Hotellide tärnid *(2,3,4,5 või enamat)

Teeks ühe hariva teema meie foorumi külastajate jaoks. Paljud on rahulolematud hotellidega ja suisa pettunud. Loodetavasti tekib siia teadjate info, et kuidas selle tärnindusega nüüd ikka on.
Teen otsa lahti. Ise tean, et alates 3-st peab olema hotellil oma restoran. Ilmselt on tärnide jagamisel veel oluline teenuste pakett(või selle võimalus) ja tubade suurus(ehk ka rõdu olemasolu).
Ise olen ööbinud hotellides, kus mõnd 3
hotelli võiks vabalt pidada rohkemate tärnidega hotelliks, samas ka üsna kasinas 5* hotellis.
Et mida siis ikkagi peaks lootma ja eeldama hotelli tärnidest? Ilmselt, värske remont või vannist vee äravoolu kiirus, ei ole hinnangukriteerium.

Ja kui nüüd vaadata veidi postitusi, kustkandist tulevad tagasi need tärnidega mitterahulolevad inimesed: Egiptus, Türgi, Tuneesia jne.
Isiklikult nendesse kantidesse sõites soovitaks tööriistakohvri, jupi traati kaasa võtta, et alla 5 tärni hotellides santehnikat pisut putitada. Siis pole virinaks põhjust!

Eriala inimesena võin öelda, et riigiti on tärninõuded erinevad. Eesti tärninõuded leiab siit: http://starhotels.ee/index.php?page=93&
USA hotellide kohta siit: http://www.hotelscheap.org/ratings.htm
Mingil määral saab nende kahe näite põhjal ülevaate hotellidele esitatavatest nõuetest. Üldjoontes näitab tärnide arv aga rohkem erinevate teenuste olemasolu kui hotellitubade seisukorda. Viimane sõltub suuresti hotelli vanusest ning riigist, kus hotell asub.

Lisaks veel sellise lingi Euroopa kohta: http://www.hotelstars.org/

Igas riigis on tõesti tärnide süsteem erinev ja mingeid üldistusi ei saa teha. Eriti suur erinevus on skandinaavia/ida-euroopa riikide ja lõuna-euroopa/aafrika riikide hotellide tärnide vahel. Meie uus 3-tärni hotell võrdub Egiptuse 4-5-tärni hotelliga.
Tubade suurus ja rõdude olemasolu küll tärnidest ei sõltu. Paljudes 2-tärni hotellides on palju suuremad toad kui 4-tärnistes. Rõdud on enamasti madalamatel ja mere ääres paiknevatel hotellidel. Nt kõrghoonetes ei tohigi rõdusid olla. Ka esitatakse uutele hotellidele karmimaid nõudeid. Enamus uusi 3-tärniseid on paremad kui vanemad 4-tärnised.
Igal hotellil on olemas koduleht. Mis teenused hotellis olemas on, seda saab vaadata kodulehelt. Tuleb ka arvestada, et hotelli kodulehel olevad fotod võivad olla vanad ja praeguseks võib antud hotel olla amortiseerunud. Seepärast tuleks ka külastada foorumeid, kus hotellide külastajad arvamusi avaldada saavad. Väga hea ülevaate hotellide saab nt tripadvisor-ist.

Oleks huvitav teada, millest sõltub üldse hotelli tärnide arv?

Tärnide arv sõltub nii mitmestki tegurist: tubade pindala; mööbel tubades; lisateenused, ajavahemik, mil need saadaval on; jne.

