Ryanair saadab piletita reisijad koju tagasi.

Et siis neile kes uudiseid pole lugenud teadmiseks, et ärge unustage online check in-i tegemast ning oma piletit välja printimast.

http://majandus.delfi.ee/news/uudised/ryanair-saadab-piletita-reisijad-koju-tagasi.d?id=38956159

Ei tea kaua nad oma "jonni" sel teemal jätkavad?

Eks selles on süüdi kliendid, kes ei jõua oma pileteid ise välja printida, sellepärast trahvi pidid maksma ja siis õiendama hakkasid. Sellepärast nad saavadki odavelende pakkuda, et neil ei ole tööl lennujaamades inimesi ja on nn iseteenindus. Kes soovib, et ta pilet lennujaamas prinditakse, saab lennata mõne muu, kallima firmaga. Vahet ei ole, mida tehakse, inimesed ei ole kunagi rahul. Eriti kärmed on need kommaneteerima ja hakvustama, kes ise selle firma teenusid ei kasutagi. Kusjuures ka teistel firmadel on samasugused trahvid, kui jätad toimingud tegemata või kohvritel ülekaal - selle pärast ei karju keegi. Kui maksad lennupileti eest 400 eur, siis on 40 eur trahv ok, aga kui saad lennata nt 5 eurose piletiga, siis ei ole? Olen ise ryanairiga korduvalt sõitnud ja ei ole siiani probleeme olnud. Ei ole ühtegi trahvi maksnud ja kõik on hästi sujunud.

0
0

Kas mitte jutt pole pardakaardist? Ning inimene peab igal lennufirmal lennujaamas olemas olema - kes siis minu kohvrid muidu vastu võtab? See mitteprintimine on ühe röövelfirma kius ja soov oma klientidele igast asendist ära teha. Tavalennufirmadel ei ole kindlasti selliseid trahve, ei ole mõtet lahmida. Jah, pagasi ülekaalu eest maksad, kuid Ryanairil maksad lihtsalt sellepärast 50€, et pagasi kaasa võtad. Isegi selle eest maksad, et maksad kaardiga ja ka selle eest maksad, et ise pardakaardi välja prindid. 1€ või 5€ pilet on müüt, lisatasusid tuleb niipalju, et Ryanair tuleb kohati ainult mõõdukalt odavam kui konkurendid. Ma ei ole odavlennufirmade vastu, plaanin isegi Ryaniga kevadel Shotimaale lennata, kuid selline peedistamine ja kliendi mõnitamine paneb mind alati otsima alternatiive ja oman alati valmisolekut ka rohkem maksma. Ainus põhjus, mis paneb Ryanit eelistama on otselend. Kuid ka siin peab algaja lendaja teadlik olema, et Milano ei ole tegelikult Milano vaid 50 km eemal asuv Bergamo ja Barcelona ei ole Barcelona vaid 100km eemal asuv Girona. Ausust, kliendisõbralikkust ja läbipaistvust on selles firmas vähe.

0
0

Ryanairi pardakaartidega seoses võiks silmas pidada 2 asja:

  • check-in ja pardakaartide väljatrükkimise võimalus lõpeb 4 (neli!) tundi enne lennu väljumisaega.

  • pardakaart peab olema trükitud paberkandjale. Mobiilse pardakaardi võimalust ei ole.

Mõlemad on tegelikult väga olulised kitsendused. Ja kehtestatud ainsa eesmärgiga odava piletiga reisijalt ikka lisaraha kätte saada. Sest objektiivselt ei tekiks Ryanairile lisakulusid kui ta hoiaks interneti check-ini lahti teiste lennufirmade kombel kuni lennu väljumiseni jääb tund. Varajasel lennujaama jõudjal oleks siis veel võimalus internetipunkt otsida ja seal vajalik toiming ära teha.

Samuti on väga kentsakas paberil pardakaardi nõue. Mobiilset pardakaarti toetavad tänapäeval ka väga paljud odavlennufirmad. Oma kodumaalt reisi alustades selle printimisvõimaluse ikka leiab (objektiivsuse huvides märgin ka, et kui tagasitulekuni on vähem kui 14 pv, saab ka tagasilennu pardakaardi kohe välja trükkida).

Kui aga paberil pardakaarti on siiski vaja välismaal olles, võib printimisvõimaluse leidmine olla üsna tülikas ettevõtmine ja seotud lisakuludega. Ma ei väida et see võimatu oleks, aga kindlasti ei seisa printimisvõimalusega internetipunktid kuskil Kreeka või Itaalia saarel puhkust veetes majutuskoha kõrval reas.

Arvan et hilisema check-ini ja mobiilse pardakaardi võimalust ei pakuta justnimelt seepärast et siis kaoks lennufirmal üks mugav lisatulu allikas.

Omaette teema on et miks peab check-in maksma 5 eurot lennu kohta? Ja kas 15 kilo pagasi transportimine tekitab lennufirmale ikka mitu korda rohkem kulusid kui 100-kilose reisija transportimine?

Kui Ryanairi hinnapoliitika võtaksid üle näiteks bensiinimüüjad, siis võiksime varsti näha reklaami et et bensiiniliiter maksab 0.10 EUR. Aga sealjuures viib bensiinijaamani tasuline 3 km pikkune tee, mille autoga läbimise eest tuleb maksta 50 EUR. Ja tankides saab maksta ainult kaardiga ning kaardimakse teenustasu on 10 EUR. Odavbensiinijaamade fännid muidugi väidaksid selle peale,et bensiinijaama ei pea sugugi autoga sõitma vaid ka kanistrid näpu otsa võtta ja jala kohale minna... (analoogia odavlennufirmade fännidega kes väidavad et tegelikult pagasiga reisida polegi vaja).

0
0

Paljudes hotellides on ka arvuti ja printer olemas, kus on võimalik printida, kui välismaal olla ja Eestis seda teha ei saanud. Ei ütleks, et 5 eur piletid müüt on. Käisin Itaalias, piletil 1 suund oli 5 EUR + 5 euri suuna pealt mingi teenustasu maks vm. Tagasi tulles sama. Kokku läks 20 euri. Käsipagas on tasuta. Olin nädala reisil ja see pagaski jäi pool-tühjaks ja kõik vajalikud asjad olid kaasas. Mul paljud tuttavad samamoodi käinud, kõigil hea meel, et odavalt reisida saavad, ei ole veel keegi vingunud.

0
0
Lennupakkumised
Reisikaaslased