Kas keegi on sõitnud Bergamo - Stresa - Martigny?

Planeerin järgmise aasta mais autoreisi ja tahaks alustada Bergamo - Stresa - Mantigny - Mont Blanc. Kas keegi on nii pidi sõitnud ja kuidas on lood Šveitsi teemaksudega?

Kas sihtkoht Mantigny Prantsusmaal või Martigny Sveitsis? Mis sind täpsemalt huvitab? Kas sõidad talvel või suvel?
Eelmisel aastal sõitsin autoga ümber Mont Blanci (läbi Martigny), üle-eelmisel sügisel käisin niisama seal. Selle teema viimane postitus kirjeldab minu eelmise aasta reisi sealkandis http://trip.ee/node/72198 ning kattub enam vähem marsruudiga Stresa - Martigny.

Sveitsi aastane vinjett maksab 40 eurot.

Sõidan mais ja mind huvitab kõik mis jääb Stresast Šveitsi Martigny poole, nii vaatamisväärsused kui teega seonduv. Kas see vinjett on kõigil teedel kohustuslik, sest ma ei kavatse sõita Šveitsi kiirteedel? Mont Blancist lähen edasi Prantsusmaa poole.

Kui sa ei kavatse sõita kiirteedel ja ei läbi tunneleid siis tuleb arvestada tunduvalt suurema aja ja kütusekuluga. Samas, kui eesmärk nautida loodust on kiirteede vältimine suurepärane võimalus.

Kas plaanid sõita Martignysse põhja poolt, läbi Sveitsi või lõuna poolt, Itaaliast läbi Aosta oru?

Kui tasulisi kiirteid väldid pole vinjetti osta tarvis. Kui satud kiirteele algab trahv alates 100 frangist.

Mis vaatamisväärsused sind huvitavad? Loodus, kultuur arhitektuur?

Loodust ja vaateid on seal igal sammul. Ajalugu ja arhitektuuri leiad Aosta orust ja Aosta linnast. Roomaaegseid varemeid, kirikuid jne.

Martignys asub Pierre Gianadda kultuurikeskus http://www.gianadda.ch/ ja samuti mõned Rooma-aegsed varemed.

Kui sõidad mais ja kasutad tasuta teid siis see on väike riskibusiness, et mõned Alpides kurud võivad suletud olla, sõltub lumerohkusest talvel. Samuti on siis mõned kurud läbitavad vaid lumekettidega. Kui lund pole, siis pole ka probleemi kuid mai on sealkandis alles varakevad.

Kiirteed on suurepärased. Kui tuled Itaalia poolt, Aostast, siis Mont Blanci Tunnel ja Grand Saint Bernardi tunnel on eraldi tasu eest. Ning mitte väikese :) Muidu tee nagu tee ikka. Tasuta ja üle mägede, käänuline. Pead olema kannatlik. Palju jalgrattureid ja mootorrattureid, ning kui mõne haagissuvila või bussi taha jääd siis on parem teha väike mägedenautimise peatus. Kiirtee - kiire :)

Lõpetuseks kordan veel, et mai võib olla seal vihmane, lumine, külm.

Lisan veel, et kui soovid öömaja siis Mont Blanci ümbruse suusakülades on see odavam kui Sveitsis. Olen ööbinud hooajaväliselt Comblouxis ja Les Houcheses.

Johhadii, ma uurisin Su reisijuttu, aga sealt ei leia ma üles seda Stresa poole tutvustust.
Minu valitud tee peaks olema E62 ja kas tõesti võib sellel teel olla mais probleeme?

Pigem on tee sõidetav kuid lõplik tõde selgub kohapeal.

Stresas ma seekord ei käinud. Sõitsin ümber Mont Blanci massiivi ning seejärel Prantsusmaa poolt üle Alpide Vahemere äärde.

Olen küll Stresas ennemalt käinud, kuid ei leidnud sealt midagi väga meeldejäävat. Rohkem selline suvekuurort. Sveitsi poole peal olev Lugano pakkus rohkem looduseilu.

Chamonix on ka sealkandis huvitavam linn. Vaated Mont Blancile, alpinismi-ja mineraalide muuseum, sõidud köisraudteega liustikele jne.

Otsisin ka üles möödundsuvise öömaja Prantsusmaa pool Comblouxis mida täitsa soovitan http://lefloralp.com/?p=chalet

Suured tänud senise teabe eest, aga mul on senini ebaselge selle tee läbitavus järgmise aasta maikuus ja kas Šveitsi kiirtee vinjetist on samuti pääsu E62 -l sõites?

