Priimus autobensiini või diisliga

Huvitaks selline asi, et kui diiselkütet või autobensiini kasutada vastavas priimuses, kas siis tahmab kõvasti (nõud)? :)

Kui kasutada VASTAVAS priimuses, siis ei tahma. Kui tavalises, siis tahmab küll.

Jah, mõtlesingi spetsiaalset multikütusepriimust (Optimus Hiker), milles on lubatud muu seas ka bensiin ja diiselkütus.

Optimus Hikeri puhul võib jah kasutada diislit ja autobensiini, kuid seda siiski äärmisel võimalusel, sest nimetatud kütused sisaldavd hulgaliselt kahjulikke aineid. Alati, kui saad kasuta ikka puhastatud bensu. Autokütused jäta viimaseks abinõuks.

Autokütustega tahmab küllalt palju, ent veel hullem - ajab düüsid umbe st neid peab väga tihti kasutama. Priimusele tekkib selline šlakki taoline ollus. Nii et ei ole midagi et multikütuse põleti sööb kõike!
Ma muidu ei võtaks sõna, aga mul omal ka Optimuse põleti (nova) ja Hikerit olen korra kasutanud.

See valik erinevate süsteemide vahel on päris raske värk. Otsin autoreisile parimat varianti. Kui juba hakata spetsiaalbensiini kaasa tassima (ütleme 5l kanister), siis võib-olla on hoopis mõttekam võta hoopis gaasipliit ja mingi suurem gaasibaloon (5 kg). Viimasega ei saa häda korral küll diislit kärsatada, aga muigu igati kuivem ja puhtam tunne... :) Samas seda gaasibalooni ei saa kolmandates riikides ülima tõenäosusega täita, tuleb mingi kohalik balloon külge pookida (erinevad liidesed).

Multikütusepliit oleks muidugi igati lollikindlam ja auto paagist ikka midagi leiab, kui häda käes, aga siin tulebki mängu see, et need on erandjuhud ja selle asja pärast, et sul vahel võib selline intsident ette tulla peab ka kõik muu aja vedelkütuseid "kannatama", samas kui võiks mugavalt gaasitada... ;)

Primus põletiga saab gaasi ka kasutada.Tal on erinevate kütuste jaoks erinevad düüsid kaasas.
Kahjuks isiklikult kasutanud ei ole ja ei tea,kui hästi see kõik toimib.Ise ka valiku ees,aga ainult gaasi ei taha just balloonidega tekkiva probleemi pärast.

ma ei tea kas see on nyyd piisavalt tsiviliseeritud variant, aga vanasti sai mossega reisides leeklampi kasutatud. isa pani mingile kõverale torule jalad alla, leegiheitja ühest otsast sisse ja pott peale. 2min ja vesi keeb.

kasutan priimuse omnifuel 3289
selline kõikesööja
puudub selline soendustoru mis võib ära saastuda
ainult kui on pikalt petrooleumiga või autobenssiniga töötanud on hea lasta pjatäis vett gaasiga keema siis jälle muretu pole vaja mehhaaniliselt puhastada midagi.
ja kui minut kaks on soenenud põleb nii, et päevavalges leeki peaaegu ei näegi

...see neelab küll kõik alla ja tahmamine pole kyll märgatav- katsetasime kolme nädala jooksul isegi süütevedeliku ära, rääkimata bensiin ja diisel mida tuli kohalikust tanklast osta. Kõik keetis pudru valmis ja potid pannid said ilusti puhtaks ja õigesti valitud düüsid ei läind umbe!

Tahmab ära küll. Nõud ja põleti.
Diislit pole kunagi kasutanud, bensiini küll.
Kuid pigem tooks välja selle, et (Primuse) bensupump on iga matkaga läinud untsu. Oleme uurinud erinevaid pumpasid, kuid näivad kõik olema sama konstruktsiooniga (sama ebakindlad).
Oleme pöördunud ka Primuse esindusse, kuid miskit nad kosta pole osanud.
Kuid kui kasutada priimust (kasvõ Primuse oma) gaasiga, siis on OK.

liikudes autoga- gaasipliit on hea asi.
liigus seljakotiga- gaasipriimus. sest tassides kaasas bensiini haised ise nagu zillijuht ja disla puhul russijuht(traktorist). alati ainult gaas.

