Uurimistöö "Tartu lennuliinid"
Tere!

Ma olen Tartu Jaan Poska gümnaasiumi 11. klassi õpilane Ken Kuusemets. Ma teen uurimistöö teemal "Tartu lennuliinid", mille käigus soovin teada saada inimeste arvamust uutest lennuliinidest ja Tartu lennujaamast üldiselt. Küsimustikule vastamine võtab paar minutit ja see on anonüümne. Vastuseid kasutan ainult enda uurimistöö analüüsis.

Hello!

My name is Ken Kuusemets and I study at Tartu Jaan Poska Gymnasium. I'm making a research project about "Tartu Airport flights", where I want people's opinion of new flights from Tartu and about Tartu Airport in general. Answering this form will take a couple of minutes and it's anonymous. I will use these answers only in my research project.

Tartu lennujaamast saab teha ka huvilende Tartu kohal. See osa arvestamata jäänud. Lisaks on kahtlane küsimus juurde maksmisest. Juurde maksta millele? 

Hea Ken, oleks kindlasti tore lugeda ka uurimistöö tulemust siitsamast.

Oleme kokku leppinud, et peale uurimistöö valmimist tekib siia ka link tulemustele?

Juurdemaksjad on Tartu linnavalitsuse näol kõik maksumaksjad ja need summad ei piirdu selle küsitluses pakutud maksimumiga.


Reaalsus on see, et Tartust mingit toimivat lennuühendust saada kuhugi on enamvähem võimatu. Siis kommertsalustel. Sellega on isegi Tallinnal raskusi.

Finnairi lennugraafiku näitel ja arvestades Finnairi teisi tugifunktsioone, mis Tartusse outsourcitud on praegune olukord üsna maksimumilähedane antud toetuse taseme juures. Mugavatest lennuaegadest erakliendi huvidest lähtuvalt on asi üsna kaugel. Seda ainsat liini peavad ülal Tartu maksumaksjad, Brüsselis tööl käivad 15-20 Tartu piirkonna ametnikku ja Tartu Ülikool, makstes kinni mõnede konverentside lennupiletid.

Finnairi uus juht unistab muidugi kogu klienditeeninduse outsourcimisest Tartusse 850 euroste palkade peale (2125-2785 asemel, mida praegu Vantaal pakutakse). Mängu on nüüd sisenenud ka üks Bulgaaria firma, mis pakub sama teenust kuskil Varnas vist 375 euroste palkadega. Etihad näiteks on rahul Serbia baasiga, kus palgad vist veidi kõrgemad. Elame näeme, kui majanduslanguseks läheb, saab põnev olema.

Vaevalt, et Tartu makstav toetus tõuseb. Kui see lõpeb, kaob varsti ka Finnairi liin. Sama juhtub kui osa toetust Air Balticule/SASile kanaliseerida.
Mingil suvehooajal võib Air Baltic muidugi lisaraha saades selle Riia liini korraks avada. SASi politiseeritud juhtkonda ei huvita üldse selline kolmas maailm nagu Baltikum, eriti veel kui Ekre peaks võimule saama.

Tere!


Tänud vastuste eest. Vabandan hiliste vastuste eest! 

Priit P, ma kahjuks ei olnud kuulnud sellisest võimalusest, et saab huvilende teha. Jätan meelde.
Alar, kui uurimistöö on valmis, siis saan lingi siia ka lisada.
Sigala, aitäh mõtete eest, sain endale ka uusi mõtteid, millest kirjutada.

Kes veel ei ole vastanud, siis paluks seda teha.

Aitäh!

Lisan veel vastuse Priit P-le. Ma mõtlesin selle juurde maksmisega, seda et kui palju oleks nõus juurde maksma piletitele, et Tartust lennata Tallinna ja Riia asemel.