Hbert

Reisiguru ja toimetuse liige, liitus Tripiga 12 aastat tagasi


252 meeldimist
233 postitust
2243 kommentaari

7 külastatud kontinenti

87 külastatud riiki, 45% maailma 195st riigist

131 külastatud linna või piirkonda

Viimased kommentaarid

Kas Peterburist on Amsterdami nii palju soodsam pilet, et tasub sellist vaeva ära? Vaatan et Tallinnast otse on hind veebruaris 166 eurot edasi-tagasi, LOT-iga vahepeatust tehes 116 eurot?

Jah, aga ega lennufirmad kogu lennukit selle hinnaga täis ei müü. Eks neil on omad logaritmid, mis hindu arvestavad. RyanAir on ikkagi kasumis ning näiteks jõuludeks müüvad Londonist Tallinna ja tagasi 480.- eurost piletit, ilma kohata ja pagasita.  Samas, kui lennuk hakkab tühjaks jääma, siis ongi mõistlik ikkagi ka see 158 eurot per inimene vastu võtta. Või 9.90 esialgu või siis lõpus (viimase hetke hindu pole ülimadalaid kohanudki, kui ei ole tegemist charteri-ga nagu näiteks TUI)

Mina saan aru, et nii Eesti kui Tai on ühinenenud  8.nov 1968 Viini Konventsiooniga  ning Eesti load peaksid kehtima Tais . Link ka https://treaties.un.org/Pages/ViewDetailsIII.aspx?src=TREATY&mtdsg_no=XI-B-19&chapter=11

Idee tasemel võiksin soovitada Venemaa viisa tegemist, tundub nagu mõistlik mõte olevat.

Käsipagasi kohvriga ja väikese seljakotiga on parim reisida. Saad need alati lennukisse võtta, nad ei lähe kaduma, ei pea ootama ja ära andma.

Küsimus on alati küsija plaanis ehk mida on kavas teha ning järgmine on, et kui suur on eelarve. 

Aprillis on vesi ookeanis päris kindlasti külm, ka hotelli basseinis. 

Alati on logistiliselt parim ööbida kohas, kus kavatsed tegevusi läbi viia (vähemalt legaalseid). 

Ja Los Angeles on pidevalt ummikutes, ilmselt ainult öösel ei ole ummikuid.

Mina maksin USA dollaris enam-vähem igal pool. Mäletamist mööda väljastasid automaadid lisaks pesodele ka dollarit. Vähemalt osad ATM-d. Seisuga siis 2018 jaanuar/veebruar on minu andmed.

Jah, 60 eurot tuleb tagastada juhul kui see toimus iga jumala päev. Kui see oli üks öö kahetesitkümnest, siis peaks tagastatama 5 eurot, mitte kõik 60 eurot.

Kogu eelnevast temaatikast oleks kasu ka kõigile teistele foorumlastele, kui räägiks lähemalt ka summadest või protsendist, mille võrra teenus ei vastanud ootustele. Siis saaks ka teised Trip.ee lugejad aimu suurusjärgust mida nõuda reisikorraldajalt (vahendajalt jne) tagasi ning millised võiksid olla normaalsed pretentsioonid. Ma endiselt olen veendunud, et katkine rehv või jahutusvedeliku lisamine kliimaseadmesse ei ole hagetav. Loodetavalt kaheses toas neljakesi magamine sõltub asjaoludest ja ei pruugi ka olla ebanormaalne.

Jah, tegelikult on kahju, et need kes ei saanud  (pole saanud) kompensatsiooni, ei kipu oma kogemust jagama. Jagavad valdavalt need, kes on midagi saanud. Seetõttu võib tekkida vale arusaam, et alati saab ning kui miski tõrge on, siis hakkame juba kasumit välja võtma.

Jah kindlustusest, aga kus oli kahju? Kas tavapäraselt ei oleks pidanud inimene toituma 7tunni jooksul? Nagu aru sain, siis LH pani nad tasuta järgmise lennu peale. 

Samas on ahnus täiesti inimlik, mis ka minule ei ole võõras.
Kindlustuse mõte on korvata suuremad rahalised kahjud, mitte tekkinud ebameeldivustunnet klienditeenendaja vastu.
NB! Frankfurdis on tavareisijale tunduvalt paremaid iste- ja lamamiskohti leida, kui lounges-s. Lounge on reeglina absoluutselt rahvast täis ning sinna ootab järjekord (v.a Senator Lounge), istekohad ei ole sugugi paremad, kui mujal lennujaamas. Kohati ainult pukid!

Tegelikult keelavad küll. Eraldi võetakse allkiri sellele, et oled aru saanud, et ka rõdul ei tohi suitsu teha.

Vaata, kuhu väravasse lend saabub ja kust väljub (üldplaanis on põhimõte igapäevaselt jälgitav). Kui müüakse jätkupiletina, siis ära muretse, küll panevad järgmisele lennule. 

Alati saab osta ka äriklassi pileti Turkishiga ning sulle tuleb lennukile järgi eraldi väikebuss Istanbuli lennujaamas, sulle kehtib fast track ning kui lennukid õigeaegselt saabuvad, siis jõuad igale poole.

