Mootorrattaga Gotlandile

Tere. Küsimus järgmine - kas Gotlandile minekuks on mingeid alternatiive peale Tallinn- stockholm jne. Otsinguga ei tulnud midagi tarka, äkki on kellelgi kogemusi?
Tnx
Margus

Gotlandile saab ka lennukiga Stockholmist ja veel paarist linnast - aga mootorratta puhul see vist ei toimiks?

Siit http://www.destinationgotland.se/en/By-ferry/ saab infot ka selle kohta, kuidas saaks laevaga mitte-Eestist. Seega kui mootorrattaga, siis miks mitte rattaga Rootsi ja sealt laevaga Gotlandile?

Oleneb muidugi, millal Sa minna plaanid:) Hetkel vist rattaga väga ei sõida?

Variant on ka laevaga Riia-Stockholm. Kõik ülejäänud variandid on juba eriti suure ringiga.

Visby sadamasse läheb mandrilt minu teada vaid kaks praamiliini, Stockholmi ligidalt Nynäshamnist ja Kalmari ligidalt Oskarhamnist.

Nii kaugele jõudsin ise ka, praamide graafikust midagi tarka ei leidnud. Mõtlesin äkki Klaipedast,Ventspilsist või veel mingist Baltikumi sadamast läheb Visbysse või Nynashamni, isegi Karlshamn oleks Ok. Lihtsalt et tee oleks käimata ja uus minu jaoks, Stockis käidud juba küll. Mõtlesin ,et keegi on trehvanud kuskilt teistkaudu käima. Sõitma läheks muidugi suvel, lihtsalt praegu saaks Tallinki piletid soodsamalt kätte kui muid variante ei leia. Aitäh vastajatele!

Hiiu Nädal kirjutab et järgmise aasta suvel avatakse laevaliin Roomassaarest Visbysse:

http://hiiunadal.saartehaal.ee/print.php?content=artikkel&artid=1641&sub=1&sec=0

See plaan on saarlastel olnud juba aastaid kuid senimaani pole teoks saanud:

http://trip.ee/node/51622

Terv. Aeg varsti kotid pakkida ja minek. Kas viitsiks keegi jagada linke või infot headest ööbimiskohtadest? Plaanis mõned ööd kämpades ja ilmselt tuleb Visbys ka hotelli kasutada. Tänades

Margus

Gotland, saar kus tuul puhub alati vastu.

Kahekesi jalgratastega Gotlandil. Panen kirja lühidalt oma reisi, ehk on kellelgi siit midagi kasulikku..

  1. 27.05. Tallinn-Stockholm, öö laevas.
    Kodus sai pakitud matkavarustus ratastele, sõit läbi Tallinna. Laeva sisenesime sealt, kus autodki. Läbisõit u 7km.

  2. 28.05. Stockholm – Nynäshamn – Visby.
    Kell 10 saabus laev Stockholmi, sealt ratastega läbi linna Stockholm Södre rongijaama. Teadmiseks jalgratastega reisijale: Stockholmis ei tohi ratastega siseneda rongi Centralen C (rongide keskjaamas) jaamas vaid mõnes järgnevas peatuses, samuti tipptundidel ei tohi ratastega rongis olla, see oli vist kuskil kl 6-9 ja 15-17.00ni. Rongis me ekstra rattakohti ei leidnud, seega blokeerisime ikka ühe vaguni sissepääsu. Keegi õnneks ei pahandanud. Hiljem, tagasiteel, saime pihta, et rattakohad asuvad rongi vagunite alguses ja lõpus, kuid selleks tuleb üks aknaalune toolirida üles tõsta. Võib olla on see ka teistes vagunites nii aga sinnasõidul me midagi sellist ei märganud.
    Rongipileti ostsime laevast, selle pika riba , 200 SEK ja sellest jätkub täpselt 2-le edasi-tagasi S-Nynäshamny-S. Rataste eest me rongis midagi ei maksnud.
    Nynäshamnis on rongijaam sadamale suht lähedal. Laeva sai ikka sealt, kus autodki ja see oli kiviviske kaugusel rongijaamast. Kuna aega oli, siis sai ka Nynäshamnis ringi vaadatud. Läbisõit u 23 km. Laevasõit, u 3 tundi,“economy class”, ehk istumine lihtsalt kohvikus laua taga, kui seal kohi on.

