Põhja-Itaalia vaatamisväärsused?

Tervist!

Minek on siis augustis nädalaks itaaliasse, ööbimine on statsionaarne, Bergamo linnas, võtame 5 päevaks auto, et ringi vaadata. Tüdruk tahab minna Veneetsiasse. Mina Tahaks sõita mööda või siis vaadelda "Best driveing road in the world-i" ehk siis mööda "Stelvio Pass"-i. Mida soovitatate kogemustest vaadata. Peale kohustusliku Milano, Garda ja Como järve? Huvitaks sellised mägised sopid ning väikelinnad. Kohalik elu ja kultuur. Vihkan Üldiselt Turismirohkeid paiku, aga Milano ja Como on kohad mis tuleb ära näha.

Esiteks ma soovitan Veneetsiasse minekuks võtta rong, sinna on väga ebamugav autoga ligi saada ning parkimiskohti leida. Samas tasub käia kindlasti, augustis on ka kunstibiennaal veel olemas (tervikuna mitte ehk nii hea, kui mõni aasta varem, aga huvitavaid ekspositsioone on küll). Veneetsiasse tasub minna päevaks eraldi, mitte koos teiste linnade/paikadega teel.

Milanosse minekuks juba raudselt rong, mina olen neli päeva Milano kesklinnas üritanud autoga sõita ja ma ei tee seda enam mitte kunagi :) Milanos võib muidugi mõelda seda, et parkida kuhugi äärelinna metroojaama lähedale ja siis sealt rongiga edasi sõita.

Plaanige Bergamo vaatamiseks ka kindlasti ka aega, sest see on imeilus linn. Parco nazionale dello Stelvio on väga hea valik!

Kindlasti ma soovitan veel:

• Val Camonica. Euroopa suurim kaljujooniste kompleks, ning mitmeid kauneid külakesi, rahvusparke jne.
  • Val Taleggio. Kolmekilomeetrine kanjon (Orrido della Val Taleggio), omapärane loodus, omapärane juust (taleggio), kui sinna minna, siis ka juba Val Brembana ja Valsassina
  • Parco nazionale delle Dolomiti Bellunesi, täiesti imepärase loodusega maastik
  • Trento, jääb ka eelmisesse minekul tee peale, väga märkimisväärse arhitektuuri ja huvitavate muuseumidega linn, muust kultuurist kõnelemata

Linnadest soovitan veel kaaluda Veronat (kui nagunii Lago di Garda juurde käik on), kui jääb aega/soovi lõuna poole minna, siis ka Parma, Mantova ja Modena on ilusad linnad mida vaadata.

Tänud eelnevale vastajale põhjaliku vastuse eest.

Sai täiendatud oma reisiplaani :D

Veneetsia kohapealt tuline õigus - autot pole kusagile panna.

Milaano liiklus on nagu iga teise Euroopa suurlinna oma ja pole seal hullu midagi. Kevadel oli isegi parkimiskohti tänavatel saada. On olemas ka parkimismajad.

Ma ütlen veelkord välja oma seisukoha - kui saad hakkama Tallinna agressiivses ja matslikus liikluses, siis pole kusagil Euroopas ületamatuid probleeme.

Milanos ei ole mitte niivõrd liiklus (kuigi ka see), aga linnageograafia ning nende teede hulk kuhu sõita ei või või võib teatud aegadel jne., mis teeb sealse autosõidu turistile mittesoovitavaks. Mina näiteks ööbisin Duomo lähistel ja keerutasin tunde öös, enne kui ühest platsinurgast teise sain...

Veneetsia on väga huvitav linn. Võtke kindlasti eraldi päev selle jaoks. Ja eksige ära:)Mul on nii kahju, et jätsime Veneetsia jaoks ainult pool päeva. Aga no ära suutsime ikkagi eksida - ei olnud kasu minu orienteerujaoskustest ega ka satelliitidest navi näol:) Ja see eksimine oli selle tripi kõige coolim osa. Bergamost Veneetsiasse me läksime nii, et tegime Gardale peaaegu ringi peale. Bresciast hakkasime üles poole minema. Lido dIdro läänekaldal on eriti ägedad mägiteed  ja viimase jupi Garda põhjapoolsesse otsa jõudmiseks sõitsime ka selliseid väiksemaid mägiteid mööda. Väga ilus. Tegelt on nii, et kui sõidad mööda väikseid (mägi)teid, mitte ei uha kiirteedel, siis leiad ise kindalasti kõige kaunimad kohad üles. Looduspargid ja matkarajad. Mägikülad. Kärestikud. Lume. Ühe (hullumeelse?) variandina muidugi võiksin soovitada ka siiski Pisas ära käia. Aga seda ainult siis, kui autost veel totaalselt siibrit ei ole ja 1 päev peaks ikkagi "üle" jääma. Sinna võiks siis küll mööda kiirteed uhada. Minule oli Pisa väga meeldiv üllatus. Siiani on Pisa kompleks Veneetsia kõrval teine elamus minu Itaalia reisilt. Isegi Colosseum ei mahu siia vahele.

Veneetsiasse saab ka laevaga. Seal on mitu firmat kes auto parklas kohta pakuvad ja laevaga kohale viivad. Ainus viga oli see, et viimane laev tuli miski 20.00 tagasi ja õhtune linn jäigi nägemata. Ja soovitus terve päev arvestada on õige. Saime küll laeva tagasitulekuks linna läbi joostud aga paar tundi jäi ikka puudu. Millegi ilusa ja huvitava nägemiseks tuleb tõesti mööda väiksemaid teid sõita.

Nonii Itaalias käidud.

Ööbisime neljakesi 3 ööd bergamos ning 4 ööd mägedes linnakeses nimega Aprica. Kõik apartmentid olid ühe naisterahva omad. Apricas oli meil 4 peale terve ülemine korrus....st 5 tuba, 1 WC, 1 WC+vannituba, suur köök, suur rõdu ja väike rõdu. Bergamos ööbisime 2 korteris kuna ei mahtunud 4 kesi ühte (kuigi suuremasse korterisse oleks vabalt mahtunud). Maksime selle kogu lõbu eest 550 eur-i ning jäime väga rahule. Auto rentisime Maggiorest. Saime Fiat Panda (19-20a võivad ka rentida), 222 EUR-i + young driver's fee 16 Eur/day.

Vaatasime:

Veneetsiat - ilus aga no ei jätnud päris seda muljet, mis arvasin, parajalt turistikas Milano - ei tasu isegi külastamist, tüütud neegrid ja poed. Bergamo - Linnadest kõige mõnusam, vähem turiste ja rohkem ehedust. Aprica - pisike suusakuurort, mis asus 1100m kõrgusel ning seal veedetud aeg oli parim Como Järv - Ilus aga overrated. PS! moto guzzi muuseum oli kahjuks kinni :/ Passo de Stelvio - Mõnusad teed ja võrratu vaade, sinna tahaks tagasi Sveitsi nägime ka natuke ning sealgi on lummavad teed. Livigno - Tax free ala Itaalia ja Sveitsi vahel, kus bensiin on odavam kui meil ja russki standart liitrine maksab 105.- ...Ning lugematu arv lummavaid väikeseid mägikülasid, kus keegi ei räägi sõnagi inglise keelt