Õpetus: Kuidas saada Pariisi lennujaamast (CDG) linna hinnaga 4,50€

Aastas paaril korral Pariisi külastades on olnud üsna häirivaks asjaoluks, et linna ja lennujaama (CDG) vahel liiklemine on olnud päris kallis lõbu (~12€ ots). Viimasel külastusel avastasin meetodi liiklemiseks lennujaama ja linna vahel hinnaga 4,50€ üks ots. Võimalik on see kasutades linnaliinibussi (mis on üsnagi peidetud variant prantsuse keelt mittekõnelevate külastajate jaoks).

Juhend:

  • saabudes lennujaama (airBaltic saabub Tallinnast terminali 2D) hakka liikuma terminali 3 suunas (nimetatud ka Roissypole). Teminali 2 ja 3 vahel liigub tasuta metroo.

  • jõudes terminali 3, hakka liikuma suunaviitade poole Gare Routiere/ Bus Station.

  • Jõudnuna bussijaama osta automaadist 10 -piletiline metroo/ bussi/ trammi piletite komplekt. Hind 14,90€

  • Otsi üles buss 351 (väljub 2 korda tunnis alati samalt platvormilt) ning komposteeri 3 piletit.

  • Bussi lõpp-peatus on Nation, kust saad juba ümber istuda erinevatele metrooliinidele, kui ka linnalähirongidele (RER). Metroosse ümberistumiseks peaks teoorias toimima ka üks kasutatud bussipiletitest (komposteeri uuesti).

Ise väljusin peatuses Gallieni (peatuses samuti olemas metroopeatus), sõit reedesel tipptunnil lennujaamast Gallieni peatusse võttis aega alla tunni.

[[30507]]

Lisaks siia juurde et sama trikk töötab ka bussiga nr 350, mis väljub mõnevõrra tihedamini, tipptundidel iga 16-18 minuti ning muul ajal iga 25-30 minuti järel, viies reisijad Gare de l'Esti jaama (sh. tehes peatusi metrooliinide 2, 4, 5 ja 12 juures, vt https://www.ratp.fr/sites/default/files/fiches-horaires/busratp/350.pdf). Väljub see buss sealtsamast Roissypole bussijaamast, teel teeb peatuse ka terminalis 1. Selle lehe andmetel: http://easycdg.com/transport/bus-350-351-paris-de-gaulle-cdg-airport/ peaks ka terminalist 2D otse bussipeatusesse saama, selleks tuleb võtta väljapääs nr 11.
Aega peab sellega sõiduks küll varuma, see-eest tasuks priceless vaade Põhja-Pariisi hiina/araabia/guinealinnale.

1
0

Läheme viiekeisi Pariisi aprilli lõpus viieks päevaks(reede-kolmapäev). Olen muidu igal pool rendiauto võtnud, kuid nüüd kahtlen. Kas Pariisi on mõtet rendiauto võtta (eeskätt parkimist silmas pidades) või on mõistlikum ühistranspordiga liigelda? 

0
0

Rendiautol ei ole Pariisis erilist mõtet. Kesklinnas parkimine maksab vähemalt 25€ päev (vt www.parkopedia.com), lisaks autorendi kulu. Ummikud on korralikud ja ajavõit on minimaalne - nii näiteks kestaks praegusel hetkel autosõit Eiffeli torni juurest Eurolinesi bussijaama Gallienis autoga 38 minutit (+ auto parkimisele kuluv aeg) ja metrooga 45 minutit. Metroopilet maksab 1.50€ (kui osta 10korra pilet), viieks päevaks minnes võib kaaluda nädalapiletit (Navigo weekly pass, 22€, kehtib kõigis tsoonides, sh rongisõidul CDG lennujaama).  Ehk siis 5 inimese ühistranspordi nädalapiletid kokku maksavad kindlasti vähem kui 2 päeva autorent + parkimiskulu + kütusekulu.---Täpsustus: Navigo pass kehtib E-P, seega P-K minnes ei ole see mõttekas. Küll aga on endiselt soovitav osta 10korra piletid, kuna nt 3 korda päevas ümberistumistega ühest kohast teise sõites tuleb 5 päeva kogukuluks vaid 22.5€ reisija kohta.

0
0

OK, tänud. Rendiauto maksaks 140€+ täiskindlustus ka ca 50€, kuid oleks vabadus. Kahjuks ka vabadus ummikutes tiksuda ja parkimiskoha otsingul aega raisata:) Seega seekord jätame rendika ära. 

0
0

Auto on vajalik ja kasulik küll, ent üksnes Pariisist välja sõites, näiteks kui Loire' orgu või Champagnet külastada, sest sealne ühistransport on nadi ja nädalavahetustel pea olematu. Kui aga siiski soov ise motoriseeritult linnas ringisõitu proovida, siis kohalikud linlased kasutavad tihti sõidujagamisteenuse autosid (nt Autolib või Ubeeqo, viimane on 6-8€/h või 45-65€/päev, https://www.ubeeqo.com/en/carsharing-paris/fees) või rollereid (Coup, 4€/h või 25€/12 tundi, https://joincoup.com/en/paris/faq/how-much-is-coup).

1
0

Pariisis pole autoga küll midagi teha. Parkimiskoha leidmine iga soovitud vaatamisväärsuse juures on pigem teoreetiline võimalus. Pigem võid kulutada kõvasti aega, et kusagil pirkonnas midagi leida, mis mingite eranditega sulle keelatud ei ole jne.Maapeal ringi liikumine on muidugi huvitavam, kui metrooga sõitmine. Aga selleks võtaks pigem päevase pileti mingi turistibussi ringi peale ja siis lisaks teeks vajadusel mõne sõidu taksoga tipptunni välisel ajal. Ülejäänud aja käiks jalksi ja kui otsad juba liiga pikaks lähevad, siis hüppaks metroole.

0
0

Aitäh! Tänuväärne jagamine! Juhtumisi oleks bussi nr 351 lõpp-peatus Nation minu külaliskorterist kõigest 700 m kaugusel. Kuid - nüüd saan lisada siia teemasse uue detaili - niisugune tore buss lõpetab oma sõidud ca 21.30 (praegu, sügisel). Lootsin, et ei pea kasutama absurdset 50€ taksosõitu, kuid koos teismelise ja mõningase tänavaspordivarustusega ei ole ma valmis öö peale jäänuna mööda võõraid maapealseid ja -aluseid jaamu kolama.Kas oleks kelleltki kuulda alternatiivsest/hilisest ja mõistlikust transpordist CDG ja Nation-piirkonna vahel?Ette tänades./reisin 20.10.- 26.10.)

0
0

Pariis on laupäeva õhtul elu täis ning ka peale kl 21.30 ei ole metrooga sõitmises midagi hirmsat. Marsruuti saab planeerida ning selle hinda näeb www.vianavigo.com lehel, linnalähirongi ning metrooga saab Nationi peatusest ühe ümberistumisega. Kui aga asju palju, siis lisaks taksole töötavad Pariisis ka nii Uber kui Taxify ning nt Taxify hinnaks on ca 35-45€, mis mitmekesi minnes võib isegi olla odavam kui ühistransport.

1
0
Lennupakkumised
Reisikaaslased