Esimest korda USA-sse. Lennupiletite ost jms.

Tere :)

Hakkan novembris USA-sse, Atlantasse reisima, teen seda esmakordselt ja olen jännis lennupiletite ostmisega. Olen püüdnud praeguseks (peamiselt momondo kaudu ) sotti saada, et mis need tingimused ja variandid kõik on, aga ikka jääb palju arusaamatuks. 1. Niipalju saan nüüd vist juba aru, et 15-18h ringis kestvad 1 vahepeatusega lennud on vist päris head ajalises mõttes ja et vahemaandumiste ajaks oleks hea varuda ajalist puhvirt vähemalt 2,5h (et jõuaks ikka kindlalt oma pagasi kätte saada ja järgmisele lennule suunduda)?

2. Arusaamatuks jääb mulle, kas saan broneerides ise valida, milline koht lennukis valida - tahaksin vahekäigu poole, 3. veel et kuidas ma saan aru, kas lennukil pakutakse süüa/juua.. ja ka tekke näiteks.. turisti klassis siis ikka. 4. Pagasi osas jääb arusaamatuks, osadel lendudel on broneerimisel juures märge, et lubatud on vaid käsipagas. Kas see tähendab siis seda, et ka tavapagas on lubatud, aga selle eest tuleb juurde maksta, või ei ole tavapagas siis üldse lubatud? 5. Ja mitu kg seda lubatud, juhul kui? Saan eru, et lennufirmade kodulehelt peaks seda välja lugema, aga mu inglise keel ei ole nii heal tasemel.
6. Kui ma kaks suurt kohvrit tahaksin kaasa võtta (lähen kuuks ajaks), kas ikka saan seda teha.

7. Palun abi, millist bron. süsteemi soovitate kasutada? Millist lennufirmat? 
8. Mis nüansse veel on, millele ma ei oska ehk tähelepanu pöörata :)
Tahaksin sel nädalal broneeringu ära teha..

9. Ja siis veel küsimus ESTA taotlemise kohta. Sellega ka kogemus puudub. Kui kiiresti see luba väljastatakse, kas seda vaja teha enne või pärast lendude broneerimist?

Tänan ette!!


10. Ahsoo, veel meenus üks küsimus: et kas kas pileteid broneerides tuleb kohe makse ära teha bronnimise käigus või saab hiljem ka?

11.Järjest meenub veel: kui on hiljem vajadus lennu aega muuta või ära jätta (loodetavasti mitte), siis kas see on ka võimalik?

Keegi pole veel soovitusi jaganud? Teen siis otsa lahti.

ESTA võiksid kohe ära teha kui reis enamvähem kindel on ja reisi ajal kehtiv pass olemas, pluss 6 kuud. USD 14. Vaata, et õigelt lehelt taotled, ilma vahendajateta. Vajalik krediitkaart.

Lendudega on keerulisem. Kui eriline reisikogemus puudub, siis mina kasutaks pädevat reisibürood, mitte ei otsiks Momondost. See lisab küll 100-200 eurot asjale juurde, kuid suures plaanis pole see ju teab mis kulu. Küll aga säästad aega ja võimalik et ka raha, kuna agent aitab sul leida piletitüübid, mida saab näiteks mõistliku kuluga hiljem muuta. Ostes Momondo kaudu mingi X firma käest saab võimalik muutmine olema pea võimatu, isegi kui pileti tingimused seda lubaksid. Eriti kui ei suuda inglise keeles seda teha.

Novembris ma näen parimaid hindu Tallinn - Atlanta ca 600 eurot Turkish Airlinesiga, see pilet lubab peatuda Istanbulis ka pikemalt ja ka muutmise tasu on päris soodne, eeldusel et samasse broneerimisklassi kohti saada. Paar päeva ette võib neid enam mitte olla.  Siin on pagas hinnas ja pole ka tülikat USA siselendu, kus pagas ilma staatuseta turistiklassis enamasti tasuline. SASi lennud Tallinn - Atlanta Stockholmi ja New Yorki kaudu (edasi United) algavad küll 571 eurost, kui ei soovitaks just pagasiprobleemide ja mitme ümberistumise tõttu. SASil on toitlustus ka vist enamjaolt tasuline, Unitedil kindlasti.
 
