Iseseisvalt autoga Keenia-Tansaania?

Tere! Plaanime aasta pärast umbes 3-4 nädala pikkust Keenia-Tansaania külastust.Olen tutvunud seniste postitustega,kuid ma pole leidnud kedagi,kes oleks ise auto rentinud ja iseseisvalt ringi sõitnud.Mis on põhjused,et keegi seal ise rendiautoga ei sõida? Luban kõigil soovijatel nõu anda ja targutada,iga soovitus on teretulnud :)

Ei sõideta selle pärast, et pole suuremat mõtet. Tavaline huvi on ju minna safarile ja siis kuskil rannas lebotada. Safari tuleb aga läbi korraldaja reeglina odavam - iseseisvalt läheb just majutus kalliks.

Aga see öeldud, siis üteks, et rendiautol oleks jumet küll. Olen suurema osa Keeniast ühistranspordiga läbi reisinud ja see on enamasti väga lihtne. Kuid põhjapool, Turkana kandis on rendikas ikka väga teretulnud asi. Muu transpordiga on seal paganama keeruline (kolme päeva jooksul ei saanudki Marsabitist Turkana järve äärde). Aga samas väga huvitav, kuid alahinnatud kant.

Mis puudutab Keeniat ja Tansaaniat, siis siin on üks pisike, kuid oluline erinevus. Keenia on reisitav, Tansaania mitte. Selle all mõtlen ma seda, et Keenias jõuab enamasti paari-kolme tunniga kuhugi järgmisesse linna, kus tavaliselt on ka midagi vaadata-kogeda. Tansaanias on vahemaad oluliselt suuremad ning sisuliselt sõidate te sõitmise pärast. Kui muidugi ei piirdu põhjapoolset parkidega. Aga Tansaanias sama lugu, mis Keenias - rendikas läheb kallimaks, kui Arusha miljonilt (ok, ainult üle 400) tuurifirmalt midagi välja kaubelda.

Ajalimiidiga peate hoolikalt läbi mõtlema, mida näha soovite. Aga soovitan soojalt kõike, mis turismi kaparadadelt väljas. Lihtsalt elamused on teised. Ja soovitan Mount Kenyast põhja poole vaadata. Hõimualad midagi taolist, nagu Etioopias, aga kohati isegi värvikam. Vist värske emotsioon kah. Sõitsin just täna samburusid täis bussis. Kuramuse värviline elamus! Odad, kanad, noormeestel erlised suleehted, naistel värvilised kaelaehted jne - vaatamist kogu raha eest - kui tolmu ei karda.

Tänud info eest! Kaalume mitmeid variante,esiteks mingi aja liiguks Keenias ühistranspordiga ja võtaks siis rendika,võibolla liitub meiega veel 2 inimest ja siis kulud autole ja kütusele poole väiksemad.Edasi 2 varianti 1.lennukiga Tansaaniasse ja sealt siis võtaks safari. Samas kui me Tansaanias tõesti piirdume ainult põhjapoolsete aladega,ehk siis ikkagi ise sõita Keeniast autoga... Tahtsin veel küsida ühte asja,kuskil kirjutas,et rahvusparkides PEAB olema litsenseeritud autojuht.Kas see vastab tõele? See bussisõidu kirjeldus meeldis mulle kohe väga :) Tahaks kohe kindlasti ära proovida :) Soovin Sulle värviküllast reisi!

Ma ei tea, kui mõttekas see lennuk Keeniast Tansaaniasse on. Bussid väljuvad Nairobist Arushasse hommikul kas 8 või 8:30 ja kuue tunniga olete kohal.

Litsentsiga autojuht rahvuspargis? Ei oska siin midagi kosta. Asi selles, et ma ei näinud üheski Tansaania rahvuspargis "niisama autosid", nagu näiteks LAV-i Krügeris. Kõik olid mingi firma länkarid. Aga pole sellisest nõudest kuulnud. Mulle tundus küll, et pole mingit probleemi ise ringi paarutada. Sama väidab reisijuht (Rough Guide). Ma arvan, et see on jama jutt.

