Eurotrip II

Tere,

Kõigepealt pealkirjast - Eurotrip II, kuna eelmisel aastal sai analoogne autoreis juba tehtud - Hispaaniasse, kuid siis väikese autoga . Plaanis on minna augusti teisel poolel Rimoriga Kreekasse. Marsuut lühidalt - Tallinn - Bratislava - Bostonja - Verona - Veneetsia - Ancona (praam) - Patras - Ateena ning sealt siis tagasi läbi Bulgaaria, Rumeenia, Hungari, Slovakkia, Poola.

Kuna matkaauto on üsna suur, siis püüame suurlinndest eemale hoida ning plaanime leida parkimiskohti nö eeslinnades ning sealt ühistranspordiga edasi liikuda.

Kas keegi on sama varianti kasutanud ning, millised on kogemused? Eelkõige teevad muret vargused matkaautodest:( Kas mujal euroopas on sellised parklaid nagu Eestiski nö "Pargi ja Reisi"?

Ette tänades

Tavaliselt on matkaautodele eraldi parklad natuke kaugemal, kui tavalistele autodele. Vastavad märgid on ka väljas. Olime ka vahel sunnitud neid kasutama, kuna tavaparklad on 2 meetrit ja meie buss 2,10.
Lisakommentaariks: viimane parkimiskogemus oli Itaalias. Matkaautode parklaid on tavaliselt suuremate linnade juures ja suuremate vaatamisväärsuste läheduses. Tänavatele saab ka parkida, aga tihti on need nii kitsad, et vähe pikem masin hakkab segama.

Kus kandis Euroopas neid nö matkaautodele mõeldud parklaid nägite? Oskad ehk täpsustada?

Tänades

Enamus kämpingutes on kohad ka matkaautodele. Üldjuhul maksab iga asi ( koht, elekter, inimene,dušš ) eraldi. Enne paigale jäämist soovitan asjad selgekes teha, et ei oleks lahkudes ebameeldivaid rahalisi üllatusi.
Suurlinnadesse sõidan alati sisse. Kusagil ikka leiab kohakese ka matkaautolele. Südalinnades on parkimine tasuline ja kohti vabaneb päris nobedalt.
Alustan oma matkaautoga sõitu Kreeka poole 28-ndal aug.
On olemas juunis 2008a. välja antud cd, kus peal 6500 kämpingut 30 euroopa riigis. Kui huvi kirjuta bassein@hot.ee

kas oleks võimalik lugeda kusagilt Eurotrip I kohta. Milline oli marsruut? teed ja öömajad jne.
Plaan perega minna suvel Hispaaniasse, läbi Rootsi ( jätaks vahele, Läti Leedu ja Poola), kaalusin ka laevaga Rostocki varianti aga see on jube kulukas.

Rändtirtsuga. Ise eelmisel aastal kasutasin laevaga Ventspils-Rostocki varianti. Ega need Rootsi piletid ka suvel teab mis odavad ei ole. Lisaks pead arvestama ka Rootsi-Taani vahelist ülesõitu, mis on ka üsna kallis. Lisanduvad veel kütuse kulud sõiduks pluss söögirahad jms. Laeval on see kõik hinnas. Kirjutasin sellest pikemalt matkaauto.com foorumis, kui viitsid, loe igaks juhuks ennem läbi:) Aga edu sulle reisil:)

Kui raha palju pole ja 2 autojuhti olemas, siis maad mööda tuleb odavam, kui laevaga. Laevas maksab auto ja iga reisija. Maad mööda minnes bensukulu oluliselt ei erine, kas autos on 2 või 5 inimest.

Njah, nii vist tulebki teha, 2 roolikeerajat olemas. Eelmisel suvel käisime niimoodi Horvaatias. 1 päeva õhutks jõudsime Warssavisse ja 2 päeval juba Slovakkias.

Pealegi pole pika laevasõidu ajal mitte midagi tarka teha. Võid heal juhul merel liikuvaid laevu lugeda. Kui tahad aega sisustada, pead veel lisaraha välja käima.
Autosõidul on rohkem, mida vaadata.

Tõesti, need pikad laevasõidud on üks tüütus. Ise eelistan alati autoga, juhul kui on valida. Vähemalt on näha, kuidas maastik muutub ja kilomeetrid kogunevad. Ja ma ei saa aru miks tänapäeval ikka veel inimestes see Poola hirm sees istub.

Poolahirmu ei ole, ehkki ühel teelõigul oli päris palju autosid leppikusse või kokkupannud, vaatepildid olid päris õõvastavad (juuli 2008) aga muidu ok, ja lõuna Poolas juba väga kaunis maastik.