hbert

Reisiguru ja toimetuse liige, liitus Tripiga 12 aastat tagasi
216 meeldimist
231 postitust / 2161 kommentaari
214 (34.2%) külastatud sihtkohta:
Viimased kommentaarid

Me võime soovitada küll, aga nende tegemiseks pead nagunii selle visiiditasu maksma+ vaktsiinide maksumus ise. 

Aga kui kavatsed maailmas rännata, siis on alati hea kui oled jama vastu vaktsineeritud. Ning kui tuleb tahtmine homme lennata, siis ei pea ootama reisinõustamist 3 nädala pärast.
Igal juhul peaks olema tehtud ja kehtivad  difteeria, teetanus, läkaköha, polümiit, A ja B hepatiit, kollapalavik, entsefaliit, soovitavalt ka meningiit. Ja Iqitoses kindlasti ennetav malaaria vastane ravi ehk siis Malarone.

Isiklikult leian, et kui võtan ümberistumiseks 45 minutit, siis ongi see minu risk. Ja kui juhtun maha jääma ja kompensatsiooni selle eest ei saa, siis ei tähenda see seda, et ma antud lennufirmaga rohkem ei lenda. Kannatajaks olen ma sel juhul ainult ise, lennufirmal puudub minu vastu igasugune isiklik suhe. Mulle võib tunduda, et neil on mingi suhe minusse, kuid see on lihtsalt kliendipoliitika. Ma oskan selliseid ilusaid kirju ise ka kirjutada. Kui klient on juba otsustanud, et lahkub, siis ei ole mõtet enam püüda ja ressurss tuleb suunata olemasolevatele klientidele. 


Puhtast loogikast lähtuvalt on mõtekas asjad siin ära klaarida. Seal võid vabalt jääda oma probleemidaga üksi ning hakkad kindlustusega tagasi saabudes tegelema. Asjaajamise normaalsus( meie mõistes) hakkab lõppema juba Saksamaast lõuna poole.

Ja alati tasub vedajat varjata, sest siis saab pakkuda kõik maailma variandid välja :)

Ka negatiivse kogemuse kajastamine foorumis on kasulik ränduritele. Ega siis nunnutamine ja nännutamine ning asjade ilustamine ei ole info, mida inimene siit otsima tuleb. Ilmseks on selleks mõni muu foorum.

Mulle jäi see maksekaartide asi väga segaseks. Et kuidas ikka nii on, et viipad ja annad allkirja on innovaatilisem, kui paned terminali ja sisestad PIN koodi. Või on Lõuna-Korea firmad valmis kogu kahjumi, mis tekib varastatud ja ebaturvalise kaardi kasutamisest, sisse võtma?

Aga vältige igal juhul Souli Lotte Worldi. Maksate räigelt kalli sissepääsu tasu, iga atraktsioon on täiendava tasu eest, loomulikult siis kui jaksate seista vähemalt tunni järjekorras enne iga atraktsiooni. Kulunud ja väsinud on kogu see Lotte World ka. Vähemalt 2 aastat tagasi oli.

Mind tegelikult teeb ettevaatlikuks praktika, kus turvatöötaja tippi lunib. Siis teoreetiliselt saaks masinast läbi ka näiteks "vanaema"?

Mind on õpetatud tippima teenuse eest, mis oli hea. Ametnikule tippimine on mulle vastuvõetamatu olnud alati, ehkki olen sunnitud olnud seda tegema. Siit edasi saaks juba mind võõral maal kohe kongi saata ja aastaid vältvat kohtuprotsessi läbi elama panna.
Iseenesest on Egiptuses olukorra tekitanud helded turistid, kes aastasadade vältel on olnud seal pügamise objektiks.  Teistes ja kolmandates araabia kultuuriruumi maades ei ole ma seda nii teravalt märganud, seda et tippi nõutakse. Ma tegelikult loeks huviga inimeste kogemust konkreetse tipi nõudmiste kohta eri maades. 

Udoka, mulle tundub, et sa väga hästi ei saa aru, millest kirjutad. 

Aga lendasin Tunis-Kairo ja Kairo-Tunis. Lennuk oli Boeing 737-800. Ja ehkki lend oli ainult kolm tundi, siis oli ikkagi viisakas iste. Minnes sai oma ekraani käetoest ja see oli väga okey, tagasi tulles oli eesistuja istmes ja see oli pisike ning kehvalt vaadatav. Kõrvaklapid olid muidugi kesised. Äriklassis oli 24 kohta, mis lühimaa kohta on üsna palju. Ja kõik kohad oli hõivatud. Nii minnes kui tulles.
Menuud ei antud, aga valida sai kala või kana vahel.

