Viimased kommentaarid

2 nadalat tagasi olin samas olukorras. L2ksin mingi 1,5h enne lendu kohale ja oli kohe naha, et ei j6ua peale. 6nneks lasid t66tajad mind kiirkorras ette kui asi hakkas kriitilsieks minema.

Peamine turismi ala Copacabana on suhteliselt ohutu ainult p2evasel ajal. Varahommikul mil inimesi veel v2ga palju liikvel ei ole tehti turiste ka otse liivarannal tyhjaks.

Ei ole olemas salakohta kust saaks otsida soodsaid pileteid. Kui oled suurematest otsingmootoritest proovinud ja ei leia, siis järelikult ei olegi hetkel odavamat varianti lennata. Tuleb lihtsalt aegajalt lähimad lennujaamad nii Aasias (Kuala Lumpur, Phuket) kui ka Tallinnale (Riia, Helsingi, Stockholm) läbi lapata ja kui hind hea, siis kohe ära osta.

Vist oli Budapest - Milaano. Aga tingimustes oli kirjas see, et vaja välja printida paberile, aga eks ise  muidugi ei tuld selle pealegi. Julgelt30% lennust olid seal maksmise sabas. Loodetavasti nüüdseks see nõue kaotatud igal pool.

Erinevad asjad jaa. Tahtsingi pardakaarti telefonist näidata, aga selgitati viisakalt, et seal lennujaamas nad skännivad triipkoodi ainult paberilt :) Ei jäänud muud üle ja minna maksmise järjekorra lõppu. Lennupilet maksis 25€ ja printimine lennujaamas 50€

Olin sunnitud Budapestis paar aastat tagasi maksma Wizzairi pardakaardi printimise eest 50€ Check in oli endal varem tehtud. Teistes lennujaamades seda jama ei ole olnud nendega.

Teema algatajana mainin ära, et kasutasin lõpuks https://www.firstalliedtravelinsurance.com Nad on juba üle 10a tegutsenud ja pakuvad just erinevate võimalustega (ka inimröövi) kindlustusi kriisipiirkondadele. 

Tegin selle ise just läbi ja tegelikult peaks piisama küllakutsujaks suvaline venepärane nimi koos suvalise Minski aadressi ja telefoni numbriga. Võibolla juhuslikult aegajalt helistavad mõned küllakutsujad läbi, aga kahtlen.

Käin mais ära ja eks annan sulle siis teada.

Hea uudis! Eestlased ei vaja enam küllakutset Usbekistani viisa jaoks. Riias asuva saatkonna kodulehel ei ole infot veel uuendatud.

https://www.uzdaily.com/articles-id-42595.htm

Tänud vastuste eest. vatse näide Kabulis käe kaotamisest oligi tegeleikult selles stiilis juhtum mille kohta kindlustuse võimalusi küsisin. Lähetajat ei ole ja seega uurin võimalusi ise ennast selliste asjade eest kindlustada.

Ja viisa on vaja kindlasti ette teha. Naaberriikidest mulle viisat ei antud ja jäi minemata.

Väärt info! Olen ka ise püüdnud seda infot leida ja paras peavalu. Loodetavasti muudab ka Uszbekistan lähiajal oma viisanõudeid. Kazakhstan, Tajikistan ja Kõrgestan on juba kesk Aasiasse reisimise tunduvalt lihtsamaks teinud.

Kirjutasin Sulle ka otse postkasti, aga kuna äkki kunagi kellelgi veel abiks. Mina sain 2014 lõpp viisa lennujaamast ja start oli Kuala Lumpurist, KL-s Bangladeshi saatkond ka olemas. Tasuks siiski alati http://www.iatatravelcentre.com/ lehelt viisanõuded üle vaadata ja ehk midagi vahepeal muutunud.

VM lehelt:
Välisministeeriumile edastatud andmetel vajab Eesti kodanik Kenya külastamiseks viisat, mida on võimalik taotleda Kenya saatkonnas Moskvas või Kenya saatkonnast Stockholmis. Kenya läks lõplikult üle e-viisadele ja kaotas septembris nii turistidele kui ärimeestele võimaluse viisat lennujaamas soetada. Lisainfo:http://www.immigration.go.ke/downloads/eVisa-newspaperad.pdf (PDF)
Passis peab olema vähemalt üks vaba leht ning pass peab kehtima vähemalt 6 kuud riiki sisenemisel.