  3. 29.05, kell 00.30 öösel saabus laev Visbysse ja Visbys mööda mereäärset teed 4 km Nordestrand kämpingusse, mis muidugi oli öösel suletud. Kell 02 oli telk püsti ja magama. Kell 7.30 aga olime sunnitud juba lahkuma, sest kämping oli ikkagi täielikult suletud ja seal hakati tegema viimaseid ettevalmistustöid haljastuses. Hooaeg ei olnud veel alanud. Avati kämping alles 1.juunil.
    Meie soov oli esmalt külastada Gotlandi põhjatipus asuvat Farö saart ja seega algas sõit mööda mereäärt põhjapoole, Lummeluda koopad võtsime ekskursiooni – Lickershamni kalju lihtsalt looduskaunis koht– Kappelhamni kämping. Kokku u 52 km. Vastutuules. Kämpat leida oli väheke raske, lihtsalt teistele teadmiseks: asub see jalgpalliväljaku kõrval. Jubedalt külm öö, arvata võib, et kusagil 1 või 2 plusskraadi, mitte rohkem, kui uskuda kohalike juttu.

  4. 30.05. Kappelhamn – Flerige kirik- Blue Laguun s.o karjäär, kus saab ujuda, asub Bästeträski järve tipus – Farösund, vabaõhumuuseumi ei külastanud – Farö – Sudersand kämping. U 53 km. Vastutuul.

  5. 31.05 Farö saare ring: Sundersand – Langhammars, väga ilus koht-Sjöräddningsson, kogu rannik suurepärased vaated –Farö – Dämba, seal on vabapidamisel lambad, ettevaatust , kui sõidate autoga - Farösund. U 53 km. Vastutuul. Farosundis selgus, et kämpat ei ole, olime juba valmis kuskil looduskaunis kohas telkima aga siis sebisime ühe väga spartaliku öömaja, hotell ega võõrastemaja see ei olnud, kategooriat üldse raske määrata. See oli ka ainus kord, kus linade vahel sai magatud ja õhtul ka telekat vaadatud.

  6. 01.06 Farösund – Lergas, looduskaunis koht, sealt tahtsime teha ringi Furulidensi saarele, mis on sillaga ühendatud, tegemist on nagu mingi tööstussaarega, aga hakkas sadama ja ei hakanud sisse pöörama – Valleviken, seal asub samuti karjäär, kus pidavat saama hüpata vette lausa 12 m kõrguselt aga teeots jäi leidmata, sest otsisime pingeliselt , kuhu vihma eest varjuda. – Slite. U 49 km. Tuult vast vähem aga soe suvine vihm. Telgi saime ilma vihmata püsti ja õhtul läksime Slite ainukesse lahtiolevasse pizzabaari. Pärast selgus, et kell 22.00 hakkab seal ka disko. Mõnus oli kuulda noorusaja lugu „ pole liimi“

  7. 02.06 Slite külm tuul ja tugev vihm. Kohalikus kohvikus tegime uued plaanid, plaan A ja plaan B, plaani C ei läinuda vaja. Kuna rattaga sõita selle vihma ja tuulega ei olnud võimalik, siis sõitsime kohalikku bussijaama ja uurisime, kas saaks sõita edasi lõunasse Ljugarni suunas aga kõik bussid läksid Visbysse. Seega sõitsime Visbysse. Kollastel liinibussidel on taga rattaraam, kuhu mahub vähemalt 2 ratast, matkavarustus pannakse bussi alla pakihoidlasse. Ostad pileti ja maksad ka ratta eest. – Visbis enam ei sadanud, tuul oli väga tugev ja öösel pööras täiesti tormiks. Panime telgi nüüd juba avatud Nordestrandi kämpasse, mis on ju iseenesest väga ilus koht ja läksime linnaga tutvuma. Külastasime ka Gotlandi muuseumi, kindlasti tasub minna, kaubandust, väike linn ja vähe poode aga tore ju ikka. U 13 km.

  8. 03.06 Visby – pool päeva veetsime veel Visbys – Högklinti pank looduskaunis koht – Tofta pikk lõunapaus ja looduskaunis koht – Västergarni seal lõppes rattatee- Klintehamn sõitsime lihtsalt läbi- Sandhamni kämpa. U 59 km.Vastutuul.

  9. 04.06 Sandhamn – Hammarudd suurepärane rannik, vastutuul, aga esimest korda oli tunda ka suvesoojust – Sproge – Lukas pöörasime esimest korda sisse “antiik ja butiik”, käsitöö ja kunsti müümise koht, ümber ehitatud laudast v tallist, väga vahva paik, kohe tunnike kulus seal kohvi juues, meeneid valides ja kohalikega juttu puhudes – Burgsvik kämping. U 51km. Vastutuul. Olime jõudnud Gotlandi lõunapoolsesse osasse. Ees oli ainult poolsaar.

  10. 05.06 Burgsvik – Västland – Hoburgsgubben kõige lõuapoolsem tipp– Augstens – Hamra – Burgsvik .u 53km. Ja esimest korda saime lõpuks ka pärituult nautida, siis kui lõunatipp oli võetud ja alustasime tagasiteed. Enne seda oli loomulikult vastutuul.

