Viimased kommentaarid

margus k, millist sääseplaastrit oled kasutanud? Müügil on mitmeid erinevaid ...

Kamchatkale korraldab reise Sandberg Reisid. Nemad panevad minu teada kokku ka tellimusreise. 

Kahjuks Venemaa piiride avamise kohta ei oska keegi isegi midagi ennustada (plaanisin ise ka sel kevadel autoga Venemaale ja Mongooliasse pikemat autoreisi, aga see jääb järgmist kevadet ootama).

Kamchatkasse reisimise eripäradest saab kindlasti parema pildi, kui kuulata ära Hendrik Relve kaks saadet koos saatekülalise Mati Stroomiga

https://vikerraadio.err.ee/1156748/kuula-randajat-mati-stroomiga-kamtsatkal-matkamisest

https://vikerraadio.err.ee/1159443/kuula-randajat-mati-stroomiga-elust-kamtsatkal

Samast NORRA autoreisist ka väike VIDEOKLIPP pikkusega alla 6 minuti 

https://www.flickr.com/photos/ruudi/50920308732/in/datetaken/

... hammasratta märgi alt saab ka eestikeelsed subtiitrid valida

viktor54, tänud! Asi selge. Kõik ei ole jah alati nii, nagu näib.

marks66, tänud! 

Väga põnev teie mõlema kogetu kohta lugeda. Edaspidiseks rohkelt hingematvaid reisielamusi!

viktor54, inimeste jaoks on jah ideaalse reisi kuvand erinev, luksus (hotellid jm) jätab mind üsna külmaks. 

Kui rääkida oma unistuste reisist, siis mind kõnetavad enim looduskaunid kohad koos selle keskel ööbimisega (koos muutuva valgusega, loodushäältega jm), eksootilised kultuurid koos maitseelamustega jne, nimekirja lõpus on euroopalikud linnad jm. Reisimise viisi osas eelistan jalgsimatka ja/või automatka, mis on võimalusel pikitud vahepaladega, nagu loomavaatlusretked, veeelukate vaatlused madala ujuvvahendi pealt jne ning kindlasti tippude võtmine, millega jõuab kõige vingemate kohtadeni. Kui peale kolme-nelja-nädalast telgis ööbimisega jalgsimatka ööbin automatkal selleks mõnusalt kohandatud autos (madratsiks 10 cm porolooni jne) ning sööki ja muud reisil vajalikku ei pea seljas tassima, siis see on suurim luksus, mida hetkel oskan hinnata. Kuna põhiliselt reisime koos naisega, siis ilmselt jõuame kunagi parema läbitavusega köögiga matkaautoni. Kõigi mugavustega matkabussist ei ole me kumbki vaimustuses, kuna sellega naljalt asfaldilt maha ei keera.

meelis, tänud!

marxius, põhilised kulud umbes 850 €, sh 

   - bensiin 606 €

   - praamid 62 €, sh 

      - T-H 12,5 € (Viking Line pakett 7+7)

      - Oderdalen-Lyngseidet 16,3 €

      - Svensby-Brevikeidet 11,7 €

      - H-T 21 € (Viking LIne)

   - söök ja jook koos kaasavõetuga umbes 180 € (kuna kodus oleks ka tarbinud, siis võiks selle kulu ka summast maha lahutada).

p.s veel mõned tähelepanekud:

Bensiin 95 oli üllatuslikult Norras odavam kui Soomes, odavaim-keskmine-kalleim tangitu hind (€/liiter):

      - Soomes 1,374-1,460-1,540 (kalleim Kilpisjärvil enne Norrasse sisenemist ja 100 km enne seda)

      - Norras   1,368-1,458-1,465 (kalleim Lofootidel)

Paljud Norra väiksemad praamiliinid lõpetasid liikluse septembri lõpuga.

Avastasin, et sihtkohad on valimata. Nende lisamisel uuendas postituse ära. Nüüd siis juba kustutasin ära ka mittetöötavad lingid.

airBaltic maksis täna 100% tagasi aug_2020 edasi-tagasi lennupiletid Kopenhaagenisse (ostsin sept_2019, tühistamise teade ja kodulehel refundi (mitte: vaucher+20€) klahvi vajutamine 25.05, helistasin igaks juhuks 08.06 eestikeelsele klienditoe numbrile 661 0819 ja sain vastuseks, et taotlus menetleti positiivselt 01.06 ja makstakse välja hiljemalt 01.07).

Aklimatiseerumine on väga personaalne. Kazbekil juhtunu kohta vt https://play.tv3.ee/surmasuust-paasenud-10678612

Igaühele oma. Naudin ka täiega autoreisi ja plaanin naisega seekord ühte pikemat - 3 kuud, ~27 tuhat km, start 2022 kevadel.

Sel talvel USAs Yellowstonest Arapahoe Basin suusakeskusesse sõites sattusime õhtul päikseloojangul antiloopide rände peale, aga nagu kiuste oli teel kiilasjää, tee oli kitsas ja teeperv olematu, autod tulid vastu ja selja taga olid autod. Tegin auto akna lahti ja kiiruga mobiiliga paar pilti. Siiamaani piinab, et mõni kilomeeter hiljem, kui võimalus tekkis, tagasi ei keeranud. Oleks ilmselt seda siiski teinud, kui suur kaamera oleks kaasas olnud

https://www.flickr.com/photos/ruudi/49748463948/in/datetaken-public/

https://www.flickr.com/photos/ruudi/49748463963/in/datetaken-public/

@VäikeLotti, mind võluvad samad asjad, enim hämmastavad loodusimed ja nende uskumatu kontsentratsioon, lisaks turvaline keskkond.

