Viimased kommentaarid

Ei ole probleemi.


Ainult passi ja raha on vaja.

Eurodes maksta ei saanud.

Odavam on maksta dollaris. Mul dollareid polnud, nii et maksin Tai bahtides. Tuli tunduvalt kallim.

Nagu varasemates teemades, soovitan ka seekord Sanuri randa.

Ei, see 737 lendas Brüsseli ja Tallinna vahet, kui oli Eesti EU eesistumise aeg - siis oli rohkem reisijaid. Ise lendasin ka sellega, Brüsselit kasutasin hubina.


Muidu jah, Nordical on pidev hilinemine ja lendude ära jäämine. Neil pole vist varulennukeid, erinevalt suurematest lennufirmadest.

toto: autosõit võib ka tore olla. 2018 suvel tegin sõidu Tallinnast Ateenasse ja tagasi, väga meeldis.


Samas sugulastest ega tuttavatest keegi kaasa ei tulnud, kõik kartsid nii pikka sõitu. 

Autosõidul on oluline, et tahad näha ka midagi, mis jääb teele. Kui ainult lõppunkt huvitab, siis mõttekam lennata.

Tuttavad on ka korduvalt pikal autoreisil käinud ja suht iga kord on auto katki läinud...

VäikeLotti: Air Peldik on täitsa levinud nimetus ka minu tuttavate ja töökaaslaste hulgas.

Lennujaama mineku osas: kuna ma olen hilineja tüüp, siis lennujaama proovin minna 3 tundi varem. Ka oma hilinemist sisse arvestades jõuan tavaliselt kohale vähemalt 2 tundi varem.


Samas eks negatiivseid kogemusi on ikka olnud: Näiteks Tallinnas ükskord seisin Turkishi check-ini sabas tund ja veerand. Tekkis juba kahtlus, et ei saagi peale. Õnneks turvasaba oli lühike.

Teine kord ühes suurlinnas avastus, et oleme vales lennujaamas. Siis kähku tunniajane taksotamine teise linna otsa teise lennujaama ja siiski jõudsime.

jaanusm: Turvakontroll reeglina ei ole lennufirmade oma, vaid lennujaama poolne (riiklik). Riiklikel asutustel reeglina suht poogen: neil savi, kas sa saad lennata või mitte. Nende jaoks ei muuda see mitte midagi!

Seda ma tahtsingi teada, et kust praamiga Tuneesiasse saab. Ja et kas keegi tõesti viitsis nii kaugele sõita. Ja palju kilomeetreid tuli kokku edasi-tagasi?


Tuneesia üldse selline koht, kuhu praegu ei julgeks minna. Käisin seal enne revolutsiooni.

Tuneesia? Eestist Autoga? Kuidas?

Mõlemad loomulikult :)


Aga kui võrrelda... siis Vietnam jättis parema mulje, kõrgemal arengutasemel.

Samas Kambodžal on huvitavam ajalugu.

Nett on videosi täis:



Mind ennast küll ei röövitud, aga siis olid ka teised ajad, veidi enne olümpiat ja politsei patrullis igal pool. Peale olümpiat tuli Brasiilias majanduslangus ja kuritegevus suurenes. Samas neid palja ülakehaga või kaltsudes noorukeid passis ka siis seal mitmel pool.

Kui oled juba Myanmaris käinud, siis Laos sellega võrreldes on ikka täitsa tsiviliseeritud koht.


Soovitan, olen ise käinud ja on ka mitmed tuttavad. Ei ole kallis ka!

Muidugi me käisime ainult turistikates kohtades, nagi Vientiane ja Luang Prabang.

jaanusm: Agadir on puhkamiseks, mitte vaatamiseks. Kõige läänelikum Maroko linn.

Mina mõtlen elektrilise sääsepeleti all ikka seda, mis seinakontakti käib ja millele sinine "tablett" sisse käib. Seade siis kuumutab seda tabletti, tekkinud gaas peletab sääski. Toimib väga hästi. Kui enam ei toimi, siis tabletti vahetada.

Tasub veel tähele panna, et tablett peab alati pealpool olema. Mõned pistikupesad on sellised 90 kraadi pööratud. Selle probleemi lahendamiseks kannan alati pikendusjuhet kaasas.

Austraalias on need väga populaarsed, aga meil pole millegipärast saada. Viimasel Hiina reisil ostsin ka sealt ühe kaasa.

Aafrika kohta ei tea, aga Aasia jaoks täitsa sobiv seade.

Olen kasutanud ka gaasileegiga töötavat seadet - kohtade jaoks, kus elektrit pole (näiteks telkimine).

Tangeri ja Fezi kohta olen ka mina õudusjutte kuulnud, ise küll seal ei käinud.

Pigem soovitaks Marrakechi ja Agadiri, neid olen ise külastanud.

Usuhulludega tundub jah Marokos mingi imelik jama olema, ka suur hulk ISIS-e võitlejaid on pärit just Marokost.

Sardiinia, 33C. Mõtlen hirmuga, et varsti peab 16-kraadisesse Tallinnasse tagasi minema.

Ka minu poolt plusspunkt Prizreni kasuks.

Nii, kas kiirelt tuleb veel midagi, mida kindlasti peaks Sardiinial külastama?


Hetkel on plaanis pealinna Cagliari külastamine 1 päev. Siis mingite foiniikia/kreeka/rooma varemete külastamine läänerannikul.

Muidu tundub põhiliselt rannapuhkuse saar olema.

Soovitan ka hotellides ööbida, hinnad on igati mõistlikud.


Moldova hinnad olid tegelikult isegi paremad :)

Maltal oli 33, nüüd Sitsiilias ainult 30. Vahemeri ikkagi.


Konditsioneeri ei vaja.

Prantsusmaa sisemaal pidi kõige kuumem olema.

Ma ööbisin ka Kotoris (Montenegro) üürikorteris, Albaaniasse minnes polnud probleemi.


Serbias ja Albaanias olin ametlikes hotellides.

Skopjes (Makedoonia) olin samuti üürikorteris, probleemi polnud.

Ma Korsikal võtsin rendiauto Figari lennujaamast. Bonifacios valik väga piiratud.

Oleks võib-olla tõesti mõistlik olnud lennata Olbiasse ja sealt mõlemal saarel ära käia. Oleks olnud mugavam ja oleks saanud 2x erinevasse kohta auto tagastamise tasu kokku hoida. Paraku lennupiletid sai ostetud juba eelmisel aastal, kui rendiauto plaani polnud...


Tol hetkel vaatasin rome2rio abil, et ainuke otselend Sitsiiliast Sardiiniasse on Cataniasse Cagliarisse. Aga nüüd tundub, et Palermo ja Olbia vahel on ka otselend. Küll ainult 2x nädalas (Volotea).

Samuti saab Olbiast lennat Nizzasse (Easyjet, 4x nädalas). Nii oleks tõesti tunduvalt mõistlikum variant olnud... Või siis Olbiast Riia kaudu Tallinna.