Backpackers´i kotiga Ryanair'i lennule

Kas keegi siinsetest foorumikülastajatest on reisinud backpacker'site kotiga, mis on Ryanair'i lubatud mõõtudest pisut suurem (just pikkuselt). Kuna endal on plaanis minna Euroopasse häälega reisima ja tagasi Eestisse tulla Ryanair'iga ning kott, mis mul on, on lubatud mõõtudest pisut suurem, siis tahaksin teada kas keegi on nii enne reisinud ning kas on suutnud koti siiski sinna kontrollkasti ära mahutada?

mina olen seni pehmemad kotid ja seljakotid, mis tublisti lubatust suuremad ja raskemad- nõudmisel jõuga surunud mõõteraudade sisse. Isegi kui pärast mitme mehega välja sikutame, pole midagi juurde nõutud.
Muidugi on vahel kunst kontrollijatest mööda kõndimine kerge koti tundega.
Ja kaugelt ei näita oma kotti, peidan teiste selja taha.
Need pagasimaksud on enamikul firmadel väga suured.
Ei tea miks Novatours tšarterile vaid 15 kg lubab?

Minu korduv kogemus on, et ainuke kriteerium on suutlikkus oma kott mõõdukasti sisse toppida, ja piirkaal. Et kott muidu lotendab seljas, ei ole probleem. Kui suudad mõõtu toppida kasvõi kotti kokku voltides, on kõik ok. Kui aga kotil on näiteks mõni väljaulatuv jäik osa nagu rattad vms ja neid on võimatu mõõdukasti piiridesse suruda, siis oled läbi kukkunud ja pead ostma lennujaama kalli hinna eest koti paigutamise checkin pagasisse (kui seal ruumi veel on).

Ei tasu ka unustada, et olla võib ainult üks kabiinikott ja eraldi ridiküli vms ei lubata - iga eraldiseisev käe või õla otsas rippuv ese loetakse täiendavaks kotiks.

Pehmetest spordi-, seljakottidest saan ma aru, et on võimalik mõõdukastis kokku suruda. Aga ma tahaks just teada backpacker'i seljakoti kohta, kuna sellel on seljaosa päris jäik. Ja kuna ma ise reisin sellise kotiga esimest korda, siis ei kujutagi ette, kas sellist 55 liitrist kotti on võimalik mõõdukasti ära mahutada.
Toredad matkasellid, kes te reisite selliste kottidega, kuidas te tavaliselt teete? On võimalik käsipagasiks võtta või peab ikka check-in pagasisse panema?

Ühel RA lennul sain üsna hästi aru, miks need mõõdud kehtestatud. Kuidagi kontrollist mööda hiilinud, asusid inimesed oma kotte riiulisse asetama. Ilmselgelt oli näha, et kott ulatub ca 10 cm avast välja ja ust ei ole võimalik sulgeda. Kuna lennuk oli 100% täis ja vist kõigil oli ka pagas olemas, oli lennupersonalil tükk tegu, et kogu pagas ära mahutada. Neid va süüdimatute nägudega berbereid oli seal hulgim. Väljalend hilines ca 40 min sest reisijatega ei saadud hakkama.

Koti kõrgus tuleneb pagasilaeka mõõdust. Koti laius võib mitte osutuda probleemisk, eeldusel, et teised seal kõrval on väiksemas mõõdus. Sügavusel on pisut mänguruumi.
Alati on võimalik ju ka pagas oma jalge alla jätta, aga pikemal lennul pole see just kõikse mugavam.

Mul ajas vihale KLM lennuga lennates, ühel Araablasel oli miski suurem spordikott sinna visatud, polnud muidu väga suur kott aga pikk, seega ta pani selle sinna risti nii et minu kott enam ära ei mahtunud. Ei mahtunud see ka eesoleva istme alla sest mul oli seal arvuti, kaamera ja muu elektroonika ja ei andnud enam suruda, üle 40 h lendu seljataga ja mujale ka kotti polnud panna. See tüüp konkreetselt võttis vähemalt 2 inimese kottide kohad seal ära- ruumi seal nagu oli aga konkreetselt midagi panna ei andnud. Lendasin lõpuks siis nii, et kott oli lihtsalt minu ees põrandal ja jalad siis selle peal, kuigi vist poleks päris lubatud olnud nii aga õnneks keegi õiendama ei hakanud ka ja lend ei olnud väga pikk.

"Aga ma tahaks just teada backpacker'i seljakoti kohta, kuna sellel on seljaosa päris jäik."

Mõnel backpackeri seljakotil annab ka jäiga osa pikkust lühemaks reguleerida. Ainult käsipagasiga lennule minnes võtan ma sõbralt sellise backpackersi koti, mille jäik osa mahub nõutud piiridesse. Kui lähed suuremaga, võib õnneks minna ja ei kontrollita. Kuid pean sellise riski võtmist siiski ülemääraseks, lihtsam on mõõdukasti mahtuv backpackersi seljakott hankida.