Viimased kommentaarid

Käisin autoga Türgis 2011 (sisenesin Bulgaariast)
Roheline kaart sobis. Kiirteede jaoks oli vaja osta eraldi kaart, ja sinna mingi summa kanda (vist sai tanklatest osta. või lehekioskist).

Juhiloa kohta niipalju, et kuna Eesti ja Türgi on mõlemad liitunud 1968 aasta Viini teeliikluse konventsiooniga, siis peaks Eestis väljaantud juhiluba Türgis kehtima ja rahvusvahelist luba nagu poleks vaja.
Isiklikult olen aga alati vormistanud lisaks rahvusvahelise juhiloa, kui on vajadus reisida väljaspoole Euroopa Liitu. 

  1. SUBE kaarti müüakse kõigile, ka välismaalastele (olen ise ostnud ja kasutanud). Kannad raha peale ja sõidad.
    2. EZE Lennujaamast läheb kiirbuss Jorge Newbery Lennujaama, ning see buss peatub ka kesklinnas. 

USD on lihtsam vahetada, kui eurot.  Ja hea, kui on uued  ja suured kupüürid, sajased näiteks. Kursi leiab netist otsinguga "Dolar Blue".

1) Aasta algas järjekordselt Tšiili ja Argentinaga. 
Altos de Lircay rahvuspargi matkarajad jätsid kustumatu mulje.

2) 2019 aasta plaanid täiesti lahtised. Sisetunne ütleb, et peaks uuesti Nordkappi sõitma, 2019 sügisel saab eelmisest käigust 10 aastat. Et nagu juubel või nii (põhjuse minna leiab alati).

3) Sooduspakkumisi võiks olla Lõuna-Ameerikasse, aga ega sinna väga odavalt ei saagi, kindlam on pilet mitu kuud varem ära osta.

Ma olen 2010 märtsis sõitnud praamiga Civitavecciast Tunisesse, ja hiljem tagasi Palermosse.
Sel ajal oli vaja laevaga saabudes viisat, viisa olemasolu oli esimene asi, mida sadamas kontrolliti. Kui ma õigesti mäletan, siis mingit erilist auto vormistamist polnud, aga GPS-seade tuli registreerida, ja kaasaskantavad raadiosaatjad (PMR446) tekitasid samuti ajutise probleemi. 

2014 kevadel Sao Paulo lennujaamas piisas passi näitamisest. 
Maismaapiiri ületamistel on olnud sama lugu, ei mingit töökoha tõendit ega panga väljavõtet. 
 

Siit saab korraliku Garmini kaardi alla laadida
http://garmin.openstreetmap.nl/
http://garmin.opentopomap.org/


Kui on matkamiseks vaja topo kaarti, siis

Normaalse ehk lühima lennuajaga lendab Argentinasse Lufthansa: Tallinn-Frankfurt-Buenos Aires, LH883 ja LH510, tagasilennul LH511 ja LH882 .Ooteaeg Frankfurdis u 2.30.

Kui piisavalt vara broneerida, siis saab 800-900 EURiga edasi-tagasi. Olen näinud ka alla 800 pakkumist. Piletid olen tavaliselt ostnud Lufthansa kodulehelt. 

Santiago lendudega isiklikud kogemused puuduvad.



1) Mitut uut sihtkohta külastasid 2017 aastal ning mis nendest olid põnevaimad?
Uusi sihtkohti polnudki, olin kevadepoole Tšiilis ja Argentiinas, hetkel olen jälle Tšiilis, paari nädala pärast üle Andide Argentinasse tagasi (sest auto jääb Argentinasse).

2) Mis sihtkohad on sinu reisiplaanides 2018 aastal?
Ikka sama Lõuna-Ameerika, võrratu kontinent. Omal käel ringi liikudes avastad ikka ja jälle mõne uue laheda piirkonna.

3) Kuhu ootad lendude soodukaid?
Buenos Airesesse, või Montevideosse.

Head jätkuvat reisiaastat kõigile!