Kui saate rendikulud nelja peale jagada, siis seda parem. Matatud ja bussid näiteks pildistamiseks ju ei peatu.

Tansaanias soovitan Tarangire rahvusparki. Palju huvitavam, kui liiga ettearvatav Ngorongoro. Väga huvitava loodusega koht. Ngorongoro on muidugi omaette nähtus, aga minu jaoks jube igav. Näed kilomeetri pealt lõvi - ei mingit avastamisrõõmu.

Lisainfot saab sellinemaailm.wordpress.com, aga pikemaks kirjutamiseks pean ootama aega, kunas tagasi "tsivilisatsiooni" jõuan, sest Põhja-Keenias on internetipulk enamus aega üpris kasutu asi.

Tänud! Väga huvitav lugemine ja meie jaoks ka kasulik! Kas öömaja leidmine on lihtne? Ma mõtlen just ringi liikudes,siis oled ju täna siin ja homme seal,aga kunagi ei tea täpselt kuhu välja jõuad.Või pean ikka ennem mingid kindlad kohad salvestama,kus võimalik öömaja saada? Teen nüüd veel eeltööd. Oleme harjunud niimoodi rändama,et teame,kuhu läheme ja mida teeeme. Tahtsin küsida ka lennupiletite kohta,praegu kõige odavam variant Eesti-Keenia on olnud 600(olen otsinud laev+lennuk,lennuk+lennuk). Ega vist palju paremat loota pole? Kui tekivad uued küsimused,siis loodan,et tohin veel abi paluda! Aga kui on veel nõuandeid,siis ootan kõiki soovitusi.

Öömaja leidmisega Keenias-Tansaanias küll probleemi pole. Pole veel kordagi juhtunud, et ma esimeses sisseastutud kohas poleks saanud. Ja kui tõesti mõni koht juhtub täis olema, siis on kuskil läheduses alati järgmine. Lihtsalt väiksemates kohtades pole mõtet erilist luksust oodata. Puhas ja kõik, aga WC ja pesemine on kuskil õue peal. Aga väljaspool Nairobit leiab enamasti väga korralikke kohti märkimisväärselt hea hinna eest. Näiteks praegu kirjutan seda teksti Maralali linnakese hotellis, kus kõigi mugavuste ja telekaga tuba maksab 600 šillingit (ühene, kahene on 900) ehk 5 eurot. Seejuures on siin veel ka tasuta wifi - esmakordselt sellise hinnaklassiga kohas.

Eestist Nairobisse saab soodsaks lugeda kõike, mis on alla 700 euro. Mõtlen siinkohal lennukiga algusega Tallinnast. Kuna vihkan öiseid saabumisi, siis soovitaks jälgida eelkõike kahte lennufirmat - Etihad kuskilt Euroopast ja KLM. KLM on kiirem, aga Etihad on kvaliteetsem. Etihadi puhul on soodsad just open-jaw hinnad (algus ühes ja tagasitulek teises kohas). Näiteks AMS-NBO-FRA või DUS-NBO-FRA.

Muid nõuandeid ei oska anda, kui et ostke korralik reisijuht. Hetke seisuga on Keenias parim Rough Guide ja Põhja-Tansaanias Bradt (mõlemad 2013). Keenia kohta Bradti kahjuks pole. RG on päris adekvaatne, kuid Keenia viimase aja kiire inflatsioon on hindadele selged korrektiivid teinud.

Reisijuhtide kohta,et kas Sinul endal on need mõlemad olemas? Kui tagasi tuled,siis neid ilmselt rohkem vaja pole?Teeks Sinuga kaupa ja ostaks need siis hoopis Sinult.

Litsentsiga autojuhi teemal - 2011 aastal sellist nõuet ei olnud, oma autoga sisenemisel tuli osta eraldi autopilet, mis oli erinevates parkides erineva hinnaga. Pilet kehtis tavaliselt 24 tundi, alates sissesõidu kellaajast ja väljumisel vaadati hoolikalt, et aeg poleks üle läinud.

