Viimased kommentaarid

Teed on pekkis, Tallinnast Poolasse sõitmine võttis mul just plaanitust 1,5h kauem aega.

Nii, väike update. Olen oma sõiduga Belgradi jõudnud.


Esimesed 2 sõidupäeva venisid oodatust ca 2 tundi pikemaks, 8 tunni asemel 10 tundi. Lätis-Leedu palju tobedaid valgusfooridega teetöid.

Samuti olid teetööd Poolas enne Varssavit (see oli juba teada, ainult aega läks kauem). Lisaks olid teetööd teel Varssavist Trybunalski peale. jaanusm: sain küll Lodzi teemaksu vältida, aga aega kulus rohkem.

Samuti olid pikkade ummikutega teetööd Poola poolt tulles enne Brno-d. Ca tund aega kulus seal lisaks...

Kolmas sõidupäev on vähemalt alla 8 tunni tulnud. Brno-st edsi Ungarisse läbi Slovakkia läks nagu nalja, peatusin ainult teemaksude pärast. Enamik teest sai 130-ga põrutatud. Veidi teetöid oli Györi kandis ja siis peale Budapesti Serbia poole sõites. Piiril kulus alla poole tunni.

Teemaksud: Tšehhis peale piiri esimesest bensukast saab osta kleepeka, mida panna esiklaasile. Slovakkia piiril ja Ungari piiril tuli osta "elektrooniline vinjett", ehk siis lihtsalt su autonumber pandi kuskile baasi kirja, et oled raha maksnud. Serbias on teemaksud vanas stiilis putkadega.

Mul nüüd see poola teetööde osa läbitud, oma tund aega tuleks kindlasti selle peale varuda... ei ole midagi nii kiire, nagu seal videos. Korduvalt autod lihtsalt seisid 5-10min, rekkajuhid tegid suitsu... Seda siis nädala vahetusel, ehitustööd ei toimunud.


Ringi sõita vist siiski ei tasu, aega kulub samapalju ja kütust rohkem.

See on väga individuaalne, kuidas kuumus sobib. Mulle sobib kõige paremini 35, samas mõni tuttav on juba 30-ga täitsa läbi, otsib jahedamat. Mina Eesti 15-20 kraadiga külmetan pidevalt...


Lastega tuleb muidugi ettevaatlikum olla, need kuumenevad kergemini üle.

Tahaks ka teada. Mul ees Moldova-Ukraina ja Ukraina-Poola piiriületamine

Jah, ma spetsiaalselt valisin Pudong lennuvälja, et magleviga sõita.


Samas vaata ette, need taksojuhid seal maglev rongijaamas küsivad ulme hindasi. 

Päris nõme, et kuhugi ei taheta dokumente saata. Kasvõi näiteks Eesti saatkonda.

Eks teel olemine ka teatav väärtus, saab näha asju, mis teel on. Kui tahta ainult lõpppunkti näha, siis jah lennuk mõistlikum.

Ma oma viimase autoreisi puhul panin tähele, et ega ma üle 8 tunni päevas ei jõua rooli taga olla. Eks varsti annan infot, kuidas seekord tundub.

Vanasti oli mugav võimalus Finnjetiga Tallinnast Rostocki sõita. Seda kahjuks enam pole.


Laevas sai magada ka ja hommikul puhanult kohe autoga edasi sõita.

4 tundi on igal juhul piisav.


Jõuad vabalt pagasi välja võtta ja uuesti check ini teha. 


Kuidas seda mappyt kasutada? Ma prantsuse keelt ei puhu ja muid variante seal nagu pole.


Googles saan alguspunkti ja lõpppunkti panna, mappys saab ainult mingit asukohta otsida.

EDIT: tuleb seda lehte kasutada:

Samas tuleb see lõik vist ikka ära kannatada. Googel näitab, et põhja poolt väiksemaid teid mööda ringi sõites kulub vähemalt pool tundi kauem.

Bialystok? Ma plaanin Augustowist otse Varssavi poole sõita.


Teetööde osas vist pole vahet, kaardi järgi on need rohkem selle tee Varssavi poolses osas.

Marrakechi Medinast rongijaama võib vabalt ka jalutada, kui GPS olemas.

Siin teemasi selle kohta piisavalt. Ma paar korda Moskva lennujaama pinkidel ööbinud:


Muidu Moskva kaudu lennatakse tavaliselt ida poole. Lääne poole ida kaudu lendamisel tuleb lennuaega parasjagu juurde.

Aerofloti teenindus oli umbes nii KLM-i või Lufthansa tasemel, ei midagi erilist. Qatari või Turkishi tasemele ei küündi.

Ega keegi täpselt ei tea. Arst oletas allergiat. Anti allergiavastaseid ravimeid. Need kas aitasid... või läks haigus ise juhuslikult samal ajal ära. Midagi sellist pole varem olnud.


Ma ise kartsin juba, et leetrid. Aga nende vastu kunagi nõuka ajal vaktsineeritud. Samuti peaks enamik Sri Lanka elanikke olema leetrite vastu vaktsineeritud.

Reisikindlustus kompenseeris arsti ja ravimite kulud... 25 EUR!

