Viimased kommentaarid

Nägin ka just pilte Socotrast ja tekkis tunne, et see on selline koht, kuhu kindlasti peab minema!

Paraku Jeemenis praegu kodusõda... Viimased otselennud Dubaist on nüüd ka lõpetatud...

https://americaforyemen.wordpress.com/2017/03/16/visiting-socotra-its-not-impossible-merely-unpossible/comment-page-1/

https://onestep4ward.com/4-days-cement-boat-socotra-i-became-tourist-yemen/

Venetsueelas lähevad asjad aina hullemaks, päris korralikud rahutused juba:
http://edition.cnn.com/2017/04/22/americas/venezuela-military-deserters/index.html

Selle aasta veebruaris olin Kolumbias ja plaanisin ka Venetsueelat külastada. Aga mu mõte laideti maha, nii siin foorumis kui ka Kolumbias hotellis.

Plaanisin bussiga sõita Cartagenast Maracaibosse, daytripina. Bussisõit pidi 6 tundi võtma, vähemalt varemalt.

Aga nüüd pidi bussisõit võtma pigem 12 tundi, igasuguste sõjavõeliste teetõkete tõttu. Lisaks soovitatakse Kolumbia-Venetsueela piiriala vältida...

Njah, Qatar-iga just lendasin. Aga Jakartasse, sinna käib vist ainult 787. Qataril neid A380-sid vähevõitu ka.

Aga tänud postituste eest. Nüüd tean ka, et Singapore'i A380-tel on turistiklassis kõige laiemad istmed :D

Kui istmevahest rääkida, siis mulle vist ei meeldigi väga suur. Hiljutisel Lõuna-Ameerika reisil sain 2x exit row's istuda. Jalaruumi oli palju. Isegi liiga palju - ma ei ulatunud turbulentsi ajal eesolevast istmest kinni võtma. Väga ebameeldiv ainult rihmaga kinni olles rappuda.

Aga kui lennuelamusest rääkida, siis selle jättis teistsugune lennuk: TAP-i Embraer 145. Seal on istmete paigutus 1+2. Ma sain istuda selles üheses istmes, ilma naabriteta. Väga uhke tunne oli, nagu business jetiga lennata. Istmed olid ka väga mugavad.

A350-ga tõesti ei ole lennanud. 787-ga korduvalt lennanud, pole midagi erilist. ei saanud aru, et on puhtam õhk või kõrgem õhurõhk või vaiksem. Pigem oli kehvem see, et aknakatteid ei olnud. Tehti meeskonna poolt aknad mustaks ja midagi välja ei näinud. Ise midagi reguleerida ei saanud.

Multimeediasüsteemist vaatan lennukites ainult GPS asukohta. Meelelahutusmaterjal on mul endal alati läpakaga kaasas (sellepärast hiljuti kehtestatud läpakakeeld USA poole minevatel lendudel üldse ei meeldi)

Väga lühikesel lennul ei ole mõtet, tahaks ikka A380 lendamise kogemuse panna kokku ka järjekordse reisiga!

Kuna olen alla 180cm, siis põlveruum lennukis pole kunagi probleemiks olnud, ka mitte Ryanairi ega AirAsia lennukites. Pigem loodan A380-lt veidi laiemaid istmeid - olen ise ka viimastel aastatel kõvasti laiusesse kosunud! Samuti eelistaks akna või vahekäigu istet, kuna seal rohkem ruumi - sellepärast soovikski istme ette ära määrata.

Lennukite teenindustasemest on siiamaani parimad mälestused Malaysian Airlinesi osas, olen kunagi korduvalt nende 777-tega lennanud... (Aga nendega läks just nagu läks). Teisele kohale paneks Turkish Airlines.

Odavlennufirmadest olen korduvalt AirAsia teenindusega rahule jäänud. Endalegi üllatuseks. Ju ma ootasin Ryanairi!

Võtaks üles vana teema.

Olen lennanud palju kordi, aga põhiliselt tavalisemate igavate lennukitega. A380-ga veel mitte.

Kuidas oleks kõige mõistlikum A380-ga lendama saada, ilma et selle eest ei peaks ennast seaks maksma?

Kuna kõige rohkem A380 lennukeid on Emirates'il, siis peaks vist sinnapoole vaatama?

Lugesin artiklist, et mõnede Emirates'i A380 puhul saab turistiklassis ka teisel korrusel olla?

https://trip.ee/uudised/emirates-kompab-piire-lennukisse-mahutatakse-615-reisijat

Mis liinidel need lendavad? Kuidas käib pileti ostmisel istekoha valik, palju see lisaks maksab?

Kuidas üldse oleks mõistlik Tallinnast Dubaisse saada, otselende vist pole? Või on rahaliselt mõttekam Emirates'i piletiga lendu kuskilt kolmandast riigist alustada?

