Tere! Plaaniks on minna mai lõpus/juuni alguses Ameerika läänerannikule. Reis kestaks umbes 10 päeva. Et mitte liiga suurt tükki haarata, plaanisime lennata LA'sse, külastada San Franciscot ja jõuda Las Vegasesse kontserdile ning lõpuks tagastada buss LA's. Ilmselt saab külastatud ka Grand Canyon. Küsimus tegelikult seisneb selles, kas keegi oskab soovitada usaldusväärseid matkabussi rendifirmasid LA's? Kas keegi on äkki sarnast trippi teinud ja oskab anda häid näpunäiteid marsruudi kohta ja jagada kogemust matkabussi rendi kohta? Mida rentides kindlasti jälgida, milliseid "konkse" võib oodata? Kas parklakohti bussile ööseks on leida raske? Mõte tuli sellest, et soovime võimalikult palju selle aja jooksul näha ja matkabuss tundus 2in1. Lugedes ka USA motellidest ja hotellidest ei soovi kusagil kohutavas motellis öösid veeta ja kuigi matkabussi rendile lisandub ka kütus, tundub ikkagi reis tulevat odavamalt. Suur aitäh kõigile, kes leiavad aega vastata. Lugesin ka enne foorumist teema kohta, kuid matkabussi kohta ei leidnud täpsemat infot. Kui kellelgi on veel häid soovitusi, mida marsruudile lisada, on soovitused soojalt teretulnud :).
Ma soovitaks ühe võimaliku variandina matkabussi mõttest loobumist. Kuna kavatsete külastada ka suurlinnu (LV-SF-LA), on buss rohkem tüliks. See on ikka pigem "country tripi" jaoks ja rohkem kohalike pensionäride teema, kellel bussi sabas ka sõiduauto väiksemateks sõitudeks. Mitu korda sealkandis käinud, ning pole mitte kunagi tundnud matkabussi järele igatsust, kuigi olen seda kasutanud näiteks Eestis.Hotellide-motellide õudusunenägusid annab vältida, kui natukenegi eeltööd teete. Pange marsuut paika ja vaadake ümbruskaudsete hotellide kirjeldused ja arvamused enne netist üle. Mina olen alati öömaja enne reisi ära bronninud, kohapeal üks asjatoimetus ja mõtlemine vähem teha. Priceline ntx abiks, kui odavamaid hindu otsite.Mis veel - 10 päeva antud marsuudile eeldusel, et võimalikult palju näha, on liiga vähe. Ma ei loeks kiirteel veedetud tunde millegi nägemiseks :)(Ahjaa, soovitaks viimase hooaja Grand Touri mingit osa vaadata, kus Jeremy Clarkson ja kompaniil on oma arvamus rv-dega USAs seiklemisest :D)
Maxj,mida sa ütled Route 66 selle osa kohta, mis jääb LA ja Kingmani vahele (ja et sealt siis Las Vegase poole pöörata)? Kas tasub elamuse mõttes mööda seda sõita?[[39905]]
AndresR, ise konkreetselt selle tee peal käinud ei ole, aga kindlasti on mõtet minna, kui varem käinud ei ole. Panen ühe lingi ka mõnede teeäärsete kohtade kohta, lase Google Translate'st läbi - https://www.authentikusa.com/blog/10-arrets-route-66-entre-kingman-los-angeles
tänks. ise leidsin ka ingliskeelseid blogisid koos kaartidega, et mida tee ääres vaadata jne., aga pole veel täpsemalt uurima hakanud
Olen mingi sellelaadse sõidu läbi teinud. Auto saime https://www.escapecampervans.com/locations/los-angeles-california/. Oli Maverick ja sõitsime kolmekesi. Ei saa kurta, sealkandis saab selle kolakaga ka linnas hakkama. Sealt rentides ei märganud küll, et millelegi peaks eriti tähelepanu pöörama. Parkla kohtadega on nii, et see sõltub hooajast ja ajast, mil tahad kohta bronnida. Meil õnnestus osa aega ööbida mõnedes ametlikes kohtades ja mitu korda kas avalikes kohtades või lihtsalt kusagil nurga taga., põhimõtteliselt ei teinud me mingit täpset plaani ja pealelõunal hakkas üks meist ööbimise otsimisega tegelema. Nt. kui kasutada expediat, pole probleemi pealelõunal soovitaval sõidusuunal öömaja otsimine suur probleem. Mida siiski soovitan on esiklaasi kindlustus. Saime kohe esimese 100 km LA s kivi aknasse. Plaanis tundub Snfra liigne olevat, aga kui huvi, miks mitte. Tee peale jääb Surmaorg, aga mulle tundus, et mais rendikaga sinna enam ei saa. Kui plaan on Grand Canyon, siis jätaks San Fransisco välja ja müttaks Grand Canyoni ümbruses ja kohti kuhu minna seal jagub. Tagasi tulles läheks hoopis San Diegosse.
