Viimased kommentaarid

Ega erilisi juhiseid ei ole, sest tegemist on ju Euroopaga.. Mõned eripärad-

peatusime Haniast ca 4-5 km lääne suunda. Ei hotelli vastuvõtt ega ka kohalik reisikorraldaja ei osanud leida busside sõidugraafikut Haniasse-üldjutt oli kuskil 20 min tagant.

Bussipileteid sai osta kallimalt bussijuhilt ja odavamalt näit kohalikus pisitoidupoes [linnalähibussid]

Pikamaabussidega sõitsima Chora Sfakioni-edasi Marmara praamiga ja Aradena kuristik, Rethymno linn ja Omalos-Samaaria kanjon. Plaanisime ka sõitu saare edeletipus Elafonisi randa, kuid kohaliku turfirma kaudu sai mikrobussiga praktiliselt sama hinnaga.

Busside väljasõit kuigivõrd hilines Chora Sfakionis, kus oodati ära praami randumine Samaaria vallutajatega.

Aastaid tagasi sai käidud Kappadokias 2 p tuuril kohaliku turfirmaga. Kohapeal leidke parim hind ja firma.

Minul olid esimesed kokkupuuted Kesk-Aasiaga ca 60 a tagasi- tudengina Kasahstanis uudismaal ja noore insenerina Usbekistanis tehast käiku laskmas. Baltikumi kultuuriruumiga võrreldes noorele inimesele paras katsumus. Näiteks väikelinna turul joogivee ostmine- 0,5 liitrit 5 kopikat. Kohalik vanamees peale bussist väljumist loputab nägu tänava servas pisikraavis-arõkis. Mägikülas elamus (toas) on põrandal ,seintel mõned vaibad, nurgas riidekirst-sundukk ja seinal naela otsas käärid ja valjuhääldaja plastikkerega (muidugi juhtmeid karbi juurde ei olnud) jne. jne.

Paar aastat tagasi tegin uue kohtumise ja nii erutavaid kontraste enam ei kohanud.

Eri riikide poolest soovitan kindlasti Usbekistan Samarkandi, Buhhara ja Hiivaga , Kõrgõzstan oma metsiku loodusega (siin tripis on küllalt soovitusi) ja Kazahstan Nursultani ja Almaataga ning Almaata ümbruse loodusega.

Tadžikimaal olen ainult olnud Dušanbees, mis erilist muljet ei jätnud.

Minu jutud tripis

https://trip.ee/foorum/uldfoorum/korgozstan-ja-almato

https://trip.ee/foorum/uldfoorum/uzbekistani-viisa

Tiit Reisid korraldab sept keskel 2 päevase sõidu Riiga. Vaata üle nende programm {vanalinn, loomaaed, outlet kaubanduskeskus jne) ja vali sealt sobivaid.

Probleemi ju pole, mõlemad on ahvatlevad. Mine sinna, kuhu saad soodsamad lennupiletid ja teine maa võta ette järgmisena ,niipea kui finantsid lubavad.

Võivad olla kõigis Sinu nimetatud kohtades.  Tuleb lihtsalt küsida kohalikelt või näiteks hotelli vastuvõtus. Tbilisis oli mälu järgi metrooga sõita Didube jaama ja sealt väljaspool.Signaghi poole sõita sai maršrutkaga Isani metroojaama kandist. Need olid meie sõidud 5 a tagasi, tänane seis tuleks kohapeal täpsustada.

Kui aega on tõesti ainult 5 päeva, läheb kogu Gruusiaga tutvumine raskeks. Soovitan ette võtta lääneosa ja jätta Tbilisi, Signaghi jne järgmiseks korraks. Seega kindlasti Batumi, siis Borjomi ja  kui vähegi aega jääb siis mägiala Tsugdidist Mestiani. Mis nendes linnades konkreetselt vaadata, saab googlest kätte vastavalt huvidele

Seda 18 km on ilmselt kreeklasel vaja tõestamaks, et Samaria on Euroopa pikim kanjon. Samas ma tõesti ei tea, missugused on sellistes kohtades vahemaa mõõtmise reeglid kas otsesihis linnulennult või kanjoni põhja mööda sik-sakitades. Küllalt palju on kohti, kus näiteks jõesäng tuleb ületada 45 kraadi all, see pikendab kohe selle lõigu teed 1,4 korda.

On olemas ka reaalne ühistranspordi variant ,mis 5 a. tagasi ära proovitud. Tbilisis Didube bussijaamast väljuvad igal täistunnil marsrutkad Borjomi poole, 3 tundi ja olete kohal. Borjomis peaks olema vähemalt 2 ööd. Tutvuma mineraalvee pargiga ja väljasõit Vardzia koobaslinna. Selleks on põhisilla lähedal turismi infopünkt , kes broneerib ja suunab Vardziasse mineva marsrutka peale hommikul kell 8.30.  Sealt tagasi tuleb marsa peale lõunat. Meie tegime kolmandal päeval ka kena sõidu elektriraudteega  mõõda metsi ja mägesid üles Bakurianisse. Veinimõisasid ei tea soovitada. Borjomist Batumisse jälle marsrutkaga.

Põhja-Vietnam on aastavahetuse paiku külm  Sapas 10-16  kraadi, Halong bay 14-20 kraadi, Uurige, kas kliima poolest teid rahuldab, kui jaa, siis tegelege lennupiletitega.

Tipsi guuglisse transport in Singapore ja saad vastuse. Kaugemale linnast välja sõita on raske. sest kohe on vastas meri või Malaisia piir. Meid oma l ajal täiesti rahuldas MRT kasutamine.

