Ahoi,
kas keegi on viimase aasta jooksul võtnud ette suuna Nairobist Addis Ababasse ning oskab hindade/peatuste/bussivahetuste/teeolude osas infot jagada?
Kas proovida Nairobist saada otse Moyalesse või Marsabiti? Kas Moyalest saab otse pealinna?
Parimat, Ardo
Seda võib... teha. Kuigi mõtleks enne mitu korda selle plaani alustamisel.
Esimene asi - sul peab olema Etioopia viisa. Nairobis seda sulle ei anta, tuleb teha Euroopas, lähim saatkond Stockholmis. Aega läheb umbes tund, sest rahvast seal tavaliselt jagub.
Otsebusse Nairobist Addisesse ei lähe. Tuleb trikitada. Esimene ots Nairobist üle Nyeri ja Nanyuki on kõige lihtsam. Matatuga Nyerisse (küsi kellegilt Nairobi River Roadi piirkonnas), sealt edasi Nanyukisse. Edasi Isiolosse pole ka keeruline. Matatusid jagub. Ja sealt edasi läheb kinoks.
Lähed Isiolos bensujaama ja räägid seal kellelegi oma plaanist. Džunglitrummid pannakse põrisema ja hakatakse mingeid lubadusi jagama. Isiolost Moyalesse busse ei sõida (õhtul Marsabitti üks on), pead länkari (Land Rover) leidma, mille kastis saab sõita. Ükskõik, mida ka lubatakse, enne õhtut ei väljuta, sest korjatakse võimalikult palju inimesi peale.
Edasine on parajalt jube. Veidi peale Archers Posti lõppeb hiinlaste ehitatud asfalt ära ja sealt edasi on tee selline suhteline mõiste. Istud oma seljakoti peal keset poolkõrbe ja hüppad kogu aeg põrandalt lakke. Marsabitti läheb sõltuvalt juhist 4,5 - 6,5 tundi. Tolmust ma parem ei räägi. Marsabitis oled täiesti surnud ja see on alles pool teed. Maksis vist mingi 12 eurot paar aastat tagasi (Isiolo - Marsbit), aga võib ka 25 eurot maksta (vastupidine suund). Marsabitist Moyalesse pole paremat teed loota.
Etioopias peaks ühendused teoreetiliselt veidi paremad olema. Pole päris seda teed sõitnud, kuid üldiselt on Etioopia teed tunduvalt paremad, kui Keenia omad. Otse Moyalest pealinna sa vaevalt saad. Mikrobuss by mikrobuss ikka.
Kogemuse sellelt reisilt kahtlemata saad. Rahalises mõttes tuleb lennukiga Nairobist Addisesse sama hind. Aga jah, kõik see vahepealne porno, mida maad mööda reisides läbi elad, võib teatavas mõttes väärt olla küll. Igatahes on, millest pärast sõpradele õlleklaasi taga rääkida.
Viisad on olemas, sellega probleemi ei ole. Lennukit alla 200 euro nägu ei ole, seega see ülisoodne ei ole.
Hakkame Nairobis seda asja tasapisi uurima. Kui kaua aega tagasi sa selle pornograafia läbisid või kui värske su info on?
Mingi õhkõrn info on, et Little Mogadishust läheb 24h otsebuss Moyalesse, kuid seda peab uurima.
Seiklesin seal 2014. alguses, aga pakun, et ega seal suurt midagi muutunud pole.
Eastleigh'st peaks Moyalesse busse minema küll, aga ega selle kohta mujalt adekvaatset infot ei saa, kui bussifirma käest. See ilmselt tähendab, et tuleb sinna kohale minna. Eastleigh pole just Nairobi parim linnaosa ja saatkondade arvates no-go koht. Aga nii hull seal pole, kuigi turgudest hoiaks eemal, sest põhilised intsidendid leiavad tavaliselt aset just seal.
Kaugliini bussidega on Keenias enamasti nii, et need väljuvad kas varahommikul (enamasti kell 6) või õhtul 6 paiku. Seda õhtust varianti väldiks, sest magada on nagunii võimatu.
Lennuk on hetkel jah kallim. Muidu oli Nairobist Addisesse 135 eurot edasi-tagasi tavaline taks. Praegu saab ühe otsa pileti Kenyan Airwaysiga 157 euro eest suva päeval. Aga soovitaks igaks juhuks läbi astuda Ethiopiani kontorist kesklinnas, mingi variant on, et nad pakuvad midagi soodsamalt. Etioopias näiteks on nende siselennud kohapeal ostes tunduvalt soodsamad.
