hbert

Reisiguru ja toimetuse liige, liitus Tripiga 10 aastat tagasi
93 meeldimist
234 postitust / 1953 kommentaari
171 (27.4%) külastatud sihtkohta
Viimased kommentaarid

Albaania on täitsa pooleuroopalik koht. Maksta saab nii kaardiga kui automaadist raha võtta. Ainuke tõeliselt suure liiklusega tee kulgeb Tiranast Montenegro poole Shkodörisse, ülejäänud teed nii Kreeka poolt kui Kosovo poolt on üsna hõreda liiklusega. Vlore lähedal lõunas on ca 60 km kaugusel Dhermi, mis on üks fantastilisemaid randu, mida mina olen kohanud.
Omaette vaatamisväärtus on ka Vlore õhtune rahva promeneerimine kesklinnas. Soovitan sinna promenaadi äärde hotelli võtta ja nautida. Igal õhtul (vähemalt suvel) hakkab show kell 7 pihta ja enam-vähem 10-neks õhtul on läbi.
Samuti soovitan nautida Kukesi linna Kosovo piiri ääres, eriti hommikuti.
Valdav osa viisakaid rannahotelle jääb Durresi randa, kuid augustis (olen mõned korrad just augustis käinud Albaanias) on rand ülerahvastatud. Hotellidel on küll omad alad, kus saad olla.
Ja ehkki ma käisin viimati Albaanias 2 aastat ja 9 kuud tagasi, siis siiski ei soovita ma sulle sõita Albaaniast praamiga Itaaliasse. Minu üks kogemus ütleb, et ilmselt tasub sõita Kreekast. Laev on kohutav, inimesed magavad koridorides, puhvetid on kinni ja konditsioneer ei tööta. Peale selle on praamile saamine juba katsumus omaette, sest moodustatakse summ ja segadus, mitte järjekord.

Aga et asi ei oleks paljasõnaline, siis mõte on selline, et lähen Iguassusse kõigepealt 4-5 (kaalun ka Paraguaid UNESCO jesuiitide kindluse varemetega) päevaks, siis tagasi Buenos Airesesse ja edasi Uruguaisse 4-5 päevaks. Siis jääb veel aega üle Buenos Aireses ja veel mingi tegevuse jaoks Argentiinas. Ushuaisse ei ole plaanis minna, võiks lennata kuhugi lähemale Patagooniasse mõneks päevaks. Tean, et jaanuaris-veebruaris peaksid olema seal näha öös helenduvad termiitide pesad. Andke ideid!

Käisid sa Andres Patagoonias ära? Ma lähen siin Argentiinasse ja panen kava kokku. Mõtlesin Patagoonia peale ka, kui käisid , siis äkki räägid ja annad vihjeid poole sõnaga. Ma võin muude riikide kohta vastu vihjeid anda :)

Nad on rohkema ja täpsema infoga, vähemalt nende kahe Aafrika riigi põhjal otsustades, kus mul oli võimalus LP-d ja Bradti võrrelda. LP oli nagu ülejala lastud. Eks Veigol ole nüüd peale nende kahe veel vähemalt neli riiki Aafrikast juures, mulle tundubki et Veigo on viimastel aastatel Aafrikale spetsialiseerunud.

Mõne suure algustähe võiks ikkagi kaasfoorumlaste austuseks panna!

On praegu ka aga võimalik et seda näevad registreeritud kasutajad ainult.

Kas oma meili panid ikka õige? Kas sul postkast täis ei ole?

Võiks nüüd rahu teha. Mina sain küll aru, mida kumbki tõestada tahtis.

Ma olen sõitnud Albaaniast Vlorest Itaaliasse Barisse, üsna masendav kogemus. Ma ei lootnudki, et on nagu meilt Soome või Rootsi, tegelikkus nägi välja ainult natuke parem, kui paadipõgenikel Aafrikast Itaaliasse. Laev ise oli pärit Rootsi-Taani vahelt, mida käitas Portugali päritolu firma. Ilmselt ka viimane hooldus oli jäänud aega, kui laev Rootsi-Taani vahet liikus. Kliimaseadmed polnud mõeldud sellesse kuumusesse ehk tegemist oli suure kuuma rauast kastiga, kus oli kogu reisi vältel avatud mõneks hetkeks baar. Rahvas ei raatsinud kajuteid osta ning kõikjal vabades käikudes vedelesid maaslamajad, kes olid seal läbu organiseerinud. Juua osta ei saanud ja kajutis polnud õhku. Peale selle oli üldse tükk tegemist, et laevale saada. Mingit organiseeritust seal polnud ja inimesed moodustasid kõikjale rahvajõugu, kust pidi siis mingi järgmise nõusoleku saama. Hoolimata kõige väiksemast teekonnast üle Aadria mere, kestis kogu asi pea 10 tundi.
Ma küll loodan, et Horvaatiast on asi parem, aga ma väga ei panustaks sellele.

Kuna see läks pikaks, siis tegin uue Tai viisa teema siia http://trip.ee/content/tai-viisa-vol2.html

2 tunniga ei jõua isegi kõige optimistlikuma lähenemisega, juba pagasit võid oodata oma 30 minutit peale maandumist. Ühest lennujaamast teise on öösel ca 30 minutit, päeval 40-45 minutit (kui on mõni ummik, siis oluliselt rohkem). Ka passi kontroll võtab igal juhul aega 10 minutit, kui tuleb palju lende korraga, siis rohkemgi. 45 minutit enne suletakse check-in, rääkimata et seal võib olla järjekord ka teistele väljuvatele lendudele. Punkeli 4.20 tundub olema mõistlik minimaalne aeg.

