hbert

Reisiguru ja toimetuse liige, liitus Tripiga 12 aastat tagasi
232 meeldimist
234 postitust / 2204 kommentaari
215 (33.9%) külastatud sihtkohta:
Viimased kommentaarid

Tegin broneeringu Chiang Maist 130 km loodes asuvasse Paisse, aga rahutu hing ja lõpmatu rännukihk ei anna mahti ning kavatsen olla ka Laoses ja Põhja-Tais.

Tänaseks on Põhja-Tai (Chiang Mai,  Chiang Rai), koos mingi ajaga Laoses hakanud kuju võtma, ka matkarajad, teeistandused ja riisipõllud, kus saab vahel rattaga sõita. Aga kaalumisel on ka Cameron  Highlands Malaisias ja miskit Indoneesias, kuid  veel leidmata asja .

Kas  näiteks islamlikud Malaisia või Indoneesia oleks absoluutselt ilmvõimatud, või kas keegi on proovinud pikemalt olla Laoses?

Sisenesin augustis 2019 mitmel korral Tansaaniasse ja tegin piiril viisa. 50 USD, hulk seismist ja ootamist ning saad viisa. Ja sa saad teha endale ka eelnevalt e-viisa (võimalik, et seda lätlased mõtlesidki muutuse all).

Kindlasti hoia alles pardakaart, sest see tundub ametnikule väga oluline. Ma olin enda oma ilmselt lennukisse jätnud ja mind ei tahetud lennukilt tulles lennujaama lasta, sest olin kahtlane. Ma avaldasin siis arvamust, et nende lennujaam on veel kahtlasem, kui lennuväljalt saabuvad ja liiguvad suvalised inimesed. Selle peale siiski lasti lennujaama sisse. Seega ei ole kunagi teada milliseid müstilisi radu seal ametnike mõtlemine käib.

Igal juhul on hea, et teedeehitaja ehk siis toto ise on oma tegevuse suhtes kriitiline. Harva kohtab inimesi,kes suudavad enda vigu tunnistada ka avalikult.

Ma olin ka täna samade leedukatega nii Paldiskis, kui ka Padisel koos. 

Jajah, püüame kuidagi hakkama saada

Keda Bhutan huvitab, siis orientalist Martti Kalda on teinud Vikerraadios sarjas “Hommikumaa vägevad” Bhutanist loengu. Leitav Vikerraadio arhiivist. Soovitan kuulata kogu sarja, kui aega on.

Kas me keelame nüüd kirjavea teinud ja mingi riigi elanikke vaeseks pidavatel inimestel reisimise ja kaaslaste kaasamise? Oleme ikka tolerantsemad ja jätame inimestele nende vabaduse väljenduda ja arvata.

Kindlasti saab väga kihvt reis olema, kui omavahel sobitakse ja jagatakse ühiseid vaateid. Qatar Airways on Q-tähega, aga vigu kiiresti kirjutades ikka juhtub.

Hea plaan. Võta ühes kohas nimetatud kolmest basseiniga hotell ja naudi päikest ka. Soovitavalt Baganis, sest seal on kuivem ja sääsed ei vaeva õhtuti.

Moldaavia on väga tagasihoidlik ja tühi, üldiselt  segase ühiskondliku suundumusega ning loetakse välismaalaste poolt ebaturvaliseks. Umbes tasemelt selline nagu Eesti aastal 1994.  Korralikke hotelle on 1 kuni 2, kaubanduskeskusi samuti 1 või 2. Kesklinnas on midagi tehtud, aga üldiselt nii, et mis valmis kunagi on saanud, siis remonti pole hiljem tehtud. 

Igaks juhuks kontrolli üle järjekordade olemasolu või puudumine Moldova ja Rumeenia piiril. Meie ja sealse järjekorra vahe on selles, et meie oma liigub. Sealne ei pruugi liikuda kuhugi. 
Aga bensiinijaamad on korralikud, saab süüa ja kohvi ning WC-s käia.

Enamikes arengumaades on see nii, seal oli jaanuaris 2018 nii.

Seal kandis on kombeks, et kohalikele on sooduspiletid. Välismaalastele see ei laiene kuidagi, kui oled selle ostnud, siis pead hiljem puuduva juurde maksma. Seda siis parimal juhul, halvimal juhul kaotad esimese pileti raha täielikult ja ostad lihtsalt uue pileti. Teoreetiliselt peaksid sa ostes jõudma kohani, kus pead ära märkima oma residentsuse ning siis peaks pilet minema juba automaatselt kallimaks või protsess tühistuma. Aga see oleks ideaalses maailmas nii!