Veel asjalikke soovitusi, et saaks täiusliku lennuelamuse?

Sealkandis pole ka Air Asia hilinemine tund-poolteist eriline. Minu kogemuste puhul küll halva ilma tõttu.

Ilmselgelt tuleb endale rohkem varuaega jätta.

Tere

Tegin just selle aasta veebruaris Lõuna-Ameerika põhjaosas tiiru:
Kolumbia-Ekvador-Peruu-Boliivia-Kolumbia

Sisaladas ka 3 ööd (2 päeva) Quitos.

Mis 2 päevaga ikka teha jõuab? Käid kesklinnas ära ja imetled seda. Ütled taksojuhile "Centro Historico" ja jõuad kuhu vaja.

Ühistranspordiga sõita ei proovinud - takso linnas on piisavalt odav. Kui tahad raha kokku hoida, siis võiks lennujaamast linna ja tagasi sõita bussiga, sest uus lennujaam asub 40-50 minuti taksosõidu kaugusel linnast ja sõit maksis ca 30 USD.

Miks peaks ohtlik olema?

Küll aga arvestada, et linn asub 2800m kõrgusel, raske hingata.

Õhk on jahe, aastaläbi pidevalt umbes 15 kraadi. Samas päike on väga ere. Kindlasti päikesekreem ja päikeseprillid!

Lõhkumine vast ikka suurem teema. Arvestades, kuidas neid pakke loobitakse.

Aga varastamine ka teema. Isegi USA-s oli dokfilm selle kohta. Mis siis veel mujal võib olla...

Huvitav jah, et Easyjet pihta sai, aga Ryanair mitte. Ryanair lendab ka ju Marokost UK-sse. Päris räige, kui Ryanairil käsipagas ära keelata :D

Kust need siis ära varastatakse või puruks pekstakse. Palju õnne.

Hmnjah, tekkiski kommentaari aken peale sisse logimist.

Kuna ma vaatan ekraani terve päev kontoris ja siis veel ka igal õhtul kodus, siis ei pea vajalikuks ka ekraanist eemal oleku ajal veel ühte väikest ekraani passida. Saan vast aru neist inimestest, kelle töö pole kontoris, siis jah vahel hea mobiili vaadata.

Reisides trükin kõik oma lennupiletid ja hotellibroneeringud välja ja lehvitan nendega. Kui need paberid ükskord kaduma läksid (unustasin taksosse), siis edasi vehkisin läpaka ekraanil PDF-e näidates. Mobiil on helistamiseks ja SMS-imiseks. Mu nutitelefonis on ainult paar äppi ja need ei ole kasutusel reisimiseks. Mobiilis surfan ainult viimases hädas. GPS on eraldi seadmes.

Wikipedia andmeil sureb ca 15% nakatunutest maha. Ja kuna tegemist viirusega, siis ravi puudub.

Kas Kuubalt on ka mõistlik teistele saartele edasi lennata?

Ma mõtlen, et kui juba nii kaugele lennata, siis ühe sihtpunktiga ei piirduks.

Njahaa, mu 4* hotell Manilas oli Binondo linnaosas. Võtsin selle, kuna oli vanalinnale (Intramuros) lähedal. Makatis ei käinud.

Tuttavate reisivideo järgi oli Goa ka üsna räpane, lehmad sõid rannas prügi jms.

Aga kuidas Sri Lanka on?

Minu piiratud kogemuse järgi olid prügisemad kohad:

Filipiinid (Manila) - tänavatel pea igal pool haisev rämps.
Myanmar (Bagan) - tähtsamate objektide ümbrused olid puhtamad, aga samas kõrval olid kohe igal pool laiali kilekotid ja plastpudelid.
Kambodzha (Siem Reap) - jällegi turistiobjektid olid puhtad, aga kui tuk-tukiga ringi sõita, siis tee ääred kõik rämpsu täis loobitud.

Bangkok (Tai) veits haises, nagu lõunamaades ikka, aga nähtavat prügi ei olnud.
Kuala Lumpur (Malaisia) - prügi ei mäleta.
Brunei - üsna puhas.
Ho Chi Minh City (Vietnam) oli enam-vähem korralik minu arvates.
Vientiane (Laos) - turistialadel prügi ei näinud. Aga ju ma siis ei sattunud "õigesse" kohta.
Shanghai oli kusjuures üllatavalt puhas (kui õhk välja arvata). Ma ikka eeldasin, et hulk hiinlasi on seal lagastanud. Aga ju siis on koristajate armee üle käinud.
Indoneesia - oleneb, kuhu satud. Aga üldiselt jättis puhtama mulje, kui Kambodzha või Myanmar või Filipiinid. Taist muidugi räpasem. Linnas (Yogyakarta) haises ka korralikult.

