hbert

Reisiguru ja toimetuse liige, liitus Tripiga 11 aastat tagasi
112 meeldimist
237 postitust / 1983 kommentaari
196 (31.4%) külastatud sihtkohta:
Viimased kommentaarid

Oleneb sellest, mida sa teha soovid või mis sind huvitab. Teoreetiliselt võttis hanness juba kõik kokku, mida seal teha. Kui tahad päikest võtta ja meres ujuda, samuti tõusu ja mõõna nautida, siis on Muscat ok. Kui soovid aktiivsemat puhkust, siis võta rendiauto ja sõida Omaanis ringi. Väga kihvt riik, väga erinev.
Muscatis on märkimisväärne tõus ja mõõn, selline 2 meetrit ja rohkem isegi. Hotellidest saan soovitada ainult ühte millel on oma privaatrand ja asub otse mereääres. See on Crowne Plaza, minu arust mitte ühelgi muul hotellil seal sellist ei ole. Mereäärne piirneb nn. autopromenaadiga, kus õhtuti tuuakse kõik oma parimad autod väljanäitusele. Iseenesest vägev vaatepilt, teistsugune. Kui võtad Crowne Plaza, siis saad seda ka rõdult nautida. Kuna rõdudega tube on vähe, siis tuleb see kindlasti ette bookida. Crowne Plazas soovitan võtta ka kindlasti mereandide õhtune buffee, maksab umbes jookidega koos 170 eurot inimene, kuid on seda väärt.

Lihtsalt huvist küsin, et kuidas liivarand on parem, kui kiviklibu rannad? Kiviklibu rannas on reeglina suurepärane vee läbipaistvus, lisaks masseerivad väikesed kivikesed mõnusalt jalgu.

Just 2 tundi tagasi saabununa võin kinnitada, et kaardimakse on võimalik isegi tänavatoitu ostes. Eks ilmselt on pisut usalduse küsimuses ka, kuna osades kohtades isegi ei võetud allkirja , rääkimata siis pin-koodi sisestamisest. Kui näed ise kahtlane välja (ilmselt ka noorus käib siia alla), siis ei hakka nad oma terminaali välja kraamida. Aga neile meeldib sularaha ka.

Hotellides saad maksta kaardiga, suuremates söögikohtades ka, samuti enamikes poodides. Takso, mis on Jaapanis väga odav, tahab saada sularaha. Nagu ka enamik vaatamisväärsuste piletimüüjaid. Mõistlik on raha võtta ATM-st Jaapanis. Kokku saad hoida muudelt kuludelt .

Mulle tuli paar nädalat tagasi praktiliselt kohe.

Lisaks veel muidugi see, et tasub punktide kogumisel osta piletid otse lennufirma kodukalt. Mis võib küll tunduda ebamõistlik, kuid kui töötad oma reisidega pikemas perspektiivis, siis võid saada lennufirma kodukalt isegi parema hinna, kui vahendajatelt. Eriti käib see lendamise kohta mõnes premium klassis.

Panen mõned lingid Turkishi punktide ja piletite klasside kohta https://www.lifemiles.com/eng/abo/sta/staturkishairlines.aspx
Samuti saad oma saadavad punktid Star Alliancilt kokku liita siit https://www.owenrudge.net/utils/starcalc/ , löö lihtsalt lennud sisse.
Boonusmiile saad juurde paljudest teenustest, näiteks programmis osalevatelt hotellidest, staatusmiile saad ainult lennates (osta saab piiratud arvul juurde, oleneb kaardist).
Staatusmiilid annavad kaardi ehk Turkishi puhul classic, classic plus, elite ja elite plus (viimased siis Star alliance silver ja gold).
Elite ja elite plus annavad õigus lounge kasutamiseks kus iganes (Star Allianse lounges suuremates lennujaamades, väiksemates ainuke lounge), lisaks võid saada kord või paar aastas lihtsalt complimentary upgrade ehk turismikalssi pileti puhul saad sõita äriklassis.
Aga kogu see punktide kogumine on teadus omaette. Kui oled pikemate otste lendaja paar korda aastas, siis teoreetiliselt on võimalik kolme aasta jooksul koguda punktide arv, mis viib sind Tallinnast kuhugi Aasiasse 260 euro eest äriklassis.

Restoranides oli veini ja õlut saadaval. Lennujaamas ka. Poodides ei oska kommenteerida, kuna ei otsinud.

Ma nüüd täpsustaks, et malaariat siiski ei põhjusta bakterid, vaid algloomad. Ning ravitakse mitte antibiootikumidega, vaid erinevaid toimeaineid sisaldavate ravimitega, millest vanim ja teatuim on hiniin. Tuntumad on ka meflokviin (Lariam) või klorokviin .

Teen Tatiana jutust tõlke:
"Eelmisel aastal oli meil sarnane situatsioon. Kaks kuud enne välja lendu muutis lennukompanii Tenerife lennu. Meil tuli osta uued piletid. Swedbank kuldse kreeditkaardiga tuleb automaatselt kaasa nende reisikindlustus, mis hüvitas meile piletite hinna erinevuse ja taksosõidu, kuna pidime sõitma Tenerife põhjaosas asuvale lennuväljale (105 eurot). Praegu see töötab. Ja hüvitise summa suurenes."

