kuningas

Suur reisihuviline, kes päris nii paljudesse kohtadesse veel pole jõudnud, kui sooviks, aga suurem maailma avastamine on alles ees! ideaalis tahaks aastas vähemalt kahte sihtkohta külastada. Järgmine sihtkoht: ???
Rändur, liitus Tripiga 1 aasta tagasi. Tahab minna:
44 meeldimist
13 postitust / 135 kommentaari
31 (5%) külastatud sihtkohta:
Viimased kommentaarid

Sai ka käidud eelmine suvi Ukrainas ja ka reisikiri siia kirjutatud:



Ehk on mingit kasu, kuigi kahjuks pildid nüüd kadunud, aga fb link all olemas, kui ka soov pilte näha.

See pagasikaal on vist tõesti selline asi, millel pole absoluutselt vahet, kui võtta erinevaid firmasid ja hinnaskaalasid.

Mina pole siiani erinevusi tuvastanud 2€ ja 20€ kaalul. Ilmselt mingi vastupidavuse küsimus on, aga funktsioonide poolest on nad ju kõik samad.

Ise ostsin suvalise ettejuhtuva kaalu Klickist kunagi ja kasutan siiani. Maksis kindlalt alla 10€.

Kui kõik reisisõbrad teaksid, millal täpsemalt on lennufirmade soodukad, siis oleks see biznes omadega mudas.


Kas Qatar'i soodukad tulevad jaanuaris, veebruaris, märtsis jne., seda meist ei oska keegi öelda. Seega  lihtsalt varuda kannatust, liituda Qatar'i uudiskirjaga ning jälgida trip.ee pakkumisi. Muud nõu on raske anda.

Kas teoorias peaks ka selline variant sobima, et paned koos ülejäänud asjadega posti kaasa tühja ümbriku koos markidega, millega siis saatkonnast pass tagasi Eesti poole teele pannakse nende poolt?


Tagasiteel oli Varssavi lennujaamas igav ja tegin ka salvestatud videoklippidest sellise ühe suurema video:



Bulgaarias: Rila Monastery, Buzludzha

Tänud info eest!

Jätan meelde ja ootan.
Tundub, et eile British Airways poolt pakutud hinnad (756R) oli veahind... Hommikul vaatasin ja hakkasin pärastlõunal juba ostu vormistama, aga siis oli hind täpselt 1000R võrra kallim.
Niiet tuleb igal juhul oodata siin teiste firmade nagu Kulula, Mango ja Flysafair (sellest enne ei teadnudki) pakkumisi :)

Ei hakka uut teemat tegema ja hüppan siia LAVi teemasse.

Ehk keegi kogemusega satub peale ja oskab kommenteerida:

Kas lend Johannesburg - Cape Town 46EUR on pigem selline pakkumine, mille võiks kohe ära võtta või pigem oodata isegi veel madalamat hinda. Mango veel pole välja tulnund hindadega. Lend on muidugi alles järgmise aasta novembris, aga tahaks parimad võimalikud diilid kätte saada kuna ega Aafrikas lendamine pole kõige odavam lõbu nagu teada..

1)  See aasta sai käidud Bulgaarias, Ukrainas ja Londonis.

Kõige eredamalt on meeles olukord Odessast, Ukrainas, kus siis tellisime tuuri Odessa katakombe avastama ja meie giid jäi hiljaks kuna kurtis, et ta on alkohoolik ja vahel pohmell pidurdab teda 5 minutit. Alguses olime küll, et no misasja, selline vend tõesti või... aga see kujunes hoopis reisi kõige eredamaks päevaks ja tuur oli tõsiselt vinge ning vaatamata tugevatele lõhnadele oli giid ülimalt tark, intelligentne ja humoorikas. Väike viinaviga käib Ukrainas asja juurde :)

2) Järgmine reis ootab tegelikult ees juba järgmine nädal kui sõidan nädalaks Küprosele lootusega natukene päikest näha ja huvitavaid kohti avastada. 2019 lõpus on plaanis võtta ette pikem Aafrika reis ja külastada ära taaskordselt LAV, aga ka Tansaania ja Keenia. Seoses Aafrika reisiks raha säästmisega ei julge hetkel suveks midagi planeerida.

3) Ei ole tripi soodukaid veel kasutanud ja pigem ostnud pikemalt ette soodsama tavahinnaga. Aga pakkumisi ikka jälgin ja ootan neid absoluutselt igale poole. Mine tea, millal inspiratsioonihetk kärgatab :)

2016 oli multiple entry visa 51EUR. Taotlesin, sain. Samas käisin vahepeal vaid eSwatinis, mis on selline suht tavaline kõrvalepõige seal + viisavaba meile.

See soojataju sõltub ikkagi täiesti inimesest. Mul on praegu paar tuttavat seal ja lausa seitsmendas taevas olid esimestes sõnumites, et kuivõrd soe seal on!

