kuningas

Suur reisihuviline, kes päris nii paljudesse kohtadesse veel pole jõudnud, kui sooviks, aga suurem maailma avastamine on alles ees! ideaalis tahaks aastas vähemalt kahte sihtkohta külastada. Järgmine sihtkoht: Küpros
Reisihuviline, liitus Tripiga 11 kuud tagasi. Tahab minna:
38 meeldimist
11 postitust / 123 kommentaari
30 (4.8%) külastatud sihtkohta:
Viimased kommentaarid

Tahaks isegi teada, kuidas see BTA ja PZU on.

Endal vaja järgmiseks aastaks 5 kuuks kindlustust. BTA ja PZU pakuvad umbes 180€, samal ajal Salva 255€

Kui muud üle ei jää


Pole kindel, missugune see kohver täpselt on sul, aga kas midagi taolist aitab?


Minu kogemuste põhjal hakkab Wizz suhteliselt varakult juba boardingut tegema. Kuskil tunnike enne starti tavaliselt kuna lennukid tavaliselt puupüsti täis. Isiklikult on parimaks lahenduseks alati olnud 2h varem lennujaama minek. Saab rahulikult tegutseda, veidi ka lennujaamas ringi uudistada, juua kohvi - minu jaoks on see omaette nauding ja reisi osa. Inimesed on muidugi erinevad.

Väga meeldiv ülevaade. Palju tuttavaid ja nähtud kohti ja tulid pildid kõik silme ette taas :) Sai ka mõne idee järgmise aasta reisiks niiet igati kasulik ja tore postitus! Pildid ka ilusad :)


Üks küsimus üldsusele. Nimelt viisanõuetes see punkt: 

5) tööandja kirjalik luba( et töökoht säilib)

Kas seda tõesti veel nõutakse? Soome saatkond saatis mulle ka nimistu dokumentidest, mida vaja, ja see oli seal sees, aga samas LAVi enda välisministeeriumi leht küll antud dokumenti nõutavate nimekirjas enam välja ei too. Minu meelest on see üks jaburamaid punkte. Kas tõesti kui kindlat töökohta pole, siis ei lubata reisida? Aga eks alati saab skeemitada ka...
Endal järgmine aasta plaanis töölt võtta paus ja pikemalt Aafrikat avastada. Peab lootma tööandja heale tujule, et äkki väljastab mingi tõenditaolise asja siis.

Ära muretse, olen teadlik.

Plaan on olla 11. oktoober - 7. jaanuar LAVis ja seejärel lennata Johannesburgist Sansibarile. Seega enne reisi ostan ka jätkulennu pileti ära, mille saan esitada ka viisat taotlema asudes.

Küsimus piletite ostmise kohta Qatar Airways kodulehelt.


Nimelt kui valin üheotsa marsruudi Tallinn - Johannesburg, siis annab odavaimaks variandiks hetkel 335EUR ja läbi Kopenhaageni ja Doha. 



Tallinn - Kopenhaagen otsa teenindab Nordica, nagu see on ka Qatari kodulehel välja toodud. Tekkis aga küsimus, et kas terve see lend on ühel piletil? St., et kas kui näiteks Nordica peaks lennu Kopenhaagenisse tühistama või lootusetult hiljaks jääma, siis kas Qatar tuleb vastu ja sellisel juhul organiseerib uue lennu Kopenhaagenist/Tallinnast?



Küsimus eelkõige ajendatud sellest, et Tallinnast startides annab QA koduleht odavama hinna kui näiteks Helsingist (360EUR). Kas see esimene ots Nordicaga oleks omal riskil või võtab vastutuse Qatar Airways?

Samuti mis arvate, kas võiks loota, et sellest hinnast tuleb veel odavamaid pakkumisi? Sellepärast, et pea igaks päevaks on selle Tallinn - Johannesburg otsa pilet sama: 335EUR. Või oleks naiivne loota, et mingi hetk leian pakkumise, mis jääks näiteks alla 300EUR ühele otsa puhul.

