hbert

Reisiguru ja toimetuse liige, liitus Tripiga 11 aastat tagasi
152 meeldimist
227 postitust / 2054 kommentaari
212 (33.9%) külastatud sihtkohta:
Viimased kommentaarid

Kas see, kui mõni odava reisikorraldaja oma poe sulgeb, teeb odavamalt reisimist paremaks ning suurendab valikuid? Inimesed peaksid eeldama, et ostes odava asja, siis saavadki nad endale odava asja.  Inimesed peavad läbi lugema tingimused ning kui vaja, siis kirjalikult üle küsima. Türgis endas nende türklastest partneritelt või kõike oodata. 

Ärge lööge kõike ühe vitsaga ning jätke ka väiksema rahakotiga reisijale veel võimalust leida odava hinnaga pakkuja. 

 päike12, mis sinu probleem on? Miks sa arutelu  isiklikult võtad? Kuidas mina süüdi olen Budgetairi teenustasu pärast? 

Ma ei julge enam mainidagi, mis mulle veel sümpaatne on ning mulle meeldib. 
Rõhutan veelkord, et maksin üleeile Budgetairile teenustasu kaardikasutamise  eest 5.-eurot ning ei kavatsegi seda neilt tagasi nõuda. Olen nõus kandma täit vastutust antud teo eest kogu direktiivi ranguses.

Pisut raske on nüüd sinu päike12 kommentaari kommenteerida. Kuidas see 78 eurot nüüd röövimine oli? Kindlasti oli ka siis võimalus tehingusse mitte minna ning valida mõni teine pakkuja. Usaldusväärsus ei tulene mitte sellest, et keegi müüb odavalt, vaid sellest et probleemid lahenevad ja piletid on olemas. Mõni siin võtab kõigepealt teenustasu maha ning siis teatab, et nende kaartidega ikkagi maksta ei saa. Ja õiendada ei ole kellegagi, keegi ei vasta ka.  Siit ka usaldusväärsus. 

Igaks juhuks kordan veel üle: usaldusväärsus ei võrdu odavus. Mitte mingit korrelatsiooni ei ole usaldusväärsuse ja odavuse vahel.  Ei ole.

Ma tegelikult saan Budgetair-i poliitikast aru. Panevad 5.- eurot kaardimakse fee ning tõenäoliselt pooled ei küsi tagasi seda 5 eurot, võib olla isegi rohkem.  Ja küsimus ei ole ka tõenäoliselt üldse mitte selles 5 euros, vaid selles et sellega saab otsingus näidata odavaimat (odavamat) hinda ehk inimene tuleb neile ostma.

 Isiklikult mina olen neid valinud usaldusväärsuse osas ehk nendega ei ole olnud probleeme seni. Ebrookers on teine samaväärne, aga paljude jaoks on ka 5 eurot odavaim hind valiku aluseks.
Ahjaa, üleeile oli payment fee 5-eurot, seega ei 28.- ega 13.- eurot. Kuidas see fee suurus neil tekib jääb müstiliseks, ilmselt 5.- eurot küsitakse siis harvem tagsi.

Eks nii lähebki, kui tahta odavalt pakkuda reise segmendile, kelle senine reisimise praktika on piirdunud Elvaga.  Üldiselt peaks ajakirjanik sellist teemat sellises asetuses vältima, või siis mõned näpunäited tulevastele analoogsele reisile minejatele lisama. 

Kes meist ei ole pidanud oma reisidel külastama mingeid poode ja pidama võitlust tüütu kaupmehega?  Ja mingi tšeki saamine tasumise tõestamiseks on tavapärane siinpool Saksamaad.  Tegelikult on mul reisikorraldajast kahju, aga eks ta peab oma pakutavat paremini selgitama. Kuni selleni välja, et ilm ei ole garanteeritud, vesi võib olla soolane ning kohatavad türklased on huvitatud ikkagi teenimisvõimalusest turistide pealt, mitte ei tegele heategevusega ega ei ole lihtsalt toredad ning romantilised. 