DrRock, ma juhtusin olema Tunises kahel reede õhtul, siis kui ka neil lõpeb töönädal. Ning mõlemal korral käis action, ilmselt mingi mõnuaine või alkoholi kasutamise tagajärjel muututi üksteise vastu vaenulikuks ning kiputi räuskama (seda nagu rohkem) ja lõuga andma (rohkem rüsin mida terve punt lahutab). Õhtul peale kaheksat ongi noori mehi tänavail, kes on pisut või rohkem alkoholi tarbinud. Neis söögikohtades kuhu mina sattusin, pakuti igal pool siseruumides alkoholi ja loomikult tehti suitsu. Isegi naised jõid siseruumides õlut ja veini (mõni).

Potentsiaali on vägevalt, aga oskused on viimaste aastatuhandete vältel kadunud. Ma huvi pärast vaatasin, et GDP per capita poolest on nad üsna sarnased üksteisega, umbes 1/3 Eesti omast. Samas on Tunise üldmulje ikka märksa parem ja korda tundub ka rohkem olevat.

Ööbisin Kairos Kempinskis, võiks arvata et kvaliteet on ühtlane. Aga isegi suured ketid ei suuda tagada taset Egiptuses viisakal tasemel. Seda, et Egiptuse 5 tärni on Euroopa 2 tärni, seda teab enamus. Aga et ka suured ketid on pisut kõikuvad, see üllatas.

Udoka, kui sõnumit ei ole, siis ei pea targutama. 

Ma ikka ja jälle kirjutan oma tekste neile kes aru saavad ja tahavad saada. 
Paks teenindaja lennukis tähendab seda, et ta peab külg ees liikuma, tema tahe liikuda ja teenindada on piiratud. 
Ja Udoka, kui litsud minu nimele, siis satud kasutaja hbert profiilile, kust võid minu kogemusest aimu saada. 

Ma ühinen ka Veigoga. See et meie siin oleme kõik vähemalt magistrid või doktorid jne ei tähenda seda, et me noori ennast harivaid inimesi ei toetaks. Alamad astmed ongi natukene kergemad, ei pea eeldama kohe Nobelile tulemust tegevat teadustööd.

Igal juhul täitsin minagi selle ära ja sain täitsa hakkama, omat viisi on ka lennufirmad reisikorraldajad!

Püüan siis ka Kunnarile selgitada, et mingit 100%-lise asja nõuet panga, liisingfirma jne poolt ei ole.  Kui ma olen suur  ning usaldusväärne klient  ja tahan liisida näiteks 100 autot, siis ütlen mina, mis on tingimused, mitte finantseerija.  Samuti on absoluutselt selge, et autorendi spetsiifikast lähtuvalt, on rendifirma kasko oluliselt kallim, kui tavakasutajal. Võõra autoga, tingimustes ja maal pooltotaka turisti usaldusväärsus on üsna kesine.

Ja tagasitulles veelkord 100 auto rentimisele, siis ei pruugita neid rentida/liisida, vaid otse välja osta. Samuti see, et autorendifirmale tuleb odavam mitte maksta püsikaskot, vaid lihtsalt autode hävingust tekkiv kahju sissevõtta. Ja müüa/vahendada ekstrakaskot rentijale, kes tahab vastutusest vabaneda. 

Kuna ma ei viitsi miinuseid  panna, siis panen ikka vanematele südamele, et nemad ja nende laps ei ole ainukesed maailmas.  Mul on endal ka lapsed, õnneks küll seda tüüpi, kes lennukis kunagi ei nutnud. Ehk siis sellised, kellele rõhkude vahe suurt katsumust ei põhjusta. 

Aga kui sa oled lapsevanemana saamatu ega suuda last normaalses olukorras maha rahustada ega tema muret mõista ning sa oled näinud Kuressaare-Tallinna lennul, et laps on paanikas, siis on õige laps jätta vanaema või hoidja hoolde. See on väga õige samm, lähendab vanavanemaid lapsega ja laseb endal veel elu nautida.

Ma sõitsin just karjuva lapse kõrval Tuneesiast Egiptusesse, laps pani täiega läbi kõrvaklappide. Ma ikka arvan, et lapsevanemad peaksid ka teiste reisijatega arvestama.  Kui ikka on arvestatud, et lennuaeg on magamiseks ja olen LA-sse jõudes puhanud ning siis selgub, et minu kõrval on 10 tundi nutnud laps, teeb ikka pahaseks küll. 

Ma ise kuulun veel sellesse ininrühma, kellele lapse nutu kuulmine mõjub eriti rängalt ja kriipivalt ehk nuttev laps võtab minult evolutsiooniliselt kogu tähelepanu!

