apeks

Rändur, liitus Tripiga 9 aastat tagasi. Tahab minna:
40 meeldimist
13 postitust / 172 kommentaari
38 (6.1%) külastatud sihtkohta
Viimased kommentaarid

Igaks juhuks mainis, et arvatavasti kehtib endiselt kord, et ka ühel piletil olevate lendude korral tuleb USA -sse sisenemisel pagas kontrolliks välja võtta ja uuesti ära anda.

Marelle, kuna oled vist uustulnuk, siis julgen soovitada, et üleval reas "Lennupakkumised"-st vasakul on pisike pool-nähtamatu luup (avastasin selle ka uues versioonis üsna hiljuti). Sealt leiab ka üht-teist näiteks "Kanada", "Whistler" vm sisse trükkides.

Skeemitajaks ma ennast ei pea. Varasema vormistamise ettepanek tuli teenindajalt, kui ma leti lähedal istusin ja oma rendi alguse aega ootasin.
Auto tagastamiskohas ootasin vastuvõtjat umbes tunni jagu, kuna mul ei olnud kuskile kiiret. Lõpuks suhtlesin teiste (sama katuse all olevate) rendifirmade vastuvõtjatega (Europcar oli ainuke ilma vastuvõtjata) ja nemad soovitasid mul Europcar-i kontorisse helistada. Tegin seda ja seal paluti mul auto tagastamiskohta ära parkida ja tulla lennujaama pabereid vormistama. Kõigest hoolimata jõudsin ma dokumendid vormistada enne kl 09:00 -t ja ei osanud midagi kahtlustada, kuna ei rendi alguses ega ka lõpus mind võimalikest probleemidest ei teavitatud.
Peale raha tagastamist proovisin Europcar lehel auto broneeringut teha ja see minu jaoks enam lukus ei olnud (nagu see oli olnud enne raha tagastamist). Selle peale, et seda aastaid hiljem kontrollida, ma tõesti ei tulnud. Seda enam, et olin saanud broneeringu kinnituse ja panga kontolt oli raha broneeritud.

Rentalcars'ga vaidlemise võimaluse võtsin ise ära sellega, et peale 4 tundi ootamist kasutas minu broneeringu ära minuga koos olnud sõber (andes tagatiseks oma krediitkaardi; mina jäin ainult maksjaks). Otsustasime sedasi talitada, kuna teenindaja oli väga ebalev selle suhtes, kas ma broneeritud raha tagasi saan (Rentalcar broneeringu kinnituse peal oli "Keddy by Europcar" ehk Europcaril oli veel omakorda alltöövõtja), meil oli vaja õhtuks ööbimiskohta jõuda ja teiste auto rentide 2 nädala hind koha pealt võttes oli mitusada eurot kallim. Arvuti ei lasknud ka siis mind lisajuhiks panna.
Proovisime samas kontoris nädal hiljem mind uuesti lisajuhiks panna või saada mingit kompensatsiooni poole pealt tagastatud auto eest, kuna sõber pidi ootamatult koju lendama. Kumbagi taotlust Europcar ei rahuldanud ja olin sunnitud teiseks nädalaks teisest rendifirmast uue auto rentima.

Täpsustan, et Europcar oli 4,5 a tagasi toiminud vaidluse tulemusena mulle siiski eluaegse keelu pannud. Sellele sain kinnituse alles peale reisi Europcar Estonia poole pöördudes.
Münheni lennujaamas ei antud mulle autot ega suudetud öelda arvuti blokeeringu põhjust 4 tunni jooksul, mis ma Europcar'i leti juures veetsin. Broneeringu tegin 2 nädalat varem rentalcars.com kaudu, mille kohta sain broneerimise kinnituse ja ka pangakontolt summa broneeriti.

Peale reisi pöördusin Europcar Estonia poole ja sain neilt 2 nädalat tagasi alljärgneva vastuse :
"Tänud kirja eest. Europcar’i seisukoht on selles osas selge; kui on eelnevatest rentidest tasumata arveid (olenemata asjaolust kas pank tühistas kaardimakse tehingu või mitte), siis on Europcar’il õigus klienti tulevikus mitte teenindada kuni arved on tasutud.
Kui olete otsustanud vaatamata Europcar’i poolsetele kirjadele arvet mitte maksta ning siiski teha tellimuse (uuesti läbi vahendaja) Europcar’i rendile, siis pole ime, et tellimus kinnitati, kuna vahendajal see info ju puudub. Kui oleksite seda teinud http://europcar.com lehelt kasutades juhi ID-d, siis poleks soovitud tellimust ka saanud vormistada.
Kuna nii eelmine rent 4,5 aastat tagasi kui ka viimane olid mõlemad tehtud läbi vahendaja, siis peaks tegelikult pöörduma otse vahendaja poole kus tellimus tehti (olenemata sellest, kes renti teenindas). vahendaja peaks tegelema ka rendi eelsete/järgsete probleemidega.
Hoolimata sellest tegin Europcar’i peakontorile täiendava päringu nii vana rendi asjus kui ka blokeeringu osas ning uurime asjade tagamaid. Vastuse saabudes annan kindlasti tagasisidet."

lauriandres: Nara's jah, kuhu on Kyoto'st umbes 40 km.

