Vietnami reis aprillis

Tere, soovitage vietnami ringreisiks kohti ja hotelle .Minek aprilli lõpus kolmeks nädalaks ja ho chi minh-i.

Ho chi Minh olles võid ära käia Mekongis või näiteks Cu Chi tunneleid uurimas. Siis liiguks edasi natuke põhja poole mägilinna Da lat. Siis tuleks tagasi alla rannikule surfarite "külla" Mui ne-sse. Sealt edasi Nha Thrang´i, kus võtaks rolleri ja sõidaks linnast välja lõunasse, kus on mõnus rannikutee. Edasi liiguks kesk-Vietnamisse Da Nangi, kus samuti rendiks rolleri ja sõidaks põhja poole Hai Van Pass´i läbima kuni laguunini välja. Da Nang´ist saab veel minna mõnekümned kilomeetrid Hoi An´i, mis on nii-öelda Vietnami Veneetsia. Edasi liiguks endisesse Imperalistlikusse pealinna Hue-sse, kus ajalugu uurida ja sealt üks hetk edasi Ha Noi-sse, tehes vahepeatuse Ninh Binh´is, kus on võimalik võtta ette retk paadi peal mägede vahel. Ha Noi´st läheks edasi kindlasti Ha Long bay´le. Kuuldavasti Sa Pa on ka koht mida külastada.

Mina alustan HCM ja sealt liigun Mui Ne kus olen ühe öö, siis edasi Nha Trang kus olen kokku 7 ööd, siis Quy Nhon kus olen 2 ööd, siis Da nang ja 3 ööd ja lõpetan selle tiiruga Hue´s kus olen 1 öö. Siis hakkan tagasi tulema ja olen Quang Ngai 1 öö, Tuy Hoa 1 öö, peale seda keeran mägedesse ja olen Buon Ma Thout 1 öö, Da lat 2 ööd ja Lõpuks tagasi HCM kus olen kolm ööd. Jätan Cu Chi tunnelid tagasitulekule. Rentisin ette mootorratta Tigit´ist ja tahan terve reisi teha mootorrattal.

Mui Ne´s olen Ocean Star resortis ja Nha Trangis olen Apollo hotellis (olen varem peatunud seal) mis asub kesklinnas ja ranna ääres. Hotellil on ka oma katusebassein. Teised hotellid vaatasin bookingust hinna ja hinde põhjal. Märtsi keskel olen tagasi ja siis saaks anda infot kas olid normaalsed hotellid.

Kolm nädalat on mõnus aeg rändamiseks, kuid aprilli lõpus ole valmis põrgukuumuseks. Oleme hetkel siin ja see 29kraadi reaalselt tundub 35 ning UV on nii kõrge, et põlesime ära varju all olles.

Ja lisaks väike soovitus - Phu Quoc saare võiks plaanist välja jätta. Minu jaoks on see saar kõike muud kui meeldiv kogemus olnud. Ma ei räägi isegi idanaabrite arvust (neid on siin metsikult) vaid sellest prahist merevees, liivas, teepervedel ja looduses. Esindatud oli kogu plastikutootmise toodang :( ja suures koguses. Merre ujuma ma igatahes minna ei tahtnud. Meie hotellil oli eraldatud rannariba, mida pidevalt puhastati, kuid ka seal ujus rohkem kilekotte jms kui ma eales näinud olen.

Saar ise on nagu Egiptus oma mega suurte hotellikompleksitega.

Lõuna tipus asuv "itaalia küla" oli aga lausa naeruväärne. Kogu see vaesus ja siis sellised majad ja selline infra ning kõik seisab tühjana.

Kahjuks oli päeval liiga kuum et põhja poole matkama minna. Täiesti usun, et seal võib loodus olla ilus.

Kui vahepeal rannapuhkust tahate, siis valige pigem Con Dao. Pidi olema veel üsna puutumatu.

Olime veebruaris Phu Quoci mereäärses bangalos Sea Star Resort , rand ja meri olid puhtad. Idanaabreid kohtasime vähe, pigem häirisid Ida-Euroopa turistid. Oleneb hotellist ja piirkonnast. Ei välistaks seda saart. Aprillis on Vietnami põhjapoolne piirkond hea. Saigoni lennujaamas toimib Grab. On eraldi ala, kuhu tulevad. Keskusse sõit maksis 150000.

Tänan kõiki, kes võtsid vaevaks oma soovitusi ja reisimuljeid jagada.

