liikide ega regioonide osas, siis rahalisi pretensioone meile ei esitatud.

Ma siiski ei jätnud jonni ja Europcar  Estonia kontori abil sain oma  europcar.com konto kustutatud ning uue tehtud. Juunis 2019 ehk üle 7 a peale problemaatilist renti sain uuesti võimaluse broneerima hakata. Veel ei ole proovinud ja tegelikku toimimist ei tea.

Neliveoline Delica on mägedes väga võimekas, korralik kliirens, vanemal käsikäigukastiga versioonil on aeglusti ja sillalukk ka peal ja võistleb vabalt suurte maasturitega. Seetõttu Gruusias ülipopulaarne https://www.flickr.com/photos/ruudi/49163417808/in/album-72157712045369022/

annaleena, rendiautodega oligi täpselt nii, nagu kirjutad. Lõpuks broneerisin ilma tagatiseta kõige odavama neliveolise maasturi, mille leidsin - CRENT täiskindlustusega Dacia Duster or similar 501€ 13 täispäeva eest, lisandus 10€ lõpus puhastamise eest (ei hakanud ise tegema). Rendifirmaga suhtlemine oli paras tüütus, kuna meilidele vastati mitme nädala pärast ja siis ka ühe vastuse kaupa jne. Kutaisi lennujaama toodi tegelikult neliveoline Ford Escape. Maksin allkirja vastu sularahas auto kõrval. Autol ei olnud ühtegi ilma mõlgita või kriimuta autoplekki, mis mulle tegelikult sobis, kuna tuli rahulikum puhkus. Tuldi viimasel õhtul hotelli järgi, kus andsin allkirja vastu auto üle ja saime rahulikult hommikul vara hotelli transfeeriga Kutaisi lennujaama sõita. Kokkuvõttes neid ei soovita. Siit foorumist on läbi jooksnud ZZCARENT https://zzcarent.com soovitus. Tbilisi kesklinnas oli tänavatel palju pakkumisi ja soodsamad kui meie oma. Kutaisi kohta ei oska öelda, kuna me seal jalgsi  eriti ringi ei jalutanud.   

 MUUDETUD!

kollane, tee Usguli ja sealt all kripeldas juba enne reisi. Kui Usgulini oli liiklus täitsa olemas, siis teisel päeval lõunasse sõites tuli meile vastu ainult üks maastur ja sedagi lõpus enne teedeehitajaid, kelle juures (8km enne asfaldile ja 2 km enne telefonilevisse jõudmist) lagunes meie tublil Ford Escape -l pooltelg. 

Ehitajad, kes meid külani aitasid, rääkisid, et 2 a pärast on altpoolt asfaltee Usgulini olemas. Vaadates, millise usinusega teid ehitati, ei tundugi see utoopiline. Igal juhul meie saime selle mõnusa offi enne kätte :)

Pildistamise asukohta näeb pildi all, kui klikata pildile (mitte Fullscreen-i vaates).

Martvili kanjonis oli tõesti rahulik, vahepeal sõudsime uhkes üksinduses, üle 1-2 paadi korraga vaateväljas ei olnud.

MInult küsiti rahvusvahelist juhiluba Chiang Mai -s nii rolleri kui ka auto rentimisel. Kuna mul oli olemas, siis ma ei tea, kuidas oleks asi lahenenud selle puudumisel. Vt ka https://trip.ee/foorum/uldfoorum/autoga-pohja-ja-kesk-tai-s-2019-pildid