trip-krainetrip-ukraine-dark
Reis Taiwani.

Plaan on minna oktoobris umbes nädalaks Taiwani. Foorumis ringi vaadates kuigipalju infot selle toreda saare kohta ei leia. Kas leidub mõni hea inimene, kes on Taiwanis käinud? Ise sooviksime võimalikult palju ringi liikuda ja tutvuda kohaliku elu ja vaatamisväärsustega. Nagu ma aru saan, siis Eesti juhiload seal ei kehti!?! Seega ringi peame liikuma ühistranspordiga. Kuhu soovitaksite kindlasti minna? Kas nädalast piisab, et saarele nö ring peale teha? Kogu info oleks väga teretulnud :) Aitähh

Taipeis kulub kindlasti paar päeva. Kirjutan siia üles mõned tegevused mida siin teha;

Taipei 101, elephant mountain, äkki rattasõit jõe ääres. Night marketid on väga populaarsed ja kõhu saab odavalt täis, kuulsamad on Shilin ja Shida (ise käin tihedamini Shida kandis, kuna seal peale tänavatoidu ka väikesed poed/restoranid/kohvikud.) Shilin on samas omaette elamus.

Üks väga mõnus aktiivne Daytrip on minna Yangmingshani rahvusparki(bussiga odav ja mugav), teha seal kerge matk mäkke ja siis peale väikest pingutust alla Beitousse kuumaveeallikaid nautima.

Taipeist välja pole veel jõudnud, aga bussi/rongiga saab odavalt kõikjale. Idaranniku linnad Hualien/Taitung on kohalike seas popid, samuti ka Kentingi rahvuspark, kus käiakse aastaringselt päikest ja ilusat ilma nautimas. Soovitatud on ka Tainani, kuna tegemist Taiwani ühe vanima linnaga.

Kui huvi, siis ka mägedes on palju palju teha. Mandri-hiinlaste meka on Sun moon lake.

Aitähh! Nüüd on meil kindel tulek 2 novembril ja tagasi läheme 7 novembril. Kindlasti katsume soovitatud kohad läbi käia ja ilmselt veel midagi juurde otsida. Eks ma veel otsin ja uurin, et võimalikult palju näha nii väikese aja jooksul. Mul oleks üks kusimus veel: Kuidas kõige kiiremini Taiwani Taoyuani lennujaamast linna saaks? Kui palju see sõit orienteeruvalt aega võtab? Ja mis linnaosa oleks kõige parem hotelli valikuks?

Hetkel saab linna ainult bussi või taksoga. Bussid sõidavad ööpäevaringselt ja on üsna odavad. Aega võtab ca 35-40min ilma suurema liikluseta. Soovitan kohe esimesel võimalusel "Easycard" teha(guugelda). Väga mugav vahend ühistranspordi eest maksmisel, ning ka mujal. MRT Taoyuani lennujaama ja linna vahel on valmis, seda testitakse hetkel ja keegi ei tea, millal täpselt valmis saab. Äkki õnnestub ja saate sellega linna.

Hotell kesklinnas oleks mugav, aga piisab ka sellest kui ta asub MRT läheduses.

Vana kaevandus linn Jiufen, ning kindlasti Taroko mäeahelik (gorge) tasuvad külastamist. Tegime ratastega ringi Taiwanile peale ja need kaks kohta on siiani eredalt meeles.

Lisaks Marguse soovitustele, Taoyuan-ist Taipei Main Station-i pääseb ka kiirrongiga (HSR), aga rongipeatus asub veidi lennujaamast eemal. Sinna pääseb shuttle-bussiga. Kui ma ei eksi, siis bussipeatus on Taoyuan-i lennujaama Terminal 2 ees ja viimati oli piletihinnaks 30 NTD. Muide, ajastus on väga hea! Minuarust november-detsember ja märts-aprill on just temperatuuri poolest parimad ajad saare külastuseks. Ei ole liiga palav ega liiga külm-rõske. Lahedat reisi soovides, Britta

Aitähh heade soovituste eest, võtan kõike kindlasti arvesse :) Praegu paneme veel plaani paika, et kuhu ja mis järjekorras. Taipeisse jõuame u 11.00 ajal ennem lõunat. Esimese öö oleme kindlasti Taipeis ja ilmselt ka teise öö. Edasi peamegi enda jaoks selgeks tegema, mis oleks järgnevateks öödeks asukohaliselt ja ka olemuselt hea ööd veeta... Kindlasti tahame külastada Tarokot ja Sun Mooni. Tegelikult tahaks külastada ka Fo Guang Shan Buddha Memorial Centre`t...Aga ei ole veel endale selgeks teinud, kas hakkame sinna minema või võtab see liialt aega. Iseenesest on mul jube kahju, et me autot rentida ei saa. Autoga saaks ilmselt palju rohkem kohti läbi käia. Nüüd katsume busside ja rongidega leppida :) Lisaks sooviksime ühe päeva veeta ka kuskil rannas v veekogu läheduses, et lihtsalt olla ja mittemidegi teha. Ei oskagi öelda, kas need soovid mahuvad 5 päeva sisse, mis me kohapeal oleme. 6 dal päeval lendame juba kahjuks tagasi... Teistele teadmiseks, ostsin täna lennupiletid HK-Taipei-HK ja hinnaks tuli 116.- € edasi-tagasi inimese kohta. Ehk keegi kunagi peab veel plaani Taiwani minemiseks ja siis see info kulub ära.