Ka naaberriikidest ei ole palju soodsamaid lende sel ajal Atlantasse saada. Lennumiilidega ostetud piletid oleksid ilmselt kõige paindlikumad muutmise seisukohalt, kuid ilmselt tegemist reisijaga, kel neid kogunenud pole. Stockholmist algusega on siiski SASi ja Virgini kombihindu alates 458 eurot, kus lend Atlantasse on otse Manchesterist.

TLL-IST-ATL-IST-TLL on kenasti ka Turkishi kodelehel saada. Algusega Riiast oleks 526 eurot, Tallinnast siis veidi üle 600. Kuigi ma eriti Turkishi fänn ei ole, siis on see olukorda arvestades siiski vast parim soovitus, mida anda. Pikk lend on 11-13 tundi olenevalt suunast ja saad ehitada sobiva pikkusega transiidi Istanbulis, lühike lend sinna ca 3 tundi. Odavad lennujaamahotellidki täitsa saadaval ja näed ära uue vastavatava lennujaama Istanbulis (1.novembrist). Lend IST-ATL on pärastlõunase väljumisega, tagasisuund õhtune. Neid lihtsakoelisi lende võib muidugi ka mõne Momondo kaudu pakkuja juurest otsida, ehk saab mõne euro odavamalt.

Samas kui on suur tõenäosus, et pileteid tuleb muuta, tasuks kaaluda kõrgemaid turistiklassi tooteid või äriklassi. Esimesel juhul tuleks arvestada kuskil 1500 euroga, teisel juhul 2500-3000.

Kui tahad hiljem maksta ja broneeringut lihtsalt hoida, siis seda saab ikka ainult büroo korraldada. Võid ju ka Turkishisse helistada sellise broneeringu tegemiseks, aga siis tuleb arvestada mõneti kõrgema hinnaga.

Teen veel agendi tööd ja kopeerin siia mõned kohad sellest Turkishi pileti tingimustest, mis paraku inglise keeles ent annavad vastused mõnele ülaltoodud küsimusele:


---ADVANCE TICKETING---

  • WHEN RESERVATIONS ARE MADE AT LEAST 10 DAYS
    BEFORE DEPARTURE TICKETING MUST BE COMPLETED
    WITHIN 72 HOURS AFTER RESERVATIONS ARE MADE.
    TRAVEL FROM LAST INTERNATIONAL SECTOR MUST COMMENCE NO
    EARLIER THAN 3 DAYS AFTER ARRIVAL AT THE FIRST
    INTERNATIONAL STOPOVER
    OR - TRAVEL FROM LAST INTERNATIONAL SECTOR MUST COMMENCE
    NO EARLIER THAN 1201AM ON THE FIRST SUN AFTER ARRIVAL
    AT THE FIRST INTERNATIONAL STOPOVER.
    TRAVEL FROM LAST STOPOVER MUST COMMENCE NO LATER THAN 12
    MONTHS AFTER DEPARTURE FROM FARE ORIGIN.
    UNLIMITED FREE STOPOVERS PERMITTED ON THE PRICING UNIT
    2 IN TURKEY
    AT ANY OTHER POINT.4 FREE TRANSFERS PERMITTED ON THE PRICING UNIT - 2 IN EACH
    DIRECTION
    FARE BREAK AND EMBEDDED SURFACE SECTORS NOT PERMITTED ON
    THE FARE COMPONENT.
    A SURCHARGE OF USD 5.00 WILL BE ADDED TO THE
    APPLICABLE FARE FOR TRAVEL WHEN TRAVEL IS TO/FROM/
    VIA ATL. APPLIES PER ADULT. CHILD/INFANT DISCOUNTS
    APPLY.
    CHANGES
    ANY TIME
    CHARGE EUR 100.00 FOR REISSUE/REVALIDATION.
    NOTE -
    REPRICING CONDITIONS-