Siin on Sveitsi tasuliste teede kaart http://www.autobahnen.ch/images/vignette_required_en.jpg Bringist Martignysse on kiirtee tasuline.
Tee läbitavust järgmise aasta mais ei saa sulle keegi praegu öelda. Seda saad teada alles kohapeal. Kindlasti pole probleeme Bringi ja Martigny vahel isel lõigul. Läbimatud võib olla Stresat ja Bringi ühendavad kurud kuid tõenäosus on väike. Kõrgeimat kohta, Simploni kuru, 2005 m üle merepinna, hoitakse aasta läbi lahti.
Siin link Alpi kurudest http://www.alpineroads.com/passes.php

Mais ei tohiks Simplonil mingit probleemi enamasti olla. Kui tõesti on mingi hiline lumesadu või pigem vihm ja varingud ning tee ajutiselt suletud, siis saab sõita autorongiga Simploni tunneli kaudu. Rong käib Iselle di Trasquera ja Brigi vahel.

E62 mööda kiirteed on tasuline, aga kõrval jooksev tavaline tee on täiesti sõidetav ja aega seal eriti ei kaota, sest liiklus on enamasti väga väike. Kogu transiitliiklus kasutab kiirteed, sest veoautod peavad kõigi teede peal liikumiseks teemaksu tasuma ja seega tavalistele teedele ei ronigi.

Simplonilt alla tulles pead Brigi juures ettevaatlik olema. Seal on üks väike jupp kiirteed, mis on samuti tasuline, ja kui sellele ilma kleepekata peale sõidad, siis teises otsas on pea pidevalt politsei väljas ja teeb trahvi ära. Eriti põnev on asja juures see, et viimane mahasõit enne seda kiirteed on tee keskelt vasakule, mitte paremale. Seega kui silte hoolega ei jälgi, siis on politseile maksmine üsna kindel.

Ülejäänud kiirtee algab alles Sierre'ist ja selle algust on juba lihtsam märgata.

Martigny ja Chamonix' vahelised kurud peaks ka juba mais ilusti lahti olema. Kui on kinni, siis tuleb sõita Genfi järve poole edasi ja siis näiteks Morgins'i kuru kaudu.

Shveitsi aastane vinjett on väga sobraliku hinnaga. Prantsusmaal ja Itaalias soites maksad ühekordsete kiirteede tasudena praktiliselt sama summa paaripäevase pikema reisi eest. Kuigi jah, ega koik ei ole voimelised neid pisikesi summasid kokku arvestama.

Suured, suured tänud kirjutajatele väga põhjaliku info ja nõuannete eest! Tegelikult on see vinjetti maksumus tõesti väike , Bergamo - Firenze teel maksin septembris 21.20 eurot kiire sõidu eest ja loomulikult sama palju ka tagasi.

Olen juba loomult selline "planeerija" tüüpi inimene ja tahan alati enne uut reisi võimalikult palju selgeks saada.Varem ei ole Šveitsis ja Prantsusmaal käinud ning tahan seekord kaks kärbest korraga kätte saada, aga põhiline on ikka mägedest järjekordse fiilingu saamine. Varem olen Alpides autoga sõitnud Austriast Itaaliasse (Grossglockner) ja Sloveenias.

Martignyst suundun loomulikult alpinismi sünnikohta Chamonix ja edasi üle mägede Cannes-Nice peale. Hea meelega kuulaks targemate peade soovitusi ka selle valiku kohta, ning milliseid teid valida.

Vaata palun veelkord mu teekonna kirjeldust. Teisel päeval sõitsin mööda Route Grandes Alpest üle Alpide Chamonixst Nicesse. Tee läbib muuhulgas ka kõrgeimat asfalteeritud maanteelõiku Euroopas - la Bonnet`i mäekuru.

To: j.....! Ma olen selle huvitava http://trip.ee/node/72198 reisikirja mitu korda läbi lugenud, aga kuna kohad ja nimed on võõrad, siis ei suuda kogu seda teekonda mõistusesse salvestada. Tegin nüüd teest copymisega "spikri" ja püüan läbitavad punktid mingil moel järjestada.

Viidetest on väga palju kasu ja olen üksjagu uurinud seda Alpi kurundust, aga juhtmed vist pikad ja ei suuda kõike haarata ning arusaada.

Igaljuhul, väga suured tänud abi eest!

Euroopa kõrgeim kuru Col de la Bonette (2802 m) jääb sul vist käimata kuna selle tabeli järgi http://www.alpineroads.com/passes.php?type=links&selLand=F&Submit1=Submit+Query on see liiklusele avatud juulist oktoobrini. Uuri kindlasti ka teiste kurude kohta mida Routes des Grandes Alpes läbib. Nagu enne öeldud mais on olud ettearvamatud.

Sain lõpuks järgneva teekonna selliselt paika: Combloux, Megeve, Ugine, Albertville, Col du Telegraphe, Col du Calibieri, Briancon,(kumb lõunapoolne haru?), Vars, Col de la Bonettile ja peale seda juba lõunasse. Järgneb puhkusereis mööda mereranda peaegu Pisani ja sealt juba kodusesse Firenzesse.