tulin just pühapäeval tripilt SF-LA-GC-LV-SF ja sinna vahele siis rahvuspargid.. 15 ööd kohapeal. 10 päevaga seda ei tee ära. Ainuüksi SF-LA peale peaks jätma 3 ööbimist aga mul oli vaid 2. v.a 3 esimest ööbist SF-s, võtsin ülejäänud jooksvalt pricelinest paar tundi enne magama minemist, kui ei viitsinud teepeal edasi sõita.Motellid ikka hinna järgi. Linnades elamine asukoha järgi. LA-s oli apartment otse Walk of Fame–il, Vegases otse Stripil, SF-s Golden Gate lähedal Presidios. Kui Matkabussi tahta, siis palju liikus ringi cruiseamerica.com busse. Paraja suurusega. Aga rendiautoga lihtsam. Teil pole lihtsalt aega nautida bussi mõnusid. Ja kui oleks vaja pääset rahvusparkidesse, siis mul on kehtiv pääse olemas, kehtib järgmise aasta veebruarini.
Route 66 osas on pärast GC alustada Williamsist, siis Seligman (huvitav koht), vahepeal täiesti tühi tee kuni Kingmanini ja edasi oleks kohustuslik sõita Oatmani. Seda soovitati mulle Seligmainis. Ja ei kahetse. Super koht. Lihtsalt ulme. Ka te sinna ja edasi Hooveri tammini oli fantastiline, kitsas ja käänuline.
Me lihtsalt mõtlesime, et ehk on matkabussi rent selles suhtes tore, et saame ise mõnes mõttes valida koha kus ööbida ja ei peaks igal õhtul mõtlema kuhu ankrusse jääda, lisaks ka kokkuhoid erinevate majutuste bookimisest. Mõte sellest, et kui leida mõni linnast eemal koht, mis meeldib, et spontaanselt seal ööbida jne. Samuti kuna 10päeva ei ole pikk aeg, tundus matkabussis magamine ka ajalise kokkuhoiuna, et ei pea tingimata kuskile suuremasse asulasse jõudma, et enam vähem korralikku motelli leida. Mõned mainisid, et SF välja jätta, aga sinna tahaks kindlasti jõuda, sest tundub väga mõnus linn. Kindlasti mõtleme veel plaani läbi ja kaalume, kas rentida lihtsalt auto või matkabuss. Kellel veel soovitusi ja mõtteid, kõik teretulnud ja hea lugeda ja valimistuda :).