Inimene on oma valikutes vaba. Mina, kes olen reisinud väga erinevates tingimustes, erinevate mugavustega ning pikaajalise planeerimisega kuni selleni välja, et õhtune sihtkoht on lahtine nagu ka ööbimine, võin kinnitada, et lihtsalt mugavalt trepist trepini reisikorraldus on väga äge. Olen nõus, et hotelli hind ei pruugi näidata selle taset, kuid ei ole minu asi hakata kellegi valikut maha laitma. Küllap olid selleks valikuks omad põhjused.

Igaüks reisib oma tahtele ja rahakotile vastavalt, mõne jaoks nagu Meelis kirjutas, ei ole rahal mingit väärtust. Samas teine hoiab kokku kõikjal. 

Ma saan aru, et grupi peavad moodustama välismaalase passi omanikud (mis iganes see ei ole, äkki nn "halli passi omanikud"), Eesti passi omanikud saavad ikka viisavabalt. Vähemalt loen ma seda siit http://reisitargalt.vm.ee/riigid/tuneesia/

Ma soovitan metroo asemel sõita bussiga. Bussid on enamasti pooltühjad, kiired ja sõidavad maa peal. Kehtib  sama kaart, kui metrool, aga näed Pariisi kordades rohkem. Bussipeatused on mugavad, näitavad bussi saabumise ära ning lastega võid nende väsimise hetkel sõita edasi ka ühe või kaks peatust, mida muidu käiksid jala.

Mitte ainult lennujaamas ei pruugi aega kuluda, ka teel lennujaama võib juhtuda ootamatusi. Näiteks avarii (mul on ühel tuttaval selline suht väike kõks olnud, mis jättis ta koos perega lennukist maha), autol läheb kumm tühjaks, buss läheb katki jne. Sel juhul saab ajavaruga  olukorda parandada.

Samas ma tean omi häid tuttavaid, kellega ka koos on reisitud, et nad jäävad igale poole peaaegu hiljaks. Millegile nende poolt peale jõudmine tundub mulle alati imena.  
Seega on lennujaama varem või hiljem jõudmine enda sisetunde küsimus. Kui tunne lubab ka maha jääda ja see ei ole maailmalõpp, siis võib saabumise ajastada ka 20 sekundit enne väravate sulgemist

Aga palun saude mitte ära hirmutada. Ma tahaks ka sinna jõuda enne kui kõik taas  kinni pannakse :)

Arminkohlman! Iga inimese individuaalne  keskmine hinnatunnetus on erinev. Seega ei ole  minupoolse hinnanguga "kõrgem keskmisest hinnatasemest" tegemist "absoluutse tõe" kuulutamisega. Näiteks on USA, palju Aasiat ja veidi Euroopat hinnatasemelt "alla keskmise". Samas näiteks palju Aafrikat "keskmine või kõrgem"! 

Tegelikult kavatsen lennata LA-sse ja tagasi ka.  Norwegiani premium istmed näevad välja nagu Euroopa sisesed paremad äriklassi istmed ehk päris voodiks neid ei tee.  Seega ei ole eesmärk kogeda, vaid mugavalt lennata. 

Finnairi äriklass mugavused Aasiast lennates on väga OK!


Mul oleks peaaegu sarnane küsimus äriklassi kohta. Kes on Norwegiani premium klassis lennanud, siis kui palju ta kehvem on  teiste  nn. tavafirmade äriklassist? Näiteks Finnairi omast?

Ma saan ka, et võeti 6 eurot vähem, kui oleks pidanud. Tegelik summa oleks olnud ju 121 eurot. 

Siit muidugi ka endale alati meeldetuletuseks, et läbi tuleb lugeda, mida sisaldab ja mida mitte. 
Aga   eks ta  öömaja poolt sisuliselt petmine ole, aga selles ei saa süüdistada Bookingut!

NB! Kuidas see nüüd Vietnamiga haakub?


Hoiatus!

Booking.com petuskeem.
Ärge usaldage liiga odavat hinda, läheb teile palju kallimaks maksma.
Broneerisin Bukarestis 3 ööd läbi booking.com-i hinnaga kokku 6 eurot (2 inimest ,3 ööd: kokku 6 eurot), aga pangakontolt läks maha 115 eurot! Broneeringu hinda ei tuvastanud enne, kui kontrollisin oma panga kontot, sest seda polnud kuskil näha! 6 eurose hinna taga oli silt:
  • Non-refundable
 Eks hakkan bookingu võitlema, vaatame mis saab.