      A-BEFORE DEPARTURE-
      ITINERARY MUST BE RE-PRICED USING CURRENT FARES
      IN EFFECT ON THE DATE THE TICKET IS REISSUED
      THE ITINERARY MUST MEET ALL RULE PROVISIONS OF
      THE NEWLY TICKETED FARE INCLUDING  ADVANCE
      PURCHASE
      --AP MEANS-
      TKT MUST BE PURCHASED A MINIMUM NUMBER OF DAYS
      BEFORE THE FLIGHT DEPARTS
  •   A CHANGE IS A DATE/FLIGHT/ROUTING/BOOKING CODE
      CHANGE.
  •   REFUND/REISSUE CHARGE ONLY APPLIES FOR
      ADULT/CHILD AND INFANT OCCUPYING A SEAT. THESE
      CHARGES WILL NOT APPLY FOR INFANT NOT OCCUPYING A
      SEAT. HOWEVER IF NONREF INFORMATION IS AVAILABLE
      ON TICKET THAT MEANS TICKET CANNOT BE REFUNDED.
  •   NEW FARE MAY BE  EQUAL OR  HIGHER. WHEN THE
      NEW
  •   ITINERARY RESULTS IN A HIGHER
      FARE THE DIFFERENCE WILL BE COLLECTED AND THE
      CHANGE FEE WILL BE APPLIED.
  •   CHARGES SHALL NOT BE WAIVED FOR MEDICAL
      REASON
  •   WHERE THIS FARE IS COMBINED WITH ANOTHER FARE AND
      ONLY ONE FARE COMPONENT IS CHANGED  THE PENALTY
      CONDITIONS OF THE CHANGED FARE COMPONENT WILL
      APPLY
      WHEN MORE THAN ONE FARE COMPONENT IS BEING
      CHANGED THE HIGHEST PENALTY OF ALL CHANGED FARE
      COMPONENTS WILL APPLY
  •   FOR DOMESTIC TURKEY SECTORS - WITHOUT CHARGE
  •   B-AFTER DEPARTURE-
  •   THE ITINERARY MUST BE RE-PRICED USING HISTORICAL
      FARES IN EFFECT ON THE ORIGINAL  TICKETING DATE.
      THE NEW ITINERARY MUST MEET ALL THE RULE
      PROVISIONS OF THE NEWLY TICKETED FARES SUCH THAT
      THE RECALCULATED FARE COULD HAVE BEEN USED FOR
      THE NEW ITINERARY IF PURCHASED ON THE ORIGINAL
      TICKET ISSUE DATE
  •   A CHANGE IS A DATE/FLIGHT/ROUTING/BOOKING CODE
      CHANGE.
  •   CHARGE APPLIES PER TRANSACTION - PER PERSON FOR
      ADULT CHILD AND INFANT WITH SEAT.
      INFANTS WITHOUT A SEAT ARE NOT CHARGED THE FEE
  •   NEW FARE MAY BE   EQUAL OR  HIGHER. WHEN THE
      NEW
  •   ITINERARY RESULTS IN A HIGHER
      FARE THE DIFFERENCE WILL BE COLLECTED AND THE
      CHANGE FEE WILL BE APPLIED.
  •   WHERE THIS FARE IS COMBINED WITH ANOTHER FARE AND
      ONLY ONE FARE COMPONENT IS CHANGED  THE PENALTY
      CONDITIONS OF THE CHANGED FARE COMPONENT WILL
      APPLY
      WHEN MORE THAN ONE FARE COMPONENT IS BEING
      CHANGED THE HIGHEST PENALTY OF ALL CHANGED FARE
      COMPONENTS WILL APPLY
      --
      CHARGES SHALL NOT BE WAIVED FOR MEDICAL
      REASON
  •   FOR DOMESTIC TURKEY SECTORS - WITHOUT CHARGE
  •   NOTE-
      SEQUENTIAL USE OF FLIGHT COUPONS - THIS FARE IS
      ONLY VALID IF THE FLIGHTS ARE TAKEN IN THE BOOKED
      SEQUENCE. OTHERWISE THE FARE WILL BE RECALCULATED
      BASED ON THE ACTUAL FLIGHT ROUTING.
      --
      ANY TIME-
      --
      REVALIDATION/REBOOKING/REROUTING MUST BE
      FINALIZED BEFORE DEPARTURE OF THE ORIGINAL FLIGHT
      BEING CHANGED PROVIDED ALL CONDITIONS EXCEPT
      ADVANCE PURCHASE ARE COMPLIED WITH.