Kui linn sobib, siis pakuksin Kyoto -t. Väga kaugel sellest ei ole ka Todaji tempel, mis mulle kõige suursugusema mulje jättis.
Hulga käepärast infot, mida ka ise kasutasin leiab https://albion.ee/reisikalender/

Pöördun korra veel auto suuruse juurde tagasi.
Mulle meeldib sõita käänulisel mägiteel (ja kitsaste tänavatega mägikülades) pigem väiksema autoga. Jõudluse jaoks on oluline jah mootor. 2012 talvel Prantsuse ja Itaalia Alpides anti mulle sõbraga Renault Twingo 1,5D85C (ehk diisel) ja sõidulust sellega jäi pikaks ajaks meelde.
Kuigi olen bensiini-usku, siis diiselmootori väändemoment õigustas ennast mägedes. Arvan, et järgmisel korral valin mägedes võimalusel diiselmootoriga auto.

Enne reisi otsisin LA-s korralikumat fotopoodi. Valisin Samy's Camera. Foto-kaubamajast oli tegu suure kauba valiku tõttu sealt lahkumisega. Mäletamist mööda oli mitu korrust ja soovi korral võis ukse ees autost välja astuda ja lasta selle ära paigutada.

Küsisin enne hindade kohta järgi. Nende vastus:

Hello,

We try to match web pricing whenever possible. Sometimes we have to charge about $20 more, depending on the product.

Thanks,
Samy's Camera
Digital Department 3rd Floor
431 South Fairfax Ave.
Los Angeles, CA 90036
323-938-2420 x1007
323-692-0751 fax
lacamera@samys.com

http://www.samys.com

Väga huvitav variant. Link otse ei avane, aga otsingumootorisse sisestades küll (arvatavasti uue trip.ee uuenduse rõõmud). Panen prooviks uuesti http://www.ukrferry.com/

Merisiilid elavad ainult puhtas (saastamata) vees, aga Itaalias me neid enam kahjuks ei kohanud.

Väga lahe. Head reisijätku!

Kui reis toimus, siis olen väga huvitatud muljetest.

Olen väga huvitatud muljetest.

Väga lahe reis ja blogi! Ajas endal ka reisisipelgad selga mööda jooksma.
Odesssas sai autoga lähiminevikus üksi käidud. Kaukaasiasse pole tükk aega saanud. Kisub hirmsasti.
Kuidas sõiduautoga sama ületust kasutada oleks?

Ei ole küll väga tõsiselt muudetud keskkonda testinud, mis ei ole täna ka veel väga valmis, aga tuleb meelde GoogleMaps -i uuendus. Olin alguses sellest väga löödud, aga täna meeldib palju rohkem kui eelmine.

Siim, kui palju Sa enne jalgrattaratta või muud treeningut tegid?
Kas eelarve kannatas reisist ka mingit videot vm kokku panna (kuna telefon ka hukkus, siis arvatavasti ei)? Väga huvitab rohkem lugeda/kuulda/näha.
Igal juhul väga vinge tegu! Õnnitlen!
Ootan uusi üllatusi.

Tänud!
Ülesõitude hinnad ei ehmata.
Tunneli arve saamine automaatkaamera pildi kaudu on hea info. Googeldades leidsin
http://www.autopass.no/en/autopass
http://www.autopass.no/en/visitors-payment
Norra kütuse kvaliteeti olen ise ka kogenud - kütuse kulu langeb märgatavalt kuigi mäed.

Väga hea! Norra on tõesti võrratu ja nii lähedal. Mul on Alesund'i ja Trondheim'i vahe avastamata ja selleteemalised postitused ajavad isu peale.
Vaatan, et üsna palju praami ülesõite on marsruudil. Kui palju nende maksumuseks võis kokku tulla?

Kahjuks ei oma kumbagi. Aga üldiselt paremus sõltub sellest, milleks põhiliselt kasutad. Automatkamisel valiksin võimalikult detailse (väiksemaid teid, vaatamisväärsuseid ja muud kohalikku infot rohkem peal), võrdleksin kämpingute, telkimiskohtade, ujumiskohtade jm infot jne. Kui silmad enam väga head ei ole, siis võimalikult suure mastaabiga.
Kui seljakotti plaanis panna, siis on kaal ja maht üsna olulised.

Kui reis sisaldab ka matkasid vm looduses liikumist, siis Google Earth.

Jaapanis käiakse tavaliselt puuderlund otsimas, see on off-suusatamise fännide üks lemmikkohti. Radasid on ka ja nendel värske lume korral isegi mõnusam sõita, kuna saab suuremat kiirust nautida kui metsas. Inimesi mäel vähe ja seda isegi radadel. Suusakeskustest ülevaate saamiseks on üks paremaid linke http://www.powderhounds.com/Japan.aspx
Euroopaga võrreldes on Jaapanis suusamäed väga madalad, ilmad enamuses ilma päikseta, tõstukid kohati ebamugavad, ööelu olematu jne. Tõstuki päevapilet mälu järgi 40-45 €.
Kõige võimsamad ja maalilisemad vaated koos korralike suusaradadega ja infraga on minu jaoks ikkagi Prantsuse, Itaalia ja ka Austria Alpides. lauriandes, Sinu mainitud suusakeskused on kõik väga head kohad.
Off-i armastajana on minu lemmikkoht Himaalaja nurgas olev Gulmarg, mida olen saanud nautida tänu Valdole. Seal kahjuks ilma laviinivarustuseta ei pääse ja seda täiesti põhjendatult. Tõstukeid ainult üks rivi kuni 4 km kõrgusele, aga kui sealt pisut kõrvale viitsid trampida, siis saad kilomeetrite viisi oma puutumatut jälge teha. Suusatrasse seal praktiliselt ei ole. Siin on huvi korral mõned pildid ka https://www.flickr.com/photos/ruudi/albums/72157644223216297