See Albertville-st alguse saav lõpp tundub väga sarnane olevat minu kõige esialgsema planeeringuga, aga siis ma ei olnud absoluutselt kindel, et see on tõesti realiseeritav.

Praegu jääb veel küsida: "kaua see trip (Bergamo - Brig - Martigny - Combloux, Megeve, Ugine, Albertville, Col du Telegraphe, Col du Calibieri, Briancon, Vars, Col de la Bonettile) aega võiks võtta?".Mul on enda arvamine loomulikult olemas, aga alati on kasulik õppida teistelt ja eriti nende vigadest!

Olen üpris visa juht, aga loomulikult tahaks palju elamusi saada ja ainult kilomeetreid ei soovi taga ajada. Muud lõbustused jätavad mu üpris ükskõikseks, aga väike unistus on, et teeks seal ühe rongi sõidu.

Kindlasti teen endale ka varuvariandi ja valin sõitmiseks suuremad ja kindlamad teed, sest ajalisi piire ma kahjuks muuta ei saa. Võin valida ka teisi sihtkohti, nagu näiteks esmalt suundun Vaduzi ja sealt juba kiirteed allapoole.
Võimalik, et juba homme broneerin lennukipiletid ära, ning auto samuti.

Sõltub mida sa teha tahad. Kas lihtsalt sõita ning vaateid nautida või ka matkata mägedes.
Rahulikult sõites näiteks sellised etapid.

  1. päev Bergamo-Stresa (Tšill Stresas)
  2. päev Stresa-Martigny (päeva läbi sõitu koos vaadete imetlemise peatustega.
  3. päev Martigny-Chamonix-Combloux (Martigny ja Chamonix)
  4. päev Combloux-Briancon (sõit ja vaated, Brianconi linn)
  5. päev Briancon-Cagnes sur Mer (sõit ja vaated)

Alati võib pikemalt või lühemalt. Arvesta sellega, et su reis mägedes sõltub 100% ilmast. Kui on udu või vihm (mis maikuus ei ole mingi haruldus) näed sa ainult eessõitja tagatulesid.

Kui mägedest mere äärde jõuad soovitan seda hotelli. Hea hinna ja kvaliteedi suhe, väga hea asukoht, tasuta parkimine hotelli hoovis.
http://www.turf-hotel.com/

Nii Galibieri kui ka Bonette'i kuru avatakse enamasti mai lõpus või juuni alguses. Nädal enne reisi tasub uurima ja jälgima hakata, kas kurud on lahti või mitte. Ja ka reisil olles tasub päev või paar enne kuruni jõudmist internetist või kuskilt infost järgi uurida, kas kuru on lahti, sest isegi juba avatud kuru võidakse uuesti kinni panna. Kui reis on planeeritud mai teise poolde, siis on juba veidi suurem võimalus, et tee on lahti. Kui esimesse poolde, siis pakun, et võimalus on alla 5 %, et kuru on lahti.

Suured tänud kõigile nõuandjatele! Bronnisin täna lennupiletid ja auto ära ning 07.mail j.a. loodan Bergamost reisi alustada.
Kui kellegil on midagi uut sellele teemale lisada, siis selleks jälgin neid postitusi tulevikuski.

Ilusat jõuluaega ja HEAD UUT reisi AASTAT!

Nagu lubatud alustasin Bergamost rendiautoga reisi. Teekond oli enamvähem paigas bronnitud öömajade järgi ja kulges üldjoones järgmiselt: Itaalias Maggiore järve läänekallas, Šveits, Lichtenstein, Austria, jälle Šveits, Saksamaa, kolmas kord Šveits, Prantsusmaa, Monaco ja lõpp koduses Toscanas.
Sellest reisit on häid pilte mitmel põhjusel vähe. Enamasti ei olnud lihtsalt võimalik autot pildistamiseks peatada, seda eriti mägedes. Teiseks ei olnud mul kaasas piisavalt "filmi" st fotoaparaadi mälu nii pikaks reisiks ja kuna lapakas sai kaalu pärast mahajäetud, siis puudus mahalaadimise võimalus. Kolmandaks olin kaasa võtnud HD DVR-i, mis pidi salvestama kogu reisiteekonna ja selleks oli piisavalt mälu kaasas. Kuid kuna rendiautol oli ainult üks sigaretisüütaja auk, mis pealegi keeldus koostööst videosalvestajaga, siis ma ei saanud kõige huvitavamat reisiosa videosse. Hiljem ostsin Itaalias korraliku jaguri, mille kaudu sai nii GPS kui ka DVR oma voolu kätte.
https://plus.google.com/photos/104591085846844358523/albums/5885940052677583665