Viimased päevad selline 19-20 päeval olnud max ja päikesega mõnus.

Ise lendan ka 25ndal Küprosele ja usun küll, et saab mõnusa puhkuse. Alati ei peagi 30+ olema ja usun, et siit meie jubedast ilmast sinna +15-20 peale minna on igati tip top.

Jah, on reaalne, et on odavam lennata Tallinna kui otse Riiga. Ei tea täpselt millest see sõltub, aga endal oli sama asi lennates koju Odessast, et Riiga maksis lend 109EUR ja Tallinna 85EUR.


AirBaltic kodulehelt otse ostes on piletid ühel piletil ja mingit riski pole.

Tahaks isegi teada, kuidas see BTA ja PZU on.

Endal vaja järgmiseks aastaks 5 kuuks kindlustust. BTA ja PZU pakuvad umbes 180€, samal ajal Salva 255€

Kui muud üle ei jää


Pole kindel, missugune see kohver täpselt on sul, aga kas midagi taolist aitab?


Minu kogemuste põhjal hakkab Wizz suhteliselt varakult juba boardingut tegema. Kuskil tunnike enne starti tavaliselt kuna lennukid tavaliselt puupüsti täis. Isiklikult on parimaks lahenduseks alati olnud 2h varem lennujaama minek. Saab rahulikult tegutseda, veidi ka lennujaamas ringi uudistada, juua kohvi - minu jaoks on see omaette nauding ja reisi osa. Inimesed on muidugi erinevad.

Väga meeldiv ülevaade. Palju tuttavaid ja nähtud kohti ja tulid pildid kõik silme ette taas :) Sai ka mõne idee järgmise aasta reisiks niiet igati kasulik ja tore postitus! Pildid ka ilusad :)


Üks küsimus üldsusele. Nimelt viisanõuetes see punkt: 

5) tööandja kirjalik luba( et töökoht säilib)

Kas seda tõesti veel nõutakse? Soome saatkond saatis mulle ka nimistu dokumentidest, mida vaja, ja see oli seal sees, aga samas LAVi enda välisministeeriumi leht küll antud dokumenti nõutavate nimekirjas enam välja ei too. Minu meelest on see üks jaburamaid punkte. Kas tõesti kui kindlat töökohta pole, siis ei lubata reisida? Aga eks alati saab skeemitada ka...
Endal järgmine aasta plaanis töölt võtta paus ja pikemalt Aafrikat avastada. Peab lootma tööandja heale tujule, et äkki väljastab mingi tõenditaolise asja siis.

Ära muretse, olen teadlik.

Plaan on olla 11. oktoober - 7. jaanuar LAVis ja seejärel lennata Johannesburgist Sansibarile. Seega enne reisi ostan ka jätkulennu pileti ära, mille saan esitada ka viisat taotlema asudes.

Küsimus piletite ostmise kohta Qatar Airways kodulehelt.


Nimelt kui valin üheotsa marsruudi Tallinn - Johannesburg, siis annab odavaimaks variandiks hetkel 335EUR ja läbi Kopenhaageni ja Doha. 



Tallinn - Kopenhaagen otsa teenindab Nordica, nagu see on ka Qatari kodulehel välja toodud. Tekkis aga küsimus, et kas terve see lend on ühel piletil? St., et kas kui näiteks Nordica peaks lennu Kopenhaagenisse tühistama või lootusetult hiljaks jääma, siis kas Qatar tuleb vastu ja sellisel juhul organiseerib uue lennu Kopenhaagenist/Tallinnast?



Küsimus eelkõige ajendatud sellest, et Tallinnast startides annab QA koduleht odavama hinna kui näiteks Helsingist (360EUR). Kas see esimene ots Nordicaga oleks omal riskil või võtab vastutuse Qatar Airways?

Samuti mis arvate, kas võiks loota, et sellest hinnast tuleb veel odavamaid pakkumisi? Sellepärast, et pea igaks päevaks on selle Tallinn - Johannesburg otsa pilet sama: 335EUR. Või oleks naiivne loota, et mingi hetk leian pakkumise, mis jääks näiteks alla 300EUR ühele otsa puhul.

Reis alles järgmise aasta oktoobris plaanis, niiet aega on selles suhtes.

Samas ega eriti kurb ei ole ja võib-olla ongi parem. Pidevalt mingi jama nendega ja lennud pidevalt kas tühistatud või delayed. Ise üldiselt pigem üritan Nordicat iga hinnaga vältida - 5st lennust ainult 1 positiivne (st probleemideta lend) kogemus.