Kui üks postitus äri kahjustab, siis peab mõne muu tegevuse endale otsima. Mõistlik firma tegeleb kasumiteenimisega äri ajades, mitte kohtusse kaevates.  Mulle meenub sellega seoses üks kange kohtusse kaebaja kodumaalt, kes ise kipub teistele sarvi tegema :)

Saan aru, et 85 aastane saadetakse Tatarimaale. Jäänud on veel küsimus, et kas ta läheb sinna vabatahtlikult või viiakse.


NB! Kõigile, kes on liiga palju filme vaadanud ja raamatuid lugenud teadmiseks, et reaalses elus tehakse kangelastegusid hulga vähem ning need on väga vähem kangelaslikud. Film ja raamat ning asjaomaste jutud teevad teod hiljem suuremaks, umbes 99,9 % kangelastegusid ei pane keegi tähele ega mäleta. 
Kunstiinimeste hulgast (tõeliste, mitte isehakanute) kangelasi oodata või seisukohta, et kapitalistid oleksid kuidagi paremad kui sotsialistid, oleks naiivne.
Eduard Vilde oli ka "punane kirjanik", samas kirjutas hästi ja kui tema reisikirju lugeda (soovitan), siis saate aru, et sügaval olemuses meeldisid talle kapitalistlikud mugavused ja keskmisest paremad naudingud.

Kuulge, see on halenaljakas lugu. Kas me oleme siis seal oma arenguga, et ootame kõikidelt "natuke pool kuus" olevatelt vabandusi? Pigem peaks inimesele kaasa tundma, kui vabandust nõudma. 

Arvates et vabanduse nõudmine ja eeldamine teeb kuidagi maailma paremaks, on naiivne.

Miks teemaalgataja peaks vabandama? Tõde ju selgus ja uskuge mind,  et selliseid lugusid on sadu ainuüksi Eestimaalt. 

Väga õpetlik lugu kõigile, eriti neile, keda tuttavad õhutavad omal käel reisima ja raha sellelt raha säästma.  Tegelikult maailm  ei ole lihtne!

Mis puudutab teekonda Prizsenist Valbona orgu, siis esimene osa Prizsenist kuni Albaania piirini (Kukesi) on metsik ala traktorite ja loomadega, Lääne-Euroopa mägiteede kujutlemiseks  peab olema väga hea kujutlustvõimega. Olen sõitnud seal selliselt, et vastutulevas reas oli järjekord ca 5 km pikk ühe aiatraktori järel, millel aeles 5 kainet mägilast (või siis mitte kainet).  

Teine osa Kukesist kuni Valbona orgu keerava teeni on sisuliselt tühi kiirtee, mis ehitati Kosova kriiisi aegu põgenike varustamiseks Albaaniast, Kukesi ise oli suur poole miljoni põgenikuga laager (samas minu absoluutne lemmik Albaanias oma sürrealistliku olemisega).
Valbona orus ei ole käinud, seega ei oska öelda selle tee kohta midagi. 

Igal juhul peab arvestama linnareisil, et  ta peab kasutama taksot või äärmisel juhul  bussi. Metrooga, arvestades metroojaamade suurust (võrduvad kohati meie väikelinnade pindalaga), ei tasu hakata sõitma. 85 on soliidne vanus.

Eks asi hakkabki selline olema, et "saad selle mille eest oled maksnud".  Ajad, mil "klient oli kuningas", on koos liberaalse käsitlusega  möödas ning tõenäoliselt järgmist saabumist näevad meie järeltulijad.

Trip.ee foorum, sarnaselt muule täppisteadusele, ei anna 100%-list täpsust. Siin jagatakse kogemust ja püütakse eeldada ning järeldada muudest teadmistest. 

Aga nagu on eelnevalt kõlanud soovitus, siis raiska 20 eurot ning osta endale mõne odavlennufirma pilet riigist välja nõutava aja jooksul ning oled lennufirma töötajate nõudmised täitnud. Antud nõudmist ei saa neile ka pahaks panna, sest tõenäoliselt reguleerib seda mingi leping. Samas olen kohanud isiklikult Tallinna Lennujaamas töötaja pahatahtliku suhtumist ehk soovi lihtsalt "ära panna", mis küll lahenes sellega, et ma ei reageerinud kuidagi ja tema sai oma esialgse puraka välja lasta.

Aga palun minu kontaktid Myanmarist: Good Life Myanmar Travels & Tours https://www.facebook.com/good.life.myanmar.tours/

Soovitan!

Saatsin e-kirja ja helistasin ka. Tegelikult proovisin reisimeditsiini nõustamisel ka saada, aga kuna läksin kohale ning aega ei olnud, võimalik aeg oligi 2 nädala pärast (Tallinnas), siis saadetigi perearstile.

Need, kes loodavad sellele, et määrivad repellendiga ja pimedas katavad pikkade riietega ning magavad sääsevõrgu all, peavad ikka järele mõtlema, kas reaalselt see võimalik on. Minul ei õnnestu kunagi selliselt pistetest hoiduda.