Viimased kommentaarid

Risto Prii 2 aastaga 30 000 km jalgrattaga. Blogi pole, aga Instagagrammis on väärt pildid ristoprill nime all.

Kollane ja Briksu, tänan!

Täiendasin veel eelmist postitust. Selles loetletud variandid on väiksema mugavusega, aga võimaldavad lihtsamini avastada äärealasid.

Terminitega on kahjuks jah suur segadus.

Ise olen pidanud matkaautoks kaubikute (MB Sprinter, VW Crafter, Fiat Ducato jne) keresse ehitatuid. Need on kitsamad, tihti rataste väiksemate esi- ja tagaülenditega, saab ka 4x4. On ka pikapite kasti tõstetavate või nende kasti asemele paigaldatavate moodulitega jm. Samuti maasturite ja minikastikate kabiini taha paigaldatavate moodulitega jne. Olemas ka sõidu ajaks langetatavate katustega. Madalamad (tavaliselt väiksemad) on tõstetava katusega ja tavaliselt ilma sansõlmeta  (MB Marco Polo, VW California jne). Mahuvad igasse parklasse, üleveod odavamad, suurematel ülevedudel mahuvad merekonteinerisse jne. Väiksemaid on tõstetava katuse asemel ka kõrgemaks ehitatuid jne.

Oleme käinud sõiduautoga kolmel korral ja iga kord umbes kaks nädalat. Kui on loodushuvi, siis ühe nädalaga õiget Norrat eriti ei jõua näha. Võimalusel varuge rohkem aega. Unistame ka matkaautoga minekust (mitte matkabussiga, kuna aeglasem, osad teed kitsad ja serpentiinilised ning osad teed matkabussidele suletud jne).

Kahe viimase reisi pildid 
Arvutis täisekraanil vaatamiseks saab kasutada (albumi algvaates) paremal üleval nurgas olevat slideshow klahvi (kuvari pildike) ja siis (pika klahviga) pausi peale pannes noolega liikuda edasi-tagasi.

Läbisime Kaliningradi oblasti 5 a tagasi ümber Läänemere reisi tehes. Sovetskisse Leedust sisenemisel saime paar tundi oodata. Poola poolt väljumine käis kiiresti. Mingeid erilubasid küll ei mäleta. Isegi kõik mereääresed linnad, mis varem olid suletud (teenides seal peale TPI-d sundkorras ohvitserina aega 1980-1982 sai palju ringi liigutud), olid nüüd kõik lahti. Kohalikud ütlesid, et nõuka ajaga võrreldes on sõjaväest alles kümnendik. Bensiin, restoran jm olid üsna odavad. 


Paberkaarti varem kasutasin, aga viimastel reisidel ei ole seda enam kotist välja võtnud ja edaspidi arvatavasti loobun. Põhipõhjuseks zoomimise võimaluse puudumine. Varem kasutasin põhiliselt nutitelefonisse allalaetud kaarte. Nüüd olen sellele lisaks ostnud koha peal interneti sim-kaardil. Põhiliselt kasutan Waze-i ja GoogleMaps-i. Mõni kord ka Maps-i, kuna mõnel teenuse pakkujal on mõnes regioonis asukohad seotud sellega.

Kodus panen arvutis huvitavad kohad GoogleMapsi lemmikutesse (favourites) ja koha peal teen nutitelefonis otsuseid.
Kui telefoniga midagi peaks juhtuma, siis login naise telefoniga Google-sse sisse ja favourites-ed jälle olemas.
Jalgsi liikumisel (sh matkamisel) kasutan äppi GPS Kit.
Seadmeteks iPhone X (ja iPhone 7) ning väike akupank.
Tom-Tom Go 920 kogub kodus tolmu. Kuna aku vajab vahetamist, siis linna peale minnes taskusse ei pane, aga autoga sõitmiseks sobib. Mälu järgi oli sellel lisaks Euroopale ka Uus Meremaa ja USA kaardid. Huviline võib selle Tallinnas paarikümne euro eest omale saada. Samuti pakkuda autoteede paber-kaarte (Kanada, USA, Aafrika, Namiibia, Austraalia, Uus Meremaa, Tai, Belgia, Holland, Horvaatia, Itaalia, Saksamaa, Austria, Sveitsi), milledest osad on praktiliselt kasutamata.

Ella123, väga lahe video! Tõstsin selle maa oma plaanitavate reiside listis ettepoole.

Väga hea! Tänud jagamast!

Suveniire ega muud materiaalset ei kogu. Olen õnnelik, kui õnnestub saada mõni ennast rahuldav (digi)pilt ja veel parem kui ka mõnest suur väljaprint seinale. 


