USA-s on jah osariigiti erinev. Californias 10 päeva sõita ja siis tuli kohalik luba teha. Reegel ei kehtinud aga ajutiste turismireisijate kohta.
Mõned aastad tagasi sain Santa Monicas parkimistrahvi, olin parkinud tänavapuhastamise kellaajal. Uurisin siis kohalikest foorumitest, mida kohalikud trahvi maksmatajätmisest arvavad. Intressid hakkavad jooksma ja lõpuks muutub trahv hiiglaslikuks. Ja ära tuleb maksta niikuinii, muidu võidakse vangistada. Ja trahv ei aegu, nii nagu aeguvad Eesti trahvid.
Kuna mul oli trahvikviitung klaasipuhastaja vahelt kätte saadud, siis maksin krediitkaardiga need mõnikümmend taala Eestisse jõudes kohe ära.
"Aga ma tahaks just teada backpacker'i seljakoti kohta, kuna sellel on seljaosa päris jäik."
Mõnel backpackeri seljakotil annab ka jäiga osa pikkust lühemaks reguleerida. Ainult käsipagasiga lennule minnes võtan ma sõbralt sellise backpackersi koti, mille jäik osa mahub nõutud piiridesse. Kui lähed suuremaga, võib õnneks minna ja ei kontrollita. Kuid pean sellise riski võtmist siiski ülemääraseks, lihtsam on mõõdukasti mahtuv backpackersi seljakott hankida.
Minu korduv kogemus on, et ainuke kriteerium on suutlikkus oma kott mõõdukasti sisse toppida, ja piirkaal. Et kott muidu lotendab seljas, ei ole probleem. Kui suudad mõõtu toppida kasvõi kotti kokku voltides, on kõik ok. Kui aga kotil on näiteks mõni väljaulatuv jäik osa nagu rattad vms ja neid on võimatu mõõdukasti piiridesse suruda, siis oled läbi kukkunud ja pead ostma lennujaama kalli hinna eest koti paigutamise checkin pagasisse (kui seal ruumi veel on).
Ei tasu ka unustada, et olla võib ainult üks kabiinikott ja eraldi ridiküli vms ei lubata - iga eraldiseisev käe või õla otsas rippuv ese loetakse täiendavaks kotiks.
Diana, mina soovitaks alustuseks omale mõelda selgeks, miks sinna minna tahad. Kas tahad Eestist põgeneda, tahad leida õnne või otsid suuremat palka või midagi, mida ei tea? Turistiviisaga sisenemisel tööviisa kohta kehtis vähemalt 10 a tagasi immigratsiooniameti reegel, et see on võimatu. Riigis olles turismiviisa asemel ei väljastata tööviisat, enne tuleb vähemalt korraks riigist lahkuda ja taotleda tööviisat välismaal viibides. Küll leiad Miami tänavatelt tumedanahalisi päikeseprillimüüjaid, kes õhtu edenedes ja päevavalguse kadudes järjest agressiivsemalt eriti valgetele naisterahvastele hakkavad abi ja majutust pakkuma. Ei taha küll hirmutada, aga seda reaalsust tuleb ka teada.
Täpsemalt, vaata CA DMV (Department of Motor Vehicles):
If you are a visitor in California over 18 and have a valid driver license from your home state or country, you may drive in this state without getting a California driver license as long as your home state license remains valid.
If you become a California resident, you must get a California driver license within 10 days. Residency is established by voting in a California election, paying resident tuition, filing for a homeowner’s property tax exemption, or any other privilege or benefit not ordinarily extended to nonresidents.
Mannike ütlesid ise enne täpselt, et see erineb osariigiti. CA-s kehtis (vähemalt 10 aastat tagasi) kord, et kümme päeva saabumisest võid sõita oma vanade eesti lubadega, kui jääd kohale kauemaks siis pead paralleelselt CA omad tegema. Aga see reegel ei rakendata ajutistele turistidele ja ka muidu selle täitmist rangelt ei nõuta. Seal kehtib üldse mõistlikkuse põhimõte, rohkem kui meil. Mõistlikkuse põhimõte ei kehti aga parkimisel, mille rikkumisel väänatakse alati mingi summa.