Nii, panen siia veel kirja, enne kui kõik ära unustan:


Hikkaduwast sõitsin tuk-tukiga Matarasse, käies vahepeal ära ka Galle fortis. Sõidu eest maksin ca 5000 ruupiat.

Viibisin 10 ööd Mataras, Villa Ferolas.  Nagu arvata olid seal enamik külastajatest eestlased.Hinna ja kvaliteedi suhe läheb igatahes kokku, nii et selles osas julgen ka soovitada. Hommikusöök on korralik ja hinna sees. Õhtusööki saab ka lisatasu eest, paar korda ma seda võtsin. Aga probleem selles, et kokk on kohalik ja vürtse lisatakse nii, et jookse metsa.

See toidu probleem oli mul pidevalt seal Sri Lankal. Õnneks leidsin Matarast Keells supermarketi, kus müüdi grillkana (mitte liiga vürtsine) ja euroopast ja austraaliast pärit toiduaineid. Proovisin ka kohalikku juustu ja võid - no ei kõlba mitte kuhugi.

Villa kohta mainiks veel seda, et asub mererannas, aga tegemist pole liivarannaga, vaid kivirannaga. Ujuda seal vist ikka sai - ma ise ei proovinud, kuna mu Hikkaduwas saadud täpiline haigus oli arenenud üle keha katvaks mädavilliliseks haiguseks.

See sõber tuk-tukimees on seal selline, et tema naljad mulle väga ei istunud. Samas on ta vajadusel asjalik ja organiseerib igasugused tarvilikud asjad, näiteks minu korduvad arstikülastused, jalatsiparanduse, rahavahetuse, rätsepa külastuse jpm.  Taks on tal selle eest veidi kõrgem, kui tänavalt võetud tuk-tukil, aga eks teate sellega arvestada.

1 päev enne ärasõitu, kui olin tervemaks saanud, käisin ka 100km eemal asuvas Udawalawe rahvuspargis elevante vaatamas. Tuk-tuk sõit edasi-tagasi + rahvuspargi pilet + jeebi rent maksis kokku ca 100 EUR. Kas just seda väärt oli, aga igatahes elevante nägin.

Matarast Colombosse tagasi sõitsin rongiga. Sõit võttis 3,5 tundi, pilet maksis ainult ca 1 EUR. Matara poolt alustades on rong alguses üsna tühi, aknaaluse istekoha saamisega ei olnud probleemi. Nii et julgen sedapidi rongisõitu täitsa soovitada.

Ma möödaminnes mainin, et mul üks tuttav teenis mitu aastaid niimoodi lisatasu, et sõidutas neid teise linna jäetud autosi tagasi sinna, kuhu vaja. Tasu oli korralik, nii et täitsa arusaadav, et see teenus odav pole!

Venetsueelat praegu ei soovitata, seal läheb aina hullemaks.


Ma ise plaanisin minna Columbiast Cartagenast bussiga Maracaibosse. Aga see mõte laideti maha nii siin foorumis kui ka minu Cartagena korteriomaniku poolt.

Mitte-turistikaid kohti ei oska soovitada, kuna ise neid tavaliselt ei külasta.

Mehhikos ja Kolumbias pidavat kõrge kuritegevus olema. Eriti mitte-turisti kohtades.

Endale meeldisid Lõuna-Ameerika riikidest kõige rohkem hoopis Tšiili ja Argentiina.

Rand samas oli kõige mõnusam just Cartagenas, aga seal on USA turistid hinnad üles ajanud. Alla 50 EUR/öö midagi ei leia.

Sel autol jõudu küll, nii et mäest üles minemine ei ole probleem, ma arvan.


Samas mäest alla sõites automaadiga käiguga pidurdada pigem ei julgeks. Tuttavad lõpetasid oma autoreisi just Kreeka mägiteedel, kui automaatkast õhtale läks, kuna kasutasid seda liigselt pidurdamiseks.

EDIT: netist õpetusi vaadates üldiselt soovitatakse automaatkastiga pidurdamist vältida. Kui just väga vaja pole. Pidi tunduvalt lühendama kasti eluiga. Pealegi pidureid on odavam parandada.

Tänud, püüan arvestada.


Lisaks soovitati mägedes peale pikki laskumisi ka võimalusel mõneks ajaks peatuda, et pidureid ja käigukasti jahutada. Laenasin reisiks maanteesõiduks mugava kiirusehoidikuga ja automaatkastiga universaalkerega auto, aga saan aru et mägedes on automaatkast probleemne, pidureid kulub rohkem.

Praeguseks on sõiduplaan päevapealt paigas, hotellid broneeritud:

Lefkada ja Kosovo võib soovi korral välja jätta.

Kosovos ja Ukrainas ööbida ei plaani. Kosovo oleks lihtsalt päevane külastus Makedooniast. Ja Ukrainast plaanin ainult koduteel läbi sõita.

Lisaks peab vist veel arvestama, kus kütus odavam, kus kallim. Tundub, et Kreekas on nii autokütus kui majutus kõige kallim tee peale jäävatest riikidest.

Raha tundub seal olevat - kõik on kuldne!

Nojah, ma pole veel nutitelefoni ajastusse jõudnud, nii et midagi osta tuleks niikuinii :D