Tuttav lugu, sedasama skeemi rakendatakse Buenos Airese raudteejaama ümbruses. Ja seljakotti on mõistlik kanda kõhu peal.

--- Kui kellelgi on soovitusi hea kvaliteedi ja hinna suhtega kompaktkaamera osas, on ka see info teretulnud! ---

Olen ise alates 2011 aastat kasutanud Sony Cybershot kaameraid.
Esimene oli HX9V, ning järgmisena HX20V. Mõlemad koos GPS-iga (hiljem hea vaadata, kus kohas pilt tehtud). Hea väike, ei hakka eriti tänaval silma, ja mahub hästi taskusse.
Hetkel on juba kolmandat aastat peaaegu igapäevases kasutuses HX60 (see konkreetne mudel on ilma GPSita, kuna ostsin viimasel hetkel enne äralendu, ja sel momendil polnud GPSiga mudelit saadaval). Hind oli sel ajal veidi üle 400 EURi.
Nende mudelite kõige suuremaks puuduseks pean seda, et nad pole tolmukindlad. Tavaliselt on kaamera lahtiselt taskus, või auto kõrvalistmel, et saaks kiiresti vajaliku hetke jäädvustada.

HX60-l olen kaks korda objektiivi vahetanud, liiga tolmuseks läks.
Sony RX seeria on minu jaoks liiga kallis, et seda kõrbes tolmutada.

Nüüdseks on peegel ka olemas, tolmukindel Pentax k-50, aga ikkagi on harjumus Sony tasku panna, kui natukesekski kodust välja minna.

Muude nutiseadmete teemal - muidugi saab ilma, ja omamoodi huvitav on ka.
Aga kui nüüd hinnast ja võimalustest rääkida, siis tänaseni on käigus iPhone4 (saab kätte alla 100 EURi). Asukohta näitab, ja helistada saab ka. Pimedas ja võõras linnas on mõnikord päris hea asi, eriti kui tänavanimesilte on vähevõitu.
Pildistamiseks pole suurem asi, aga selleks on kaamerad.

Päris hea teema.
Kuulun ise sinna kategooriasse, kes käib mööda troopikariike pikkade matkapükstega. Need on igatpidi õhku läbilaskvad, ja väga kergelt puhastatavad. Paksude teksastega on muidugi palav.

Kui ikka kohalik riietumistava näeb ette pikad püksid, siis ei ole mõtet hakata kohalikke ärritama (isiklik arvamus). Nemad on ju kodus, ja mina olen siiski külas. Ja neid kordi on päris mitmeid, kui kohalikud tulevad ütlema, et vot sinu mõned sõbrad/reisikaaslased ei ole nii riides, nagu siinsed kombed ette näevad. Ja kui ma järgmisel hommikul mainisin, et pange küla peale minekul pikad püksid, siis sain vastuse, et mis see nende asi on (konkreetne juhtum oli Tuneesias, Remadas).

Analoogiline juhtum oli Lõuna-Sudaani pealinnas Jubas, paar päeva pärast iseseisvuspäeva. Olime väikese seltskonnaga kohaliku ülikooli territooriumile sisenemas, kui selja tagant ilmus välja parajalt purjus valge eurooplane, peaaegu aluspükste väel, ja palja ülakehaga. Särk lihtsalt üle õla visatud, Ja ajakirjanik oma jutu järgi. Valvurid pidasid meile pika loengu maha teemal, et "Tell your brother ... jne,jne". Lühidalt, et kuna te olete ka valged, ja normaalselt riides, siis tehke talle selgeks, et nii siin ringi ei käida, ja poolpaljalt ülikooli ei pääse.

Ma olen praegu 100% liselt kindel, et Parlamendihoone istungitesaal ja Garangi memoriaal oleks mul jäänud külastamata, kui oleksin ignoreerinud kohalikke riietumiskombeid. Inimeste erinev suhtumine kohalikesse reeglitesse on üks paljudest põhjustest, miks ma eelistasin üksi mööda Aafrikat reisida.