Atsi jutt on veidi üle pingutatud, vähemalt minu kogemuse järgi. Kui priimus või kütusepudel laseb kütust läbi, siis haiseb muidugi, disla rohkem kui miski muu. Samas on kütuse hais sellisel puhul tühiasi, võrreldes muude hädadega. Korras tehniline varustus on elementaarne.
Ma olen ringiga Optimus Nova priimuseni jõudnud, selles igat liiki kütuseid, v.a. gaas põletanud ning ei näe mingit põhjust kunagi gaasi juurde tagasi minna. Ütleks veel möödaminnes, et süütevedelik on enamasti palju puhtam kütus kui mistahes tanklast lastud diisel, seegi loomulikult minu kogemuse järgi. Pealegi on seda suvisel hooajal saada pea igast putkast, kasutage võimalust. Talvel on parim puhas bensiin, kuid edukalt tundub toimivat ka sorts bentsu raskema kütuse sees, läheb kergemini põlema.

Kõige parem on igal juhul GAAS.

Kõik need söövad kõiksugu eri kütuseid priimused on lõppkokkuvõttes siiski mõttetud, kuna nend etootlus on tunduvalt (kui isegi kordades) väiksem kui puhtalt ühe toote peal töötava omad. ja bensiin ning diisel ja muud sellised tahmavad ikka küll. alguses ei pruugi (ühe kahe korra peale) arugi saada.. aga lõpuks kui vaadata sama aeja jooksul kasutatud vaid gaasi om ja siis neid teisi kütuseid.. on ikka vahe meeletu.

ja igal ajal on GAASIPRIIMUS kiirem kui ükstaspuha milline teine.

Vedelkütusepriimuseid ei tehtaks, kui neil poleks turgu. Gaas on loomulikult puhtam ja mugavam, kuid maailmas on palju kohti, kus pole gaasi võtta. Ühekordselt kasutatavad balloonid on ka kallid pikemaajaliseks kasutamiseks ja nende saadavus on veel piiratum (pluss mitte ühilduvad liidesed eri tootjatel). Lisaks on väga raske saada gaasibaloonist selget ülevaadet, kui palju gaasi seal sees järgi on.

rebase argumentide vastu ei saa. kui ikka on oht et gaasi pole saada või on valed palloonid saada siis mingi uńiversaalvariant hea. pingutasin jah tiba üle. ballooni jäägi aga tunnetad üsna ruttu ära kui oled paar tükki läbi põletanud.

Minu esimene pliit oli gaasipriimus. Kasutasin seda u. 4 aastat. Nüüd olen ligi 3 aastat kasutanud vallo poolt kiidetud Optimus Novat, mis töötab vedelkütuste peal. Pean tunnistama, et enam ei taha ma kunagi gaasipliiti. Mitte kunagi pole mul olnud jama lekkiva kütusepudeliga, rääkimata bensiinihaisust riietel jne.
Minu argumendid, mis räägivad vedelkütusepliidi kasuks on järgmised:

+kütus on oluliselt odavam, kui gaas (ma mõtlen siinjuures neid ühekordseid balloone:campingaz,coleman,primus,msr,jne)

+siiani on jäänud mulje, et bensiini kulub vähem ,kui gaasi

+matkal ei ole enam vaja tassida tühje gaasiballoone (=kaalu ja ruumi kokkuhoid)

+bensiini saadavus on oluliselt suurem, kui gaasil ja sealjuures jääb ära eri tootjate eri kinnitused (nagu on primusel ja campingazil). Lisaks veel see et põletada võib nii diislit, bensiini, süütevedelikku jne. Gaasipliit põletab ainult gaasi.