  • lihtne standardhotell, iga kümne toa kohta jagatud tualettruum ja vannituba. Ainult hommikusöök. Hooldusstandard vastab ühe tärniga hotelli nõudmistele.
    Vähemalt 40% tubadest on sisseehitatud tualettruum ja vannituba. Võimalik osta suupisteid. Hooldusstandard vastab kahe tärniga hotelli nõudmistele.
    * Igas ruumis eraldi tualettruum ja vannituba, telefon ja TV, võimalus kasutada arvutit, hotellis päevasel ajal teenindajad, lift ning eraldi toad mittesuitsetajatele. Hooldusstandard vastab kolme tärniga hotelli nõudmistele.
    *** Sellises hotellis peab olema à la carte restoran (ei kehti, kui hotell on klassifitseeritud Garni hotellina), minibaar/toateenindus, hotelliteenindajad töötavad ööpäevaringselt, rahvusvahelised telekanalid, vähemalt 50% hotellitubadest on Internetiühendus, hotellis peab olema koopiamasin ning pesumaja ja sisustus peab vastama teatavatele mugavusnõuetele. Hooldusstandard vastab nelja tärniga hotelli nõudmistele.
    Maksimaalsed viis tärni antakse hotellidele, millel on õhukonditsioneer, bassein ja/või täisvarustusega võimla ja/või puhkeala ja õhukonditsioneeriga täisvarustusega saun. Kõikides hotellitubades peab olema Internetiühendus ja seif. Üldiselt on sellises hotellis mugavad lisaseadmed ja sisustus, sviidid. Hooldusstandard vastab viie tärniga hotelli nõudmistele.

Egiptuse valitsus viib riigi kõigis hotellides läbi revideerimise nende klassifikatsiooni täpsustamiseks. Kohalik Turismiministeerium koos Rahvusvahelise turismiorganistatsiooniga (WTO) on juba alustanud Egiptuse hotellide klassifitseerimise uute aluste väljatöötamist.

Uus klassifikatsioon lähtub eeskätt hotelli teenindustasemest, sh mugavusest ja külalislahkusest, personali töö operatiivusest ja efektiivsusest ning hotelli sanitaarsest olukorrast.
Turismiministeeriumi pressiesindaja Hala al-Hatibi sõnul lähtutakse uue klassifitseerimise elluviimisel hotelli sisulisest tegevusest. Seni on määravaks teguriks olnud hotelli suurus, mahutavus ja majanduslik toimetulek. Nüüd saab määravaks teeninduse kvaliteet – eduka turisimiäri põhieeldus.
Uuenduse põhireeglid paneb paika Hotellide Liidu (APE) juhatus ranges vastavuses Rahvusvahelise Hotellide ja Restoranide Assotsiatsiooni normidega. Al-Hatibi väitel on Turismiministeeriumi eesmärgiks teha lõpp olukorrale, kus klient peab kohapeal leppima hotelli klassifikatsioonile mittevastava teenindustasemega.
Egiptuses on üsna tavaline, et hotellide tärnid ja pakutavad teenused on omavahel vastuolus. Muutus halvemuse poole on sageli johtunud juhtimise üleandmisest välismaalaselt egiptlasele. Teenindustaseme langusest hoolimata peab klient majutuse eest hotelli endise klassifikatsiooni järgi maksma.

Olen tähele pannud, et enamus online broneeringusüsteeme annavad omapoolse hinnangu hotellidele, nagu näiteks booking.com, www.hotelliveeb.ee. Kuigi tean kindlalt, et paljudel hotellidel tärne ei ole. Tegelikult see tundub isegi adekvaatsem, sest paljud hotellid, millel tärne ei ole on tunduvalt paremas seisus, kui need, kus need on olemas.

NB! Estour on oma hotellikirjeldused võtnud vastavate hotellide kodulehtedelt. Hotelli tärnide arvu on määranud Egiptuse turismiministeerium.

Estour palub teil arvestada järgmiste asjaoludega:
– Samasuguse tärnide arvuga Egiptuse hotell võib Euroopa omast tugevasti erineda. Egiptuse hotelliteenindus jääb meile harjumuspärastele Euroopa standarditele alla.
– Teeninduse kvaliteet hotellis võib olla ebaühtlane (seda eriti kahe- ja kolmetärnihotellides). Pole välistatud, et turist puutub kokku teenindava personali ebakorrektse käitumisega, ette võib tulla ka sanitaarnormide rikkumisi, aeg-ajalt esineb remonti vajavaid hotellitube, muudatusi „kõik hinnas“ süsteemis ja varem hotellis pakutud teenuste tühistamist.
– Mõnikord põhjustab klientide rahulolematust teenindava personali aeglus ja hajameelsus.
– Tasuliste ja tasuta teenuste nimekirja soovitame täpsustada vastuvõtus hotelli registreerimisel, sest nimetatud teenused võivad hooaja jooksul muutuda.