hbert

Reisiguru ja toimetuse liige, liitus Tripiga 11 aastat tagasi
142 meeldimist
227 postitust / 2036 kommentaari
209 (33.4%) külastatud sihtkohta:
Viimased kommentaarid

Eks see ole natuke ilmaennustuse moodi Eestis, aga tundub et kõik on turvaline. Rahvast on murdu, hinnad taas kõrgemad ja politseid/militaare on ka iga nurga peal automaatidega. Ma olen ilmselt üks vähestest inimestest, kes on viibinud Sultan Ahmed Mošees praktiliselt privaatselt ja  kogu suur väljak oli absoluutselt tühi (see oli just siis kui seal oli eelnevalt rünnakud toimunud).

Ärgem unustagem Turkishi upgrade puhul ka seda, et saad kiirelt lennukist välja eraldi bussi peale( või siis lihtsalt esimesena) ja sul on olemas ka fast-track (kui vajad). 

TLL-IST vahel lendab vähemalt kolme erineva äriklassi mugavusastmega lennukeid, seega võid sattuda äriklassi a'la Lufthansa, aga võid sattuda ka tõelisse Turkishi lühimaa äriklassi, kus istmed peaaegu annavad voodi kokku.
Aga lounge saab ka alates Star Alliance gold või Turkishi Elite (on koos ühel kaardil).

Ma ei tea, kui suur on sinu eelarve, kuid arvestades sealseid hindu siis oletan, et üle 5 euro sa küll maksma ei pea. Pigem maksad veel vähem.  Dubasar ise on selline tavaline Transnistria, inimesed elavad ja katsuvad teenida. Rikkur Eestist, kes on võimeline kulutama mitmeid eurosid, on äärmiselt teretulnud :)

Suuremate lennujaamade lounged kipuvad olema ülerahvastatud, eriti need kuhu pääseb Priority Passiga. Seega isiklikult katsun vältida selliseid lounge. Minu arust on ka Priority Passi väärtus oluliselt langenud, seda jagatakse kui laiatarbekaupa ning  paljudesse lounge-desse saab lihtsalt sisse osta.  

Lounge-ide väärtus on lennujaamiti väga erinev, seega suuremates tuleb eelnevalt kodutöö ära teha, et kohe sobivasse minna. Näiteks, et kus pakutakse sushit või paremat viskit või kus lihtsalt privaatne olla pikutades.  Aga ka tuleb jälgida, et WC-de arv oleks piisav. Üks wc koht lounge-i peale on ilmselgelt ebapiisav. Näiteks Istanbulis on tipptundidel wc järjekorrad lounge-is, ehk uue lennujaamaga see muutub.

Samas saab Indiat vaadelda ka kui õppereisi ning peale päevituse võid leida oma sisemise universumi või ühineda enda  iidsete minadega.

Naljakas, et Mosambiigi, USA, Venemaa, Suur-Britannia ja Ukraina elanikud on loetud eriti menetlust vajavateks ning nende fee on 100 dollarit, samas ülejäänud maailm saab enam-vähem 80 dollariga hakkama :) Imeline India !

India, Mumbai! Jällegi 800.- lendamiseks, ülejäänud 400 euroga elad juba poolkuningana 7-10 päeva.

Tai, eriti veebruaris ja märtsis. Helsingist lendab 400.- euri edasi-tagasi, seega 800.- euri.  Ülejäänud 400 euroga saab 7-10 päeva ööbitud/elatud.

Ikka koos pagasiga olid piletid. Argentiinas oleks mõistlik osta lendamise pass, mis võrreldes muude pakutavate hindadega võib osutuda vägagi kasulikuks. Ma ise olin juba ära ostnud, kui komistasin sellisele võimalusele. Minu arust nii Latamile kui Argentina Aerolineasele.

Mul on kogemus ühe Eesti apartmendiga, mille arvustused on head ja hinne samuti 8,7.  Samas on tegemist ikka väga kasina ööbimiskohaga 49 euro eest  üks öö.  Voodi oli üsna logu, kõvemat WC paberit ma ei olegi vist kohanud (huvitav kust sellist üldse hankida on võimalik?), televiisorist kanaleid mina ei leidnud, umbsust sai leevendada ventilaatoriga ja veesurve oli olematu. Ma üldse ei ütleks midagi selle kohta, kui selle hinne oleks 6,0. 

Ja ma üldse ei süüdista booking.com, vaid ikka eelnevaid arvustajaid ja hindjaid, kes tahtsid olla toredad ja sõbralikud.  
Peale selle ei olnud mõistlikus läheduses ühtki öömaja võtta ja ma tegelikult eelnevatest kogemustest eeldasin midagi taolist hoolimata hindest.