Minult mööda maismaad sisenedes ei nõutud, aga hakati nõudma Nairobi lennujaamas. Kollapalavik peab olema tehtud.

Nagu ikka ei ole liiast rohkem asju ja pabereid luua ning kaasa võtta. Tavaliselt ei pruugi neid tarvis minna, aga nende puudumine võib tabada valusalt ning reisi katki jätta. Või pead endale loomuvastaselt tegelema mingi nn. "tipi jätmisega", mille suurus võib olla üllatuseks.

Mind jäi vaevama küsimus, et kuidas need lapsed kodumaal hakkama saavad?  Päevad läbi on Lottemaal, Vembu-Tembu maal, veekeskustes, loomaaias?  Ma nagu mäletaks, et lapsed väsivad ka ja tahaksid lihtsalt toas mängida. Milleks sobib hotell/motell/ üürikorter ka. Võimalik et minu lapsed olid kuidagi väetid, igatahes peale kahte nädalat  ei tahtnud nad veekeskuses olla ega kuhugi minna. Tahtsid lihtsalt olla rahulikult toas mängides.

Eks see ole natuke ilmaennustuse moodi Eestis, aga tundub et kõik on turvaline. Rahvast on murdu, hinnad taas kõrgemad ja politseid/militaare on ka iga nurga peal automaatidega. Ma olen ilmselt üks vähestest inimestest, kes on viibinud Sultan Ahmed Mošees praktiliselt privaatselt ja  kogu suur väljak oli absoluutselt tühi (see oli just siis kui seal oli eelnevalt rünnakud toimunud).

Ärgem unustagem Turkishi upgrade puhul ka seda, et saad kiirelt lennukist välja eraldi bussi peale( või siis lihtsalt esimesena) ja sul on olemas ka fast-track (kui vajad). 

TLL-IST vahel lendab vähemalt kolme erineva äriklassi mugavusastmega lennukeid, seega võid sattuda äriklassi a'la Lufthansa, aga võid sattuda ka tõelisse Turkishi lühimaa äriklassi, kus istmed peaaegu annavad voodi kokku.
Aga lounge saab ka alates Star Alliance gold või Turkishi Elite (on koos ühel kaardil).

Ma ei tea, kui suur on sinu eelarve, kuid arvestades sealseid hindu siis oletan, et üle 5 euro sa küll maksma ei pea. Pigem maksad veel vähem.  Dubasar ise on selline tavaline Transnistria, inimesed elavad ja katsuvad teenida. Rikkur Eestist, kes on võimeline kulutama mitmeid eurosid, on äärmiselt teretulnud :)

Suuremate lennujaamade lounged kipuvad olema ülerahvastatud, eriti need kuhu pääseb Priority Passiga. Seega isiklikult katsun vältida selliseid lounge. Minu arust on ka Priority Passi väärtus oluliselt langenud, seda jagatakse kui laiatarbekaupa ning  paljudesse lounge-desse saab lihtsalt sisse osta.  

Lounge-ide väärtus on lennujaamiti väga erinev, seega suuremates tuleb eelnevalt kodutöö ära teha, et kohe sobivasse minna. Näiteks, et kus pakutakse sushit või paremat viskit või kus lihtsalt privaatne olla pikutades.  Aga ka tuleb jälgida, et WC-de arv oleks piisav. Üks wc koht lounge-i peale on ilmselgelt ebapiisav. Näiteks Istanbulis on tipptundidel wc järjekorrad lounge-is, ehk uue lennujaamaga see muutub.

Samas saab Indiat vaadelda ka kui õppereisi ning peale päevituse võid leida oma sisemise universumi või ühineda enda  iidsete minadega.

Naljakas, et Mosambiigi, USA, Venemaa, Suur-Britannia ja Ukraina elanikud on loetud eriti menetlust vajavateks ning nende fee on 100 dollarit, samas ülejäänud maailm saab enam-vähem 80 dollariga hakkama :) Imeline India !

India, Mumbai! Jällegi 800.- lendamiseks, ülejäänud 400 euroga elad juba poolkuningana 7-10 päeva.

Tai, eriti veebruaris ja märtsis. Helsingist lendab 400.- euri edasi-tagasi, seega 800.- euri.  Ülejäänud 400 euroga saab 7-10 päeva ööbitud/elatud.