Katuseboksiga laevale

Kas kellelgi on kogemust kui täpselt arvutatakse Tallinkil auto üleveo puhul selle kõrgust? Plaan tulla Stockholmist Tallinna, ning auto lubatud kõrguseks 1.90 (järgmine kategooria on lubatud kõrgus 2.40, pikkus 7 m - sisuliselt siis väikebuss, hind samas poole kallim). Plaan oleks 1.49 kõrgele autole peale panna veel 37 cm kõrge katuseboks, sinna alla käiks veel katuseraam mis omakorda ca 10 cm. Seega nibin-nabin ületab etteantud mõõdu. Sõnaga - kas kellelgi on kogemust samast olukorrast - ehk siis kas põhimõtteliselt tähendab katuseboks ühtlasi ka sõiduauto liikumist väikebusside jms kategooriasse?

Tänud ette!

Tütarlaps telefonis arvas mõistagi, omamata siiski olemasolevat kogemust, et järgmine kategooria tuleks võtta (ja maksta). Samas tundub kuidagi totter, et paar cm kõrgusevahet maksab ca 1000 kr. Aga et esmakordne kogemus, siis huvitabki kas reederid näevad katuseboksiga sõiduautos igal juhul kõrgemat kui lubatud ja tõttavad mõõtma?

Midagi ei arvutata, sõidad putkast mööda ja sellel on vastaval kõrgusel fotosilm. Kui mahub selle alt puutumata läbi, on see kategooria, ei mahu, läheb järgmisse. Kõik. Olgu vahe või üks millimeeter kui totter see iganes ei tundu. Ja kui oled ette bronnides vale kõrguse valinud, maksad kohapeal juurde. Inimesed tõstavad pealesõidu ajaks oma katuseboksid ja muud asjandused katuselt maha, topivad need autosse või kuidas iganes, seovad kasvõi nööriga auto küljele. On ka rehvide tühjakslaskmise nippi kasutatud kui küsimus napis paaris cm-s.

Olen sõitnud kõrgema autoga ca 10 korda ja pole kordagi juurde maksnud. Kõrge auto piletit ei ole ostnud seetõttu, et ma ei plaani pikalt ette, kas võtan boksi kaasa või ei. Alati on võimalik juurde maksta kui kysitakse.
Korra (ammu) olin ratastega ja panin rattad katusele pikali (Kappelskär-Paldiski). Viimane kord (Tallinn-Stockholm) kassaneiu oli nii õnnetu, et "oi te peate suure summa juurde maksma" jne. Mul oli raha näpus ja olin valmis maksma, aga ta saatis mu lõpuks ikka niisama laeva. Et kui tyyrimees ajab tagasi, siis tule ja maksa ca 1000 eeku juurde.
Korra öeldi laeva sõites, et teil on auto kõrgem kui lubatud. Kysisin, et mis nyyd saab. Vastati, et ei saa midagi, sõitke laeva.

Aga kuidas on auto pikkusega? Kas selleks kah mingid automaatsed andurid vms? Auto 9cm pikem, kui 5m.

Mul on auto 195 cm kõrge (ilma katuseboksita) ja siiani ei ole probleemi olnud.

Oleneb ilmselt kauplemisoskusest ja juuksevärvist, kas on või pole vaja juurde maksta.
Aga probleem polegi üldse selles, probleem tekib laeval kui pealesaatev asjapulk pole piisavalt täpse silmamõõduga või tähelepanelik ja su kõrgema auto saadabki vastavalt omandatud etiketile madalama auto kohale. Ruumide kõrgused ja laes vonklevad torud on VÄGA TÄPSELT mõõdetud mõnel laeval ja 5cm üle võib neisse kinni sõitmist. Mul on katusel antennijupats, mis umbes 195cm kõrgusele ulatub ja nii mõneski laevukeses kriibib see laetalasid või käib vahel vastu mingeid torusid. Eks te ise tea.