Estonian "torture" Air

Ähh, lihtsalt laseks auru välja. Nimelt sattsuin viimastel nädalatel palju lendama ja mh. ka Estonian Airiga. Lisaks kogu muule tavapärasele kammile (pidevad hilinemised, olematud istmevahed, isegi müügiks pakutavad joogid lennul otsas jne) kogesin seekord midagi uut. Ilmselt on nende insenerid leidnud, et kui lasta salongi 25% vähem hapnikku ja hoida temperatuur tavalisest 25% kõrgem ei sure veel keegi ära. Kusjuures ei suregi, aga õhupuudus ja palavus olid ikka jubedad, eriti tore kui aetakse rafas lennukise ja siis jäädakse pea tunniks starti ootama. Inimesed koorisid kõik riided nii maha kui said aga paha oli ikkagi. Muidu võiks arvata et "äkki mulle tundus" aga lendasin veel sama nädala jooksul ka CZA ja Maleviga ja õhku oli tuntavalt rohkem.

Kõva konkurentsi tingimustes harrastavad seda paljud lennukompaniid, et hoiavad salongis hingatava õhu ringlemise pealt kokku lennu ajal. Maa peal aga vist on teised reeglid - alati, kui mingi lõunamaale suunduv lennuk on kusagil kõrbelinnas vahemaandumise teinud, on see ooteaeg lämmatav olnud.

...ei olegi ju miskit tahta nende svenssonite juhtimse all.
Täpselt samamood nagu SAS ja AirBaltic, on ka meie EestiÕhk täna odavlennufirma pärislennufirma maski taga.
Sisult odav, vormilt klassikaline.
Mina ühegi SAS-gruppi kuuluva firma teenuseid ei kasuta ega soovita ka teistele.

Kahju, et Eesti Õhuga nii läinud on...

paraku on eesti õhk tugevalt-tugevalt saastunud!

Pole küll erilist kvaliteedivahet täheldanud Eestist välja lendavate lennufirmade vahel (EA, SAS, AB, LH, Aero, EJ, FlyNordic, LOT) võrreldest teenindust või istmevahet. EA-l, jah, veidi vanemad lennukid, Aero masin on pisike ja EJ-l istme seljatoed ei liigu. Muud vahet selle paari tunni jooksul küll märgata eriti ei jõua. Iseasi küll, kui õhku pole, palavus, hilinemine või mõni muu suurem aps. Muu kriitika on siin küll ülepaisutatud. CA-ga kahjuks pole lennanud.

Istmevahed on näiteks LH-l ja ka CSA-l suuremad.
SAS-i ja AirBalticu kohta ei tea, saastaga ei lenda. Aga küllap ka sinna on ajapikku neid istmeid juurde kruvitud -- üks koonrite pesakond kõik.

Võrdlus:

B737-500
LH 103-111 istet (sõltuvalt sellest, palju on äriklassis reisijaid)
http://www.lufthansa.com/cdautils/mediapool/media_435935.pdf
OV (Estonian Air) 118/120
http://www.estonian-air.ee/lennukid

B737-300
LH 123-127 istet (sõltuvalt sellest, palju on äriklassis reisijaid)
http://www.lufthansa.com/cdautils/mediapool/media_435933.pdf
OV (Estonian Air) 142
http://www.estonian-air.ee/lennukid

EA peamised probleemid on viimasel ajal pidev hilinemine, väike istmeruum ja tõepoolest ka vähe õhku.

sinu kommentaar on pisut asjatundmatu. äriklassis on EA lennukites küll 5 cm rohkem istmeruumi kui turistiklassis kuid LH lennukites on äriklassi istmed mõõtudelt suuremad kui OV omadel. Turistiridade istmevahed on mõlemal lennufirmal sama.

to Lisas 5 aprill, 2007 - 18:59

Rumal jutt.



LH-l (sellel, mis TLL-FRA lendab) on äriklass konfigureeritav enne reisi (KÕIK LH uued istmed lühilendudel on muudetavad äriklassi omadeks keskmise koha likvideerimise ja käetugede-vahe laiendamisega tänu sellele) on ainult 5 kohta tänu äriklassi "istmelaiusele" vähem. Kohtade arvu vahe OV/LH on aga suurem.



Estonian Air on kitsikusoperaator!