Kangematel täiesti jalgsi tehtav. Me nii kõvad ei olnud ja lasime endid tuttaval autoga poole mäe peale viia. Sealt läksime jala tippu (tipp 906 m) ja laskusime mere äärde Nissaki'sse tagasi.

Google Maps näitab selle jalgsi laskumise raja kohta 3 tundi ja 11,5 km.
Mõned laskumise pildid alates 9093

Paar Ukraina vanemat pildialbumit, milles:

   1) Odessa pildid 5298-5543
Piltide suurelt vaatamiseks saab kasutada albumi vaates paremal üleval nurgas olevat kuvari pildi kujulist slideshow klahvi.

Olin selle statistikaga enne reisi kursis. Suurte numbrite taga on arvatavasti tõsiasi, et kohalikud oma liiklus-seadustega ja -käitumisega ennast ise (veel) väga ei kaitse. Päris huvitav oleks leida statistikat turistide (rendi)autodega juhtunu kohta.

siddhartha, autorent 12 päeva AutoEurope kaudu National'st null-omavastutusega maksis 372 € + ühe otsa tasu  145 €. Europcar'ist oleks odavamalt saanud, aga sealt mulle enam ei rendita https://trip.ee/foorum/uldfoorum/europcar-autorendi-vaidlus

Bensiin maksis kokku 98 €, keskmine hind tuli 0,68 €/liiter) ja keskmine kulu oli 6,6 liitrit/100km. 

Valeria. A, täitsa nõus. Peale isikliku autoga Napoli's sõitmist (kus oli raske leida ilma kriimuta autot) ei paku enam  ükski koht piisavalt närvikõdi. 

E.T, tänan!

Sõidukultuur oli uskumatult hea. Kogu 2200 km kohta oli ainult üks ohtlik hetk, kui maanteel rekka I reast  möödasõitu alustas hetkel, kui meie tema kõrval II reas olime (ilmselt tema peegli pimedas nurgas). 

Aeglastel kiirustel suurematel ristmikel tuleb nagu ikka liikuda sujuvalt (ühtlase kiirusega, võimalusel ilma seisma jäämiseta) ja kõik toimib rollerite meres naeratuste saatel õlitatult.
Reisi jooksul avariisid ei näinud v.a. üks teelt väljasõit.
Politseinikke oli teedel vähe ja kordagi kinni ei peetud. Põhiliselt olid kadalipu-kontrollid, kus meid kordagi ei kõnetatud, nägu nähes anti aupaklikult au. 
Auto-inimesele on Tai ideaalne koht puhkusereisiks. Kuna palju mägesid, siis pisut suurem mootor ei teeks paha. Võta kaasa  rahvusvahelised juhiload. 

holari, kasutasin Tai's mõnel korral Grab'i taksot ( nagu meil Uber ja Taxify). See osutus kordades odavamaks kui tuk-tuk. Selleks laadisin kodus nutitelefonisse Grab'i äpi (ostsin kohale jõudes lennujaamast ka kohaliku sim-kaardi). 



AndresR, väga hea reportaaž! 

Tänud jagamast!

peeterk, tänud info eest!

Annapurna ring on ka minu üks lemmikuid 

(Fullscreen'is vaatamiseks kasuta albumi vaates Slideshow klahvi üleval paremal) https://www.flickr.com/photos/ruudi/albums/72157644035033434/page1
Vaikselt kiusab ka Everesti baaslaagri matk.
Nende matkade puhul meeldib mulle see, et ei pea rasket kotti kandma ja saab lihtsalt nautida.

happyday, tore matk ja lahe reisipäevik koos piltitega! Selline noore neiu üksi matkamise lust, julgus ja ettevõtlikkus on üsna muljetavaldavad ... 


peeterk, tänud jagamast! Palju häid tabamusi!

Palun jaga kogemusi, sh
- kus ja kust täpsemalt on pildid tehtud? 
- kui lähedale karudele pääses? 
- millised võimalused on üldse Alaskas karude pildistamiseks? 
- jne.

sumsarr juba mainis ühte  selleteemalist eestikeelset saatesarja. Panen minule teadaolevad rivi peale. Kui keegi teab veel, võiks lisada.

2006  Rännud Kersnaga: Kilimandžaaro 
2013  Saladuslik Aafrika: Kilimanjaro (Peeter Vähi ja Tiina Jokinen)     https://arhiiv.err.ee/guid/20131012143422801000300112290E2BA238B440000006264B00000D0F003564
2018  Kuni mägi meid lahutab https://tvplay.tv3.ee/kuni-magi-meid-lahutab/