Lennufirmade boonusprogrammid

Millist lennufirmade boonusprogrammi keegi eelistab ja miks?

Tutvudes foorumite postitustega, tekkis mõte, et suur hulk inimesi saaks soodsamalt või paremini reisida, kui kasutaksid lennufirmade boonusprogramme. Ehkoleks "algajatele" siinkohal abiks, kui kogenumad oma eelistusi tutvustavad/põhjendavad.

teen kohe ka ise otsa lahti.

Minu eelistuseks sai (pärast Tallinnast lendavate erinevate firmade boonusprogrammide läbiarvutamist) Lufthansa Miles & More.

Põhjused:

  1. staatuste pikk kehtivus (minimaalselt 2a2k) ehk siis kui saate FTL või SEN staatuse täna, siis kehtib see kuni 2010.aasta veebruari lõpuni.
  2. punktide kogumise lihtsus (kogu StarAlliance, business*2, lisaks staatusboonus +25% lennatud miilidelt)
  3. punktide kehtivuse lõpmatus staatusreisija puhul
  4. võimalus punkte juurde osta
  5. mõistlikud, ütleks isegi soodsad, auhinnareiside ja ka upgrade hinnad kogu maailma ulatuses ning kõik on mixitav StarAlliance sees.
  6. Comapnion Award, mis võimaldab SEN-tasemel naisele ka miilide eest pielt osta, kulutades miile poole vähem: näiteks: Tallinnast USA-sse First Classis kuluks niimoodi kahepeale miile vaid 210 000. Kes rahulub economyga, sellel kahepeale 90 000 miili. (Üksi lennates siiski 60tuh. miili eco-s, 90tuh miili busin ja 140tuh first).

minul oli kunagi sas-i eurobonus. nüüd kogun aga juba 2 aastat lufti punkte miles ja moorile. eurobonus sakib!

Scandinavian Airlines System: Eurobonus kuhu alla kuulub ka Estonian Air

CSA OK Plus, kuna:

  • hõlpsasti saavutatavad eliittasemed (hõbe 15 segment, kuld 30 segmenti)
  • tasuta upgrade kõigil CSA lendudel hõbe- ja kuldkaartidele (minu puhul 2 aasta jooksul ca, 160 segmenti ja ainult ühel ei olnud upgarade võimalik)
  • +25 % miile hõbedale, + 50 kullale
  • punktid ei aegu
  • check in äriklassi lauast
  • sissepääs kõigisse Skyteami loungedesse

Boonusprogrammid on teoorias toredad asjad. Ainult et Tallinna lennujaam oma küündimatu süsteemiga ja kliendissesuhtumisega suudab kogu rõõmu ära nullida - võib sul olla kaardinumber juba varem broneeringus või lased checkinnis sisse kanda, laekuvad punktid reeglina ikka ainult tagasilennult ning väljalennupunkte peab kuude kaupa lennufirmalt anuma. Ning eriti SAS ja Lufthansa puhul on see tõeliselt vaevanõudev tegevus, kuna nende eriline ja eksklusiivne suhtumine boonuskaardiomanikesse on tegelikult puhas illusioon.
Vt ka ammust http://trip.ee/node/9171

TLL lennujaamaga on probleem igipüsiv, mis LH miile puudutab. Tallinnast väljuval lennul ei laeku need iialgi automaatselt, sest Tallinna lennujaam neid Lufthansale ei edasta. Samas jätkulendude omad on minul küll pea aalati automaatselt tulnud, tõsi boonuskaardinumber on reeglina broneeringus sees. Samas saad selle alati ka FRA-s lasta kas lounges või isegi gates oma piletile/pardakaardile lisada.
Seega ei ole see asi töötav sugugi mitte ainult teoorias.

LH-ga pidi asi lahenema sügisel, kui ka meile avaneb LH e-pileti võimalus. Siis pidi asi toimima automaatselt juba 100% vaid LH süsteemis, mitte aga TLL lennujaama kipakas ja mittetoimivas juras.

Praegu on minu jaosk pisut imestama paned, et LH Tallinna esindus ise ei saa neid miile lisada, vaid saadab pardakaardikontsu sama moodi Saksamaale, kui mina seda isegi teeksin. Siin on neil veel küllalt arenguruumi.