    CHARGE EUR 200.00 FOR NO-SHOW.
    NOTE -

      REISSUE/REBOOKING-
      --
      RESERVATION NEEDS TO CANCELLED AND TICKET NEEDS
      TO REISSUED BEFORE THE ORIGINAL FLIGHT OTHERWISE
      IS ACCEPTED AS NO SHOW
      --
      CHARGES SHALL NOT BE WAIVED FOR MEDICAL REASON -

    CANCELLATIONS
    TICKET IS NON-REFUNDABLE IN CASE OF NO-SHOW.
    NOTE -

      REFUND-
      --
      FOR ANY REFUND REQUESTS AFTER SCHEDULED FLIGHT
      DEPARTURE TIME RESERVATION HISTORY SHOULD BE
      CHECKED. IF FLIGHT RESERVATION HAS NOT BEEN
      CANCELLED BEFORE SCHEDULED FLIGHT DEPARTURE TIME
      FARE RULES APPY AND AUTOMATED REFUND CAN BE USED.
      HOWEVER IF FLIGHT RESERVATION HAS BEEN CANCELLED
      BEFORE SCHEDULED FLIGHT DEPARTURE TIME THEN NO
      SHOW PENALTY SHOULD NOT BE CHARGED AND THUS THE
      TICKET SHOULD BE REFUNDED MANUALLY.
      --
      NOT PERMITTED EVEN FOR MEDICAL REASON
      FOR NON REFUNDABLE TICKETS THE -YR- SURCHARGE
      WILL NOT BE REFUNDED.

    BEFORE DEPARTURE
    TICKET IS NON-REFUNDABLE IN CASE OF CANCEL/REFUND.
    NOTE -
    NOT PERMITTED EVEN FOR MEDICAL REASON
    FOR NON REFUNDABLE TICKETS THE -YR- SURCHARGE
    WILL NOT BE REFUNDED.

  •    -
       WHEN FARES ARE COMBINED THE MOST RESTRICTIVE
       CONDITIONS APPLY
       -
      THE ORIGINAL NON-REFUNDABLE AMOUNT REMAINS
      NON-REFUNDABLE.

    AFTER DEPARTURE
    TICKET IS NON-REFUNDABLE IN CASE OF CANCEL/REFUND.
    NOTE -
    NOT PERMITTED EVEN FOR MEDICAL REASON
    FOR NON REFUNDABLE TICKETS THE -YR- SURCHARGE
    WILL NOT BE REFUNDED.

  •    -
       WHEN FARES ARE COMBINED THE MOST RESTRICTIVE
       CONDITIONS APPLY
       -
      THE ORIGINAL NON-REFUNDABLE AMOUNT REMAINS
      NON-REFUNDABLE.</div>

Turkishi pagas USA lendudel on 2 korda 23 kilo turistis, mõõtmete summa 158 cm per ühik.

Teemaalgatajale, teinekord, kui nii palju küsimusi korraga, nummerda need ära, teistel lihtsam vastata :)

Tegin seda seekord sinu eest

Ma tänan sind, sigala, nii põhjaliku info jagamise eest!! 

Super lihtsalt. Muidugi sai neid küsimusi siia liiga palju, aga mis sa hädaga teed.. Ehk on sellest teemast tulevikus teistele ka abi. Ma jagan siin oma "saagat" kuni võiduka lõpuni.

Igatahes otsustasin su nõu kuulda võtta ja kasutada esimesel korral reisibürood. Tulevikus saan ehk juba iseseisvalt hakkama. 
Võtsin nendega ühendust ja niipalju olen hetkel targem, et pikkadel lendudel ikkagi enamus lennufirmasid arvestab tavapagasi ka hinnale sisse -23kg siis.  Samuti toitlustamise arvutab enamik hinna sisse pikkadel lendudel. Tekkide osas ei osanud isegi mitte reisibüroo öelda, pidid veidi uurima. 