Kui plaan lennata Keeniasse, siis kontrolli igaksjuhuks IATA lehelt järgi http://www.iatatravelcentre.com/ Probleem ei teki mitte Nairobi lennujaamas vaid sind ei lasta ka Euroopast lennule...

Mul on nagu meeles, et alles hiljuti ei saanud kellegi teise eest viisapabereid sisse anda, sest taotlejad peavad andma Helsingis sõrmejälgi? Järgi võis jah ükskõik kes järgi minna. Aga eks uusima info saab neile saatkonda helistades.

See vist oli päris ammu? Mingist hetkest alates hakati andma Accras viisasi ainult kohalikele. Mõned aastad tagasi oli lihtsam saada Kamerunist, aga see võib olla ka juba muutunud.

Minul on jäänud minemata just viisa pärast. Taodelda tuleb Stockholmist. Nõuded:
1) 2 passipilti
2) Kohaliku elaniku ametlik küllakutse koos tema passikoopiaga.
3) Hotelli bronnering
4) Panga väljavõte

Seega paras peavalu ja ilma kohaliku tutvuseta võimatu.

Lihtsalt infoks, et minul õnnestus Nambiibiast läbi JNB lennujaama Euroopasse lennata nagu siin ka mainiti.

Muidu LAV-i viisasüsteem on ikka paras nali meile ja endal jäi külastamata.
Sambias Lusaka saatkonnas tuli oodata järjekorras viisa taotluse paberit 5-6h. Täitsin paberi ära ja siis öeldi, et siit ma viisat küll ei saa.
Malawis Lilongwe saatkonnas oldi tunduvalt sõbralikumad ja üritati vähemalt tähtsmate ninade käest erijuhust küsida, aga viisat ikka ei saanud. Soovitati Euroopasse lennata ja sealt viisa võtta ja siis tagasi lennata.
Zimbabwes Harare saatkonnas kutsuti järgmiseks päevaks veel tagasi ja siis öeldi, et kindlast ei saa ma turistiviisat Euroopa passiga. Konsul soovitas mul taodelda Zimabawe kodakontsus ja siis tagasi küsima tulla.

Ühesõnaga ei tasu loota LAV-i viisa saamisele mujalt kui Euroopast. Ei aidanud mind ka see, et reisil olin olnud poolteist aastat (nagu Tarmo Tammingul õnnestus aastad tagasi) ja Eestis meil LAV-i saatkonda ei ole...

Minu kogemus on küll mõned aastad tagasi, aga Doha lennujaamas öeldi, et kuna ise valisin endale pika vahepeatuse siis maa peale ei lastud ja muid hüvesi läbi QA ka ei saanud. Sai siis 10h lennujaamas järgmist lendu oodatud :)

Olen käinud seal umbes 30 riigis ja põhimõtteliselt nõus seniste soovitustega.
Põhja Aafrika alustamiseks lihtne (va Liibüa), aga ilmselt mitte kõige huvitavam.
Lääne Aafrikat esimeseks kogemuseks ei soovita. Küll aga Gambia ja Sierra Leone oleksid lihtsamini käidavad. Ülejäänudes probleemiks turvalisus, väga piinarikkas ühistransport ja muu asjaajamine.
Kesk Aafrika hetkel liiga ohtlik (Nigeeria, KAV, Tsaad jne)
Ida Aafrika oleks ilmselt minu esimene soovitus. Eriti Etioopia või Uganda. Etioopiasse leiaksid ilmselt ka nt läbi Milani piletid väga hea hinnaga.
Lõuna poolelt meeldis mulle Namiibia ja Zimbabwe. Namiibias kui ise autot ei rendi, siis võtab ühistranspordiga liikumine rohkem aega, aga on samas tehtav. Vahemaad küll pikad, aga teed on korras. Vaadata seal isegi liiga palju selle 2 nädala jaoks.

Selle aasta jaanuaris käisin Kuta - Ubud ja Gili saared ja kahe nädala jooksul ainult paar päeva ei sadanud. Mõnel päeval sadas terve päev. Ma ise ütleks kui kindlasti päikest otsid, siis ei ole see õige aeg sinna minemiseks.

Sain m6ned p2evad tagasi viisa piirilt Mosambiigist tulles. Sama leht muille vatse siia lisas oli ka neil ilusti v2lja prinditud.

T2nud. See teeb asja tunduvalt lihtsamaks.