Maluku

Olen aastate jooksul saanud siit foorumist erinevate reiside jaoks palju kasulikku infot ja meeleldi annaksin nüüd ka omalt poolt midagi tagasi. Väisasin hiljuti tõelise Eesti viikingi kombel sooloturnee käigus Maluku saarestikku Ida-Indoneesias. Kuna selle piirkonna kohta on siin infot äärmiselt napilt, siis kui keegi on sinnakanti reisimas ning mõni küsimus tekkinud, üritaksin hea meelega oma kompetentsi piires vastata!

Kokku peaks olema 632 saart.Võiksid siiski huvi tekitamiseks veidi infi pakkuda- näit. milliseid saari tasub külastada (Banda saared, Ambon st vürtsisaared) või on veel midagi erilist. Kuidas Pelni kompaniil või mõnel teisel kohalikul on seatud liiklus saarte vahel, millised on põhilised kohalikud lennufirmad. Kas on vajalik mõnele saaregrupile pääsemiseks eriluba.

Aga alusta siis tõesti millegagi- kui pole käinud, siis ei oskagi nagu kohe küsida alguses. Pane midagi teele!

Õige jutt, peaksin tõesti veidi põhjalikumalt kirjutama.

Ringiseiklemise pikema kokkuvõtte ja mõned pildid laadisin üles www.meolemek6ikjal.blogspot.com

Mina käisin kolmes erinevas kohas Kesk- (Ambon, Banda saared) ja Lõuna-Malukul (Kei saared), kuna ajalimiit oli sedakorda kokku vaid kolm nädalat. Lendasin esiteks Singapuri (Lufthansaga) ja sealt edasi üle Jakarta Amboni (sellise kompaniiga nagu Lion Air - otselennuga, kuigi oli reklaamlehes kirjas, et üle Makassari). Lisaks Lion Airile on põhilised kompaniid, mis Malukul opereerivad veel Garuda (üldiselt kallim), Trigana (reisibürood uskudes enamvähem samas hinnaklassis mis Lion) ja Merpati (lendab ka päris väikeste saarte vahel). Lennupilet Ambonist Kei saartele (veidi alla ~500 km) maksis üks päev ette ostes näiteks 1260000 ruupiat (~100 €) edasi-tagasi. Ära märkida võiks, et Lion Airi veebilehelt saab välismaiste krediitkaartidega osta vaid rahvusvaheliste lendude pileteid (nagu minu Singapur-Ambon).

Banda saartele hetkel ühtegi liinilendu ei lähe ja seepärast ainus variant on minna Pelni laevadega, mis tiirutavad kogu saarestiku vahel. Ambonist minnes ja sinna naasta soovides on hetkel võimalus olla Bandal kas 4 päeva (kui sama laev, millega läksid, tagasi tuleb; kasutasin ka ise seda varianti) või 2 nädalat (kui järgmine laev tuleb). Kuna laevade graafik on teada vaid ~1 kuu ette, siis kui aega pole just piiramatult, siis isiklikult vaataks transpordivõimalusi kohapealt ja pikemateks otsteks kasutaks võimalusel kindlasti lennukit. Banda jääb laevateedel Amboni, Tuali (Kei saared) ja Saumlaki (Tanimbari saared) vahele, nendesse punktidesse saab kõigisse ka lennukiga kohale.

Ambon, Banda ja Kei on üldiselt Maluku peamised turismisihtpunktid (kui "peamise" all pidada silmas, et 3 nädala jooksul nägin kokku vaid ~10t turisti ja sedagi peamiselt Bandal) ja kui pidada lugu ilusast loodusest, sõbralikest inimestest ja lisaks veel tahta Kagu-Aasias omaette olla, siis kindlasti külastamist väärt. Samas isiklikult ilma kohalikku keelt oskamata pigem enam teist korda üksinda tagasi ei läheks, sest inglise keelt ei räägi kohalikest peaaegu keegi (v-a siis "hello mister" hüüdeid, mida kuuleb päeva jooksul kümneid kordi) ja kui inimestega kommunikeeruda ei saa, siis paratamatult hakkab vahel veidi igav. Aga ilmselgelt on inimesed erinevad ja mis ei sobi ühele, võib sobida teisele.

Mingit eriluba Malukul vaja pole. Eriluba (surat jalan) on vajalik, kui minna Indoneesia Paapuale, aga seda vormistatakse juba Paapual kohalikes politseijaoskondades kohapeal.

Kohe teine asi! Kas vürtsisaartel pipra, nelgi jt. kasvandusi ka mõne tuuriga näha saab. Minul on siiski Indoneesia "limiit" läbi, sest olime Bali saarel 2002.a. 2 nädalat ja Jaava saarel 2007.a.2 nädalat.Kuid ikkagi hea lugeda.

Bandal oli see võimalus täiesti olemas tõesti, kuigi sai minna ka iseseisvalt. Otseselt sellist organiseeritud tuuritamist nagu näiteks Vietnamis seal ei eksisteeri, aga iga guesthouse korraldab küll, kui neilt küsida. Kuna üksi-kahekesi terve paat võtta on liialt kallis (näiteks 10 inimest mahutav paat terveks päevaks kalapüügiks taheti saada meie rahas pea 120 €), siis mõistlik oleks enne paarist-kolmest külalistemajast läbi jalutada (peasaar on väike) ja uurida, ega mõni seltskond minemas pole ja kas neil oleks vabu kohti, et koopereeruda.

Ambonis on reisibüroosid mitmeid ja tuuritamine seega lihtsam. Otseselt tuuride reklaame kuskil küll üleval polnud, seega ma oletan, et "tuur" tähendab siis lihtsalt seda, et reisibürool on mingi oma pistrik, kes sind motikaga ringi sõidutab ja kohti näitab.

Kei Kecili põhiatraktsioon on rannad ja vürtse seal ei kasvatatud.

Tere

Ärataks seda teemat ellu, kuna plaan Banda saari külastada. Siin foorumis on selle kohta väga vähe infot. Kas keegi on ka vahepeal käinud selles piirkonnas.
Plaan oleks lennata Ambonisse ja sealt laevaga Banda saartele sõita. Olen lugenud ka vana 2010a LP-d. Seal toodi ka see koht välja, kui ühe parima kohaga Indoneesias. Plaan oleks minna septembris elukaaslasega koos. Endal on tehtud ka Open Water Scuba Diving kursus ära ja võimalik, et huvi ka sukeldumise vastu. Kuidas on praegusel ajal sealse turisimga? Kas piirkonnas mingisuguseid backpackeritele mõeldud hosteleid (või guesthouse või muud sellesarnast) on? Kuidas on praegused hinnad ja saartevaheline transport. Ajaliselt oleks Indoneesias aega olla 1-2 kuud. Kui kellelgi on kogemusi selles piirkonnas, siis ootaks huviga tagasisidet. Samas on huvi ka Kei saartele mineku vastu. Kui on pakkuda Indoneesias veel huvitavaid ja vähemkülastatuid saari, siis ootan igasugust infot ka nende kohta.

Küsin ja ise vastan. Kes huvitatud, siis leidsin ühe lehekülje, kus on up-to-date info olemas ja väga hästi kijreldatud. Teistel lehtedel enamasti (vähemalt) kuni 2a vana info.

http://ineedtoiletpaper.com/short-guide-banda-islands/