Nüüd pusin ESTA-t.  Ei ole ka just üleliia lihtne.
Ei saagi hetkel aru, kas selles avalduses on kohustuslik märkida aadress, kus kohas kavatsen USA-s peatuda ja lisaks veel ka kohalik kontaktisik?? Pole sellest punktist kaugemale saanudki praeguseks, sest vahepealt midagi täitmata jättes ei lase süsteem edasi liikuda.. 
Selline pusimine nagu ongi või? :)) Ma isegi ei näe veel, mida seal veel edasi teada soovitakse, kui teaks varuks kohe ette andmed ära, mitte ei tuleks üllatusena, nagu see praegune tupik siin hetkel. Pean siis hakkama uurima neid aadresse ja kontaktisikuid nüüd..

Üldiselt pikkadel (üleookeani) lendudel antakse nii tekk, kui padi; silmaklapid ja hambahari harvemini. Üldiselt saab ka kõrvaklapid.

Pagas: saad võtta nii käsipagasi, kui ka äraantava. Pagasi mõõdud lennufirma kodulehel (nt FAQ) all olemas, nii väga neid sentimeetreid tavaliselt taga ei aeta, k.a. kaalu. Kui natuke rohkem ja üle, no problems. Väga harva, kui mõõdulint kätte võetakse või kohver kaalule pannakse.

Tallinnast Istanbuli ja sealt peale ööbimist Atlantasse tundub väga ok lahendus. Ma tahakski tõesti öösel normaalselt voodis magada ja siis värskelt järgmist lendu alustada, Algul tundus, et hea oleks kohe "kiirelt" kohale saada, aga järelemõeldes tundub ööbimisega variant palju inimsõbralikum. Ja nagu aru saan siis isegi rahaliselt mõistlikum kui hotell ööbimiseks on soodne?


Minu puhul reisi hilisem muutmise vajadus väga tõenäoline ei ole, küsisin seda nö. igaks juhuks. Aga nagu aru saan, siis kui seda oleks vajadus teha (ja kui üldse võimaldataks), siis igal juhul käiks see lisatasu alla?

Küsin siis Lennumiilide kohta ka. Tulevikus ehk saaksin neid rakendada. Saan loogiliselt aru, et kogunevad vastavalt lennatud distantside pikkusele, aga kas selleks tuleb siis end kusagil nö. kliendiks registreerida või kuidas see süsteem toimibki?


Aitäh Andres, hea teada. 

kasuta siinset otsingut, kui Turkish'iga lendad ja kui pikem peatumine Istanbulis, saad neilt hotelli tasuta teatud tingimustel, aga saad kohe ka siit lugeda.

Et piletit hiljem muuta, pead kohe ostes selle võimaluse endale "ostma", st vaja sul teha vajalik linnuke vastavas kastikeses. Muidugi see ka maksab siis.
Et punkte koguda, pead ennast lennufirma kodulehel kliendiks tegema ja piletit ostes oma kliendi ID vastavasse kastikesse märkima. Finnair'is nt käib see viimane automaatselt. Turkishi puhul ütlen ära, et minul ei õnnestunudki ennast nende kodulehel kliendiks teha, kogu aeg oli mingi error. Tegin seda siis Tallinna lennujaamas nende letis. Punktid tasuvad ennast ära, kui pidevalt lendad, ikka mitu kord aastas ja ühe ja sama firmaga

vastan siis (niipalju, kui tean) ka su esimestele küsimustele:

1. õige
2. istekohta valida saad check-ini tehes st 24-48H enne lendu. soovitan vastava lennufirma telefoniäppi kasutada, väga mugav
3. kõik pikalennud pakuvad seda
4. juba eelpool said vastuse
5. vt eelmist vastust
6. võta käi- ja äraantav pagas
7. momondo, skyscanner (mina nt kasutan esimest, aga vahet pole)
8. eks need tekivad tegutsedes
9. kasuta siinset otsingut, ESTAst siin palju juttu
10. kohe pead maksma
11. said juba vastuse

Vaatasin ka Türkishit. Neil on Atlanta lennul tasuta majutus Istanbulis. Nende  leheküljel on ka kirjeldus, kui lendude vahe on pikem kui 10 tundi, siis tuleb minna "Hotel deski" ja sealt viiakse hotelli.Veel pakuvad nad ka tasuta linnatuuri. Äraantav pagas on kaks ühikut.  Söögid ja joogid on sees. Veel pakutakse reisipaketikest, kus on sees hambahari, hambapasta, silmaklapid, kõrvatropid ja sussid. 