Enteli sim peaks töötama tavaliste GPS trackeritega. Argentinas tuleks siis kasutada kohalikku kaarti, näit. Personal oli päris mõistliku hinnaga. Siit saab lisainfot http://prepaid-data-sim-card.wikia.com/wiki/Argentina

Teekonna jäädvustamine kuskil veebilehel/blogis oleval kaardil tekitab aga mitmeid küsimusi.

Et kas see peab ikka olema real-time, ja et üles laaditakse hetke täpne asukoht, ning näha on eranditult kõik pöörded ja peatumised. Mis on omast küljest mugav, aga seda on peetud mõnes mõttes ebaturvaliseks.

Teine lahendus on võtta näiteks Garmini GPS seadmest vastava päeva gpx fail, ja see üles laadida Google My Mapsi. Ma olen ise viimastel aastatel seda lahendust kasutanud, et mingi blogipostituse juures on vastavate päevade teekond.
Näide: https://tarmotamming.blogspot.com.ee/2013/08/back-road-to-machu-picchu.html Kohe postituse alguses on klikitav ja zoomitav kaart. Eeldab aga natuke rohkem tööd.

Siin on valmislahendus koos kaardirakendusega - SPOT Messenger https://www.findmespot.com/en/ , aga kui vaadata leviala, siis Tulemaa on juba leviala piiril.

Raske soovitada, sest üks kuu on väga lühike aeg niivõrd suure ja ilusa piirkonna kohta, aga proovin kirja panna mõned vähemreklaamitud kohad

Buenos Aireses - El Zanjon de Granados - maa alune muuseum
Iguassul

  • Kui linnud meeldivad, siis Brasiilia poolel asuv Bird Park tasub külastamist.
  • Itaipu tamm väärib samuti külastamist. Juga võiks vaadata mõlemalt poolt, arvestades, et Argentiina pool läheb terve päev (ülemine jalutusrada, alumine jalutusrada ning rongiga Garganta de Diabloni ja tagasi).

Santiagost allapoole:

  • Chiloe saar oma puukirikutega (kuuluvad UNESCO maailmapärandi nimekirja)
  • Marble Caves (kuulub kategooriasse "sellist kohta ei saa olemas olla”, asub täielikus pärapõrgus, aga näebki välja täpselt selline, nagu fotodel https://tarmotamming.blogspot.com.ee/2013/04/marble-caves.html#more.
  • Terve Carretera Austral on vaatamisväärsus, kui järele mõelda, et kuhu see tee on ehitatud.
  • Kui pingviinid meeldivad, siis Tšiili Tulemaal asub Penguino Ray, samuti väljaspool aktiivset turismipiirkonda, see peaks olema üks vähestest kohtadest Lõuna-Ameerika mandril, kus saab näha suuri kuningpingviine http://pinguinorey.com/
  • Kui Uruguayle jääb üks päev, siis külastaksin Colonia de Sacramentot.

Omale on abiks olnud Tripadvisori "Things To Do" ja viimasel ajal lisaks
http://www.atlasobscura.com.

Kui campervaniga liikuda, siis ööbimispaiku leiab http://www.ioverlander.com/, neil on iPhonele ja Ipadile app samuti. Tasuta kaardid Garminile saab siit http://garmin.openstreetmap.nl/ ja http://www.proyectomapear.com.ar/

Bensiini hind oli kevadel peaaegu sama, mis meil Eestis, diisel maksis u 75 senti liiter. Mida rohkem allapoole, seda kallimaks kütus läheb ja Carretera Australil sõites tuleks kasutada iga võimalust tankimiseks.
Copeci tanklatest saab osta väga häid kaarte ja turismiteatmikke http://ww2.copec.cl/chiletur/guias
NB! need on ainult hispaaniakeelsed.

Kui on vaja kohalikku SIM-kaarti interneti jaoks, siis soovitaksin Entelit, seniajani pole probleeme olnud.

Edu!

Dollarite kohta infoks, et kui enamuses Aafrika riikides soovitakse saada ilusaid ja siledaid kupüüre, siis Zimbabwes sai kasutada ka päris käkras ja teibiga parandatud raha.