Reis alles järgmise aasta oktoobris plaanis, niiet aega on selles suhtes.

Samas ega eriti kurb ei ole ja võib-olla ongi parem. Pidevalt mingi jama nendega ja lennud pidevalt kas tühistatud või delayed. Ise üldiselt pigem üritan Nordicat iga hinnaga vältida - 5st lennust ainult 1 positiivne (st probleemideta lend) kogemus.

Jep ongi nii, et tagasi näiteks Mombassast on lennud kuskil alates 500€, Nairobist alates 400€. Pigem parem variant isegi Mombassa ilmselt 


Kuna aga aeg oleks päris pikk seal kontinendil ilmselt (plaanin workaway otsi ka teha), siis ei teagi nüüd kas panustada sellele, et ostan stardi ja saabumispiletid kuskil 1-2kuud enne starti, mis hoiaks mulle kokku kuskil 200-300€ potentsiaalselt (aga mitte ilmtingimata), või siis lihtsalt leppida veits suurema kuluga, aga minna kindla peale välja ja seada ka siis teatud vabadus tagasituleku osas. Ilmselt oleks Aafrikas kuskil 6-8 kuud kokku.
Dilemmad.

Tekkis selline küsimus, et kui mul on plaanis teha üks suurem ots ja siis pärast mitu väiksemat ühel kontinendil, siis kuidas toimida lennupieltitega?

Plaan on sõita 10. oktoober 2019 Johannesburgi ja sealt edasi liikuda kas Cape Towni/Maputo/Zanzibar/Mombassa. See on kõigest näide, täielikult pole plaan veel välja kujunenud.


Saan aru, et sellised Aafrika sisesed lennud ostan pigem eraldi kohalike firmade vahendusel, aga kuidas toimida Johannesburgi lennuga ja tagasi koju lennuga, et saada seda kõike võimalikult soodsalt?

Kas pigem tasub kohe osta one way ticket Johannesburgi ära, mis läbi Helsingi oleks päris mugava ümberistumisega hetkel 331EUR, või siis oodata paar kuud veel ja osta ühe firma käest selline multi-city variant pikematele otstele, et näiteks Tallinn - Johannesburg - Nairobi - Tallinn.
Mis arvate, kas selline võte annaks mulle hinnas mingit soodust või pigem kohe see 331 one way ära krabada ja siis vaadata ülejäänud piletid hiljem?

Viskun korraks siia teemasse oma küsimusega.

On tekkinud plaan järgmine aasta alates oktoobrist võtta ette üks suuremat sorti backpackimine Mustal Mandril ja marsruudiks tundub hetkel hea variant LAV - Botswana - Zimbabwe - Sambia - Tansaania - Keenia.
LAVis oleks pikemat aega, kuna seal on tuttavad ja võib-olla rendiks kuuks ajaks mingi oma elamise ja lihtsalt naudiks elu Pretorias. Selle perioodi sees tahaks ka Lesotho ära külastada teel Durbanisse. Kuigi praegu avastasin, et Lesotho viisa on 150 dollarit, mis on mõttetult kallis, niiet jääb vist ära..

Edasi mõtlesin liikuda Botswanasse, kuna lennud on sinna suht odavad (alla 100EUR) ja viisavaba ka veel pealekauba. 
Tahaks tegelikult terve teekonna liikuda mööda maad (rongid, bussid) ja siit tulebki nüüd küsimus:
Kui tõsiselt nõutakse neid return/onward flight tickets kui taotlen viisat. LAVi viisaga ollakse üldiselt väga ranged ja tundub, et sealt peaks siiski arvestama, et Johannesburgist lennata Gaboronesse ja sealt siis edasi vaadata. Või piisaks ka ette näidata rongipilet riigist välja? Vaatan, et seda liini saab ostes hiljem vajadusel muuta (kuupäeva jms).