@Sugram, talvel on Yellowstone lahtiolek soovitav eelnevalt üle kontrollida. Kui on avatud, siis üsna väikses mahus ja oma sõidukiga sisse ei lasta. Tuleb osta mõni pakett, mille hinnad väga odavad ei ole ja broneerimist viimasele päevale ei ole mõistlik jätta. Tundus, et meie külastuse päeval enamus aega valitsenud sompus ilm oli põhjustatud termaalalade aurust. Ilma prognoos oli hea, samuti parki sisse ja välja sõites. Ma ei ole suvel käinud, aga sain veendumuse, et soojemal ajal on pargi külastamine ilmselt oluliselt nauditavam.

@Priit P, jäime ise ka väga rahule. Reisil olime 18.02-05.03. Meil kulus inimese peale 2130 €, sh lennuk 524, autorent 564/3, bensiin 279/3, kiirtee ja parkla 0, mäe aastapilet 466, Yellowstone tuur 433/3, hotellid 1534/3, söök 204.

Lennuk Finnari lehelt normaalsete ümberistumistega, 23 kg pagasit saime kasutada suusapagasina, 

Auto autoeurope.eu,  .com on poole kallim. 

Bensiini hind kõigub 1,5x olenevalt osariigist ja müügiketist.

Teel saab kiiremini vasakpoolseimas carpool rajas (kui autos vähemalt 2 inimest. Vahel asendub see tasulise toll-rajaga, tasub silmad lahti hoida.

Parkimine osades parklates mäe all tasuta.

Mountain Collective https://mountaincollective.com

odavaim tõstuki aastapilet andis ette keskuste loetelu, kattis keskuses 2 päeva + järgmised 50% hinnast, soovitav internetist varakult ära osta, mäe all saab füüsilise pileti mitte Tickets vaid Quest Service luugist.

Yellowstoni tuuri saime 75/3 odavamalt tänu suvel kasutatud rahvusparkide piletile).

Mäe peal maksis pitsa lõik või supp 6-12€.

@Huvilised, tänud! Täitsa nõus. Igal ajal läheks nii suvel kui talvel tagasi.

@MarkusL, üldiselt lumepuudust ei ole, pigem kas värsket lund on. Mäe tipus keskel ja all näeb ilma ja lumeolusid https://www.snow-forecast.com/resorts/Arapahoe-Basin/6day/mid

Esimene digikaamera oli mul Norra teisel autoreisil, kus käisime kolme sõiduautoga 2004 juulis. Kaamera Canon Digital Ixus v3. Mõned pildid https://www.flickr.com/photos/ruudi/albums/72157624808944071

Meigo Märk, olen Su postitustel silma peal hoidnud ja need on mind tugevasti inspireerinud. Väga tänan! Edu edaspidiseks!

Fotograafia ja reisimine on mu suurimad kired lapsest peale. Olen kahetsenud neid paari korda, kui suure kaamera maha jâtsin. Ka kõige raskemal matkal vm kaob väsimus pildistamise protsessi nautides. Peale reisi paar kuud mõnuga pilte kobides saan edukalt reisipalavikku maha suruda. Mälu ei ole mul tugev ja aeg ajalt pilte läbi vaadates elan reisi uuesti läbi.

Kas tõesti juba auto hinnad tõusevad, Toyota tõstis auto hinda (pikka aega stabiilselt olnud Landcruiser Luxuryl 700 € võrra).

Väga lahe seiklus!

Kui aastaid tagasi septembris üksi autoga Ukrainas ja Moldaavias kondamas käisin, siis jalutasin ka Goverla otsa. Talvel lumega, jääga ja nähtavuseta oleks mul ilmselt see tipp tegemata jäänud  https://www.flickr.com/photos/ruudi/albums/72157625019498622

Lumekette võimalik ilma ära pööramise korral ka tanklast osta, kuna hind läheneb nende rentimise hinnale. Samas mitmel pool enne tõusu lumekettide märgid. Kas keegi teab, kas see märk nõuab lumekettide olemasolu autos ja kas nende puudumine on karistatav?

Lisan Pelle jutule, et suusavarustust koos saabaste- ja kiiviriga mäe alla hoiule jättes saab linna peale jalutama minna näiteks seljakotist võetud kergete tossudega. Tagasi pöördumist ei tasu viimasele tunnile jätta ka suure tuule korral, kuna harja peale tõstev suur tõstuk võidakse siis sulgeda. Sel juhul on õlekõrreks lohisti, mis on aga aeglane ja selles olukorras tekivad sellel pikad järjekorrad. Mul sõber pidi viimase lüli pealt tagasi pöörduma ja samuti teisel pool ööbima, kuna lohisti viimane lüli suleti ja jalgsi ei lubatud ka harjale tõusta.

cea200, väga põnev, kas võiksid kirjutada oma reisist pikemalt ja/või pilte/videot jagada?