Con Dao osas võin alla kirjutada. Resorte on üksikud ja pigem keskusest väljas, samuti ei ole rannaligipääsu blokeeritud. Meri, rand ja loodus kaunid, tänavapilt üprisik 'kohalik', põnnid eurooplast silmates läksid kohe elevile ja vudisid ligi inglise keelt praktiseerima (ilma muu agendata).

HCMC-s ööbisime Liberty Central Saigon Citypoint, mille puhul asukoha, tubade seisukorra ega teeninduse üle küll nuriseda ei oskaks. Kui jätkulennud kavas, siis lennujaamakõrvane Ibis oli ka igati asjalik.

Olin 2020 aasta Vietnamis ja sõitsin selle mootorattaga Põhjast-Lõunasse läbi.

Paljudest kohtades on ka videod üleval mu YT kanalil. Võibolla on kasuks.

Minul siis trip tehtud ja õpisin sellest niipalju, et enam tervet reisi ette ei planeeri. Kuigi pidi olema kuiv periood siis reaalsus oli Nha Trangist üles liikudes midagi muud. Minu tiir algas Saigonist. Viibisin seal ühe õhtu ja siis hommikul sain rendist mootorratta ja kihutasin alla Mui Ne´sse kus veetsin ühe öö ja sealt liikusin Nha Trangi kus tegin nädalase pausi (Apus hotel, soovitan). jalutasin, käisin erinevatel turgudel söömas ja puhkasin niisama. Peale seda liikusin Quy Nhon ja sealt läks kogu reis peapeale. Sain 50km sõita kui hakkas padukas, siis sõites läbi vihma selgus, et gps juhatab mind kiirteed pidi, aga sinna ei tohi mootorrattaga minna ja vaatasin kiirelt kaardilt, et mingi 20km ring mägedes lahebdab minu jaoks probleemi. Sõitsin siis vihmaga seal mägedest. Sain korraliku muda sõidu ja lõpuks kui olin sihtpunktis ei olnud ainsat kuiva riide eset seljas. Hotelli (Ly Ky Hotel, ei soovita, Väga kehvas seisus) läksin sisse nii, et vesi voolas üle kinga ääre. Tegin linnas väikse ringkäigu ja sain aru, et see on liiga mõtetu linn minu jaoks. Sõin toidutänaval õhtust ja otsustasin, et liiguks juba järgmine päev edasi... ja siis vaatasin ilmateadet... selgus, et järgmine nädal aega ainult sajab Da Nangis ja Hue piirkonnas. Seega tühistasin enda edasised hotellid ja Kihutasin hommikul tagasi Nha Trangi (Apus hotelli) kuhu võtsin esialgu 2 ööd. Teisel päeval siis vaatasin, et kuhu võiks minna ja kuna ka mägedes näitas, et tuleb vihma siis ostsin hoopis lennupiletid Saigonist Phu Quoc saarele. Sõitsin siis hommikul 06:30 välja ja vaja oli jõuda kella 16 ajal Saigoni lennujaama.. vahemaa oli 435km ja sai sõidetud natuke kiriemini kui lubatud... igatahes koos 7 tankimispausiga sain ma kohale juba 13:15 ja see sisaldas veel 5km ennem rendipunkti politseiga arveldamist. Igatahes Sain kohale, käisin Bui Vien lähedal söömas ja siis bussiga lennujaama. Phu Quocil valisin esimeseks 5 ööks Le Chi Sonasea villad kus asusid lähedal toidutänavad ja rannad. Rentisin motika (180.000.- päev) ja tegin väikse tiiru lõuna osas. Käisin vaatamas saare suurimat templit, koske ja pärlifarmis. Sealt liikusin edasi natuke ülespoole ja valisin endale villa (Suncosy Central resort, soovitan, kuigi pole uus on väga heas asukohas ja puhas). Seal olin veel 2 ööd, jalutasin siis linna läbi, oli ka ilusaid kohti mida vaadata, õhtuti viibisin toidutänavatel mis on terve tänavate rägastik ja seni suurim kus olin viibinud.. ja siis liikusin tagasi lennujaama ja tegin viimased 5 ööd Bui Vieni kõrval (Saigon Europe hotel, soovitan, kui ise veel kahe kolmeni öösel jalutajate tänaval viibid siis müra ei häiri :) .. ) . Hotellist võtsin Chu Chi tunnelitesse ja Mekongi Delta ... teisel päeval jalutasin omal käel Sõjamuuseumisse ja Loomaaeda kolmandal päeval kolasin District 4 juures ja lõpetasin õhtu seal toidutänaval. Siis tegin veel paar lasika päeva ja oligi aeg tagasi koju kulgeda. Lennujaamast saab osta Kaardi interneti jaoks. Mina võtsin kuu ajase 180GB ja hind ainult 300.000.- Buss läheb kohe lennujaama eest District 1´e ja peatub Bui Vieni parallel tänaval. Maksab bussisõit 15.000.- . Igatahes õppisin ja järgmine kord vaatan jooksvalt kuidas ja kuhu liigun.