Jep ongi nii, et tagasi näiteks Mombassast on lennud kuskil alates 500€, Nairobist alates 400€. Pigem parem variant isegi Mombassa ilmselt 


Kuna aga aeg oleks päris pikk seal kontinendil ilmselt (plaanin workaway otsi ka teha), siis ei teagi nüüd kas panustada sellele, et ostan stardi ja saabumispiletid kuskil 1-2kuud enne starti, mis hoiaks mulle kokku kuskil 200-300€ potentsiaalselt (aga mitte ilmtingimata), või siis lihtsalt leppida veits suurema kuluga, aga minna kindla peale välja ja seada ka siis teatud vabadus tagasituleku osas. Ilmselt oleks Aafrikas kuskil 6-8 kuud kokku.
Dilemmad.

Tekkis selline küsimus, et kui mul on plaanis teha üks suurem ots ja siis pärast mitu väiksemat ühel kontinendil, siis kuidas toimida lennupieltitega?

Plaan on sõita 10. oktoober 2019 Johannesburgi ja sealt edasi liikuda kas Cape Towni/Maputo/Zanzibar/Mombassa. See on kõigest näide, täielikult pole plaan veel välja kujunenud.


Saan aru, et sellised Aafrika sisesed lennud ostan pigem eraldi kohalike firmade vahendusel, aga kuidas toimida Johannesburgi lennuga ja tagasi koju lennuga, et saada seda kõike võimalikult soodsalt?

Kas pigem tasub kohe osta one way ticket Johannesburgi ära, mis läbi Helsingi oleks päris mugava ümberistumisega hetkel 331EUR, või siis oodata paar kuud veel ja osta ühe firma käest selline multi-city variant pikematele otstele, et näiteks Tallinn - Johannesburg - Nairobi - Tallinn.
Mis arvate, kas selline võte annaks mulle hinnas mingit soodust või pigem kohe see 331 one way ära krabada ja siis vaadata ülejäänud piletid hiljem?

Viskun korraks siia teemasse oma küsimusega.

On tekkinud plaan järgmine aasta alates oktoobrist võtta ette üks suuremat sorti backpackimine Mustal Mandril ja marsruudiks tundub hetkel hea variant LAV - Botswana - Zimbabwe - Sambia - Tansaania - Keenia.
LAVis oleks pikemat aega, kuna seal on tuttavad ja võib-olla rendiks kuuks ajaks mingi oma elamise ja lihtsalt naudiks elu Pretorias. Selle perioodi sees tahaks ka Lesotho ära külastada teel Durbanisse. Kuigi praegu avastasin, et Lesotho viisa on 150 dollarit, mis on mõttetult kallis, niiet jääb vist ära..

Edasi mõtlesin liikuda Botswanasse, kuna lennud on sinna suht odavad (alla 100EUR) ja viisavaba ka veel pealekauba. 
Tahaks tegelikult terve teekonna liikuda mööda maad (rongid, bussid) ja siit tulebki nüüd küsimus:
Kui tõsiselt nõutakse neid return/onward flight tickets kui taotlen viisat. LAVi viisaga ollakse üldiselt väga ranged ja tundub, et sealt peaks siiski arvestama, et Johannesburgist lennata Gaboronesse ja sealt siis edasi vaadata. Või piisaks ka ette näidata rongipilet riigist välja? Vaatan, et seda liini saab ostes hiljem vajadusel muuta (kuupäeva jms).

Ma ei kujuta ette, kuidas on nõuded näiteks Zimbabwes, Sambias, Tansaanias. Erinevad lehed annavad erinevaid vastuseid. Mõned kirjutavad, et nõutakse pileteid riigist lahkumiseks ka, aga samas mõnede puhul on ju üldse e-viisa või siis saab minutitega piiri pealt.

Et ehk on sellepõhist kogemust kellelgi, kui väga peaks pärast LAVi igasuguste piletite pärast muretsema. Kuna bussi- või rongipileteid pikalt ette osta on praktiliselt võimatu.

Olen arvestanud selle suure retke peale umbes 6 kuud, vajadusel kauem.

Ja olgu öeldud, et hetkel on asi vägagi ideetasandil. Plaan on kindlasti LAVi minna, aga samas sisetunne ütleb mulle, et võiks midagi suuremat ette võtta. Pärast LAVi elaks ja liiguks võimalikult kokkuhoidlikult ehk nö backpackiks. Eks näis, kuidas finantsidega kevadeks on ja kuidas plaan lahti rullub, aga hakkan juba varakult ideid ja mõtteid koguma.

PS. Algul oli plaan ka külastada Mosambiiki ja Malawit, aga tundub, et läbi Botswana on viisavabaduse tõttu mõtekam liikuda ja Mosambiik pigem välja jätta vast ning Malawi viisa tundub eriti keeruline teema ja päris kallis ka.

Lennufirmale ei pea sa midagi teatama. (online) check in tehes sisestad lihtsalt uue dokumendi andmed. Niikuinii neid küsitakse uuesti.

Sekundeerin apeksi postitust. Äge!