Auto rentimist tasub siiski proovida. Kui juba olete kohapeal, siis küsige kindlasti rendifirmast järgi, mis tingimused neil on ja kas nad aktsepteerivad Eestis väljastatud rahvusvahelist luba. Siinses ARK-is väideti, et peab sooritama uuesti sõidu-ja teooriaeksami.

Alternatiiviks on sõita rongi/bussiga kuhugi kohapeale ja seal rentida motoroller. Umbes kuu aega tagasi nägin näiteks Taipei-s Danshui jõeäärses piirkonnas motorollerite renti, kus isegi juhiluba ei nõutud. Kuna pole rollerit ise rentinud, siis ei oska kahjuks rohkem infi anda.

Veel on võimalik juhirent ehk taksoteenus. Kui käisime esimest korda ligi 5a tagasi Tarokot avastamas, siis rentisime takso terveks päevaks ja maksime mu mäletamist mööda ~2000 NTD.

Lihtsalt infoks, et lõpuks avati kauaoodatud metrooliin Taoyuani rahvusvahelise lennujaama ja Taipei City vahel. Rongiterminal Taipei City-s asub Taipei Main Station-is. Võib valida kahe erineva rongitüübi vahel: ekspress-rongiga jõuab Taipeist Taoyuani lennujaama väljuvate lendude terminali u. 40 minutiga ja teise rongiga, mis peatub igas peatuses, läheb vastavalt kauem aega. See aeglasem rong peatub ka kiirrongi (HSR) Taoyuani-nimelises peatuses. Pileti hind ühel suunal on $160 kohalikku ühikut.

Olen veidi ka lisaks uurinud juhiloa kohta ja Taiwani Transpordiministeeriumi lehel on allalaetav Exceli tabel, kus kirjas, et siin väljastatud juhiluba ei ole Eestis kehtiv ja kahjuks ilmselt ka siis vastupidi. Muide, Eesti ja Vatikan on enam-vähem ainukesed Euroopa riigid, kus Taiwani juhiluba absoluutselt ei kehti, ei kohalik ega ka rahvusvaheline, rääkimata Taiwani loa vahetamisest kohaliku loa vastu. Siiani pole ühtegi muud legaalset varianti leidnud kui et läksin kohalikku autokooli ja tegin teooria-ja sõidueksami uuesti. Õnneks saab teooriaeksamit teha ka inglise keeles. Väike eelis siiski on Eesti juhiloa omamisel, nimelt saab teha koheselt täiskehtivusega loa, millega võib sõita ka kiirteedel. Muidu juhiloa esmasel tegemisel antakse õppeluba, millega tohib sõita ainult politsei poolt limiteeritud teedel teatud aja jooksul. Siin on link ministeeriumi lehele, kust saab alla laadida eelmainitud Exceli faili: https://www.thb.gov.tw/en/page?node=74d740c5-6368-4edc-b999-aa6454fae641

Kirjutasin Riias resideeruvale saadikule eelkirjeldatud probleemist ja ta vastas, et sellel teemal on korduvalt Eesti võimudega vesteldud, aga hetkel ei ole lahendust. Taiwan ei tunnista Eestis väljastatud luba põhjusel, et Eesti ei tunnista Taiwani luba. Parim, mis saab selles osas teha, on saata arupärimine EV-sse, aga hetkel aja puudusel pole seda teinud.

Kirjutasin juhiloa teemal Välisministeeriumisse, sealt suunati mind Maanteametisse. Maanteeameti hinnangul peaks selle probleemi ära lahendama Liiklusseaduse muudatus, mis loodetavasti jõustub selle aasta teises pooles. Nimelt hakatakse selle alusel aktsepteerima kõiki nende riikide juhilube, kus sisaldub sõiduki kategooria tähis ja kirjeldus. Kuna Taiwani rahvusvahelisel loal on see info olemas, siis ehk saab see mure ka nii lahenduse. Loomulikult peavad Taiwani ametnikud sellest ka teada saama, selles osas püüan seaduse jõustumisel ise ka silma peal hoida ja vajadusel ka siis kirjutan Taiwani saadikule antud muudatusest. Lootus jääb, et sellega saab teema lahendatud. Olen huvitatud osapool seetõttu, et väike Taiwani ringreisi plaani pojuke on pähe tekkinud ning auto rentimine on selle ringreisi õnnestumise jaoks üsna oluline moment.

just paar ndl tagasi naasesin taiwanilt, rentisime minibussi eesti lubadega (+ IDP), no problem. rendifirma nimi on ponyrent – soovitan, sest paljud teised ütlesid meile ära.