Ma nõudsingi selgitust, aga neid on palju, nad on suured ja mis peamine, neil on ja olid minu krediitkaardi andmed.  Kuna mul oli nagunii Visa Platinum kasko ka, siis arvasin, et tervislikum on nendega mitte vaielda ja mõistlik on  kulutada oma aega targemate asjade peale.  



Ees auto all oli  nende jaoks üks juhtum ja auto tagapamper (ka all) oli teine juhtum. Kuna nad vormistasid need kaheks erinevaks, siis ka Visa Platinum vormistas need kaheks erinevaks.  Ühesõnaga Sveits, väga kallis ja ma tegelikult olen siiani kindel, et ühtegi kalkulatsiooni ei ole võimalik teha 50 minuti jooksul peale võtmete ära andmist ning kogu kirja korrekselt vormistada. 

Eks nad vaatasid, et ma täiskaskot ei võtnud ja määrisid mulle pähe. Nendele "loll idaeurooplane" sobis küll. 

Visa Platinumi puhul jääb omavastutus 250 eurot mõlgi kohta ehk kui autol on kolm mõlki- ees, taga ja vasakul küljel, siis maksad  3 korda 250 eurot ehk 750 eurot on omavastutus.

Ma jällegi ei süüdista siin Visa Platinumi. Enda kogemus Sveitsist Avisega, kus keeldusin võtmast AVIS-se täiskaskot, autol olid igasugu andurid peal ja peale kolme päeva andsin auto võtmed ära ning läksin lennukile. Juba 50 minuti pärast saabus mulle korralikud kalkulatsioonid koos fotodega meilile,  et millised toredad kriimustused on autol sh. auto põhja all . Sõitsin ainult mööda asfalti, ebanormaalne. Ühesõnaga, kaks eraldi kindlustusjuhtumit summas 1860 eurot.  Omavastutus Visa Platinumiga 500 eurot. 
Eks nii me tarkust omandame, nüüd filmin autot ka põhja alt ning võtan täiskasko. Puhtam tunne on :)
NB! Lubasin küll et AVIS-st enam ei võta, aga olin sunnitud koheselt seda rikkuma ja sain väga positiivse kogemuseTürgis AVIS-ega.  

Ma olen sõitnud rendiautodega nii Costa Ricas,  Nikaraaguas kui ka Salvadoris.  Piiride ületus oli ka minu jaoks see, mis pani mind riikide vahel lendama. Ma lihtsalt ei arvanud, et ma tahaksin seal kaoses päevi veeta. Ma öösiti ei sõitnud ja pimedaks katsusin mingi öömaja leida, koos turvalise parklaga autole. Mind ei röövitud ega ähvardatud. Ka politseile keeldusin ma maksmast raha, lõpuks said pool pakki sigarette ja mina load tagasi.

Ja hoopis vingem reis oleks Kolumbiast Panamasse maismaad pidi :)

Alustan sellest, et Türgi on koht, kus kõik püüavad sulle tünga teha ja sinu pealt palju teenida. See on nagu rahvussport. Kõik toredad teenindajad (tunduvad ausa silmavaatega, siirad ja lahked) pakuvad sulle soodsat teenust, transfeer sinu hotelli Istanbuli lennujaamast umbes 25 eurot( või rohkem). Vaatab sulle ausalt silma, tahaks ju uskuda,

Reaalsus on tegelikult selline, et kõikidel taksodel peab olema töötav taksomeeter ja tänases asukohas asuvast lennujaamast on kesklinna taksoga umbes 110-150 liiri ehk siis 15-20 eurot (kokku, mitte nägu). Lennujaama lähedastesse hotellidesse umbes 40-45 liiri ehk 6-7 eurot.

August ongi puhkuste tipp ning saada 20 euro eest üldse midagi Mallorcal, on suur asi.  Booking.com nagu ma aru saan, oli nõus loobuma enda vahendustasust. Ja nagu ikka, siis ei maksa klient Booking.com-ile, vaid majutusasutusele. See et sa saad seda Booking.com kodulehelt teha, ei  tähenda, et Booking.com kontole läheb.  Nagu Norsu ütles, siis tuleb vältida reitunguga 5.6 ööbimiskohti, või siis leppida pakutavaga. Minimaalne tase algab 7-st,  kui oled vähegi tundlik siis 8-st pallist.

Ma muidugi soovitan kolada mõned kuud Mustas Aafrikas ettebroneerimata öömaja ja teadmata kuhu üldse õhtuks jõuad ja jõudes  katsud miskit leida.  Tekkiv kogemus aitab uued Majorkaga analoogsed kogemused lihtsamalt üle elada. 