Samas on üks prügiseid kohti, mis mulle halva mulje jättis - Rio de Janeiro. Pole küll Aasias, aga võrdluseks.

Kujundus on läinud paremaks, samuti omadused. postituse aeg on nüüd vähemalt täpselt, mitte "aasta tagasi".

Lisaks veel probleeme:
Ei näe külastatud riike. Ei saa kommenteerida artikleid. Enda ajalugu vaadates on näha nüüd rohkem, kui 4 viimast postitust. Aga vanemaid postitusi ikka ei näe, neid pean google abiga leidma! Mingi "järgmine lehekülg" variant võiks seal olla.

JA täna saan pidevalt tühja lehe veateatega:
"Whoops, looks like something went wrong."

Ei tea, tuttavad pangaautomaate ei proovinud, eurod olid kaasas vahetamiseks.

No eks ma siis teen kirjukassi passist koopia vms!

Pealegi ei kavatse ma mitte kunagi Kolumbiasse tagasi minna, ühest korrast täitsa piisas :D

Põhjus, miks ma üritan päev enne lennureise süüa nii vähe, kui võimalik.

Teemasse:

Lendason Cuzco-Lima-Bogota-Cartagena, Aviancaga. Lima-Bogota lennu väljumine jäi üle tunni hiljaks. Nii et mul jäi Bogotas ainult tund aega. Küsisin stjuuardessilt, öeldi et keegi peaks vastas olema (ei olnud). Trügisin küll lennukist välja küünarnnukke ja õlgu kasutades ja õige gringo stiilis roppuseid karjudes.

Aga ega see, et ma mööda lennujaama lippasin, ei aidanud. Oli ju vaja läbida veel passikontroll, tollikontroll, siis lennujaama alalt välja ja uuesti sisse - siselendude omale. Kuigi jõudsin pool tundi enne lennu väljumist värava juurde, oli see juba kinni pandud - tegemist oli bussiga lennuki peale minemisega, mis teatavasti toimub varem.

Ega siis midagi, transfer deski juurde - ega ma seal ainuke polnud. Sain uue pileti varahommikusele lennule (äriklassis!) ja meid viidi mikrobussidega 5* hotelli.

Lisaks veel: avastasin just täna, et http://checkmytrip.com on nüüd suletud platvormile läinud. Oligi enne liiga mugav kasutada.

Tuttavaid said Goas hakkama, vahetades eelnevalt hulga dollareid. Seega lehvitasid 1- ja 5-dollarilistega.

Sai lennujaamast ka kohalikku raha vahetada, aga müüjatel polnud tavaliselt vahetusraha tagasi anda. Väljaspool lennujaama sai ka raha vahetada, kui tund aega järjekorras seista.

Panen siis värskelt Machu Picchus käinuna oma kogemuse ka kirjas:

1 EUR = ca 3 sol

Sõit Cuzcost Sacred Valley rongijaama maksis 15 sol jagatud autos. Kestis poolteist tundi. Rongisõit Sacred Valley'st Machu Picchusse võttis 2 tundi. Edasi-tagasi rongipilet maksis 150 USD, pileti sain osta hotelli kaudu.

Varemetesse sissepääs maksis 200 sol. Maksta saab ainult sulas ja kohalikus valuutas.

Bussisõit Machu Picchu asulast üles varemete juurde ja tagasi maksis 24 USD.

Tagasi tulles sõit mikrobussis Sacred Valley rongijaamast Cuzcosse maksis 10 sol. Rongipealt maha tulles kargavad kohe kaela taksistid, kes püüavad teile 100 sol eest sõitu maha müüa, ärge õnge minge.

Soovitan ööbida Machu Picchus, eriti neil kel kõrgusega probleeme on. Näiteks mina Cuzcos korralikult magada ei saanud ei enne ega pärast, aga Machu Picchu turistikülas seda probleemi polnud, kuna see on tunduvalt madalamal. Ööbisin hostelis Katari House, privaat tuba maksis 26 EUR/öö, kõik vajalik oli olemas, isegi soe vesi, millega siinkandis probleeme on.

Üldse jättis turistiküla mõnuse mulje. Väike, igasugu teenused olid olemas, pätte-kerjuseid ega hulkuvaid koeri polnud.

Oli tõesti vihmaperiood ja sadas nii eelneval kui järgenal päeval. Aga sel päeval kui olin plaaninud varemeid vaatama minna, oli kuiv. Hommikul 9-10 paiku oli küll kõik udus/pilves, aga 12 paiku tõusid pilved kõrgemale ja oli näha nii varemeid kui mägesid.