  11. 06.06 Burgsvik – Visby. Võtsime seekordki bussi, rattad taha ja kotid alla. Kuigi olime kontrollinud busside väljumisaegu, läks omet mingi buss Visbysse, ootamatul ajal, igavese ringiga. Hea, et sattusime juhuslikult peatuses olema. Kuna laev läks järgmine hommik kl.7:05, kohal peaks olema vähemalt 6,30, siis oli mõte korraks, et võtaks Visbys hotelli aga jäime ikka telgi juurde, seega olime 3-ndat korda Nordestrandi kämpas. Õhtu veetsime Visbys, pöördusime rahvarohkesse sadamakõrtsu ja kui õlut tellisime, siis selgus, et alkot seal ei müüda. Ja tõesti, siis märkasime, et inimesed jõid kohvi ja sõid jäätist. Ja kõrvalkõrtsus, kus vist alkot müüdi, oli rahvast hõredalt.

  12. 07.06 Visby – Nynäshamn – Stockholm - laev

  13. 08.06 Tallinn, ja ratastega koju.

Kokkuvõttes: 8 päeva ratastel ja ka telgis. Ilm oli keskpärane, tugv tuul ja kohati lausa jahe. Öösel Kappelhamni kämpas telkides, oli mingil hetkel näpistavalt külm. Hiljem kuulsime, et sellel ööl oli Visbys öökülma tulnud, meie telkisime nii 40 km eemal. Arvame, et sealgi .langes temp lausa 2-3 kraadi peale. Absoluutselt kõigil päevadel sõitsime talvejopedega ,fliis all ja pikad dressed jalas. Aga ööd läksid kord-korralt ikka soojemaks. Vihmane oli siiski ainult 1 päev. Soov oli saarele ring peale teha aga seda siiski ei suutnud, ¼ jäi ikkagi võtmata.

Kaart: Gotland, Norstedts 1:100 000, vl: 2011, jalgarattakaart, märgitud ära ligi 50 vaatamisväärsust. Nendest alla poole jõudsime ka külastada. Kasutasimegi just jalgrattamarsuuti, seega sai sõidetud ka karjamaid, põlluvaheteid jne. Seda kaarti, üldse mitte mingit Gotlandi kaarti, ei õnnestunud meil Tallinnast osta, saime Riiast. Siiski oli sama kaart ka müügil Visbys, turismiinfos, 76 SEK. Kämpade kohad on kaardil märgitud ja üldjuhul need olid ka tõesed. Soovi korral on võimalik ka kuskil “mustalt” ööbida telgiga. Kuna kämpadesse jõudsime tavaliselt kuskil 18 paiku õhtul, oli “reception” alati kinni, aga antud on tel. nr, kuhu siis tuli helistada ja seda me ka tegime. Maksmine oli alati hommikul, selleks ajaks ilmus ikka keegi kohale. Köögid, dussid olid ka alati olemas aga köögis ei olnud potte-panne. Kuna me ratastega potte kaasa ei vedanud, siis tihti ostsime poest valmistoitu õhtuks, või seda, mida sai uunis pakendis soojendada.

Raha: No seda ikka kulus, kuigi tegime ju säästureisi, et ööbime telkides ja enamuse toidukraamist ostsime poest. Telkimine keskeltläbi 100 SEK Gotlandil, 200 SEK Nordestrandis, Visbys. Tavaliselt küsiti lisa kõikides kämpades 20 per nägu dussi ja elektri eest. Gotlandi muuseum 100 SEK pilet. Laevapilet Nynashämn – Visby koos ratastega 648 SEK kahele ja tagasi samapalju. Tallinn-Stockholm –Tallinn, see üldse sadades eurodes. Kõige odavam tunduski rongipilet ,see riba, mille ostsime juba laevas. Raha vahetasime kuskil 2800SEK kahepeale ja see kulus ka kõik ära, vähemalt kämpades tuleb sulas maksta ja hinnad algavad ju 100 SEKst.
Muidu sai ikka kaardiga kõikjal maksta. Kokku läks see lõbu maksma 600 EUR inimese kohta.

Ja veel. Kui kämpas küsitakse-pakutakse mingit "camping card", siis selle otstarbest meie aru ei saanud. Kui see allahindlust ei tee, siis milleks, aga maksab 100SEK.

Lingid:

1.http://www.adventurestockholm.com/category/getting-around/public-transportation/
2.http://www.gotland.net/en

Aitäh ,see oli praegu täitsa abiks. Tekkis mõte üks öö Visby kesklinnas veeta, kolasin kõik öömajade kodukad läbi ja oh imet- kohti polegi. Siit ka küsimus- kas seal mingit kodumajutuse teemat ka leidub nagu Lõuna-Euroopas või tuleks ruttu kinni panna mõnes kämpas koht enne kui need ka silmini täis saavad?