Etioopas on korralik asfalttee Moyalest kuni Addis Ababani.
Ülejäänud olulised asjad mainis veigo oma postituses. Etioopia viisa sain ise Stockholmist poole tunniga, kuna rahvast polnud. Aga see oli 2010 sügisel. Naabreriikidest üldjuhul viisat ei anta.
Marsabiti tee (Moyale-Marsabit-Isiolo) on omamoodi legend, mida on nimetatud nii "Worst road in Africa", "Road to Hell", kui ka "Bandit Highway". Omal läks selle 300 km läbimisele 3 päeva. Aafrika kõige halvem tee ta muidugi ei ole, on palju hullemaid. Praeguseks on aga enamus Marsabiti teed asfalteeritud:
Siin on natuke lisainfot teetingimuste kohta http://www.horizonsunlimited.com/hubb/sub-saharan-africa/update-road-condition-nairobi-djibouti-82283
Ja ühe vahejuhtumi kirjeldus: http://www.horizonsunlimited.com/hubb/travellers-advisories-safety-security-road/bandit-attack-road-isiolo-marsabit-57368
Hea loo sõpradele ja lastelastele rääkimiseks peaks kindasti saama.
Aitäh vastuste eest!
Kohalikud väidavad, et nii Marsabiti kui Moyalesse läheb otsebuss. Läheme homme uurima ning hoiame kursis - et teistel hiljem lihtsam oleks. :)
Nii, ise küsin, ise vastan.
Nairobist Moyalesse lähevad bussid iga õhtu kella 19 ja 20 ajal. Bussifirmasid on vähemalt 6 ning kõik stardivad Eastleigh linnaosast (ala Little Mogadishu).
Pilet Marsabit'i on 1500 ning Moyalesse 2000 šillingit. Me sõitsime Moyale Raha nimelise firma bussiga ning isegi peale Nairobi hilinemisi-ummikuid jõudsime Moyalesse 12 tunniga.
Firmadest veel - Moyale Raha oli paras peldik, Moyale Stari bussid tundusid äravahetamiseni samas seisukorras. Northern Coach vms (kollased bussid) olid tunduvalt uuemad ja tundusid paremad.
Eastleighst väljudes hoidke oma kolal silm tugevasti peal - kontingent on piisavalt kahtlane ja "abivalmis" kohalikke on isegi liiga palju. Ära mingil juhul kotti enne väljumist bussi viige - see lihtsalt eemaldatakse teise akna kaudu.
Nairobist Isiolosse tee oli hea. Isiolost Marsabiti oli tee 50-50 - kohati hea, kohati jube. Marsabitist Moyalesse oli sisuliselt terve tee asfalt. Soovitan istuda võimalikult bussi eesotsas.
Isiolost Marsabitini on bussis ka püssimees, kes meie bussis oma II Maailmasõja-aegse vindiga tundus pigem hale heidutusvahend kui tõsiseltvõetav valvur... :)
Kui Etioopiasse suundute ja selle jaoks Stockholmist viisat taotlete, siis veenduge, et date of issue on õigesti märgitud ning viisa peal on ka pitsat. Meil oli kuupäev valesti ja pitsat puudus ning pidime seetõttu 6h piiripunktis veetma. Kas viga oli saatkonnas või kohalikes piirivalvurites - seda ei oska öelda.
Mul oli ka mõned aastad tagasi Etioopia saatkond Stockholmis viisaga kala teinud ja mind ei lastud Istanbulist Addis Ababa lennule.
Marsabiti teega on seis selline, et nüüdseks on see täies ulatuses Isiolost Moyalesse asfalteeritud. Vähemalt mälestused sellest hullumaja puhvetist jäävad.
Mis puudutab Stockholmi Etioopia saatkonda, siis tundub, et nende oskus viisal midagi näpukas teha on neile kuidagi sisse programmeeritud. Taotlesin mitmekordset viisat ja pidin paluma selle kaks korda ümber teha. Eks nad siis muudkui sodisid, kartsin, et sellisega üle piiri ei lastagi, ega õnneks probleeme polnud. Nii et jah, tasub kindlasti üle vaadata, mida nad väljastavad.