Aga boonussüsteem tasub end ära küll. Eriti boonuslendude näol kaugete ja kallite operaatoritega. Olen seda korduvalt kasutanud ja hoidnud kokku kümnedi ja kümneid tuhandeid kroone. :)

lendan keskmiselt 5-6 korda aastas ja mul on juba pikki aastaid sas boonuskaart, aga selle asjal ei ole küll suurt mõtet, sest kogu selle aja jooksul, mil klient olen olnud, ei ole veel kordagi juhtunud seda, et boonuspunktid oleksid korrektselt lisatud.

Enamasti on boonuspunktid kadunud ning suhtlemine boonuspunktide lisamiseks on nii keeruline, et mul lihtsalt ei ole aega sellega tegeleda.

seega soovitus - mitte valida SAS

finnair plus
sas eurobonus
qualiflier
virgin flying club
alaska mileage plan

olen korra ühe boonusennu lennand. aga üldiselt ei viitsi selle jamaga jännata. pole aimugi palju mul miile peal on ning enamasti aeguvad nad kasutamatult ära. ei hakka ma oma elu mingi kaardi pärast ümber korraldama.
sobib neile kes lendavad sageli üht ja sama pikka otsa. muidu on need värgid üks pain in the ass...

Palun seletage SAS Eurobonuse ja LH Miles and More vahe. Kumb on kasulikum? Mõlemad on ju Star Alliances ja seega peaks mõlema lennud minema samasse punktisüsteemi või vähemalt lähevad mõlema punktid vastavalt siis kas SAS või LH kontole. Kumb neist tasub rohkem ära? EA saab ka SAS punke aga vist mitte LH? Kas keegi oskab selgitada?
Aitäh!

Minul on KLM-i Flying Blue memberi kaart. Miile kogunes ühe väga pika reisi jooksul peale päris palju. Nüüd ees uus pikem sõit ja sooviks võtta taas KLM-i, aga pole siiani aru saanud, et kuidas saan neid miile kasutada:S?

Kas SAS EuroBonus või LH Miles&More, sõltub sellest, kas Sinu lennud
toimuvad enamalt jaolt EestiÕhu/Baltiairiga või kasutad teisi firmasid ja reisid kaugemale.

Kui võrrelda tingimusi, siis mina otsustasin Lufthansa Miles&More kasuks kuna mulle meeldis:

  1. punktide kasutamise hind (kui just mitte tahta Skandinaavias lennata, siis maailmamastaabis on LH boonusprogrammiga lendamine odavam).
  2. staatuste kehtivus -- SAS-il 1a., LH-l 2+ aastat. Tõsi, LH-l on ka staatustel kõrgem entry-level, kuid staatuste pikem kehtivus ja staatustega kaasnevad lisaboonused on tõsiselt hea.
  3. Lufthansa Miles&More on koduprogrammiks ka mitmetele teistele suurtele firmadele (kes on rohkem või vähem LH omad tänaseks) SWISS, Austrian Airlines, LOT jt.
  4. Lufthansal (ja ka lisaks SWISS-il ning Austrianil) on võrreldamatult rohkem sihtkohti üle maailma, kui SAS-il.

Olles StarGold staatusel ja ühtlasi LH Senator (nende StarGold), siis FRA-s saate kasutada Sentaor Lounge, koos soojade toitude ja suurema mugavusega. Kui oled StarGold Eurobonusega, oled "welcome only to business lounge".

Lufthansa boonusprogramm on palju globaalsem kui SAS-i EuroBonus.

Postitajale 25 märts, 2007 - 16:50

Miilide kasutamiseks (ükskõik, mis firma omad), tuleks lennufirma koduelehelt uurida, kui mitu miili ühe või teise asja saamine (lend või upgrade või hotell vmt.) "maksab".
Samuti saab veebilehtel tavalsielt oma kliendikaardi numbri abil endale ka kasutajakonto luua, mille abil siis jälgida, palju neid miilikesi kogunenud on.
Preemialennu või upgrade saamiseks on erinevatel firmadel erinevad võimalused. Lufthansal saan näiteks uur osa lende ise kodulehel ära bronnitud, kuid alati ja kõikidel firmadel kehtib võimalus pöörduda nende kohaliku (või siis emamaa) kontori poole kas meilitsi või telefonitsi. Neis on tööl hulk inimesi, kellede ülesandeks on Sinu ja sinutaolitse inimeste küsimustele vastamine ning soovide rahuldamine.
See kõik ei ole üldsegi keeruline! :)