Suured tänud, Andromeeda ja Andres. Selgus, et nii ongi: Turkishil tasuta majutus Istanbulis. Super lahendus ju. 


Sain ka kaks pakkumist reisibüroo vahendusel. Turkishi oma poole odavama hinnaga kui ööbimiseta lend Frankurti kaudu Lufthansa ja United Airlines-ga. Pluss Turkishil tunduvad soodsamad ja paindlikumad hinnatingimused pagasi osas olema..

Sain valmis pusitud ESTA avalduse ja olen siis tagsiside ootel. Loodan enne lennu broneerimist positiivse vastuse saada... 

ESTA vastus tuleb enamasti peaaegu kohe.


Turkishi tasuta majutuse unustasin, kuna ei arvanud, et Tallinnast vaid 1 lend päevas novembris.

IST-ATL lennud on 5 päeval nädalas, v.a. esmasp/neljap ja alati kl 14:50. See tähendab jah, et TLL-IST tuleb võtta sõiduplaanist tulenevalt enamjaolt päev varem ja tasuta majutus ongi käes. Kuid seda mitte iga kuupäevakombinatsiooni puhul. Näiteks 2. novembril ei jõua samal päeval edasi lennata, küll aga 3. novembril näiteks on TLL-IST lend varem ja edasilend samal päeval võimalik. Sel juhul ei saa tasuta hotelli ka 2. novembril Tallinnast väljudes. Siinkohal tuleb hoolikas olla, pealegi ei pruugi kõige paremini ööbimist maksimeerivad kombinatsioonid olla enam hinnaga 604 eurot. Pilet lubab siiski ka pikemat peatust sama baashinnaga mõlemal suunal, hotell omal kulul. Lennujaamamaksud võivad veidi tõusta sel juhul.

Sama tuleb läbi vaadata ka tagasilennu puhul. E K N L P on võimalik jõuda Istanbuli kl 16:15. Edasilend Tallinnasse on olenevalt päevast kl 9:40 või 14:55 - igas kombinatsioonis peaks hotelli saama.

Pileti soovitaks antud valiku puhul osta Turkishi kodulehelt, ka muul viisil ostes tuleks ikkagi maksta 72 tunni jooksul. See piletihind võimaldab muutusi 100 eurose tasu eest (Turkishi tasu, bürool kõrgem) kui muudad enne lennu toimumist, ja kui lennule ei saabu, on tasu 200 eurot edasise hilisema muutmise korral. Raha tagasi ei saa isegi mitte meditsiinilise juhtumi korral (uuri, mida reisikindlustus kataks) - tuleb arvestada, et lisaks võetakse tasu kui odavaim piletiklass enam saada pole - mis on väga tõenäoline. Seega väljalennu muutmine on selle hinnaga toote puhul raske, tagasilennu puhul vast veidi kergem, sest imelikul kombel on tingimustes märge, nagu kasutataks siis nn. ajaloolisi hindu. See läheb nüüd tehniliselt keeruliseks neid tingimusi analüüsida, minul ei ole igatahes kogemust sellise klausliga

  • B-AFTER DEPARTURE-
  • THE ITINERARY MUST BE RE-PRICED USING HISTORICAL
    FARES IN EFFECT ON THE ORIGINAL TICKETING DATE.
    THE NEW ITINERARY MUST MEET ALL THE RULE
    PROVISIONS OF THE NEWLY TICKETED FARES SUCH THAT
    THE RECALCULATED FARE COULD HAVE BEEN USED FOR
    THE NEW ITINERARY IF PURCHASED ON THE ORIGINAL
    TICKET ISSUE DATE

Sisuliselt tähendab see ikkagi seda, et kui odavaim klass soovitud kuupäevaks enam saadaval ei ole, siis tuleb vahe kinni maksta, koos tasuga 100 või 200 eurot muutuse kohta, olenevalt kas teed selle enne lendu või lased pileti noshowks muutuda. Aga kasutades ajaloolisi hindu, mis tasuks enda jaoks fikseerida/kopeerida ostu kuupäeval.

