Tere
Lähen pea kuuks ajaks Jaapanisse. Plaan sõita rongiga, alustada Sapporost ja lõpetada Fukuokas. Selleks tundub sobivat Japan Rail Pass. Aga kust seda Eestis osta?
Mis praegu leidnud olen: öömajade leidmiseks sobib selline sait: https://www.japanican.com/
Soodsate lendude jaoks selline soovitus: http://www.japan-guide.com/e/e2364.html
Endale ostsin juba "ANA Experience Japan Fare" hinnaga siselennud ära. Odavelnnufirmad nagu Peach ja Jetstar oleks küll muidu odavamad, aga koos check-in pagasiga tuleb sama hind.
Olen varem ka korra Jaapanis olnud, aga ainult Tokyos ja lühikest aega.
Estravel näiteks väidetavalt pakub: http://www.estravel.ee/japan-rail-pass/
Samas endal tekiks kysimus, et kui siselennud juba ostetud, siis kas passi ostmine finantsiliselt mõistlik on? Kui väga intensiivset rongisõitu ette näha pole, siis odavam võib olla 1 korra pileteid osta. Ning teiste kompaniide kui JR jaoks, kus pass ei kehti, tuleb niikuinii eraldi piletid osta.
No siselennud ostsin Tokyo-Sapporo ja pärast Fukoka-Tokyo.
Kui palju neid juhuseid võib olla, kus Rail Pass ei kehti?
Sain aru, et Rail Pass kehtib ainult osade Shinkansenite peal. Vaatasin neid rongipiletite hindu ka üksikuna - täitsa üüratud olid, lendamine oleks isegi odavam.
Samas lendudega peaks konkreetselt kuupäevad paika panema (nii ma reisides ka siiamaani teinud olen), aga nagu aru saan, siis Rail Passiga oleks rohkem vabadust.
Jaapanis on palju erinevaid raudteekompaniisid: http://www.japan-guide.com/e/e2019.html JR, kuigi suur, on vaid 1 neist. Nii et subjektiivselt pakuks, et näiteks Kansais ringi sõites on JR kasutamise võimalus pigem erand, nii et kysida tuleks, kas JR Passi seal yldse kuskilgi kasutada saab, kuna suurem osa liinidest on erakompaniide käes. Ise olen Kansais (st Osaka, Kyoto kandis) näiteks kasutanud Kansai Thru Passi (vt allolevalt lingilt). JRga olen teinud vaid shinkanseni-otsi, ostes individuaalpileteid.
Rahast ja kallitest hindadest. Railpass võib anda tõesti vabadust, aga kiirmatemaatika näitab, et Aomori - Fukuoka shiknasenipileti saaks ca 26 000 jeeniga, (ca 200 eur) samas 21 päeva railpassi eest tahetakse 535 EUR. Kas on ikka mõistlik seda maksta?
Aga midagi konstruktiivsemat ka vastuseks. Jaapanis on palju erinevaid railpasse erinevate piirkondade ja kompaniide jaoks. Sestap soovitaks siiagi ylevaate saamiseks pilku visata: http://www.japan-guide.com/e/e2357.html
NB! Kompaniide paljusus kehtib ka metroo puhul: näiteks Tokyos on nii Tokyo Metro kui Toei liinid.
Ja märkimata ei saa jätta sedagi, et lisaks shinkansenidele toimivad Jaapanis ka aeglasemad rongid ja bussid, mis hinnalt erinevad.
Netist vaadates Japan Rail Pass 14-päevane tavaline maksab 46390 JPY ehk 340 EUR.
Samas Kaleva Travel tahab selle eest 410 EUR ja Estravel tahab 425 EUR. Kas 85 EUR natuke palju pole teenustasu jaoks?!
Mida veel soovitate, kas on kuskilt mujalt mõistlikuma hinnaga võimalik osta? Lätist?
Kas keegi teab, kas see on legit sait:
339 EUR + 13 EUR kuller Eestisse, lubatakse 2 päevaga kohale.
Nüüd on reis tehtud ja jäin Jaapani rongindusega igati rahule.
Shinkansenitest ei saanud ametlikult Japan Rail passiga sõita kõige kiirema Nozomi-ga, kuigi Kyoto ja Osaka vahel ma seda siiski tegin, keegi ei kontrollinud. Tokyo ja Osaka vahel on enamik rongidest Nozomid, nii et vahel võib olla isegi tund aega vaja aeglasemat Kodama-d või Sakura-d oodata. Rongid väljuvad seal üldiselt iga 5 minuti tagant.
Shinkansen veel Hokkaidole ei sõida, seal sai tavaliste rongidega sõidetud. Nara-sse samuti Shinkansen ei lähe. Sai sõidetud nii kiiremate ekspressrongidega kui ka aeglasemate ühevaguniliste bussrongidega. Ei ole see Jaapani raudtee kõik sugugi ideaalses korras, mõnes kohas raputas ja loksutas ikka korralikult. Shinkansen on muidugi hoopis teine tase, seal ei ole eriti midagi tunda ja kuuleb ainult rataste kriginat vastu rööpaid.
Mõnes kohas tõesti tuli rongisõidu eest lisaks maksta, näiteks Naras, kui tegemist oli mõne teise rongifirmaga. Samas oli vahel ka alternatiive JR poolt, mis võisid viia pikema ringiga. Ühes kohas tuli JR rongisõidu eest maksta selle lõigu eest, kus JR rong kasutas teise firma rööpaid.
Lisaks oli veel positiivne näha, et Google maps teab täpselt Jaapani rongiaegu. Väga mugav oli selle järgi arvestada. Ainuke asi, mida ma Googlele selgeks ei osanud teha, et mina ei tohi Nozomiga sõita. Google tahtis reeglina just kiiremat varianti pakkuda.
Tere køigele! Møtlesin tellida Jr Passi, aga nende kodulehel lugesin vålja et passis peab olema viisa stamp. Meil aga Jaapaniga viisabadusprogramm. Jarelikult mingit stampi passi ei tule. Kas ma ei saa siis Jr passi osta?
Selles osas probleeme karta poke. Ilma mingi kahtluseta nn "visitor visa stamp" pannakse passi.