Wizzair peedistab, mida teha

Paar kuud tagasi bookisin lennu Kutaisi - Tallinn

Nüüd Wizzair teatab , et lend tühistatud ja pakub samal päeval Kutaisi - Riga
Üldiselt mulle sobib ka see lend aga küsimus lihtsalt kes peaks maksma Riia -Tallinna 
otsa. Pakuti ka variante 120 % raha tagasi või uus nende opereeritav lend. Kumbki variant ei sobi eriti.
Oskate soovitada kas on mõtet hakata nendega vaidlema või lihtsalt leppida olukorraga.
Teadmiseks soovitajatele, et pilet maksis 25 Eur nii, et selle raha eest ma teist lennufirmat kasutada ei saaks.

Pole eriti vaielda midgi, kui ei taha oma kuludega Riiga ja tagasi sõita siis võta raha tagasi, kui aga tahad odavat piletit kasutades Gruusiasse lennata siis maksad ise Riia otsa kinni.

Vaidlema mille üle? Lennuplaani muutmine ei käi vist isegi ka reisikindlustuse alla.

Isegi kui lennuplaani muutmine ei käi reisikindlustuse alla, kehtivad selle suhtes ELi määrusest nr 261/2004 tulenevad nõuded. Määruse artikli 8(1) kohaselt peab lennufirma reisi ärajätmisel kas a) pakkuma piletihinna hüvitamist; b) muutma võrreldavatel tingimustel reisiteekonda või c) pakkuda võimalust hilisemal samal marsruudil lennuks: https://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=CELEX:32004R0261:et:HTML

 Määruse tõlgendussuuniste (https://eur-lex.europa.eu/legal-content/ET/TXT/?uri=CELEX:52016XC0615%2801%29) punktis 4.2 on sealjuures täpsustatud et  marsruudi muutmine ei tohiks tekitada reisija jaoks lisakulusid, isegi kui reisija jätkab teise transpordivahendiga. Veelgi enam, võimaluse korral ei tohiks reisijaid ümber suunates neid paigutada madalama klassi transpordivahendisse võrreldes algse broneeringuga. Ehk siis ma oleks Wizzairiga sel teemal suheldes veelgi bravuurikam, kuna tegelikult peaksid nad lausa hüvitama Tallinn-Riia-Tallinn lennupiletid, rääkimata bussipiletite hüvitamisest.

Minu arvates oleks elementaarne, et Wizzair organiseeriks minimaalselt 2x nädalas kõigile reisijatele bussi Tallinnast Riia lennujaama ja tagasi, aega selle korraldamiseks oleks maa ja ilm. Isegi kui lennuki liinile hilinemine pole nende süü - väidetavalt olla planeeritud lennuki tootmine hilinenud - siis kompensatsiooni selle hilinemise eest saavad nad lennukitootjalt niikunii ning sigadus on selle arvelt reisijaid hakata peetima.    

Wizzi poolt ongi ju pakutud välja variant a 20% lisaga.

Kui sa vaidlema hakkad, siis ainult telefoni teel - meili teel ei saa kuu ajaga ka selgeks. Aga üldiselt soovitaks võtta Riia lennu ja selle 20%le tuleb 3€ lisada ja saab Lux Expressiga Tallinna. Pole parim lahendus aga antud olukorras parim, sest isegi kui sa saad tagastuse, siis nii või naa lõpetad sa Wizzi otsas, sest ükski teine lennufirma ei lenda Kutaisisse.