Suures plaanis pole LH või SASi (vm. Star Alliance´i) boonusprogrammidel sihtkohtade valiku osas vahet, kuna kõigi alliansi osaliste punktidega saad lennata kõigi alliansi liikmetega. Vahe on küll väiksemate tütarliinide osas nagu nt. SASil Wideroe, Greenlandair vms. ja minu meelest ka Eesti Õhk, mis ise pole otse alliansi liikmed ning millega saad lennata vaid emafirma (siinjuhul siis nt. SASi) punktide eest. Pea igal suuremal firmal on pihutäis selliseid "tütreid". Teiseks ei saa reeglina (või vähemalt mina pole suutnud) online's ühe boonusprogrammi punktide eest teise alliansi liikme lendu osta (lähemad tütred nagu LH-LOT vms. välja arvata). Siis tuleb asju ajada ikka tel. teel. Samuti võib siis mitte täielikult osa saada kõigist teise firma soodus-, viimase hetke- jms. pakkumistest. Aga nendega enamasti niikuinii ei trehva. Üldiselt on aga küll nii, et kui vaja kuhugi täpselt kuupäeva ja kellaaja pealt lennata, ega see punktide eest lihtne pole. Pigem sobivad paindlikumaks puhkuseotsaks vms. Kui aga tuttaval punkte üle siis küsige-ostke soodsalt endale või vastupidi - kui aeguma hakkavad, pakkuge kellelegi välja. Punktide eest saab ju ka kellelegi teisele lennu osta.

Lufthansal on boonuslennud odavamad.
Mõned näited:

Tallinn-USA (mandriosa) roundtrip StarAlliance liikmetega:
Lufthansa:
economy 60000
business 90000
first 140000

SAS:
economy 70000
business 110000
first n/a

Tallinn-FarEast roundtrip StarAlliance liikmetega:
Lufthansa:
economy 80000
business 120000
first 180000

SAS:
economy 90000
business 135000
first n/a

Tallinn-Carribean roundtrip StarAlliance liikmetega:
Lufthansa:
economy 70000
business 105000
first 160000

SAS:
economy 90000
business 135000
first n/a

Tallinn-Euroopa roundtrip StarAlliance liikmetega:
Lufthansa:
economy 30000
business 45000
first n/a

SAS:
economy 40000
business 60000
first n/a

Nagu ülaltoodust näha, on Lufthansa Miles&More miilide eest palju soodsam lennada kui SAS-i EuroBonus miilide eest.

Siin, Raul, paned küll natuke puusse. Kõne all olevate firmade punktisüsteemid on lihtsalt erinevad. LH-ga teenib lennu pealt absoluutsummas vähem punkte ja ka boonuslend maksab vähem. SASil samad näitajad absoluutsummas suuremad. Sinu näide on sama hea, kui võrrelda kaupade hindu eesti kroonis ja läti latis ilma valuutakurssi arvesse võtmata. Sul võib isegi õigus olla, aga võib ka mitte. Selleks tuleb võrrelda paljude samadel marsruutidel teenitavate punktide ning nende eest saaadavate lendude suhet. Kusjuures teenitavad punktid kõiguvad ka pidevalt, sõltudes piletihinnast. Seega, tegelikult peaksid võrdlema: algselt ostetud pileti hind/ teenitud punktid/ punktide eest saadav lend või teenus. Ehk siis mitu rahaühikut lõpuks boonusena saadud lend/teenus maksab. Mul küll nii palju vaba aega pole ;-)

Abiks võetud mõlema lennufirma veebilehtedel toodu miiliarvestusprogrammid.


Vaatleme lendu TLL-SHA-TLL ühe ümberistumisega Euroopas mõlemal suunal.


SAS-il teenib tavareisija (Basic-level)
Business-class 23200 points
Economy-flex 17400
Ecnonmy (odavad klassid) 11600

LH-l teenib tavareisija (Basic-level)
Business-class 25980 miili
Economy-flex 18986
Economy (odavad klassid) 12490

Seega teenib LUFTHANSAL rohkem miile.



Vaatame ka staatusreisijaid:
Lufthansa FTL ja SAS Silver ehk StarSilver
SAS-il teenib reisija (keskstaatustase)
Business-class 26680 points
Economy-flex 20070
Ecnonmy (odavad klassid) 13340

LH-l teenib reisija (keskstaatustase)
Business-class 29728 miili
Economy-flex 22358
Economy (odavad klassid) 15614
Ka siin teenib LUFTHANSAL rohkem miile.