Osadel lennufirmadel on kohtade valik lisatasu eest, osadel saad eelnevalt ise valida tasuta (neid firmasid jääb iga aastaga aina vähemaks). Üldiselt nad püüavad enam vähem ühes kohas seltskonda hoida, mis ei tähenda mitte ühte rida, vaid näiteks nelja kohta vahekäigu ääres. Samas olen olnud ka kohtade saamisel lennukis üsna suvaliselt ehk tsoon on sama olnud.

Taksoga mööda kiirteed Suvarnabhumist Don Mueangi võtab oleneb liiklusest minimaalselt 30 minutit, parem on arvestada 40-45 minutiga. Telli endale lennujaama takso vastu, vastavaid taksofirmasid on internet täis ja teevad sulle pakkumise. Ootavad sind sildiga väravas, maksad siis kui kohale oled jõudnud.

Sattusin Don Muengi lennujaamas Visa on Arrival järjekorda, mis oli 1,5 tundi pikk. Just oli saabunud lennuk Indiast. Dokumentide esitamisel küsiti kõigilt 20000 bahti ettenäitamist. HIndudel käis rahapakk järjekorras käest kätte. Ma näitasin krediitkaarti, mida lõpuks kõrgema ülemuse kohale ilmumisel aktsepteeriti. Samas näiteks Bangkok International Suvarnabhumi lennujaamas viisa saamine läks paari minutiga ega küsitud midagi. Tagasi või edasi lennupileteid küsiti küll mõlemas lennujaamas.

Mis sa nüüd ajad. Ma ei suuda meenutada ühtegi kohta kaubanduses ja teeninduses, kus oleks hinnad olnud kohalikus rahas. Ainuke koht, kus nägin rielis hindu, olid Angkori pääsmete müügil. Kuna olin vahetanud endale lennujaamas rielisid, siis oli tegu nendest lahtisaamisel. Igal juhul ei puutunud siia turistide laiskus arveldamisel, vaid see, et nii on Siem Reapis lihtsalt kombeks.
ATM-d annavad dollareid, nii et mõttekam on kohapeal ATM-st dollareid võtta.

Võta internetist taksofirmad lahti ning küsi pakkumist. Ootavad sind sildiga lennujaamas ja maksad Don Mueangis kohale jõudes. Pakun, et summa võiks jääda 500 bahti kanti. Mööda kiirteid kulub aega umbes 30-40 minutit.

Tuleb välja, et internetiväljanne Bangkok Post avaldab hulga pikema teksti, kui pabeleht. Paberlehes oli lihtsalt lühike nupuke selle kohta :)
Vaadates turistide hulka ja hotellide täitumist isegi praegusel ajal enne kõrgperioodi, siis võib arvata et osaliselt on neil õiguski. Hinnad on igal juhul tõusnud ning lootes möödunud aastal olnud hindadega näiteks taksoga sõita, on rohkem vedamine kui seaduspärasus.

Tänane Bangkok Post avaldas sama teate. Tegemist on tervisekindlustusega ja põhjuseks see, et paljud turistid on Tais oma haigla arved maksmata jätnud. Lühema kui 3 päevase hind on 30 bahti päeva kohta.

Ma lendasin Bangkokist Siem Reapi just eelkõige mugavuse ja viisajamade vältimiseks. Natuke naljakas oli küll Siem Reapi lennujaamas vaadata neid 11 inimest, kelle käest sinu dokumendid reas läbi käisid. Ja tagasi Siem Reapist saad taas Tais Visa on arrivali. Motoriksade hinnad on Siem Reapis fix hindadega, täna siis 15 dollarit päev, lennujaamast riksaga linna 5 dollarit ja taksoga 7 dollarit. Kui teed linnatuuri, siis riksajuht peatub valitud siidi ja kalliskivi äride ees ning sisse astudes tehakse sulle alati special price, millest ostuhinna saamiseks võiksid veel omakorda poole või rohkemgi alla rääkida. Lugusid sellest, kuidas nad kohapeal toodavad ja kui kuulus see asi on, ei maksa uskuda.
Tagantjärele tegin internetist kindlaks, et hõbedat proovitakse sulle umbes 10 kordse hinnaga müüa ja muid vähemalt 3 korda kallimalt.

Trip.ee pole väga palju mainitud valuuta kohta. Teadmiseks teistele tulijatele, et Kambodzas (Siem Reap piirkond) on eelisvaluutaks USD või Tai baht, kohalik raha riel praktiliselt pole arveldamiseks Siem Reapis. Või arvestatakse see ümber USD-st üsna kehva kursiga kohalikuks ühikuks. Euroga saab maksta, kuid kurss pole parim (kaotad täna iga tehinguga 3-4%). Angkori külastamiseks saab pileti osta vaid USD, kohaliku rieli või Tai bahtiga. Euroga osta ei saa.

Maailmas muutub info nii kiiresti, et seda jooksvalt Välisministeeriumi lehel õigena hoida on väga raske. Tihti ei pruugi kolmandate riikide ametnikud isegi muudatustest teada ning neil pole ka mingit kohustust Eesti Välisministeeriumit informeerida. Kui oleks uskunud Välisministeeriumi kodulehel olevat infot, siis oleks mul käimata vähemalt 6-7 riigis ning samuti oleks mul olnud vähemalt kaks riiki rohkem käidud(milliste piiripunktist on mind tagasi saadetud).