rongiliiklus Hiinas...

Kas oskab keegi aidata, sõidame pühapäeval beijingi ning soov oleks sealt edasi liikuda rongiga xiani ning xianist shangaisse. Rongide liikluse kohta ei ole kuskilt infot leidnud. Kas keegi oskab rääkida natukene rongidest, millised tingimused on rongis (positiivsed, negatiised küljed) Või kust võiksin lugeda või saada infot selle kohta. Suured tänud ette:)

Hiinas on lennukipiletid nii odavad, et ei näe põhjust rongiga sõita. Eksootika mõttes ehk küll. Ma olin natuke õnnetu, et ei saanud ära proovida ülikiiret rongi Shenzhen-Guangzhou vahel aga eks siis järgmine kord võtan selle päevakorda.

just eksootika mõttes ongi plaan rongiga seigelda:)tahaksingi teada kas sellel on mõtet(teie arvamusi), öö(d) rongis veeta ei tundugi nii hull, kui tingimused oleks head.

Kuna Hiinas on "õnnis sotsialism", siis rongipiletid on defitsiit (suures osas kunstlik), mis tähendab, et üldjuhul nende hankimiseks peab ülemäära kellegile maksma.

endal on hiina rongiliiklusest ainult positiivsed malestused. piletite ostmine raudteejaamast voib osutuda vaevanoudvaks, kuna enamus tootajatest ei raagi inglise keelt, ega saa ka ladidana tahtedest aru. abiks oli tavaliselt see, kui lasime marsuudi ja muu info hiina keeles ennem paberile kirjutada.

suuremae linnade vahel soitvad rongid on modernsed, kiired ja puhtad. hard sleeper tundub olevat optimaalseim pilet pikemate reiside tarbeks.

rongipiletid pole defitsiit,on olemas seisupiletid.

Rongipiletite defitsiit ei ole kunstlik, rongid reeglina ongi rahvast täis.
Erinevatel suundadel on täituvus erinev ning rongipileteid interneti kaudu ette osta ei saa.

Rongipileti soetamiseks on 2 varianti, mõlemad seotud hotelliga:
1) enamustes vähegi korralikemates hotellides on olemas vastav teenus, väikese lisatasu (mõnikümmend jüaani) eest hangivad sulle vajalikud piletid (nii rongi, bussi kui ka lennupiletid)

2) palu endale hotellis vajalik küsimus (mis päeval, kust kuhu, mitu inimest ja 1. klass) hieroglüüfides paberile kirjutada ning siis ulata see rongijaamas kassasse.

Olen kasutanud mõlemat varianti, mõlemad töötavad. Rongi kasutamisel peab olema fleksibiilne liikumisgraafik, sest soovitud päevaks ei pruugi pileteid olla.
Aga tõesti, pikema vahemaa puhul on hinnavahe lennukiga eesti rahas tihti mõnisada krooni ja ega see rongisõit lõppkokkuvõttes nii eksootiline ka pole ja raudtee ümbrus on seal reeglina sama kole, kui Venemaalgi, nii et looduse nautimine võib olemata jääda.

Ja Beijingis ei maksa ööeluga tutvumata jätta San Li Tun-i piirkonnas. Ööklubid Hiinas on üldse vaatamisväärsus omaette sõltumata nädalapäevast, seda muidugi juhul, kui pidutsemine korda läheb.

Hiinlane on väga abivalmis inimene, ainus jama on see, et ta ei räägi peaaegu üldse inglise keeles. Seetõttu on parim variant hankida inglise - xxx sõnaraamat, mis on väga tihti abiks. Lõuna piirkonnas juhtus enamasti seda, et hotelli turismiinfo ja samamoodi hotelli admin olid selgeks õppinud 2-3 tööks vajalikku lauset ingl keeles. Nii kui neilt midagi küsisid, said vastu vaid naeratuse.
Ise sain kõik piletid (lennuki- ja bussipiletid) ostetud (ka õigetest kassadest) inglise - kantoni sõnaraamatu ja LP abiga.

selle translaatori saab ka väikse nipiga paberile
http://www.renju.net/dictionary.php

meie saime isehakanud giidiga kokkuleppele ,et maksame talle nats ja tema orgunnib meile, hotellid- rongipiletid,sõidutab oma bussiga ringi linnavahel ja viib meid heasse kohta sööma. 5 peale maksime selle teenuse eest 180 eek...küsis 150 eek tingisime 120 peale ja lõpuks mnaksime peale ,sest ta muudkui sebis ja sebis ja kuidagi piinlik oli nii vähe maksta..Ronge oli mitmesuguseid aga kõik olid puhtad ja viimaseni välja müüdud.Suureks abiks oli LP Hiina raamat ,sest seal on ettenägelikult kõik kohad ka kohalikus keels kirjas, nii vattamisväärsused kui toidukohad.Isegi Shanghais polnud ainult inglisekeelse kaardiga midagi teha, kindlasti tuli hankida 2 keelne..muidu lihtsalt taksojuht ei liikunud paigast ja vaid laiutas käsi,et ei saa aru .

Rongid hiinas on täiesti okeid. Endal kogemused hard sleeperis ja hard seatis. Miinus oli see, et lugemiseks ei olnud lisalampe. Keskkond oli puhas, suitsetati põhiliselt tamburis, harva mõni vanamees jalutas koni näpus keset vagunit. Turvaline tundus ka, st probleeme ei tekkinud. Alternatiivsed sleeperbus'id võisid olla tsipa odavamad ja piletid rohkem saadaval, kuid hard sleeper vagunis oli ikka rahulikum ja ruumikam. Soovitan mõlemaid variante proovida. Hiinas siselende harrastada on minumeelest igav ja kaasneb lõputuna tunduv lennujaamades passimine. Kuigi jah, mõni pikem ots õigustab ennast lennates, eriti, kui puudub otseühendus kahe linna vahel või aeg lükkab tagant.