Ma ei kujuta ette, kuidas on nõuded näiteks Zimbabwes, Sambias, Tansaanias. Erinevad lehed annavad erinevaid vastuseid. Mõned kirjutavad, et nõutakse pileteid riigist lahkumiseks ka, aga samas mõnede puhul on ju üldse e-viisa või siis saab minutitega piiri pealt.

Et ehk on sellepõhist kogemust kellelgi, kui väga peaks pärast LAVi igasuguste piletite pärast muretsema. Kuna bussi- või rongipileteid pikalt ette osta on praktiliselt võimatu.

Olen arvestanud selle suure retke peale umbes 6 kuud, vajadusel kauem.

Ja olgu öeldud, et hetkel on asi vägagi ideetasandil. Plaan on kindlasti LAVi minna, aga samas sisetunne ütleb mulle, et võiks midagi suuremat ette võtta. Pärast LAVi elaks ja liiguks võimalikult kokkuhoidlikult ehk nö backpackiks. Eks näis, kuidas finantsidega kevadeks on ja kuidas plaan lahti rullub, aga hakkan juba varakult ideid ja mõtteid koguma.

PS. Algul oli plaan ka külastada Mosambiiki ja Malawit, aga tundub, et läbi Botswana on viisavabaduse tõttu mõtekam liikuda ja Mosambiik pigem välja jätta vast ning Malawi viisa tundub eriti keeruline teema ja päris kallis ka.

Lennufirmale ei pea sa midagi teatama. (online) check in tehes sisestad lihtsalt uue dokumendi andmed. Niikuinii neid küsitakse uuesti.

Sekundeerin apeksi postitust. Äge!

Peaks jõudma küll, kui esimene lend ei hiline.


Värske Gatwicki kogemus on aga selline, et passikontroll on ÜÜBER aeglane. Neil seal mingi automaatika sellele ja süsteem oli stabiilselt erroris kui eelmine nädal sinna lennujaama maabusin. Õnneks endal mingeid jätkulende ega asju ei olnud, aga mõned olid ikka täitsa paanikas.

No seal Küprosel on november-detsember-jaanuar täpselt nagu jumal juhatab. Võib olla väga soe ja mõnus, aga võib ka olla +15 ja vihmane.


Ise ka läheme see aastavahetus just Küprosele kuna mõni aeg tagasi oli Larnacale selleks perioodiks hea hinnaga piletid. Olen teadlik, et sel ajal on ilm paras loos, aga mõni päikesepaisteline ilm on kindlasti ja ikka parem, kui Eestis.
Eelmine aasta näiteks oli detsembri lõpus iga päev 20+ kõige soojemal hetkel.

Ja ise ka kavatsen kindlasti ujuda. Keskmine veetemperatuur +17 on eestlasele kökimöki :D

Olen uurinud seda teemat ja pigem ei soovitata oma transpordiga välismaalasel Mosambiiki minna. Tee peal pidi vahel kohtama relvastatud "patrulle", kes ainult rahalise tasu läbi sind edasi lasevad. Ka vargusega pidavat palju kokkupuudet olema, eriti valgete turistide arvelt, kes rendiautoga omapäi optimistlikult oma teed ette võtavad. Niiet peaks olema väga väga ettevaatlik.


Ka viisateema pidi selline fifty-sixty olema ja vahel paras asjaajamine. Iseasi, kas üldse oma autoga üle piiri lastakse.

Selline info vähemalt edastati mulle kohalikelt. Samas ei tasu ka võtta liigse hirmuga, proovida ikka võib, aga lihtsalt hoiatus, et Mosambiigis see korruptsiooni ja kuritegevuse teema turistide kallal väidetavalt päris tõsine.

Samas tahaks ise ka kunagi selle tee LAVist Mosambiiki ette võtta, aga eeltöö peaks olema äärmiselt korralik: milline tee, milline tollipunkt. Lõunapoolsest punktist liikumine praktiliselt võimatu kui ei oma võimekat 4x4 autot jne, veidike olen uurinud.