Aqabast Wadi Rummi liigub buss hommikul 06 ja 07 vahel, siis kui on täis. Taksopakkujaid on igal sammul, kuid kuna kauplemiseks ei läinud, ei oska hinnata lõplikku hinda. Kui on neljane seltskond, on mõistlik auto rentida, sest Surnumere äärde ühistransport üldse puudub (Ammanist siiski vist üks buss reedesel päeval käib-hommikul läheb ja õhtul tagasi)Wadi Rummis on sissepääsutasu 5 jod/persoon ja saab tellida 4x4 masina 2, 4 või 8 tunniks kaljude vahele ja liiva seiklema (35 kuni 80 JOD) Siin aitab ühest päevast, mõned km edasi on ka kaasaegne telklaager kus saab ka õhtustada, kultuuriprogrammi ja  tip-top telkmajades ööbida. Petras aitab ca 5 tunnist ,et läbi käia põhikohad kuni kloostrini. Kui on tahtmine osa võtta õhtusest tulesoust, peab ilmselt varuma kohapeal õõbimise ja järgmine päev veelkord Petrasse või ca 10 km edasi väikesesse Petrasse. Päevapilet Petrasse on 50 JOD Oktoobris oli 1 euro= 0,8 JOD       Vaata ka  https://trip.ee/foorum/uldfoorum/jordaania-reis

Mulu on juba Sarawakis, kuid pole hullu, üle Brunei saab lennukitega kohale. Liiklus oli minu arust Aasia kohta täiesti normaalne. Kui Kinabalu vallutamist ei plaani, on võibolla kasulik üheks ööks peatuda siiski  Kinabalu pargis, saab käia kohalikel matkaradadel ja park korraldab poolepäevaseid väljasõite Poring kuumaveeallikatele. Seal on ka parasjagu närvekõditav Canopy walk linnu-loomavaatluseks 40 m maapinnast. Kota Kinabalus soovitan teha 4-saaretuur, mida saab sadamast tellida ja külastada Monsopiad kultuuriküla, et saada ülevaade metsinimeste elust vanasti.  Kultuurihuvi korral on KKinabalus kena muuseumide kompleks ja esinduslik mošee külastusvõimalusega.

Kui võtta sihiks Borneo, saab lennujaamast kohe MRT-ga Bugise peatusse ,sealt liinibussiga piirile ja peale ületust on kohe Johor Bahru linnake. Sealsest Senai lennuväljalt lähevad odavfirma Air Asia lennud Borneole näit. Sandakani, kust saab juba mööda saart liikudes tutvuda rahvusparkide, megakoobaste, pisisaarte, rannaelu  ja orangutangide rehabilitatsionntsenriga. Tutvumise Singapuriga jätsime reisi lõpupäevadeks. Malaisia on üldiselt veidi kallim maa naabritest, samas on elukorraldus parem ja kõhuhädade oht väiksem. 2 nädala jooksul jõudsime saare teise otsa-Kuchingi, kust lendasime Air Asiaga üle Kuala Lumpuri Jaava saarele 2 nädalaks.

Kui teil on aega ülivähe, unustage laevasõit, lennukiga saab ju palju kiiremalt. Teie sõidud Osaka ja Kyoto vahel on liig lühikesed, et muretseda suht kallist JP passi. Kyoto linnasisene transport on muidugi  väljapool JPpassi, meie liikusime põhiliselt liinibussidega. Rahavahetust ausalt ei mäleta, arvatavasti väiksem summa lennujaamas ja põhiosa linnas. Kyotos käisime neljal päeval-Fushimi Inari Shrine tempel,-väljasõit Oharasse,-Kinkaku-ji-kuldtempel,-Ryoan-ji tempel ja tippkiviaed,-Arashijama maastikuala ja romantikarong,-Gion Corneri kandis õhtune revüüetendus,-Sanjusangen do tempel,Kiyomizu-dera tempel,Ginkaku-ji tempel,filosoofi rada,-keisripalee,-Nijo kindlus.Muljed olid ülivõrdes, midagi erilist elamust välja tuua ei oska.

Fukuoka kandis pole olnud, kuid siiski julgen soovitada Osaka-Nara-Kyoto marsruuti selle lühiaja jooksul. Ilmselt saabute lennukiga Osakasse, seal esimene päev, järgmine hommik rongiga Narasse ja õhtul rongiga Kyotosse, kus jääb siis heal juhul kaks päeva, mis on selle linna jaoks häbitult vähe.

Soovitan võtta kolmandaks päevaks tuur Mekong delta aladele

Palju kaupa on- kilo, 100 kg või paar tonni. Kas on tegu riidekraami, ehitusmaterjalide või peenema opioidide klassi kuuluvaga.

Vietnam on pea 2000 km pikk. Peaks täpsustama, kas sõit oleks Hanoisse, Ho Shi Minhi või kuskile mujale. Võlks vaadata üle Airasia pakkumised, nemad teevad ka vahel ulmelisi sooduspakkumisi, aga millal, ei tea.

Ise olen olnud Vietnamis aprilli keskel ja kahtlen, kas Danangi kandis on jaanuarisl küllalt soe rannamõnudeks, st. Phu Quok oleks ilma poolest etem. Samas ma ei kujuta ette seal 10 päeva sisustada mingite trippidega. Seega soovitan peale Saigoni põrutada rongi, bussi või lennukiga Hoi An`i, seal kena vanalinn hiina ülikute maja-muuseumidega, ka Danang ja enne marmormäed ja kohalikud saarte tuurid. Kui ilm on soodne, jääda sinnakanti, vastasel korral poole peal edasi lennukiga Phu Quok saarele. Ise kasutasin edukalt opentourvietnam.com teenuseid.