Sealmaal on hotelle-motelle sõna otses mõttes jalaga segada ning kartuseks, et öömaja ei leia, pole eriti alust. Eriti kui te liigute turiste täis kolmnurgas LA-LV-SF.Kui varem ei ole meerikamaal käinud, siis sa ei adu hästi, kui pikad vahemaad linnade vahel tegelikult on. LA-SF vahemaa on google järgi hea õnne korral 6 tundi mööda kiirteed, mööda väiksemaid ja huvitavamaid teid sõites ja aeg-ajalt peatusi tehes kulub teekonna peale kaks ööpäeva. (Meil kulus viimane kord 3 päeva ja oleks tahtnud veel tee peal väiksemates kohtades käia.) SF-LV peale läheks rahvus- ja loodusparkidega ilmselt 3 päeva ja ongi pool puhkusest linnade vahel liikumisele läinud. Suurlinnadesse minnes peaks arvestama vähemalt 3 ööga kohapeal, et kaks täispäeva jääks kohapeal kiiruga ringivaatamiseks. Mõelge tõsiselt selle peale, et SF järgmiseks korraks jätta. LA, LAV ja vbl kiirustades ka San Diego on ehk mõttekam valik.
Maxj, pigem oli teemaalgataja soov natuke (bussi rentimisega) raha kokku hoida hotelli arvelt, et magavad bussis. No ja aega ka, nagu ta ülal just kirjutas. Mulle vähemalt jääb selline mulje :)
Ma lugesin välja, et sihtkohtadeks on pigem LA, SF ja LV :) Linnades ööbimiseks matkabuss võtta on minu jaoks kummaline. Väiksem campervan'i laadne buss eeldab kuskilt igaks ööseks vähemalt WC ja pesuvõimaluse leidmist, kallima RV rentimine vee tankimist ja vetsu tühjendamist ehk siis aeg-ajalt RV parkide külastamist. Igapäevane pesemisvõimalus plaanitava mineku ajal Californias on minu meelest kohustuslik :) Ajalist võitu ei näe mina kokkuvõttes kuskil. Ka rahaline kokkuhoid on lõpuks küsitav võrreldes odavama kõigi mugavustega hotellitoaga. Tavalise auto rendihind on odavam, kütust kulub vähem, parkimisega ei teki probleeme jne. Selle spontaanse linnast eemal ööbimiskoha leidmisega on kah nii ja teisiti. Romantiline mõte, aga eeldab vähemalt teoorias maaomaniku ja/või kohalike võimude nõusolekut, et võib niisama looduses ööbida. Selles osas peaks enne minekut sealsed seadused ja tavad selgeks tegema.Kui ei ole just põhimõttelist ideed, et peab ilmtingimata matkabuss olema, siis vbl võiks esimese reisi teha tavalise autoga. Järgmisel korral kergem valida, mis ja kuidas.Üks mitte eriti värske artikkel ka matkabusside rentimisest Californias.
Eelpooltoodud argumendid on suht tõesed. Katsusin meenutada: kolm korda ööbisin kohas, kus polnud midagi, üks 2-3 korda rest areas maantee ääres, kus on palju rahvast vets ja veidi vett. Ülejäänu jagunes campgroundide ja muude ametlikke campide vahel kus hinnad algavad 0-10 ja lähevad enamvähem 45 dollari kanti (vt. näiteks KOA campgrounde). Tasuta ööbida ikkagi pestes on võimalik, kui külastada mõnda teeäärset campgroundi ja leida seal pesemisvõimalus. Kui liikuda LA st SFR suunal, siis oli ka märke kohtadest, kus autos ööbimine on lihtsalt keelatud. pealegi on suur osa maast eramaa ja nii ka märgistatud. Camperis oli muidugi tore, et autos sai süüa teha, seal on ka külmkapp ja campgroundis saab naabritega loba ajada, mis motellis on veidi teistmoodi.Mis nüüd SFR välja jätmisest, siis mul ta lihtsalt jäigi aja puudusel välja. Preaegu vaatan seda kõike uue pilguga ja SFR on hea koht Yellostone ja Seattle-Vancouveri peale minna. LA st on hea jälle Grand Canyoni, Death Valley ja ja muude sealkandi rahvusparkideni. tegelikkuses on Grand Canyoni ümbrus selliseid kohti täis, et mõnes võiks seigelda nädala - nt Canyonlandis.