Talvediisel Euroopas

Tere sõbrad.

Plaanin detsembris autoga Kesk-Euroopast Eestisse sõita. Siit ka järgmine küsimus. Kas Saksamaal, Taanis ja Rootsis müüakse ka talvediislit? Ning kui jah siis millisest kuupäevast alates? Ehk oskab keegi öelda.

Tänan vastajaid.

Kätte on jõudnud järjekordne rubriik "Ise küsin, ise vastan".

Kuna siinolijad ei osanud midagi kosta küsisin Statoilist talvediisli kohta järgi. Statoili poiss vastas kiiresti, et Taanis ja Rootsis müüakse aastaringset diislit. Kuna Rootsi talved on enam-vähem sama külmad kui Eestis siis võib Rootsist ostetud diisliga julgelt Maarjamaale kimada.

Kohapealt uurisin aga ise järgi, et Prantsusmaal, Saksamaal ja Beneluxis ei teagi tavalised inimesed mis asi see talvediisel selline on. Minu küsimuse peale tehti suured silmad ja oldi üllatatud, et Eestis säherdust segu müüakse. Muidugi on siin praegu ka tunduvalt soojem, täna + 14 ja päike särab taevas nagu kuu:-)

Siit aga järgmised küsimused: miks siis Eestis müüakse eraldi talvediislit ning mida teevad rootslased siis kui hommikul on väljas vaid -10 kraadi. Põhja-Rootsis peaks talvel vast iga päev nii külm olema.

Tervitades!

0
0

Tavaline eurooplane ei tea jah, mis asi on talvediisel. Sel lihtsalt nii, et alates teatavast kuupäevast (see peaks olema 1. detsember) lihtsalt müüakse madalama hangumistäpiga kütust. Seda ei reklaamita nii nagu meil. Seal on lihtsalt nii, et kui ühel heal hommikul peaks olema külm ja autodel kütus hangunud ning nad on seda just äsja tankinud, siis sellel kütusefirmal on kõige odavam hästi kiiresti tegevus lõpetada, sest nii on kahjud kõige väiksemad. Keegi ei kuula nende vabandusi, et miks vale kütus müügil oli. Põhjamaades reklaamitakse ainult "arktilist diislit", mis on tavalisest talvediislist veel madalama hangumistäpiga ja muidugi ka selle võrra kallim. Detsembri alguses võib küll juhtuda nii, et kui Poolas või enne seda tangid ja selle kütusega koju tuled ja siin kohe "kohalikku" peale ei tangi, siis suuremate miinus kraadidega (alla -10) võid järgmisel päeval hädas olla. Ka Eestis on nii, et alates 15. novembrist ei tohi müüa "suvist" diislit, mille hangumistäpp on -10. Siis hakatakse müüma "vahepealset", mille hangumistäpp on -18 ja alates 5. detsembrist seda nn. "õiget talvediislit", mille hangumistäpp on -30. Arktilisediisli hangumistäpp -40 ja seda müüakse Põhjamaade päris-päris põhjas.

0
0

Olen midagi sellekohast diislist kuskil eelpool kirjutanud. Aga nüüd jõudis RL minust ette. Juba kesk Saksast ja Beneluxis ei ole vist selliseid külmasid kui meil. Kunagi läksin talvel siit venesse ja nägin hirmsat vaeva, et kohale jõuda(see sõit toimus öösel). Kui tuled, siis püüa tankida esimestes Leedu tanklates. Parem oleks muidugi ka küsida milline kütus neil on.Kuigi kaldun arvama, et on talvine. Ära unusta enne vaadata ilmateadet. Räägitakse, et siis on meil veel võrdlemisi ´´ soe ´´.

Edaspidi, kui on midagi vastata, siis püüan seda teha. Üldiselt tollel nädalal oli palju tegamisi ja arvuti taga olin harva.

Tervseid sinna.

0
0

S.t et (diisli)paagitäiega peaks tavaliselt saama sõita ca 1300 km siia-sinna, samuti maksab diisel seal ja siin suurusjärk samapalju (hetkel Eestis 0,98€), kuigi just Saksamaa, Taani ja Rootsi on kallimad. Mis nõksu kasutad, johhaidii?

0
0

Asi pole hinnas. Point on selles, et minu kodukohast Eestisse on läbi Poola u. 2300 km ja läbi Taani Rootsi 1 400 km. Muretsesin sellepärast, et kui detsembris tulema hakkan ja siit paagi täis võtan ning sellega põhjapoole kulgen võib juhtuda, et hommikul kuskil Kesk-Rootsis ärgates on väljas -10 ning auto ei taha enam kuidagi parklast kaugemale sõita kuna Kesk-Euroopast tangitud diisel on meeletu pakasega ;-) moosistunud. Sain aga siin vastajatelt kindlustunnet, et nii hull se asi ikka ei ole ka. Tänud lohutajatele. Muideks Luxembourgis on diisel odavam kui Eestis või ümberkaudsetes riikides - 0,96 eurot. Aga nagu ütlesin, asi pole rahas vaid selles, et saaks rahulikul öösel hotellis magada ja ei peaks mõtlema selle peale kas auto käivitub hommikul või mitte. Mul pole lihtsalt varasemat talvist kogemust diisiga lõunast põhja sõitmisel. Tervitused ka rajukale.

0
0

Saan sinust aru, et sa ei viitsi seda 800 km sõita, kuid sa kaotad ju ajas üle ööpäeva. Vaevalt, et kui hommikul välja sõidad, ja siis õhtuks oled Stockholmi sadamas(kas pilet on bronnitud?).Seega peaks tulema üks öö Rootsis (Taanis) ja teine laevas. Maadpidi tulles oled enam vähem järgmisel õhtul kodus. Mis kütusesse puutub, siis mina ei tuleks juba Taanist sinu LU kütusega kaugemale. Tänavu paistab pehme detsember olema, aga see ilm on ettearvamatu. Kui LU-s on soojem, siis vaevalt, et madalama hangumispunktiga kütet müüakse.-5 hangub -10 küllaltki, et uuemad autod ei käivitu. Kuna sul on laeva minek, siis ma ei riskiks sellega. Kõige targem oleks enne väljasõitu uurida ilmaennustusi. Mul sugulased tulevad enne Jõule F.am Mainist ja uurivad ilma. Aga aega ju veel on .

0
0

Tervist.

Reis tehtud. 17.12 hakkasin Luxembourgist Eestisse sõitma. Tankisin Luxis Shellist V-Power diislit. Õhtuks jõudsin Bremenisse ning kuigi hommikul oli seal -11 kraadi (öösel tõenäoliselt rohkemgi)käivitus auto probleemideta. Bremenist tankisin Super Diislit. Ka sellega ei tekkinud hommikul Malmös hotelli eest startides probleeme. Sealt edasi juba Statoiliga Seega võib öelda, et Kesk-Euroopas müüdav diisel kannatab vähemalt - 11 kraadi külma.

0
0
Lennupakkumised
Reisikaaslased