Viimased kommentaarid

Kanaari saartel viibivate eestlaste pidu toimub Tenerifel.
https://www.tenerifekompass.com/ew100-beertrap.html

Fuerteventura on eestikeeles "tugev tuul". See saar on surfarite ja windsurfarite paradiis. Tenerife kohta loe www.tenerifekompass.com . Seal on ka online ilmakaamerad. Ilma võid vaadata ka www.eltiempo.es . Avastamise rõõmu :)!

Ja Tenerifega tutvumist alusta siit: www.tenerifekompass.com .
Avastamise rõõmu!

Sai käidud seal 2013 aasta sügisel. Ayia Napas olime Bella Napa Bay hotellis. Võtsime ka rendi auto ja sõitsime saare lõunaosa risti-rästi läbi. Saar on inglaste "uppumatu lennukikandja", kus asub 2 suurt õhujõudude baasi. Küprose Vabariigi ja Põhja-Küprose Türgi Vabariigi vahel valvavad piiri Inglise sinikiivrid (ÜRO värvides). Ayia Napa lähedal, Greco neemel, asuvad "Radio Monte Carlo" saatjad, mis on Lähis-Idale samad, mis "Ameerika Hääl" oli eestlastele. Deryneiast paistab üle tühermaa mahajäätud Famagusta "kummitustelinn". Sõitsime läbi ka Akamasi poolsaare, mis asub läänerannikul ja kus on merekilpkonnade reservaat. Käisime ka Troodose mägedes, Agros'es, kus valmistatakse väga maitsvat vinnutatud sinki. "Must see" ka Aphrodithe vannid ja Aphrodithe sünnikoht, kus ta Vahemere lainetest välja tuli, Petra Tou Romiou. Väga head mezze't sõime Limelight Taverna's.
Avastamise rõõmu :)!

Parandaks Lillekke-se pisikese vea. Suur loomapark Tenerifel on ikka Loro Park (põhiekspositsioon on üle 2000 papagoi (loro) liigi. Lolo on üks multifilmist pärit pingviinipoeg :). Aga pingviinid on ka Loro Pargis olemas :) . Loro Park asub Tenerifel põhjas, Puerto de La Cruz'is. Ja samadele omanikele kuulub lõunas asuv veepark, Siam Park.
Nii, et tere tulemast palmisaarele! Kliima on hea ja märgasid sokke ja vesist nina taluma ei pea :) .

Palun vabandust firsty. Ma olen kohalik elanik ja elan lõunas. Ma ei oska sulle paremat saiti, kui eltiempo.es välja pakkuda, kuhu ma ka viitasin. Nende teadmistega, mis Eestis ilma kohta kehtivad, pole siin midagi teha. Sul pole paremat valikut, kui usaldada eitiempo’t ja livekaameraid. Või sulle tuua näite, et kaks päeva tagasi 300 meetri kõrgusel sadas (seal asub eestlaste seas tuntud hotell Laguna Park 2) ja rannas paistis päike ja keegi ei teadnud vihmast midagi. Niisugune on ilm 3718 meetri kõrguse vulkaani ümber :) . Lõunas langeb temperatuur harva alla 20 ja tõuseb harva üle 30. Ja kõige tuulisem on Costa Silencio’s ("Vaikuse rannikul") :).

On saarel selline mees nagu Kaido Kaas. Temaga saad ühendust läbi Tenerife Kompassi. Kirjuta mail olavi@tenerifekompass.com ja räägi oma mure ära.

Viimasel 15 aastal pole ID kaartiga probleeme olnud. Tuleb lihtsalt viisakalt käituda. Teed juhiakna lahti, juhul, kui taga on toonklaasid, siis lased ka tagumise akna alla. Juhi käes on kõikide autos olijate ID kaartid ja tema käsi on nendega aknast väljas ja ta pakub neid kontollimiseks. Juhil ei ole päikseprille ees ja ta on sõbraliku ilmega. Ja sulle näidatakse, GO, GO :) !

Dubrovniku lennuväli asub Cavtat’is, mis on linnas ca 20 km lõunas. Ühistranspordi asju ei tea, aga seal asub eestlaste sõbralik Peugeot’i rendi firma.

