Lennusõit Euroopa sisene

Lennusõidust. Mul on lapsele tehtud notariaalselt kinnitatud dokument Euroopa sisesteks reisideks kasuisaga. Nüüd aga on olukord tulemas, et laps peaks sõitma sihtpunkti (Prantsusmaale) täiskasvanud tuttavatega koos lennukiga ja kasuisa ootaks teda sihtpunktis. Kuidas lennujaamad sellesse suhtuvad, kas kellelgi on kogemusi? Kas lennule minemiseks piisaks ka ainult ema kirjalikust loast või peab ikka notariaalselt olema siis tuttavatele tehtud mõlema lapsevanema luba?

Küsimus on poolik, kuna kõige olulisem info puudub:

  • kui vana on laps ning
  • millise lennufirmaga lennatakse? Üldreeglina sõltub lennule lubamine lennufirmast ning mitte lennujaamast.
    Mis riikidesse puutub, siis Euroopas on erinõuded Itaaliast, Rumeeniast ja Moldovast lendamisel (vt nt Lufthansa lehte: http://www.lufthansa.com/de/de/Laenderspezifische-Reisebestimmungen-Kinder). Prantsusmaal minuteada erinõudeid kehtestatud ei ole.

Laps on lennureisi hetkel 12. Kahjuks pole veel teada täpselt lennufirma, kuid tõenäoliselt saab see olema mõni nn odavlennufirma.

Kui laps on lendamise hetkel 12 siis Ryanair nt langeb kohe ära. Üldjoontes nt Lufthansa, Estonian Air jms lubavad 12 aastasel juba iseseisvalt reisida aga on võimalik juurde osta ka nö Unaccompanied minor teenus, kus siis lennujaama poolt on saatja olemas ja lennukil vastas. Võid erinevate lennufirmade lehel otsida ning infot on palju ja mingil määral natukene varieeruvad.
Nt Finnairil on teenusest kirjas siin: http://www.finnair.com/int/gb/information-services/before-the-flight/special-services-health/children-travelling-alone
Lufthansal siin.

Jah, Ryanairil on piir 16 aastat, Wizzairil 14. Küll aga saab 12aastane näiteks omapea lennata Air Balticuga, seega kui Prantsusmaale minek, võiks kaaluda nende Tallinn-Pariisi otselendu. Veelgi etem võib olla Estonian Air - laps saab lennukisaatjatega vajadusel suhelda, ka saab 12aastane laps kasutada EA noortehindu, mis on päris soodsad: http://estonian-air.ee/eripakkumised/noortehind/

Palju sõltub muidugi lapsest, ent 12aastase puhul tasuks eelistada otselendu ümberistumistega lennule, eriti kui ümberistumine on ette nähtud mõnes suures sõlmjaamas. Seega kas EA või AB.

AB kodulehe andmetel on 12aastasel lapsel vaja reisimiseks passi ja sünnitunnistust, samutti võivad nõuda notariaalset dokumenti (mis ilmselt on juba siis olemas): https://www.airbaltic.com/en/child-discount. EA tingimuste kohta võib küsida nende infotelefonilt.

Lugege no pisukesegi süvenemisega postitaja muret. Laps ei lähe omapäi reisile.
Mu elukaaslane käis mu 13 aastase lapsega ryanairiga reisil, kaasas ainult mu inglisekeelne nõusolek, ja keegi ei kobisenud.

just nimelt, tänapäeval on paljudel vanematel ja lastel eri nimed ja kui vanem inimene on kaasas, ei tohiks probleeme olla. Lapsi ju ema passis kirjas ei ole ja sünnitunnistust kaasas, seega kuidas sa töestad, et teise nimega laps on sinu oma?

Alati ei pruugi õnneks minna, sõltub riigist ja ametnikust. Nt Itaalias ollakse lapse saatja osas vägagi ranged, vaid üks näide: mu itaallannast kolleegi 5aastane laps oli vaheajal Itaalias ja pidi sealt koos vanaemaga vaheaja lõppedes Milanost Saksamaale lendama. Kaasas oli neil nii lapse kui ka ema sünnitunnistused, sellegipoolest ei lubanud Itaalia politsei neid lennukile, kuna puudus notariaalselt kinnitatud luba.

Buldooza, kas pole nii, et rohkem vaadatakse oma riigi kodanikke, Lätis on sama süsteem, lätlastel kontrollitakse, teistel mitte?
Isegi USA sse sisenemisel ei ole teise nimega lapse kohta mingeid dokumente kunagi küsitud, aga eks oleneb jah riigist ja ametnikust jne.

Kuna need piirangud on tavaliselt mõeldud lahutusrataste vahele jäänud laste kaitseks, siis jah, enamasti uuritakse põhjalikumalt oma kodanikke, aga ka nt kui üks vanem ühes ning teine teises kodakondsuses.
Samas ei tea kunagi, millal välk sisse lööb - nt Lääne-Euroopa lennujaamades on üsna levinud nn work-to-rule aktsioonid,kus lennujaamatöötajad ei streigi,aga meelega venitavad, igast pisiasjast kinni hakates ning kõike aeglase põhjalikkusega tehes. Kui mõni laps peaks sellise kontrolli otsa sattuma, võib iga pisiasjaga jama tulla.