Nordical taas uus juht

Gunnar Kobin loobus Nordica juhtimisest, uus juht on Erki Urva. 


"Suurtesse transiitjaamadesse lendamine eeldab koodijagamise lepinguid lennufirmadega kelle jaoks need suured lennujaamad on kodujaamad ning kes on endale tänaseks Eesti lennukompanii nõrkust ära kasutades ise Tallinnast transiitreisijate kohale lennutamise lahendused loonud," lausus Kobin ja lisas, et Finnairil või Air Balticul ei ole vaja koodijagamise lepingut Nordicaga, sest Air Baltic ja Finnairi tütarfirma lendavad ise nagu liinibussid Tallinna vahet.

Ta märkis, et ainus firma, millega sellise lepingu sõlmimine võiks ehk vähegi reaalne olla oleks SAS. „Kui SAS'iga koodijagamise lepingu sõlmimine Skandinaavia lennujaamadest väljuvatele reisidele ei õnnestu, ei ole Nordica kaubamärgi all Tallinnast liinilendude korraldamisel ja sellega ka riiklikul lennukompaniil minu arvates tulevikku," lisas Kobin.

Koodijagamise puudumise väljatoomine ka lõpuks ometi. Olgu muuga, kuidas on.

Kobin on tark mees. Ei ole mõtet võtta ka suurema raha eest juhi kohta kui riik ei suuda strateegiat seletadagi. Maali ikka arvab, et Vändrast peaks Tallinnasse otse kiirbussiliin olema riigi raha eest. Nagu Kobin kirjutab, oleks parem suurde sõlmlennujaama tihe graafik.  Isegi EU saatis kirja välja, et vältige Finnairi kuna Helsingist konkurents nii väike, et Finnair lüpsab. Mis otselende me siis veel Tallinnast loodame ja veel odavalt ka? Ka AB-l on korralikud koodijagamised kuigi Euroopa liinivõrk tihe juba.

Urva oli Estonian Airis juhiks kuni 2005 enne mingeid suuremaid ümberkorraldusi.  Kas ta toona mitte protestiks ei lahkunud? 

Eesti tänapäevase lennunduse suurim viga oli omal ajal lätlaste pakkumisest keeldumine. Oleks saanud ehk mõned tähtsamad otseliinid toimima jätta ja ülejäänud kohtadesse oleks saanud juba Riiast, Riiga aga omakorda nn. täistunni ekspressiga.