LOT Polish airlines kompensatsioonist keeldumine

LOT keeldus lennu 12-tunnisel hilinemisel sihtkohta tasumast EU kompensatsiooni pôhjendades, et tegemist oli “limited aerodrome capacity”-ga. Esimene lend hilines 1,5 tundi, mistôttu jäime maha Tallinnasse suunduvast jätkulennust ning asendus pakutigi 12 tunni pärast. Ometi lennujaama transfer deskis  Varssavis öeldi esialgu, et meil ôigus seda saada. Samuti pakuti majutust, taksovouchereid ja kôike muud ka, mis läheb sellesama regulatsiooni alla. Kas ja kuidas edasi protsessida? On nimetatud pôhjus siiski selline, et pole môtet edasi vôidelda? 

Absoluutselt on õigus edasi võidelda! 

Kui oma jõuga ei õnnestu, siis soovitatakse kasutada neid vahendajaid nagu näiteks Lennuabi. Neil kogemust, kuidas see kompensatsioon kätte võidelda, edu korral võtavad muidugi paraja protsendi (oli vist 30%) aga lõppkokkuvõttes on see ikka parem, kui mitte midagi.

Jah, alati on õigus kompensatsiooni nõuda. 

Aga samamoodi on lennufirmal õigus keelduda selle maksmisest, kui hilinemine ei ole nende põhjustatud. Antud juhul "limited aerodrome capacity" ka sellele viitab. Sellisel juhul on  lennufirma kohustatud tagama reisi jätkumise esimesel võimalusel kuni piletil oleva lõppsihtkohani,  samuti vajadusel hotell, transport, toit. Ehk siis Sinu eest hoolitsetakse, aga peale ei hakka keegi selle eest reisijale maksma. Samasse kategooriasse lähevad ka ilm, bird strike, limited en route capacity, streigid jne. 
Vahendajatele peaks reeglid juba teada olema, saavad ehk ka omalt poolt seda lisatasuta kinnitada, kas on mõtet hageda. 

Eelmisel aastal ajasin Lennuabi kaudu asju. LOT hilines Tallinnast Stockholmi ja seetõttu jäime Stockholmis jätkulennult maha. Tegelikult oli see juba asenduslend, sest Finnair jättis eelmisel hommikul Tallinnast üldse minemata, siis ei saanud Lufthansaga teele, sest SmartLynx ei osanud Tallinnas maanduda jne. Lennuabist öeldi küll, et ühe reisi eest 2 x kompensatsiooni ei saa, aga tee igaks juhuks taotlused. Finnairilt tuli komp paari nädalaga (täieliku irooniana ilmus samal päeval, kui raha tuli, uudis selle kohta, et Soome tarnijakaitse kandis Finnairi kompensatsioonide mittemaksmise pärast musta nimekirja). Poolteist kuud hiljem, täpselt jaanilaupäeva õhtul, igal juhul sel tunnil, mil ükski terve mõistusega inimene tööd ei tee ehk vist kusagil poole üheksa paiku, tuli Lennuabist kiri, et LOT keeldub kategooriliselt maksmast, aga nad pöörduvad Poola tarbijakaitse poole. Edasi oli totaalne vaikus. Iseenesest olin ma rahul juba selle 900 euroga, mis ma sain. Aga tänavu veebruaris ehk siis pea 11 kuud pärast reisi oli pangaarvele Lennuabi poolt veel 900 eurot tekkinud. Kuna suutsime kahekesi piletitele, majutusele ja elamisele kulutada ca 1600 eurot, lõppes kogu lugu + 200 euroga.