Sõita on lubatud ainult märgistatud teedel. Pimedas pargis sõitmine ei ole lubatud, ja ööbida võib ainult kindlates kohtades, kas Lodgedes, või siis spetsiaalsetes "kämpingutes" (lihtsalt plats, kus on heal juhul olemas vesi, ja öö maksab näit 25 USD, telk peaks siis olema omal kaasas).

Üldiselt maksis auto sissepääs 30-50 USD + reisija pilet + ööbimine.

Keenia parkide 2013 hinnakiri http://www.kws.org/export/sites/kws/tourism/downloads/2013_Conservation_Fees.pdf

Tansaania parkide hinnakiri: http://www.tanzaniaparks.com/regulations_and_park_fees.html

Head planeerimist!

Tarmo juhised on õiged. Kui minna organiseeritud tuuriga, siis üldiselt ongi majutus väljaspool parke - nii säästab raha. Kallimatel reisidel on ööbimine pargi sees. See on omaette elamus, aga paraku maksab. Lõuna-Aafrika Vabariigis saab sama asja poole odavamalt.

On käidud iseseisvalt autot rentides aasta tagasi Keenia-Tansaania-Keenia 3 nädalat. Üle piiri autoga minekul probleeme pole eeldusega, et rendifirma on eelnevalt teadlik ja autodokumendid, kindlustused ok. Piiridel viisadega probleeme pole. Rendiauto seisukord on oluline, varurehve (kontrollitud) mitte alla 2, kindlasti koos kampingu varustusega (sisaldab katusetelgi, pliidi, nõud, toolid jne). Kasvõi mõned korrad võiks seda ka kasutada. Pikemaks ajaks rent tuleb päeva kohta odavam. Samuti pole lühidusest hoolimata pääsu auto tagatise broneerimisest ega hilisematest võimalikest probleemidest selle tagasi saamisega. Ööbimiskohti leiab rahulikult, arvestada võiks vaid, et otsimine võiks jääda valge aja sisse. 5 euroseid kohti ei maksa väga loota juhuslikult leida. Parkides käisime ja ööbisime Masai Maras, Serengetis ja Ngorongoros. Parkides jätsime oma dziibid lodge või pargi keskuse juurde ja võtsime kohapealt autod koos juhi/giidiga. Litsentsinõuet ei mäleta küll, aga nii oli mõttekam (samas ka võimalus lasta autod/rehvid jälle sõidukorda taastada ja ise puhata... :). Poleks ise iial ilma kohaliku masai abita osanud pargis niipalju loomi leida ega nende kohta infot saada. Ega pargisiseste radade kohta kaarte eriti ei eksisteeri; gps-s Ida-Aafrika kaartidega raske; Nokia eelnevalt allalaaditud kaardid olid vähegi sõidetavamate teede osas usaldusväärsed ja toimivad ning ei vajanud netiühendust; Keenia kohta täpsemad kui Tansaania kohta. Paremaid näinud pole. Eks parkidega on nii, et mõni näeb ühes loomi rohkem, teine teises. Masai Mara oleks enda esimene valik. Ngorongoros olid lõvid vastupidiselt eelpool kirjutatule otse auto kõrval, samuti pidasid lähedal jahti. Ninasarvikud jah kaugel. 3 nädalaga läbisime ~3500km, seda hulga päevi ka paigal olles. Et sõitude peale ajakuluga võiks arvestada.

Suur tänu! Palju head informatsiooni!

tere, küsiks juurde: kui maandume Nairobis ja tahame külastada Maasai Mara' rahvusparki, kas peame arvestama ka Tansaania osaga (viisa mõttes)?

Maasai Mara on sama ökosüsteemi Keenia osa, Serengeti selle Tansaania jätk. Maasai Mara puhul piisab täiesti Keenia viisast (või kui plaan ka Ugandat-Rwandat külastada, siis 2x kallimast Ida-Aafrika viisast). Maasai Maras satute ilmselt korraks ka Tansaania poolele, aga see on selline võsavaheline värk, kus paarsaada meetrit Tansaaniasse mööda kindlat marsruuti minnes ei loeta piiririkkumiseks.