Jochen! Kui sa lased sellest pisiasjast end häirida, siis ongi sul reis rikutud. Järelikult peab endale ausalt tunnistama, et minu närvikava ei sobi reisimiseks ja reisin teleka taga "Reisile minuga " jmt vaadates.

Aga ikka juhtub, reisimine ongi seiklus ja protsess.
Loomulikult on sigadus, kui tegeletakse tahtlikult petmisega. Aga antud juhul tundub mulle, et antud jutulõimes tegeletakse ka ärapanemisega ning olegem ausad, ei saa olla ühelgi inimesel keskmisest kõrgemad nõudmised bussireisile Gruusiasse.  

Küsimus teemaalgatajale ja ka teise analoogse teema algatajatele Hendriksonidele (vt. https://trip.ee/foorum/uldfoorum/viru-reisid-saatis-inimesed-2019-aasta-septembrtis-soidukolbmatu-bussiga-gruusia-ringreisile :

-Te soovite Viru Reisidelt mida? Näiteks , kas rahalist kompensatsiooni, uut reisi, paremat korraldust, firma lõpetamist, avalikku vabandamist?

.

Tõenäoliselt tehakse sarnaseid bussireisi veel ja sarnased juhtumid jätkuvad. Lihtsalt inimesed on erinevad ja soovid erinevad. Kui tean, et olen keskmisest nõudlikum ja pahuram, või minu  jaoks ei ole reisimine seiklus, siis minule selline bussireis ei sobi ja ma ei lähe ennast ega teisi säästes sellisele bussireisile. Pahurad ja tänitavad kaasreisjad on täpselt samast kategooriast, kui juua täis lällavad ja kakerdavad lärmakad noormehed. Või kroonilised hilineajad.

Seda "vähe rahulikumat kohta" võiks natuke täpsemalt lahti kirjutada. 

Tegelikult on Zansibar niigi üsna rahulik koht, kus keegi sind ei tülita. Üldse mitte nagu Egiptus, Türgi, Tuneesia või Maroko. Või Kanaari saared paljude turistidega. 

Pigem siis Kesk-Ameerikast Costa Rica. Lihtne sissejuhatus Ladina Ameerikasse. Võib kombineerida koos Panamaga.

Aga Ladina-Ameerika erineb oluliselt Aasiast, hind on ka kallim ning teenus selle võrra parem ei ole.

See on küll üldisem teema, aga Improved-il on õigus. Pisikesed olematute mugavustega ja laguneva voodiga kohad saavad 10 palli lähedase reitingu, samas kui nende absoluutne tase võiks olla 5,5-6,0. Ja inimesed kipuvad kriitilised olema suurte hotellikettide 4-5 tärni majutuste suhtes, tihtilugu jäävad need alla 8,0 reitinuga. Isegi alla 7 mingites piirkondades. Seetõttu tasub lugeda ikkagi inimeste arvamusi. Mul oli mõni päev tagasi unistus ühest motellist ja kui arvustuses juba 3 kommentaari järjest rääkisid "bug"-idest, siis hoolimata enam-vähem reitingust, loobusin. 

Kui sa lööd google otsingusse kôige môtetumate roadtrippide nimekirja, siis on esikohal Alaska. Inimtühi tohutute vahemaadega, kus päeva lôpuks saad süüa midagi ebatervislikku rohkete kaloritega. 

See on kestnud terve selle aasta juba, fast tracki järjekorras läheb palju aega.

Tulin SFO piirist üle ca 7-8 minutiga (17.oktoober 2019).  Nad on siin uued innovaatilised automaadid ülesse pannud, mis sind eelnevalt tuvastasid ja sisetasid ning paberi trükkisid. Piirvalvur küsis ainult, et kas puhkad ja lõi templi passi. Aga nii nagu ka mõne eelnevad,siis eelistan raha võtta ATM-st js maksta kaardiga. Isegi tip-i saad maksta kaardiga ehkki selleks on mul sularaha varu olemas. 

Taksojuhil oli kaarditerminaalis tipiks võimalused kas üldse mitte või 15,20,25 %. 5 ja 10% võimalused olid ära kaotanud :)

Kui sa VäikeLotti oled märganud, siis kaupade hinnad on USA-s 25-50% odavamad (võib ka rohkem või vähem olla). Ja valik on rikkalikum.

Kui käia kord 2 aasta tagant USA-s, siis sisuliselt saad eluks vajamineva kraami   peale USA reisi tasuta.

Bariloche on fantastiline koht, kuid väikese lapsega ilmselt mäkke ei roni. Järve vesi on külm ning paslik talisuplejale. Laevaga järvel sõitmine üsna igav ja  laevad väga üle rahvastatud. Aga matkajale on koht super lahe.

Üldiselt kipub Lõuna-Ameerikas olema ka kilometraazi piirang rendiautodel, nii umbes 150 km ööpäevas. 
Ossinovskil oli rendiautoga Argentiinas kogemus, mida ka meedias kajastati.

Proovi paberkottidesse või riidekottidesse pakkida, või üldse mitte. Kilekott nagunii ei hinga ja asjad võivad omanda imelikke lõhnu ning olekut kilekotis.

Samas võin kinnitada, et Tansaania võtab kilekottide keeldu väga tõsiselt, isegi ülitõsiselt tehakse pagasi läbivaatust kilekoti kahtluse korral. Karistus on trahv kuni vabaduse kaotus.