Rongiga Vladivostokist Moskvasse

Sellel aastal on plaanis see trip ära teha, Lennuki piletid on juba olemas, esimese poole plaan ka tehtud. Vladivostok, Ulan Ude , Ulan Bator, Irkutsk, aga sealt edasi? Ühe jutiga Moskvasse ei tahaks sõita. Esmapilgul võiks teha peatuse Kaazanis, aga kus veel? Yekaterinburg? Tomsk? Krasnojarsk? Novosibirsk? Omsk? Tomsk? Kõikides linnades toimib google streetview, esmapilgul tunduvad kõik need tüüpilised vene linnad. Oskab keegi omalt poolt midagi soovitada?

Meil on ees reis Tallinn-Severobaikal-Tallinn 13.07-31.07.15, rongiga. Momendil vaba 3 kohta. Oma reisil teeme vahepeatuse nii sinna- kui ka tagasiteel Omskis. Kui arvestada ajavööndeid, siis on see kõige inimlikum saabumise/lahkumise koht ajaliselt. Samas Olev Remsu soovitab Jekateringburg (tsaariperekonna hukkamispaik) ja Kaasan (kremlis väga võimas mosee). Sinna saabumine/lahkumine toimub aga öösel.

Rong jõuab hommikul kell 5 Jekaterinburgi, veidi vara on , aga elab üle. Lugesin ka Remsut, samas ei saandki aru miks ta just sinna soovitab, muid reisifoorumeid lugedes on ka soovitatud sinna minna, esmapilgul leidub seal tegevust vaid pooleks päevaks. Kahjuks ei sõida rong Irkutskist Kaazanisse vaid Kirovi kaudu Moskvasse ning peaks niikuinii ümber istuma. Teine variant on lennata irkutskist kaazanisse, kuna krasnoyarski ja moskva vahel pidi loodus suht igav olema ning lennuki pilet on veidi odavam kui rongi oma. Kuna rongides saab niikuinii nädalajagu loksuda sel tripil oleks see vahelduseks hea.

tere.

Kas igav ei ole rongiga loksuda.
Kunagi 80-ndate keskel sain tauta reisi noortele spetsialistidele-laevareis mööda Jenisseid ûlesvoolu ligi 1000 km.
Alustasime Krasnojarskist.ots laevaga,siis bussiga,siis jälle laevaga jne.
Sai vaadata ûrgset venemaa elu-olu,fantastilist loodust ja jôga mille kaldaid laevasïdul nähagi polnud.Reis kestil tol ajal 10 päeva. Pool oli maismaadpidi,kui laevaga easi ei saanud,siis jälle laevaga.
Elamus -millist pole saanud üheski Euroopa riigist tänapäeval.
Vöib ju uurida -sellised laevareisid peaksid praegugi käigus olema.

Rongiga loksuda ei ole igav. Sõitsin kaukaasias kõik raudteed läbi, Bakuu- Tbilisi, Erevan-Batumi jne. Väga huvitav oli , sai kohalikega palju suheldud, kaukaaslastest kupeekaaslased nõudsid alati , et nende suupisteid ning veini prooviksin jne.
Jenissei peal kruiise enam ei tehta, on vaid liinilaevad millega saab Krasnojarskist Divnogorskisse lõuna poole ning Dudinkasse põhjapoole , aga selleks peab minu teada eraldi loa taotlema mitte venemaalane.
Volga jõe peal tehakse mitmeid laevareise.

Lõpuks sai see kaua oodatud tripp ära tehtud. Vahepeatused tegime Vladivostokis, Irkutskis, Kaazanis ja Moskvas. Vahepeal oli pikem peatus, kui olime Olhoni saarel Baikalil. Lennupilet Tallinn Vladivostok oli eelnevalt ära ostetud, ülejäänud ostsin kohapeal telefoniga e-piletid. Veidi üllatav oli et see kõik venemaal nii lihtne on. Tegin RZD.ru endale konto ja krediitkaardiga maksin. Rongis käis pidevalt kolmeliikmeline politseipatrull kontrollimas et keegi alkot ei tarbiks ja trahvis. Enamikes hotellides oli ka kirjas, et numbritoas alkoholi tarbimse eest traff 5000rub. Kõikjal suhtuti turistidesse sõbralikult. Hinnatase on tänu rublakursile meile väga soodne hetkel. Lennu pilet tln-vlo 250€, rong vladivostok-irkutsk 100€ kupee, buss irkutsk-olhon 10€, rong irkutsk-kaazan kupee 73€, rong kaazan-moskva 30€ koos söögiga. rong moskva-tallinn 66€.Hotellid 10-16€, õlu baaris 100-200rub/rongis 160rub.

Rongireis läbi Siberi oli aastaid plaanis. Juunis 2014 tegime selle lapselapsega ära. Nädal rongis Moskvast Pekingisse, nädal Pekingis, päevane ülikiire rongisõit, 300 km/t Guangzhousse ja sealt tavarongiga Hong-Kongi. Veel käisime kiirlaevaga Macaos ning lennukiga tagasi koju.Rongis oli väga vähe rahvast, paar kupeed. Miinuseid oli kaks. Rongis pidi olema dussiruum reisijatele. Tegelikult kasutasid seda vagunisaatjad ja vaatamata nõudmisele meid sinna ei lastud. Teiseks miinuseks oli vaade vaguniaknast. Raudtee ääred on võssa kasvanud, väiksed külad ja linnad lagunenud hooneid täis-päris nukker vaade.