Kindlasti on Horvaatias, Obrovac’i lähedal, filmitud "Vene ajal" endise Jugoslaavia filmid "Winnetou, Incunja poeg" ja "Winnetou tagasitulek", peaosades Dean Reed (Eve Kivi armastus) ja Coico Mitich. Seal filmiti Grand Canyoni stseenid.
Paklenikas filmiti Grand Canyon alt üles.
Need kohad on olemas ja teada ning leitavad.

Piiri ületades on mõistlik käituda nii, et ennem piiriületus alasse sisenedes keegi autost ei väljuks (näiteks suitesetamiseks) ja seisaks ühes (varem valitud) sabas. Piiripolitseile lähemisele on mõistlik avada juhiaken ja seal pakkuda kõikide autos olijate dokumente (juhi käes ja avatult nähtval). Kui sõiduk on tavaline Eesti auto, kus millel tagaklaasid on toonitud, siis on mõistlik, politseiniku poolne aken avada, et ta saaks soovi korral sisse vaadada. Meie pole sellise käitumisega veel kusagil piiridel endale probleeme leida.

Mina olen korduvalt kasutanud www.autoreisen.es ja olen nendega väga rahul. Korra oli veel nii, et eestlaste lend hilines ja jõudsime kohale mitte hilja õhtul, vaid pigem varahommikul. Rendifirma tüdruk istus ja ootas meid, võtmed näpus, kuigi me sellele juba enam ei lootnud.

poegkaru-le

Tulin pühapäeva öösel vastu esmaspäeva. Piirist kuni Kiluküla sillani on alles 5 foori. Kõige pikem kipuvad olema Kiluküla silla järjekorrad. Pühapäeval kella 19 paiku oli olnud saba kodu poole 2 tundi pikk.

Passi esilehe allservas on kirjas sinu nimi nii nagu seda loeb arvuti. Seal on see ka ladina tähtedega loetavalt kirjas. Samamoodi pead oma nime kirjutama ka lennupileti broneeringusse. Eesti keelseid täpitähti kirjutatakse arvuti jaoks lugemiseks erinevalt.

Tänud maunu-le vigade parandamise eest Lomnica teemal :).

Cocoboco-le

Zakopane ja Popradi vahe on ca 50 kilomeetrit. Piirist saad üle Lysa Polana piiripunkti. Sinna sõites on pärast Bukowina Tatrzanska't väga kenad vaated Tatratele. Väike ja rahulik piir. Kena "klõpsukoht" on ka Ždiar'i juures. See suusa MM koht on Štrbske Pleso. Ja see kõrts asub Stary Smokovec'i raudtee jaama taga. Veepark (mitte Tatralandia) asub keset Popradi ja nimi on Aquacity. Tatralandia on termaalveed. Lomnica tõstukid töötavad ka suvel. Kui tuult pole, siis saab kuni "sedlo"-ni (seal, kus on observatoorium) välja sõita.
Kui sa oled seal käinud ennem 2005 aastat, siis ei tunne sa paljusid kohti ära. Novembris 2004 käis sealt selline torm üle, mille kõrval meie 2005 aasta jaanuaritorm oli "kerge tuulehoog" ja võttis maha sadade ruutkilomeetritega paksu kuusemetsa. Seda on siiani näha.

Avastamise rõõmu!

Meil eelmisel aastal olid kolme auto peale kõik variandid olemas. Manuaal, automaat ja Toyota Prius koos oma hübriidiga. Ja kõik said hakkama. Priusega oli muidugi nii, et see "elektrijaam" ronis kiirteel mäest üles 100-ga ja alla tuli 150-ga :). Kütusekulu on rohkem kinni selles, kui kiiresti sa kiirteel sõidad.