Mulle tundub, et see siin on mingi libateema, kus üks inimene iseendaga suhtleb ja reklaami teeb.

Huvitav, mis sul sigala selle Turkish Airlines-ga on?  Millest selline vaimustus?


 Mina, kes ma olen lihtsalt Turkishi staatuse hoidmiseks  mõne lennu nendega lihtsalt sõitnud ja kes ma olen ainuüksi sel aastal Istanbulis viibinud rohkem, kui enamik elu jooksul, olen küll rahul kuid mitte ekstaasis. Ning hoolimata eelnevast ei arva ma, et Turkishiga turismiklassis lendamine oleks asi, mille nimel lennata 3 tundi  kauem ja passida hoteldeski ilmselt lõputus järjekorras segaduse tõttu, mille põhjustab uue lennujaama avamine. 
Ma saan aru, kui oled miilide jahil ning Uus-Meremaa pilet äriklassis ilma rahata juba terendab, et siis oled nõus pikema lennureisi läbi Istanbuli ette võtma. 
Aga nagu keegi juba eelnevalt ütles, siis economy classis on ikka väga raske soovitud miile kokku ajada. Vaatasin et economys saaks classicu omaja maksimum 14 000 miili, aga võib saada ka ainult 0-3500 milli. Oleneb piletist.

Ärgem tehkem nüüd ühest Atlanta sõidust kunstiteost.  SAS on väga ok, ei maksa peljata. United viib USA-s ka edasi.  

Kui äriklassis või esimeses klassis ei lenda, siis peaks olema kriteeriumiks aeg. Istanbulist läheb 13 pluss tundi, Kopenhagenist või Frankfurdist 9 -9,5 (10)tundi. 3 tundi rohkem lennata on ikka palju. Kui osta eraldi Tallinnast Franfurdi pilet Lufthansaga ja sealt edasi United-ga erali otselend Atlantasse saaks 580 euroga hakkama (kasutades usaldusväärseid müüjaid- Lufthansa ise ja Budgetair). Tallinnast minnes jääks piisav 2h 20min aega ümberistumiseks. Reisikindlustuse teed ju nagunii ehk kui ka mingi jama tekib, siis ostad uue pileti, mille kindlustus katab.  Võid kindlustusest igaksjuhuks järele küsida, kui pikk ümberistumise aeg on antud kindlustuse jaoks piisav. 
Kui mina oleks kunagi olnud nii põhjalik ja kaalutlev, siis oleksin endiselt ilmselt Kohilas! (vabandust Kohila inimeste ees)

Ma saan aru, et kuidagi Turkish Airlines meelitab ja öö Istanbulis tundub tore olevat. Aga siiski soovitan ma kaaluda mõnd mõistliku varianti, näiteks SAS.  Ma ei usu, et läbi Istanbuli oleks mõistlik üldse veel mõned kuud peale avamist lennata. Ja arvestades tekkivat segadust võib hoteldeski järjekord olla 6 tundi. Ma olen oodanud seal looklevas järjekorras tunde. Nii et mina soovitan vältida Istanbuli (USA-sse oleks lennuaeg nagunii pikem) ja võtta mingi muu variant.

Äkki on abiks https://trip.ee/foorum/uldfoorum/laebi-dnestristria-ukrainasse ja https://trip.ee/foorum/uldfoorum/chisinaust-kisinjovist-odessasse.


Ei ole vahet palju sisened. 
Rong ei ole paha mõte, aga rong liigub neljapäevast-pühapäevani, ka suvel. Isiklik kogemus 2018 aasta juuli lõpust.

Durres ongi räpane, samas need hotellid on väga okey kvaliteediga. Albaanias on super ilusaid randu, näiteks lõunas asuv Dhermi. Olles maailmas sadu ja sadu randu külastanud, julgen öelda et üks fantastilisemaid paiku suvel. 

Mul on endal olnud Swedbanki reisikindlustusega mitmeid juhtumeid. Loomulikult ideaalis tahaks, et kõik makstaks kinni ning olen pidanud ka pettuma. Iseenesest ei ole ju vahet, kellelt Eestist kindlustust osta. Oluline on rahvusvaheline partner ehk siis Swedbank puhul SOS International.  Tegelikult on huvitav, millised rahvusvahelised partnerid on teistel kindlustustel ja millised on reisijate kogemused nendega. 

Nagu öeldud, siis minul ei ole Swedbanki kindlustusele pretentsioone ehkki ideaalis oleksin tahtnud enamat. Sestap julgen nendele loota.