Broneerimisklass on L sellel 604 hinnaga piletil, milliseid miile see teenib, näed siin:

Mida valid, oleneb, millist programmi sa tunned ja milles oskad teenitavad miilid oma huvidest lähtuvalt parimini ära kasutada. Ühest vastust ei ole. Osa programme kasutab miilide kehtivuse ajalisi piiranguid, osades on kütuselisad, osadel on saadavus kehvem teatud preemiate jaoks, osadel on broneerimine raskeks tehtud, nt ainult telefoniga mitte internetis jne. jne. Eks aja jooksul omandad vastavat vilumust.

Ethiopian annab ainsana 100% ehk ca 14,000 miili - mingi Etioopia sisese või pileti lähiriiki selle eest tundub saavat, ei ole kursis kütuselisadega selles programmis. Star Alliance i preemiad algavad neil 30,000 miilist edasi tagasi nt. Euroopa siseste lendude jaoks. Pigem tuleks siiski vaadata programme, mis toodavad küll 50% ehk ca 7,000 miili, ent võivad sagedasema lendamise juures lisa kogudes midagi praktilisemat välja võtta - samas kui palju ei lenda, siis pelgalt sellest reisist suurt välja ei võlu. Singapore Airlinesi miilid on üsna väärtuslikud, Avianca Lifemiles müüb sageli oma miile odavalt (saad juurde osta sobiva koguseni), see on päris keeruline teadus ja eeldab paljude asjadega kursis olemist ja suurt vilumust. Kui USA on sagedasem sihtkoht, siis ka United annab 50% ehk ca 7,000 miili selle marsruudi eest, saad kasutada USA siselendudel, annab umbes 1 Havai sisese lennu, USA mandriosas on vist alates 10,000.

Turkishi kvaliteet on viimasel ajal langenud ja erilisi ootusi ma ei seaks, samas alternatiivid nt Lufthansa on enamvähem samade probleemidega. Reisimine turistiklassis ei ole kunagi glamuurne olnud.


USA lendude pagas on ühikupõhine, 2 korda 23 kg pluss käsipagas. Toitlustuse ja tekkide osas ma ei muretseks, kohad saad valida kas ostes või hiljemalt check ini tehes. Ei ole kogemust, ka Turkish L klassis laseb ette valida. Aga ka seda ei peaks ma nii oluliseks parameetriks reisi marsruuti valides.

Turkishil oli istumiskoha valik võimalik vaid suuremates lennujaamades, Tallinnas minu arust mitte. 


Turkishi punkti-asjandus on samas klubis / süsteemis SAS-iga (ja Lufthansaga jne) - Star Alliance. 

Väike hoiatus siiski Turkishi suhtes.
Uue Istanbuli lennujaama avamine on planeeritud 29. oktoobrile.
Teoorias pannakse praegune Atatürki lennujaam kinni ja kõik lennud lähevad uude lennujaama üle 30.-31. oktoobril.

Kui edukalt see kõik reaalselt läheb, seda näeb novembris.
Ka parimal juhul on oodata meeletut segadust.
Novembri alguses on võibolla kolitud, äkki kolimine edasi lükatud kas nädal või kuu või paar kuud.
Võibolla lennatakse mõlemast lennujaamast korraga.
Turkish ilmselt tühistab sadu või tuhandeid lende.

Kindlasti pole mõtet foorumiteemas näpuga järge ajada, kuidas ja kust tasuta hotelli saab.
Kui kolimine on toimunud, siis kui korralik hotellide infrastruktuur seal uue lennujaama ümber üldse on? Kui edukalt mingid ööbimised toimima saadakse?
Kui peab ise hotelli võtma, siis kui edukalt toimib transport uude lennujaama?
Palju sõltub sellest, kui varakult või hilja novembris see lend toimub. Aga valmis peab olema ootamatusteks ja kiireks reageerimiseks uuele infole. Kõik praegused foorumi õpetused, kuidas tasuta hotelli küsida, millise rongiga linna saab, millist hotelli valida jne on tõenäoliselt aegunud..

See lennujaama kolimisega seotu on asjalik meeldetuletus. Peab vaatama, mis seal sündima hakkab,