Mäetipud olid küll endiselt pilve sees. Seega jätsin algul plaanitud mäkke ronimise pooleli, kuna polnud midagi näha. Aega jäi ka väheks, juba kell 12 pandi mägi kinni.

Varemed said ära vaadatud, mingit erilist muljet ei avaldanud. Pärastlõunal, kui ära hakkasin sõitma, hakkas sadama. Nii et ilmaga täpselt vedas.

Veel hoiataks ette ära minusuguseid inimesi, kes pole enne suures kõrguses viibinud: esiteks mägihaigus, lisaks on mägised kohad jahedad ja vastikud. Samas päike kõrvetab. Eestist kaasa võetud sall ja talvemüts kulusid igati ära (kuigi nende puudumisel saab mütse-salle osta ka turismikülast).

Seega, kui teil tungivat vajadust pole, siis ei soovita seda kohta külastada. On palju huvitavamaid kohti. Minu top3 on praegu:

Angkor > Borobudur > Bagan

Suuna määras lihtsalt raha: Cuzco-La Paz lennu sain 100 EUR eest, samas kui La Paz-Cuzco lennud maksid pea 200 EUR. Seega lendasin Lima-Cuzco-La Paz. Tagasi Cuzcosse bussiga.

Samuti ei leidnud ma mõistlikku võimalust La Pazist Cartagenasse saamiseks. Cuzcost sain, kuigi ka mitte just odavalt. 340 EUR eest lendasin Avaincaga Cuzco-Lima-Bogota-Cartagena.

Nagu juba kirjutasin, siis Titicaca ääres olemisest loobusin, see on veel kõrgem, kui La Pazi kesklinn (3800m vs 3600m).

Aga eks siis on enda piirid teada ja tulevikus tuleb ikka vaadata nii, et magamiskohad oleks alla 3000 meetri.

LÜHIDALT: Ära sõida La Pazist Cuzcosse bussiga!

PIKEMALT: Originaalis plaanisin ka bussiga Titicaca järve vaatama minna, aga kuna mul oli La Pazi suurest kõrgusest tingituna kehva olla, otsustasin kohe Cuzcosse sõita. Firmaks Trans Salvador. See ei ole ainuke, mis seda sõitu teeb, aga ainult sellele oli paar tundi varem bussijaama minnes piletit saada. Sõit maksis 33 USD ja pidi kestma ca 12 tundi.

Enamik bussiga sõitjatest olid turistid vanuses 20-30. Kohalikke oli mõni üksik.

Positiivse poole pealt: istmed olid mitte 2+2 vaid 2+1, mina sain istuda üksikul istmel. Ruumi oli täitsa piisavalt.

Negatiivse poole pealt: Buss raputas ja loksutas korralikult, sõit kestis 14 tundi, WC oli umbes, ainuke pissipeatus oli piiripunktis, snäkkide ega jookide müümist ei toimunud, mingeid reisisaatjaid polnud, ei mingit patja-tekki.

Buss läks kohe esimestel meetritel rikki, õhkvedrustus läks suure pauguga lõhki. Bussi parandati 1,5 tundi. Boliivia-Peruu piirile jõudsime pimedas. Passikontroll läks ca tund aega, koos kohalike tüüpidega õues külma tuule käes järjekorras seista. Boliivia piiripunkti aknad olid sisse pekstud, Peruu piiripunktis polnud elektrit, tuli ankeete mobiilitulede valgel täita.

Ja siis see pidev raputamine kehvadel Peruu provintsiteedel. Hiljem asendus see loksutamisega veidi parematel Peruu mägiteedel. Ja siis need lugematud lamavad politseinikud. Jube!

Kokkuvõttes kindlasti ei tasunud ära seda 150 EUR, mida ma kokku hoidsin. Kui vähegi võimalik, siis pigem lennake. 14 tundi bussiga vs 1 tund lennukiga. Jah, lennukid mägede kohal alati raputavad. Aga bussid raputavad ka ja palju kauem! Üle 6-tunnist bussireisi ei soovi enam teha! Näiteks Rio-st Sao Paulosse sõit võttis 6 tundi ja oli mööda head siledat teed.

Mägihaigus: La Pazi lennujaam 4000m peal võttis õhku ahmima. La Pazi kesklinnas hotellis 3600m peal magada ei saanud, pidin kolima äärelinna 3200m peal asuvasse hotelli. Cuzcos 3400m peal korralikult magada ei saanud, ärkasin öösiti pidevalt lämbumistundega. Quito (2800m) ja Machu Picchu (2500m) - ei olnud probleeme magamisega. Bussis ei saanud magada juba lihtsalt raputamise ja loksutamise tõttu, aga koguaeg oli uimane olek.

Praegu Cartagenas, Venetsueelasse ei lähe, kuna seal olukord ebastabiilne ja ma ei viitsi rohkem bussiga loksuda.