Niiet kui ära teete, siis tõsiselt loodan, et saate siin ikka positiivset kogemust hiljem jagada. Kulub ära see info!

tiiamand,


Lennuabi.ee on okei ja kõik sarnased tegelased küsivad samasuguse vahendustasu: 30% kompensatsioonisummast. Mina ühtegi väiksemat protsenti võtvat nn abistajat ei leidnud.

Õnneks ise nende teenust kasutama ei pidanud, vaid lennufirma reageeris ise paar kuud peale kaebust. 
(Neil on aega 60 tööpäeva vastuseks ja pärast seda kuni 4 nädalat ülekande tegemiseks).

Kompensatsiooniks on teil õigus igal juhul.

Mul sõber LAVist saatis kohalikest uudistest täna hommikul sellise lõigu:


Visa related reforms:

Cabinet also received a joint report from the Ministers of Home Affairs and Tourism respectively, on a number of visa-related reforms which will make it easier for tourists, business people and academia to come to South Africa.

The reforms include amendments to the regulations applying to foreign minors travelling to South Africa, which is expected to be gazetted in October.

Negotiations on visa waivers and relaxation of visa requirements for certain countries are also being finalised. Further details will be announced this week.'

Kes teab! Äkki on ka meile positiivseid uudiseid, lootus sureb viimasena.

"....töökoha kinnitus, et töökoht garanteeritakse"


Tuli praegu see lõik meelde. Lihtsalt huvi pärast - ei tea, mis lahendus üldse oleks, kui ei käi ei koolis ega tööl? Ongi kökk selle ühe punkti pärast?Üldse tegelt ei imestaks arvestades seda, kui rangelt viisakriteeriumeid täidetakse. 
Hetkel sellist probleemi pole, aga võib-olla selleks ajaks kui minna tahaks uuesti, siis see olukord juba on.

Ohoh, kuulge, suurepärane! 

Aitäh viite eest. See muudab ikka asja palju kergemaks ja odavamaks. Minu teada mõni aasta tagasi selline asi veel võimalik ei olnud ja pidi füüsiliselt saatkonda kohale minema. Mingi aeg oli lausa nii hull, et võeti näpujälg/-jäljed.
Vaatan, et lõiv on ka oluliselt odavamaks läinud. 2016 maksin 51 EUR selle eest. 

AiliT,
kui oled asjad korda saanud, siis jaga kogemust, et kuidas läks.

Tore, et uurisid!


Kahju muidugi, et olukord selline on. Tahaks väga tagasi minna, aga pole sugugi kindel, kas viitsin teist korda sellist jamamist kogeda viisaga. Koos sõiduga Soome (+päev seal veeta) tuleb viisa hind ikka päris krõbe ja ega Estravelgi eriti soodsamalt seda asja läbi vii.




Võttes puhtalt keskmise statistika googlest, siis mõlemad on head variandid, aga Küprosel tsipa kuivem. Mis on reaalsuses seda ei tea kunagi, aga statistika on paljulubav.

Seljakotti üldiselt ära ei korjata?

CheckMyTrip - hea ülevaade eesolevatest ja juba olnud lendudest, lennuaegade muudatustest, tõrgetest.


Currency Plus - väga mugav valuutaäpp

Uber - asendamatu taksoäpp
Yandex Taxi - vahel võimalus ka seda kasutada

Google Translate - väga meeldib see kaameraga tõlkimise funktsioon. Restoranides mugav menüüd tõlkida.

TripAdvisor - arvustuste lugemiseks, lähedal asuvate vaatamisväärsuste ja tegevuste otsimiseks ja tuuride broneerimiseks.

Booking.com ja Airbnb - majutused üldiselt läbi nende äppide

Viber ja WhatsApp olnud head vahendid suhtlemiseks kui SIMi pole viitsinud osta.

Rome2Rio - aitab hästi leida variante jõudmaks punktist A punkti B


Kuna tegu on RyanAiriga, siis kindlasti 50min vahe liiga väike.