Mina ei soovita ka ette planeerida, tegin sama vea aga no kui pole varem käinud siis ju ei teagi seda ette. Aprill peaks küll kuivem kuu olema aga kes teab, Meie ring algas jaanuari keskel 2023 Ho Chi Minhist, Can Tho, Phu Quoc, siis tegime viisaruni Kuala Lumpuri, tagasi Hue, Da Nang, Hoi An ja äralend Ho Chi Minhist. Phu Quoc saar meile ei meeldinud ja aprillis on seal ka ilmselt liiga palav juba, pigem soovitus siis kas hoopis põhja minna kus kirjade järgi on ilus loodus(ise ma pole käinud seal). Meie tähelepanek, et mida lõunapoole seda räpasem oli, kesk Vietnamis oli tunduvalt puhtam maja ümbrused rohkem hoolitsetud, loodus ka lopsakam. Ho Chi Minh meile meeldis aga seal ikka üle viie päeva küll ei tahaks olla, tänavamüra on väsitav ja aprillis ilmselt ka põrgukuumus. Hues oli kogu keisrite teema põnev aga meie külastuse ajal oli pidevalt paduvihm ja keeruline oli oma plaane ellu viia, üks kohalik ütles et see aasta on kõik hilinenud halbade ilmade tõttu(puude õitsemini ja muu taoline), eeltööna vaatasin küll, et peaks juba nagu kuivem periood olema aga eks aastad ole erinevad. Da Nang on nagu suurlinn ikka soovitaksin hoopis rohkem aega veeta Hoi Anis mis on väga tore linnake, majutus kuhugi mere äärde võtta ja Grabiga saab kenasti liikuda siis vanalinna kus on paadituurid ja toiduturg, samuti saab seal omale riideid õmmelda lasta, kohapeal tehtud nahktooteid osta, toidukoolitusel käia- Green Mango soovitan-head toidud ka neil. Da Nang pole ka sealt kaugel ja sinna saab võtta kas takso või siis mõne orgunnitud tripi. Nha Trangi kohta lugesin, et see on nagu vene küla ja läbustamine käib, me igatahes loobusime sinna minekust, mujal Vietnamis me venelasi väga ei kohanud, küll aga oli Phuket neid täis aga meie kokkupuude oli väga viisakatega õnneks. Pikkade vahemaade jaoks saab kasutada kas ööbussi mis on täitsa OK me korra proovisime aga ka siselennud pole kallid ja võidab ajas kõvasti, me ise ostsime piletid ette aga poleks isegi vaja olnud, Air Asiat ei soovita kasutada(tühistavad lende ja muudavad hindu igasugu jama nendega).

Tulime just kesk-vietnamist.

Unustage ära igasugused linnad, Da Nang, Hue, Hoi An pole ausalt öeldes külastamist väärt.

Paksult hiina turiste täis, kohutavalt lärmakad.

Mida rohkem sisemaale liigud, linnadest eemale ,seda mõnusam hakkab.

Veetsin selle aasta veebruaris kuu aega Vietnamis reisides ja kaugtööl. Ühinen samuti teistega ja soovitan kogu reisi mitte detailideni ära planeerida ja lennupileteid ette osta. Ise lasime isegi mõned lennupiletid raisku, kuna soovid ja plaanid reisi jooksul muutusid.

Minu top elamused olid kindlasti:

Kõige vähem meeldis Phu Quoc Island, mis on üks ainukesi kohti, kuhu tagasi ei läheks. Mida teekisn teistmoodi -> kindlasti külastaks Nha Trangi (kahjuks ei jõudnud sinna).

Kirjutasin ka põhjaliku postituse Vietnami reisi planeermisest (marsruut, transport, oluline teada jms): https://hiieliinreisib.com/vietnami-soovitused/

Panin oma Vietnami reisilt kogutud mõtted ja soovitused kirja blogisse. Ehk leiab midagi kasulikku: https://eluverk.blogspot.com/2024/01/vietnam.html