Omateada midagi ei kogu, aga mõned asjad on hakanud ise kogunema ja oma elu elama:

  • Mündid ja veidi paberraha igast külastatud riigist
  • Maakaardid
  • Mingil ajal püüdsin igast riigist osta riigilipu ja riigi nimega kleepsu, et auto küljele kleepida, aga mõned on aja jooksul päiksese tõttu ära pleekinud, ja mõned lihtsalt ära tulnud
  • Postkaarte.

Piletiotsingu kogemused:

Kõige soodsamat hinda Tallinn-Buenos Aires edasi-tagasi lennule on pakkunud Turkish Airlines. 820 EURi, lend on aga kokku 36 tundi (Istanbulis oli öö hotellis lennufirma kulul). Hinnas kaks äraantavat pagasit.

Kõige kiirem ja samuti soodne on olnud Lufthansa: 850 EUR, ja lennuaeg 18.40. Hinnas üks äraantav pagas.

Mida varem otsingut alustada, seda parem. Alla 800-st pakkumist edasi-tagasi lennule ei ole oma silmaga veel näinud.

Mul on olnud Ergoga kaks juhtumit, kus läks vaja reisitõrkekindlustust. Ning mõlemad lahenesid positiivselt.

Vist veidi hilinenud vastus, aga siit saab täiesti tasuta kaardi alla laadida. http://garmin.openstreetmap.nl/

Automatkajale - kämpingute info http://ioverlander.com/

Väga ilusad pildid. Ja üleüldse üks väga tore Aafrika riik külastamisks.

Ise olin Keenias-Tansaanias 2011 suvel.

Nagu juba eelpool mainitud, on Amboseli valdavalt elevantide, kaelkirjakute ja sebrade park. Elevandi mittenägemine on täiesti välistatud. Ja loomi on palju, nagu eestimaa lehmad karjamaal. Siin saab teha klassikalist pilti, et elevant on lumise tipuga Kilimandžaaro taustal. Kui ilm lubab. Lõvi ei näinud

Kuna Amboselist läheb otsetee Tsawo West parki, siis kasutasin võimalust, ja veetsin ühe päeva seal. Tsawo West on mägisem, ning suuri loomi oli Amboseliga võrreldes vähem näha, linde aga rohkem.

Üks pilt pidavat ütlema rohkem, kui 1000 sõna
Amboseli - https://tarmotamming.blogspot.com.ee/2011/06/amboseli-np.html
Tsawo West - https://tarmotamming.blogspot.com.ee/2011/06/tsavo-west-np.html

Tsawo Eastis ei ole käinud. Masai Mara jäi külastamata, aga kuulnud olen ainult kiitvaid hinnanguid.

Tansaania Serengeti ja Ngorongoro on samuti külg-külje kõrval. Ning Serengeti on tõeliselt suur park, kõik olulised Aafrika loomad olid esindatud.

Serengeti - https://tarmotamming.blogspot.com.ee/2011/10/tansaania-serengeti.html

Ngorongoro - https://tarmotamming.blogspot.com.ee/2011/10/tansaania-olduvai-org.html

Teist korda külastades planeeriks Serengetile rohkem aega, 3 - 4 päeva. Amboselis saab kõik ühe päevaga ära näha.

Mul on Lõuna-Ameerika autoreis hetkel pooleli, momendil olen Eestis, aga plaan on varsti tagasi Argentinasse lennata. Väga tore oleks kusagil kokku saada ja muljetada.

Head uut aastat kõigile!

  1. Mis olid läinud aasta põnevaimad sihtkohad kus käisid?
    Kaks meeldejäävamat olid Peruus - Inti Raymi Cuscos ja Amazonase läte

  2. Mis sihtkohti on plaanis külastada 2017 aastal?
    Tagasi Lõuna-Ameerikasse, täpsemalt selgub kohapeal, nagu alati.

  3. Kuhu ootad lendude soodukaid?
    Argentina, Buenos Airesesse eekõige.