Lennata Miami ja sõita liinibussidega (Greyhound) idarannikult läänerannikule. Teeb 3 ööd päeva, 4 ümberistumist. Aga sõidad koos kohalike neegritega ja näed tegelikku elu palju lähemalt kui reisibüroode pakkumistega. Meil läks inimese kohta 120 usd. LA-s võtad rendiauto (noortele on rendiauto usa-s kallim) ja oled võimalikult vähe selles linnas. Ööbid maksimaalselt kämpingutes, käid suures kanjonis, bruce kanjonis, siioni kanjonis, las vegases teed piki peatänavat jalutuskäigu ühest otsast teise, surmaorus jne. See kõik võtab ca 3 nädalat ja kui ise büroo asemel kokku paned, 1500 eurot inimese kohta. Katsu leida teine perekond, kellega minna - on turvalisem ja tuleb odavam. Stuudioid on säästureisil võimalik võtta ainult 1, näiteks Universal - inimese kohta ca 100 usd, või siis võtad Disney stuudio. Paljud parimad asjad on tegelikult tasuta. Mine Walk of Fame ja pildista ennast oma lemmikute tähtedel, käi ära Hollywoodi sildi juures mäe otsas (Hollywood Sign Hike) üleval (jah, sinna on võimalik matkata - sildi kohale!), käi Santa Monica mägede jalutuskäigul, liugle Santa Monica beachi lainetel baywatchy filmi maadel, vaata piki muuli ujuvaid delfiine jne. Kui neid parasjagu ei ole, kujuta ette - vahel nad ujuvad seal piki muuli. Aga eks kõik sõltub oma fantaasiast ja veidi ka rahakotist. Soovitan ka suvisemat perioodi, aprillist kusagil oktoobrini maksimum.
Ryanair ei kasuta mõistet no-show. Seega isegi kui ostad edasi-tagasi pileti korraga, ei mõjuta esimese otsa tegemata jätmine tagasilennu kehtivust.
Ryanair FAQ-s on kirjas, et no-show letter'i väljastamine kindlustusele maksab kas £ 17 või € 20. Nii et kui sinu valitud kindlustus nõuab lennufirmalt no-show tõendi küsimist, pead sellise summa täiendavalt tõendi administreerimise tasuna lennufirmale maksma.
Sinu ajavahe kahele lennule tundub mõistlik, kui järgnev pole just mõni ülipikamaa, s.t üle-ookeani lend.
Läbisin rahvuspargi jalgrattaga möödunud juulis idast läände teekonnal Andorrast (Massana-Pal-Noris-Alins-Montescaldo), mis on samuti ääretult vahva metsik rada. D'Aigüesortes rahvusparki sisenesin Espot kaudu ja väljusin läänest Boi orgu. Espot on hubane turistilõks, kust korraldatakse eurode eest dziibisafareid kuni St. Maurici kloostrini mägede ees. Kurule tõustes tuli läbida ka mitmeid lumelagendikke, kuid mäed ja õhtuhämaruses jooksvad mägikitsed tasusid seda vaeva ratast pakkidega üle lumise kuru tasida. Laskudes kurult läände leidsin ca 40 minuti teekonna kauguselt mägionni, kus selle läheduses lahtise taeva all soojas magamiskotis ööbisin. Mägionn oli lukustatud ja selle taga juba seljakotiga tähistaeva all ööbijaid. Allpool on mägionne, mis olid lukustamata ja mida saaks kasutada halva ilma korral varjupaigaks.
Rahvuspargis kehtivad reeglid, telkimine keelatud, samuti kalapüük ja ujumine. Ka rattasõit on keelatud. Seetõttu ma pargis ei sõitnud vaid tasisin-veeretasin ratast. Keskmine tõus ja laskumine oli küllaltki järsk. Pargipolitseid on pargis tihedalt, aga minu seletust nad uskusid ja lasid minna. Kindlam on ööbida mõnes tasulises refugios, näiteks keset parki lääne pool kuru on Refugio d'Estany Llong http://www.feec.es/Informacio%20Gral/Refugis/refugi.php?idRef=22916.
Vanaemale 25.09.21010: Hvs, kas mõtled Seminario del Minor all seda: http://www.albergueseminariomenor.com/albergue.html. Jah, seesama. Ja hind on (oli) jah €12. €6 oli St Vicente alberque, samuti väga hubane ja hispaanialik koht.
Kikiemmele 4. jaan 2011: Kuna mul jäi lõpus mõni vaba päev, sõitsin rattaga lisamatka edelasse Noia-Uxia de Ribeira-Padron. Kohe peale Padron'i tagasitee läbisin Portugali teel. Ka see on vahva ja tähistus on piisav, aga seal on hoopis vähem matkajaid. S.de Compostela saabus nii ootamatult, et kontrollisin gps-iga üle kas ikka on õige linn kuhu jõudsin.
Kaits2 5.01.2011. Pigem mõtle kuhu ja kuidas edasi lähed. Kohalejõudmine SJPdP on võimalik Easyjet Pariisi ja rong Bayonne. Seal istud ümber ja teise rongiga kohale. http://www.voyages-sncf.com/billet-train/resultats?hid=L2V.