Reisifotode müük

Millised on võimalused reisil tehtud fotode müügiks. Eestiga vist arvestada ei tasu, aga näiteks Skandinaavia reisifirmad on vast mõeldav variant.

Kui kellegil on linke välja pakkuda, siis on see väga teretulnud.

Minu reisikaaslane müüb pilte ühes Poola fotoagentuuris, mis teeb koostööd ka paari Lääne-Euroopa agentuuriga. Mis tollest kogemusest rääkida, on see, et kaugete maade reisipiltidest on neil üsna korralikud pildipangad juba olemas. Kujutan ette et see kehtib ka Skandinaavia kohta. Reisifirmadel on üldiselt ka endal mõni tööline, kes reisil käies suudab viisakad pildid kokku klõpsida. Üldiselt asjad on ikkagi tutvustele üles ehitatud. Mida ma aga tean, et nt pildid Eestist, Ida-Euroopast jms on praegu küll hinnas. Jarek on praktiliselt iga korralikuma Eestis tehtud pildi maha müünud (sama Valgevene, Ukraina, Sloveenia jms piltidega). Aasia piltidega nii lihtsalt ei lähe, mõni kalender või kooliõpik vahel jopastab, aga üldiselt need on enda rõõmuks ja artiklite illustratsiooniks.

Aga edu!

Ei taha need reisifirmad eriti midagi - charteroperaatoritel niikuinii esindajad kohapeal ja klõpsivad juurde, pealegi enamus reisifirmasid kuulub suurtele kontsernidele, kel oma fotopank olems.

No loodetavasti sa juba Fiesta Reisidele pakkusid :)

kuna järgmine kommentaar tuleks serbohorvaadi keeles, siis ma seda ära trükkima ei hakka ;)

Märksõna on "stock photo". Igas't agentuure on palju, kuid müümise eelduseks on kvaliteetne materjal. Et su asi müüks, peab see olema kuidagi teistest erilisem. Igaüks kes reisil käib, teeb pilte ja pooled neist üritavad omi hiljem müüa :) Ühesõnaga materjali kvaliteet peab nii kunstiliselt kui tehniliselt olema hea, see on eeldus. Näiteks suuremad agentuurid võivad tahta ainult suure resolutsiooniga faile, minimaalselt 50MB/tk (üle 20 megapikseli), mis tähendab et need peavad olema skännitud filmilt 4000 punkti tollile või enam. Vaata näiteks Lonely Planet Images'e nõudmisi fotograafidele.

Ise uurin ka vaikselt maad, samas konkurents on tihe, eriti reisifoto osakonnas. Viimasel ajal on tekkinud ka lihtsamaid agentuure, kuhu saab "lihtinimene" oma materjali saata, kuid see omakorda tähendab seda, et konkurents on väga tihe, saadaval on palju saasta, mille hulgast on raske midagi head üles leida. Vt näiteks Alamy.