OK, sain aru et Dohas on 35 minutit aega. Antud lugu ei lähe ka ilmselt reisikindlustuse alt hüvitamisele, kuna varutud aega ümberistumiseks ei pruugi kindlustusfirma lugeda mõistlikuks ( 1 tund). Küsida võib ikka. Aga katsu SAS-i piletit vahetada.

Teoreetiliselt peaks uued soetatud piletid reisitõrke alusel hüvitatama ehk see 450.- euri küsi kindlustusfirmalt. Vähemalt paremad kindlustusfirmad selle hüvitavad. Seda muidugi eeldusel, et sul oli reisikindlustus enne olemas ning ei teinud seda nüüd.

Mannimetsale!

Leidsin Doha lennujaamast sellise info: If your onward flight is departing in less than 45 minutes after your arrival at Hamad International Airport, then we can speed you through transfer formalities to help you reach your boarding gate on time. Please alert our ground staff as soon as you exit your aircraft and walk onto the aerobridge, or as you board the passenger bus.
Ehk teoreetiliselt sa jõuaksid 35 minutiga lennukile. Pagas ilmselt ei jõua.

Juhul kui sa ostsid pileti Qatar Airwaysi kodulehelt 1.maist kuni 31.august 2017, siis peaksid sa saama tasuta ööbimise neilt ehk siis hotelli. Seega kaotad küll öö Krabis, kuid saad öö tasuta Dohas. Samas, kui broneerisid ööbimise Booking.comi-st, siis saad ju oma broneeringut muuta peaaegu viimase päevani enne kohale jõudmist. Kui võtsid muidugi erilise säästupaketi, siis see reegel ei pruugi rakenduda. Panen siia ka Trip.ee uudise Katari ja Qatar Airwaysi kohta https://trip.ee/uudised/qatar-airways-pakub-stopoveriks-tasuta-hotelli

Loe seda siin https://sellinemaailm.wordpress.com/category/reisid/uganda/
Raha võta kaasa dollarites (üldse on "mustas Aafrikas" hea dollariga arveldada, võimalik et nüüd on ka Euro juba vastuvõetav). Kas Queen Elisabeth National Park on safari paigaks? Kavatsed seal olla 11 päeva? Malaariaga on nii, et mina soovitan igal juhul tablette tarbida.
Soovitan külastada kolm-neli päeva Ssesse saarestikku ja veeta mõned päevad Lake Bunyonyi ääres. Gorillad jätsin ma vahele ja endiselt ei kahetse. Kuuldavasti tõstsid nad mägigorillade vaatamise hinna 1500.- dollari peale (siia arvesta juurde veel öömaja, autorent, giid jne, seega miinimum 2200 -2500 dollarit).

Siin on nüüd pisike vahe. Thomas Cook teebki chartereid ehk on reisikorraldaja, Emirates teeb regulaarlende.

Tramm või takso. Mäletamist mööda saab Istanbuli lennujaamast ka ekskursioone linna, kui lendude vahe on 6 tundi või rohkem. Kui oled Turkish Airlinesi klient, siis alates 8 tunnist annavad nad sulle lennujaama lähedal hotelli (ca 15.min sõitu, oleneb piletist 3-4 tärni kuni viis tärni). Kui lendad äriklassis, siis saad alates 4 tunnist lounges boxi puhkamiseks (tuleb soovitavalt enne broneerida).
Inglist kõnelev taksojuht võib osata öelda ainult kaks sõna inglise keeles.

Ja eraldi kohtunikule: me kõik oleme mitte ainult kahepalgelised, vaid väga mitmepalgelised.

Arvestades rahvastiku loomulikku juurdekasvu Euroopas, peab nentima, et probleem on nii ehk naa. Seega kontrollitav immigratsioon on igal juhul parem, kui kontrollimata rahvaste ränne. Iseküsimus on, kas väga leebe ja kõiki Euroopas normiks olevaid õiguseid tagav käsitlemine sobib ja sulandab teistest kultuuridest ning traditsioonidest pärinevat massi.

Huvitav, et millises maailmas me nüüd elame. Igasugune arutelu kaob ära ja inimesed lähevad isklikuks: lastetu, klähvija, ema juures elaja, naist mitte leidja, düsgraafik, rumal.
Katsuks nüüd vältida selliseid hinnanguid.
Kui mina ütlen, et nuttev laps mind häirib ning vanemad peaksid mõtlema, kui pikale reisile ja kui vana lapsega minna, siis on see minu arvamus. Muud lahmimised lihtsalt ei päde. Kui laps nutab ja sellest saavad häiritud 20 kaasreisijat, siis on see ikkagi teiste kannatuste arvel lendamine. Võltsmoraal on hoopis see, kui me seda kõike normaalseks peame.

Piletite tagastamine ei ole ka mõistlik, see ei pruugi võimalik olla või on väga kulukas. Pigem broneeri endale istmed lennukisse sektsiooni alguse ritta või lõpuritta ning akna alla. Igal juhul on sel juhul endal rahulikum olla ja häiritud saavad minimaalne osa reisijatest. Seda muidugi juhul, kui laps elab sõitu väga üle. Sektsiooni alguses ja lõpus on WC reeglina ka ning teeb lapse hügieeniprotseduurid lihtsamaks. Samas on võimalik, et esimene rida sektsioonis on pro-eco.

Ma võiksin asja üle edasi arutleda , aga siis peaks olema mõni aruteluks võimeline kommenteerija, kes liituks vestlusega.