Meil ka käidud nüüd. Kuna meie reisi peamiseks eesmärgiks (piiratud aja tõttu) oli rannapuhkus ja sellele lisaks safari, siis lendasime ühe jutiga Mombasasse välja. Mombasasse jõudime südaööks ja seega olin eelnevalt hotelli kaudu transfeeri tellinud. Meid teenindas selline firma nagu Pollmans http://www.pollmans.com/ ja kõik toimis suurepäraselt. Lennujaama vastu tulnud autojuht ulatas meile ümbriku, kus oli tervituskiri ning breefingu kellaaeg järgmiseks päevaks. Kuna esindajaga kohtumine oli väga meeldiv, võtsime ka safari samast firmast. Safaril külastasime Tsavo East ja Tsavo West parke, ööbimisega Salt Like Game Lodge's www.sarovahotels.com. Kuigi see pidavat olema üks väiksematest parkidest, nägime me väga palju loomi, lõvisid lausa neljal korral ja kõikidel kordadel 2-3 m kauguselt, kusjuures öisel safaril jalutas suur isalõvi lausa meie bussi kõrval. ööbimiskohas said elevantide, piisonite jne. paari meetri pealt tõtt vaadata. Hommikusel safaril jalutas jaanalinnu perekond oma pesakonnaga väärikalt tükk aega meie auto ees + arvukad kaelkirjakud, sebrad, piisonikarjad (suurim u. 9000-de pealine, mis eemalt paistis kui must jõgi)ja lugematul arvul igasuguseid muid loomi, kelle nimed meeldegi ei jäänud, ainsad keda neis parkides ei kohta on jõehobud ja ninasarvikud. Mombasa Nairobi "kiirtee", mida mööda sellele safarile sõitsime on muidugi omaette vaatamisväärsus, meid kui endiseid N Liidu elanikke see muidugi nii ei šokeerinud, kuid sakslased, kellega koos sai käidud ikka kiljusid aeg-ajalt. Mombasa liiklus on sama hull kui Kairos. Lisaks on Keenias vasakpoolne liiklus, nii et müts maha nende ees, kes Keenias rendiautoga sõita julgevad. Meie ööbisime Mombasast u 30 km kaugusel Nyalis. Hotell oli 3* aga täiesti ok. veidi kulunud, kuid teenindus ja toitlustus väga head+ tasuta wifi kõikjal hotelli territooriumil. Lähedusse jääb 2 suurt kaubanduskeskust, kus saab hankida kõike vajaminevat. Kuigi kaubakeskused jäävad u 10 min jalutuskäigu kaugusele, jäi mulje et me olime ainsad valged, kes seal jalgsi liikusid. Meie ennast ohustatuna ei tundnud, kuid kes soovib võib ka takso või tuk-tukiga sõita 200 šhillingut ots seega u. 2 eurot. Enamik inimesi on väga vaesed ja rannas oma teenuseid pakkuvad inimesed püsti hädas, sest vaatamata kõrghooajale, olid hotellid pooltühjad. Kohalikud arvasid, et see on seotud ebola kartusega. Inimesed oma rumaluses ajavad segi läänerannikul asuva Ginea ja Keenia, mis jääb idarannikule seega u 5000 ja enam km kaugusele. Nairobi lennujaams kontrolliti kõiki saabujaid ning lisaks temperatuuri mõõtmisele, pildistati ka kõiki riiki sisenejaid. Pigem võiks seal karta malaariat, sest sääski on õhtuti omajagu (võtke tõrjevahendid kaasa. Kui soovite kohalikele rõõmu valmistada, võtke kaasa pastakaid ja pliiatseid, sest nendel on kõigest puudust, rõõmustavad isegi seebitüki üle. Ei hakka siin praegu pikemalt kirjutama, kuid kui kellelgi tekkis küsimusi,saatke sõnum Lõpuks tahaks tänada Veigot, kellest oli palju abi reisi planeerimisel!