Lufthansa tipptase (HON) ja SAS tipptase Gold ehk StarGold
SAS-il teenib reisija (tippstaatustase)
Business-class 29000 points
Economy-flex 21810
Economy (odavad klassid) 14500

LH-l teenib reisija (tippstaatustase)
Business-class 33476 miili
Economy-flex 25730
Economy (odavad klassid) 18736
ja jälle teenib LUFTHANSAL rohkem miile.
LH-l saab isegi hõbetase rohkem miile, kui SAS-i kuldtase.
Mis on ka õiglane, sest LH-l on vahepeal veel tase Senator, mida peetakse samuti StarGold tasemeks.



Programmid EuroBonus ja Miles&More on küll erinevad, kuid nagu arvutustest näha,
on LH oma kasulikum
ja SAS Eurobonuse kunde saab vastu pükse.

tegelikult on antud võrdlusi tehtud palju-palju. Loogika on laias laastus täesti võrreldav ja väljaspool Euroopat võtavad nii LH kui ka SAS aluseks planeeritavalt mahalennatava kauguse (mis loomulikult erineb tegelikust lennutrajektoorist). Need kaugused on mõlemal firmal samad.
Euroopa sees kehtivad samuti mõlemal firmal jäigad reeglid, mis ei arvesta kauguseid. Ka siin on LH-l boonus suurem.

Mõlemal firmal jooksevad paralleelselt 2 puntkiarvestust, milledest üks on auhinnapuntkdi, teine staatusepunktid.
Siin on LH plussiks, see, et staatusreisijad teenivad Executive bonust mõlemale puntkikontole, SAS-il vaid auhinnapunktikontole.

NB! Vahet ei ole, kumma firma metalli kasutad, ehk kumma firma lennukis füüsiliselt istud!

On mõnel ikka tahtmist arvutada :) Vaatasin minagi selle peale mõlema firma miilikalkulaatorist järgi - vähemalt LH puhul su arvestus küll paika ei pea - Economy teenitavad punktid sellel liinil on 5496-16486. Igasugu staatuseid ei viitsinud küll hakkata läbi närima. Eurobonus ei andnud tulemust - ehk ei oska ma seda õigesti kasutada? Sealt sain tulemusi, arvan, vaid otselendude kohta, mis andsid jällegi samadel marsruutidel LH-st rohkem punkte. Siia lisaks veel küsimus: kas Eesti Õhk annab SAS või Miles & More punkte? Pole sellest ausalt öeldes sotti saanud. Kui ei, siis v6ib üks vahe tuleneda just sellest, kui lennatakse Eestist välja EA-ga, mis punkte ei anna või nt. LH-ga, mille eest saab punkte.

LH automaatsel miilikalkulaatoril on "bug", mis ei arvesta EU siselendu kui tegemist on connecting flightiga. Rehkenda eraldi TLL-FRA ja FRA-SHG, pane puntkid kokku ja saadki sama tulemi, mis minagi.
Täpselt samuti toimisin ka SAS-iga (nemad ei oska üldse connecting flighte automaatselt arvutada).

Kui lennatakse Eestist välja Estonian Airiga, siis Lufthansal punkte ei saa, kuna tegemist ei ole StarAlliance liikmesfirmaga (OV). SAS-il saab, kuna tegemist on SAS-i tütarfirmaga.
Lufthansal on 2 lendu päevas Eestist: üks LH enda oma, teine LOT-i oma.

Minu poiint ongi olnud selles, et SAS-i Eurobonus tasub ära siis (ja vist ainult siis), kui lennatakse peamiselt Estaonian Airi, Airbalticu ja SAS-iga ning seda peamiselt Euroopa sees.

Aga need arvutused on juba ammu ja palju põhjalikumalt teistegi poolt ära tehtud... Kuskil oli isegi vastav Exceli tabel netis saadaval, kus siis kõiki StarAlliance liikmeid võrreldi.

Ausalt öelda, ei viitsi. Kui sa selle kõik oled läbi arvutanud, ju siis nii on. Proovisin küll ennist lisaks ka paari euroopasisest otselendu - seal andis igatahes SAS rohkem punkte. Aga aitäh info eest. Olen järelikult kunagi valinud õige boonussüsteemi.