Ka endal värske kahe nädalane Maldiivide reis seljataga. Lendasin Qatar Airways’iga Helsingist. Sai ka algusega Tallinnast pileteid vaadatud, aga Helsingist oli odavam. Endal olemas vajalik põhjus Soome sisenemiseks nii, et oli mugav ja odav kasutada Helsingist algusega varianti. Piletid ostsin 2 päeva ennem lendamist. Lennupiletite hind oli koguaeg sama. Ei tahtnud ennem negatiivse testi vastust raha piletite peale kulutada. Reisikindlustuse tegin Bupa Global’is. Neil ilma rahalise piiranguta variant valikus, ja kõik nende tervisekindlustuse tooted reisimiseks peaksid olema covid-19 kaitsega. Valisin kõige laiema kaitsega toote neilt.
Helsingi-Doha-Male. Mõlemad lennud puupüsti täis. Lennukisse sisenedes ja lennukist väljudes oli vaja kanda maskile lisaks ka läbipaistvat visiiri. Lennukis sees keegi selle visiiri kandmist ei nôudnud. Maski sai ees hoitud koguaeg, kui just hetkel ei söönud/joonud. Pardapersonal oli tohtri kitlites, ja umbes 10 sekundit oli imelik vaadata. Uus reaalsus ju siis on nüüd selline. Ei häiri. Malest lendasin hotelli poolt organiseeritult vesilennukiga nende saare peale. Lend u 30 minutit ja meeldis. Polnud ennem vesilennukiga sõitnud. Ööbisin Iti Maafushivaru hotellis. Üks parimaid hotelli kogemusi terves elus. Pakun, et olen viibinud umbes 500 erinevas hotellis enda elu jooksul. Maitsed on erinevad, ja see minu arvamus pole mingi tõe kuulutamine siin. Hotell ise avatud 3-4 kuud tagasi, ja kõik on uus. Kes troppilises kliimas on elanud/reisinud, see teab kui oluline võib olla seik, et hotell on värskelt valminud/renoveeritud. Hotellis oli ruumi u 180 inimesele. Kõige rohkem oli kliente neil üks päev vist 30 midagi. Super koht!
Testi tegin Synlabis. Maksad nende kodulehel testi eest ära, ja kohe järgmine päev sai testi andma minna. Vastus oli hommikuks käes. Nende enda lehelt sai ka sertifikaadi välja printida. Mujal maailmas on pitsat/allkiri endiselt väga au sees. Tasub suvaline konks sinna juurde lisada. Küsimusi tekib ehk vähem. Ise prinditud testi tulemus sobis kõikjal. Tasub vôtta kaasa kaks eksemplari. Ühe jättis Qatar Airways endale Helsingi check-in’is.
Maksimum 24 tundi ennem reisi tuleb ära täita Maldiividele sisenemise jaoks vajalil vorm. Vorm on siin: https://imuga.immigration.gov.mv/ethd/create?lang=en
Sealt vaja teha endale lõpuks ette tulevast QR koodist ekraani pilt. Seda oli vaja näidata Helsingi check-in’is. Väga lihtne vorm.
Samalt lehelt saab ka Maldiividelt lahkumise jaoks selle vajaliku deklaratsiooni teha.
Hotellis tehti ka tasuta meile 2 päeva ennem lahkumist uus covid-19 test. Kohapeal oli arst koguaeg olemas. Ennem vesilennukiga lahkumist anti testi tulemused paberil kaasa. Male lennujaamas Qatari inimesed neid ka küsisid. Tähtis oli ka omada seda lahkumis deklaratsiooni täitmise järel saadud QR koodiga pilti.
Male-Doha lend oli täituvusega u 75%. Doha-Helsinki liinil oli lennuki täituvus tugevalt alla 50%
Terve reis tundsin ennast turvaliselt. Nädal peale tagasi jõudmist sai tehtud ka veel enda jaoks üks covid-19 test. Eneseisolatsiooni lõpetamiseks. Olge negatiivsed. Mina olen ka!
Olen ise sõitnud autoga läbi kõik maismaad mööda läbitavad Kesk-Ameerika riigid. Piiride ületus ei võtnud kunagi kauem, kui 1,5tundi. Pigem oli norm, et sai kiirelt. Aeglaseim piiripunkd oli Guatemala-Hondurase piir, kus Guatemalast soovisin vaid paariks päevaks Hondurasesse minna. Vaja oli just Guatemala pool ajutiselt auto sissesôidu luba alguses peatada. See vòttis aega. Piire ei tasu karta. Kogi piiridel vaja minev koopiate maht on ilusti olemas iOverland äpis. Vaja vaid läbi lugeda ja piirile saabuda juba eelnevalt vajaliku infoga relvastatult. Politsei jaoks aitab Eesti/Vene keele rääkimine ja rumala inimese mängimine. Ka ei ole paha mòte ”kaotada” ennem sellist reisi juhiluba, et siis seda vana ”kaotatud” juhiluba alati peatades politseile näidata. Pole kahju seda neile jätta, kui sul ühed veel kaasas on. Läbirääkimistel oled kohe algusest paremal positsioonil. Testitud. Toimib. Autot võibolla soovitaks Pan America Overland gruppidest otsida. Ka vôib vaadata: http://www.drivetheamericas.com/forums/vehicles-salewanted Paljud reisisellid müüvad Usa numbrimärgiga autosi just Panamas, et ei peaks raha kulutama tagasi koju laevatamise peale, vôi siis ei taha tagasi tuldud teed sôita.