Ma mitmendat teemat imestan seda turbulentsi. Aga ärme hirmuta inimesi ning tegelikult on lendamine mugav nagunii. Turbulents ei ole üheski reaktiivlennukis mingi oluline teema. Viimati oli mul süda paha turbulentsist Pärnust Kihnu kaudu Kärdlasse lennates AN-2-ga ja mingi pisikese lennukiga Nazca kõrbejoonistuste kohal lennates. 

Tai baht on börsikaup nagu paljud muud valuutad. Selleks, et rahavahetuse soodsust hinnata, peaks fikseerima kursid samal ajahetkel. Tai bahti väärtus muutub kord päevas vähemalt 5 korda nädalas. Euro ja bahti kurss on muutunud viimasel aastal bahti kasuks, ehk siis baht on tugevnenud.

Vaatasin minagi nüüd TUI lende ja saabumisi ning Phu Quoci Airport info näitab et mingi TUI saabub ja lahkub õigeaegselt. 

Aga kui laps vajab magamiseks tuba ja check out on 12.00, samas lennuk väljub 18.50, siis oleks pidanud hilise check out-i tegema nagunii või võtma uue hotelli. Ning kui TUI pakkus 16.00 uut hotelli, siis enam-vähem sel ajal kui inimesed oleks pidanud lennujaamas olema. 

Kui broneerimistasu ei oleks, siis broneeritaks kõik reisid klientide poolt igaks  juhuks täis. Antud 25.- eurot on lihtsalt sümboolne summa. 

Aga iseenesest võiks olla küll, et samasuguse 25.-eurot või broneerimistasuga võrdse summa peab reisikorraldaja lisaks broneerimistasu tagastamisele kliendile maksma juhul kui reiskorraldaja ei suuda algse hinnaga reisi korraldada. 

Täitsa võimalik, et Euroopa Komisjon lõpetab asja selgelt ära. Sama kindel on, et mingis osas piletite hinnad tõusevad.

Lugedes seda juristi vastust tuleb nutt peale. Oleks nagu eesti keeles aga lauseehitus on keerutav kantseliit.  Ma siis tõlgin rahvale.  

Juhul kui hinnatõus ei ole ostjale vastuvõetav võib ta makstud raha tagasi küsida ja lepingu lõpetada. Ja kui antud tegevus toob kaasa mingi kulu ( siia sobiks väga vähesed kulud), siis seda peab küsima reisikorraldajalt. Võimalik et vaidluse lõpetamiseks oleks firma nõus telefonikõnede maksumuse kinni maksma, eriti kui need olid tehtud kusagilt välismaalt.

 Inimesed ei viitsi enam mõelda ega tähelepanna. Kui vaadata avaldatud reisiteemalisi lugusid nii Postimehes kui ka Delfis, siis ikka ja jälle on vihjatud ka Trip.-ee-le kui allikale. Ega siis uudislood ei tule ajakirjanikele ja hakatistele ise kätte, vaid teemasid ikka otsitakse. Sama on ka reisifirmadega. Usun et antud teemat on näinud enamik reisifirmasid, samuti Postimees, Delfi ja Valgamaa Teataja.

Teiseks peaks organiseeritud mõtlemisega inimene aru saama, et igasugune vastastikku lepingute esitamine, nõuete esitamine, reisijate organisatsiooni poolne sertifitseerimine/autoriseerimine/diplomeerimine jne teeb päeva lõpuks toote kallimaks. 
Eks arusaajad saavad aru ja mõistavad, teistele seletamine on nagu vee peale kirjutamine. Mõned ei viitsi isegi teemat lugeda, kui juba kommentaari kirjutab. 
Ja loomulikult ajab tigedaks, kui oled ostnud ja arvanud. Aga siis selgub, et manuaal jäi läbi lugemata.

Seal saab raha eest kõike. Ma lõin googlisse sisse ja tuli terve hulk teenusepakkujaid. 

Vabandan Põlva valla ees ja teen paranduse: ikka Põltsamaa vallast on jutt !

Põltsamaa vald kuulutas  täna välja hädaolukorra https://tartu.postimees.ee/6521340/poltsamaa-vald-kuulutas-paksu-lumikatte-parast-valja-hadaolukorra?_ga=2.237930883.2064957107.1545933431-1714114727.1545933431

Sisuliselt väljus vald oma kohustustest "uka uka, mina prii"! 
Kui selliselt saab käituda kohalik omavalitsus, siis miks ei tohiks/võiks selliselt käituda eraettevõtja? 
Kui me nõuame reisikorraldaja nahka, siis peaks Põltsamaa Valla naha kah siia tooma, mitte laskma neil seadusesest palagani teha. 
Või tegelikult lõpetada totrate nõudmiste ja regulatsioonide tegemine ning lasta kainel mõistusel ja kaalutleval loomusel uuesti taassündida.