Filosofeeriks kah pisut oma tagasihoidliku 20 aastase oma autoga mööda Euroopat kolamise praktika pealt. Põhimaanteedel toimuvad teeremontides kuluv aeg on suhteliselt pseudoprobleem, kus ajakulu võrreldes muu reisiga on kaduv väike. Kunagi ei ole mõtet planeerida oma päeva teekonda "viimase vindini" nii, et võiks tekkida probleeme planeeritud ööbimise kohta jõudmisega. Jah, ka mul on neid probleeme olnud, et päev läheb pikaks, aga see, et nii juhtub selgub ilmselt juba pealelõunaks. Kui on broneeritud ööbimine, siis oleme tavaliselt sinna helistanud ja öelnud, et me jõuame hiljem, aga tuleme kindlasti ja ärgu meie broneeringut ära antagu. Seni on kõik toiminud ja kusagile pole meid veel uste taha jäätud. Muidugi oleme me alati kenasti tänanud "Vana Tallinna" või Eesti šokolaadiga (need on kindel "valuuta", mis alati on hädadest välja aidanud).
Võiks meenutada veel paari aasta tagust lugu Slovakkias, Tatrates, kus sattusime äikesetormi ja mägedes sadas niipalju vihma, et suur maantee pandi kinni. Me otsustasime sellest mööda väikseid teid mööda sõita. GPS seal ei aidanud ja sõitsime tavalise paberkaardiga, aga saime mägedest üle. Teisel pool ootas meid järgmine üllatus. Vesi voolas üle maantee ja politsei lubas sellest isetekkelisest jõest läbi sõita ainult diiselautodel. Aga meil oli kolmest autost üks bensukas. Polnud muud teha, kui politseinik ära rääkida, et võtame selle bensuka siis igaks juhuks köiega diislile sappa ja sõidame omavastutusel sealt ikkagi läbi. Sai ka see trikk tehtud.
Ummikusse jäämisest ja sealt pääsemisest võiks meenutada ühte lugu Austria A10 kiirteel, kus jäime ühe avarii taha. Seistud sai paar tundi ja siis tuli politsei küsima, et kas kellelgi on midagi tarvis (vett, jms.) ja teatas, et seal läheb lahendamisega veel aega. Kõik plaanid pea peal! Aga kus häda kõige suurem, seal abi kõige lähem. Meiega koos seisid ja autod, kus olid väiksed lapsed. Eelmise mahasõiduni oli ca 300 meetrit. Läks siis üks meie seltskonnast jalgsi tagasi selle mahasõidu ristini ja jäi sinna seisma, et keegi (politsei, pääste, jne.) ei sõidaks mööda serva ja tulimegi need 300 meetrit tagurpidi käiguga mööda kiirteeserva tagasi. Koos meiega ka need autod, kus olid väiksed lapsed. Ega seda ilus teha polnud, aga lahendus seegi. Ja jälle paberkaart lahti ja mööda "nägematuid" külateesid oma sihtpunkti poole edasi.
Ja eks igal seltskonnal ole ka oma liikumise kiirus nii, et kellelegi soovitusi anda kui kaugele ta jõuab, on vägagi sensitiivne teema.

Aga päikest ja avastamise rõõmu kõigile!

Kõikide muude vaidluste vahele ka selline info augusti alguses Lõuna-Poolasse minejatele, et ennast "kinni" ei sõidaks http://www.eska.pl/news/tour_de_pologne_2015_-_trasa_zobaczcie_mapke_72_tour_de_pologne_i_odpal_the_bike_song_video/116124 See jalgratta võistlus pole autojuhtidele ja Slovakkia piiri minejatele üldse lõbus. Viitsige lõpuni rullida, seal on kõik etappid kuupäevade kaupa välja joonistatud.

Mine leheküljele www.hak.hr ja vaata allpool olevaid kaameraid (piiripunktid on seal ka kõik olemas). Android asjadele on neil ka äpp olemas. Tegemist on Horvaatia autoklubiga (nagu sakslate ADAC).

Päikest ja avastamise rõõmu!

SSN-le
Eurot võetakse hästi vastu. Sa pead ainult ennem küsima, et mis on hind eurodes. Kuna kurss ei ole euroga jäigalt seotud ja hind ümmardatakse endale kasulikumasse suunda.

Teema väliselt sellest vesti eksponeerimisest.
See komme on pärit Venemaal käivatelt rekkadelt. Selleks, et vältida röövimisi, hakkasid juhid veste panema kõrvalistme seljatoele. Mõte selles, et vastusõitja tulede valguses paistavad helkurid välja ja jääb mulje, et kõrvalistmel istub miilits (see oli see aeg, kui Venemaal veel miilits oli) ja seda autot pole mõtet rünnata, kuna on miilitsa valve all. Edasi levis see komme "vennasrahva" (sõpru valitakse, vendi ei saa valida ;) ) sõiduautodele.

Euroopas on nõue, et vest peab olema salongis ja seda peab saama kätte autost lahkumata.

Head teed kõigile!