+kodus ei ole enam veerandtühje või pooltäis balloone, millega matkale ei lähe, kuid ära ka ei raatsi visata.

Miinusena võib bensiinipriimuste juures välja tuua kallima hinna ja mõningase keerulisema kasutamise (mis mind küll mingil juhul ei häiri).
Igaljuhul kiidan omast kogemusest Optimus Nova pliiti.

P.S Kohe kuidagi ei saa öelda, et bensiiniga läheb vesi aeglasemalt keema kui gaasipliidiga. Viimasel matkal, tegin katse:üheaegselt panin 1L vett oma Nova peale ja sõbra Primus Gravity (gaasipriimus) peale.Mõlema pliidiga kasutasime plekist tuulekaitset. Novaga läks vesi kiiremini keema....

m-iga täiesti nõus. Ise kasutan MSR Dragonfly'd. Seni olen põletanud bensiiniga ja diisliga. Bensiiniga põletades küll ei ütleks, et tahmaks. Diisliga on natuke rohkem jamamist. Eelsoojenduse ajal tahmab küll, kuid kui pliit soe, siis enam ei tahma.
Samas bensiiniga kasutades pliit ei haise, kuna bensiin aurustub väga kiiresti ja probleemi pole. Gaasipliite pean rohkem kämpinguteemaks. Tõsine matkapliit peaks olema ikka vedelkütusel töötav.
Näiteks 3 päeva metsas: et 5-kesi hakkama saada peaks gaasiballoone kaasa tassima 2 suurt 440g ballooni (koos kestaga kaalub see kokku 1kg. Vedelkütust samaks perioodiks kulub umbes 0,3l. Kokku koos pudeliga kaalub see umbes 0,4kg. Kaaluvõit juba 0,6kg.
Oluline võit on muidugi ka hinnas. Kui gaasipõleti on odav osta, siis 2 ballooni gaasi läheks maksma üle 200.-, 0,3 liitri diisli peale kulub ainult 4-5 krooni, puhastatud bensiini peale kuluks alla 25.-
Pealegi ei ole vedelkütusega kunagi kättesaadavuse probleemi. Midagi ikka leiab, mida põletada (bensiin, diisel, lambiõli, süütevedelik)

kasutan vana bentsu priimust 100a vana. töötab ja töötab ja töötab, pump pole ka rikki läinud, eks keedunõu läheb ikka tahmaseks aga selleks on eraldi papist karp kaasas. Kiire ja võimas on see küll, 5l nõu läheb loetud minutitega soojaks. Süütamiseks kasutan odavat gaasi leeklampi. Ega ikka gaasipliidiga suuremale kampale süüa ei tee, ühele inimesele on jah gaas parim lahendus. Väga soojas kliimas see bensiini priimus haiseb küll.

Käisin hiljuti (nüüd talvel) matkamas suurema seltskonnaga. Kaasas oli nii bensupliit kui gaasipliit. Bensupliidi võimsus oli ikka kõvasti üle gaasipliidist, kuigi gaas oli selline mis ka külmaga peaks aurustuma. Seega talvel küll bensupliit mu meelest parim lahendus.

olen proovinud erinevaid primusedi gaasi ja piirituse, ajavad asja ära , kuni on kütust ja pole külm, aga jahedal mai hommikul ei vahetaks oma primuse omnifueli mitte millegi vastu, natuke valjusti küll põleb aga 2 a on ta mind tõrgeteta teeninud põletanud igasugu kütust alates piiritusest , mis kahjuks spets düüsi puudumise tõttu pälevb vaid kui primuse alla asetada nõu veega , nii, et eelsojendi on vees, kõik teised põlevvedelikud põlevad laitmatult ja ei saa kurta , tõsi natuke tahmab odavamate kütustega autobensiini ja diisliga aga vanasti lõkkel tahmas igaljuhul rohkem ja polnud ka häda samas võib kasutada tavaliselt gaasi ainult extreem juhtudel bensu , igati norm primus nii, et :)