Jalgratta matk Berliini

Mis oleks kõige mõistlikum marsuut Rakverest Berliini? Kas kellegil on kogemusi rattaga läbi Poola minemisel?

Ise olen mõelnud et laevaga Stockholmi ja sealt rattaga suund Taani poole.

Kui suur kasu on digitaalsest GPS´st või kaart paberkandjal ajab asja ka ära?

Mõned soovitused enda pikamaa matkalt

  1. Mine sealt, kuhu süda saadab.
  2. Tee kindlaks mitu päeva saad kulutada.
  3. Tee kindlaks mitu kilomeetrit suudad/tahad päevas läbida.
  4. Mine poodi ja osta paberkandjal kaardid, iga riigi kohta eraldi (saad täpsemad kaardid)
  5. Märgi kaardil ära päevane teekond ja kohad kus kavatsed ööbida
  6. Hilisõhtune suurlinn ei ole kõige parem lahendus
  7. Märgi ära need objektid, mida tahad külastada ja vaata, mitu tundi ja minutit saad kulutada.
  8. Kiirteed ei ole rattasõiduks kõige sobilikumad.
  9. Kõrvalteedel on liiklus väiksem ja õhk puhtam
    10.Nuga võid saada nii Rootsis,Poolas kui Rakvere lähedal
    11.Kui kardad, jää koju
    12.Kontrolli veel kord läbitud teekonna õigsust
    13.Vaata, kas aeg võimaldab täita kõik soovid
    14.Ära graafiku koostamisega üle pinguta.
    15.50 km jalgsi, jätab ka aega ümbrust vaadata. Rattaga minnes oskad oma võimeid ise hinnata
  10. Kui kõik on tehtud, siis küsi endalt: kas marsruut rahuldab sind.
  11. Kas lähed marsruudele vastumeelselt? Kas hing kisub mujale?
  12. Alusta kõike otsast peale.

Pahatihti kiirteedel ei saagi rattaga söita.

Kiirteedel on jalgrattaga liiklemine keelatud.

§ 199. Kiirteel ei tohi:
liigelda jalgsi, loomadega, jalgrattaga, mopeediga või niisuguse mootorsõidukiga, mille valmistajakiirus on alla 40 km/h;
peatuda või parkida väljaspool selleks määratud ala;
sõita kaugemal teisest sõidurajast C-kategooria sõidukiga ning üle 7 m pikkuse autorongiga;
pöörata tagasi, sõita eraldusribale ega eraldusriba katkestuskohale;
tagurdada;
pukseerida mootorsõidukit lähimast ärapööramiskohast kaugemale.

§ 200. Hädapeatunud mootorsõidukil tuleb sisse lülitada ohutuled ja sõiduk eemaldada sõiduteelt. Kui sõidukit pole võimalik sõiduteelt eemaldada, tuleb sõidukist vähemalt 100 m tahapoole panna teele ohukolmnurk.

http://www.autonet.ee/liikluseeskiri.php?peatykk=18

Suur aitäh kasulikke nõuannete eest.
Kiirteedele polegi plaanis sõitma minna kuna see seadusega keelatud ja täiesti mõeldamatu. Enda füüsilise vormi pärast ei karda, küll aga muertsen veidi ohtude üle mis võivad tekkida seoses üksinda minekuga.

rattaga Saksas autoteele ei tasu ronida, otsi parem sobiv rattatee http://www.germany-tourism.de/cycling/cycling.htm
Päris korralikud rattateed läbi terve Saksa. Poolas loodetavasti Sa rattaga ei sõida, vastasel juhul tasuks väiksemaid teid otsida. Ise küll kardaks nendel rekkateedel pedaalida, ka ülemisel teel muideks.

Miks sa seda teed?
(ma ei taha su plaani maha laita, lihtsalt uudishimust küsin...)

Ma olen väga rahutu hingega.16 aastaselt läksin aastaks usasse vahetusõpilaseks.Sellest mulle ei piisanud, nii kui keskkool Eestis 2009 läbi on pakin oma 7 asja ja lähen Austraaliasse kõrgharidust omandama. Et aga vahepeal igav ei oleks sõidan rattaga Berliini:) Pealegi olen ma juba oma plaani väla öelnud ja ma ei ole selline mees, kes oma sõna murraks.

To uuri veel:
Läbi Poola ei kavatse tõesti rattaga minna:)

kindlasti paber-kaart kaasa! kui väikestele teedele lähed, võib ka rattakompassist abi olla. gps võib sajal kombel alt vedada, pealegi on paberkaardiga parem orienteeruda: sealt näeb paremini vaatamisväärsusi, ümbrust, "suurt pilti".

edu :)

Käin samuti tihti üksinda, kuid jalgsi. Tegelikult sõltub kõik reisi eesmärgist. Kui juba nii pikk tee ette võtta, tuleks sõita punktist A punkti B rattaga ja vältida muid transpordiliike. Aastate pärast on endal hea meenutada pikka rattareisi, mitte rongi-ratta matka.
Ohud on nagu nad on. Sellega tuleb arvestada ja nagu ütlevad vanasõnad

  1. Jänes sampust ei joo
    2.Julge hundi rind on rasvane, aga kaval hunt elab kauem

Tsiteerides vene luuletaja ballaadi, siis tahan ma elada ainult 30 aastat toitudes värskest lihast ja verest, mitte 300 aastat raipeid süües.

Mõned hulkurile vajalikud ohutustehnika reeglid.

  1. Loobu telgist, eredavärviline telk paistab kaugele ja võib ligi meelitada hulga ebameelidvaid külalisi.
  2. Ära avalda võõrastele kavandatava ööbimispaiga täpset asukohta (väliööbimised).
  3. Jää ööbima (tee ase) alles hämaras või pimedas
  4. Kui sinu ööbimispaik on avastatud, muuda asukohta (oleneb avastajast)

võta põlvesidemed ja mingi fastum geeli laadne toode kaasa. sõitsin nädalaga Lätis-Leedus 750km ja põlved olid väga läbi, valutasid, seejuures sõidan ratast väga palju ja ei olnud tegu esimese sellise ettevõtmisega

kuidas on lood hulkuvate koertega, kas tekitavad palju peavalu või suhteliselt harva esinev nähtus?

To Toivo:
Ma vaatan et tegu väga kogenud matkaja/seiklejaga!

Ei julge end väga kogenud matkajaks/seiklejaks nimetada, kuid natuke olen käinud ja ilma, inimesi näinud.
Minu arust on lihtsam liikuda marsruudil punkt A-kodu, kui kodunt punkti A. Aga tegelikult ei ole tänapäeval siin mingit vahet.
Lääne-Euroopas ei ole hulkuvate koertega probleemi olnud. Tegelikult ei ole kusagil olnud. Ennempi tekib probleeme inimeste kui koertega. Aga nii tsiviliseeritud piirkonnas, nagu plaanitav retk, ei tohiks erilisi probleeme tulla. Aga kunagi ei tea ette.