Viimased kommentaarid

Päris mustvalge see asi ei ole, seda tunnistas ka välisministeerium ja kinnitas, et just PPA asjasse puutubki, aga see selleks, ei viitsi vaielda. Segadust niigi palju. Kõigile reisijatele head otsuste tegemist, et kuidas ja kust sõita. Ise otsustasin hoopis Poola vältimise kasuks, saab teistmoodi ka Eestisse. Polegi varem Saksamaalt praamiga Balti riikidesse suundunud, midagi uut ja huvitavat selleks korraks.

834arr probleem on täitsa olemas, sest Eesti ei võta välisministeeriumi sõnul arvesse mitte ainult asukohariiki vaid ka neid riike, mida Eestisse saabumiseks läbitakse, ehk siis Poolat. Isegi tunnistasid mulle, et see on vastuolus sellega, mis nii reopen.europe.eu kui nende enda leheküljel kirjas, aga jah, et praktika ja teooria erinevad ja praktikas otsustab PPA, et mida nad piiril teevad või mitte.

Ikla asemel peaks vist jah kuhugi mujale PPAsse helistama, aga jutu mõte oli selles, et valitseb segadus ja ühest informatsiooni kuskilt ei saa. Oleks mul Eesti numbrimärgiga auto, siis üldse ei tõmbleks selle informatsiooni otsimisega. Aga kuna on ühe Lõuna-Euroopa riigi numbimärgiga auto, siis juhul kui ma just laevaga Saksamaalt Leetu/Läti ei sõida, on suht selge, et ma olen läbi Poola tulnud. Sellepärast olen püüdnud ka aru saada, et mida nad piiril teeks, kui pistelist kontrolli teostavad. Aga jah, ühest vastust ei saa hetkel kuskilt.

Uurisin just Poolast läbisõidu kohta Eesti suunas. Minule välisministeerium kinnitas ka, et transiit läbi riigi, mis on üle 15/100000, tähendab enesekarantiini. Minu edasise küsimuse peale, et see tundub vastuolus olevat andmetega, mis nad on Eesti kohta avaldanud reopen.europa.eu lehekülje peal, soovitati võtta ühendust Ikla piiripunktiga, et nemad oskavad öelda täpselt. Iklasse pole veel helistanud. Üks paras segadus.

Meie sõitsime eelmine suvi 8-kuuse lapsega Põhja-Itaaliast Eestisse ja 9-kuuse lapsega tagasi. Võtsime hästi rahulikult, teekond oli osa puhkusest ja väga mõnus oli (sõitsime nii Eestisse kui tagasi 5 päevaga, päevas sõtsime max 6 tundi, pigem 5). Eeltöö oli tehtud ja etapid nii paika pandud, et põhimõtteliselt sõitsime ainult siis kui laps magas ning pärastlõunal tahtsime alati normaalsel ajal ööbimiskohta jõuda nii, et ise ka veel uut kohta uudistada ja nautida saaks. Sellist reisi julgeks küll soovitada, ka mõned kuud noorema lapsega. Aga päris vastsündinuga vast mitte, enne tuleks ikka last natuke tundma õppida ja tema iseloomule ja rütmidele pihta saada, et mida laps kannatab ja kuidas teatud situatsioonides reageerib.

Suvel ei ole Marmoladal käinud, küll aga talvel suuskadega Sellaronda tiiru käigus. Midagi ette kuskil küll ei bronneerinud, oli päevapilet ja kõik liftid elavas järjekorras nagu ikka. See elav järjekord läheb kähku, usun, et suvel veel kiiremini kui talvel. 

Parim lehekülg matkaradade ja korralike kaartidega Südtirol-Alto Adige jaoks on Sentres (https://www.sentres.com/en/south-tyrol) -- seda kasutavad ka kohalikud (saksakeelne versioon on kõige parem).

Elan ise Brunicos ja Alta Via 1 on lõiguti ka endal läbi käidud. Lago di Braies jne. on suvel väga turistikas. Kui Val Pusteria kohta rohkem küsimusi, vastan hea meelega.

Alta viadest on endal sellel suvel plaanis Pfunderer Höhenweg -- https://www.sentres.com/de/mehrtagestouren/pfunderer-hoehenweg-gesamtstrecke

Eelmine suvi sai tehtud E2 etapid 6-8 (https://www.sentres.com/de/mehrtagestouren/europa-hoehenweg-2-gesamtstrecke-suedtirol) -- soovitan soojalt; kui suvel teha, siis nädala sees on majutusega kergem; majutus hüttides kindlasti ette broneerida!

Etapiti olen läbinud ka Sarentali mitmepäevase matkaraja, mida ka soojalt soovitan (https://www.sentres.com/de/mehrtagestouren/die-sarntaler-hufeisentour-gesamtstrecke)

Elan ise Lõuna-Tiroolis, Bruneckis/Brunicos -- kui külalised käivad, siis olen neid viinud kas sellele ringile:

https://www.google.com/maps/d/u/0/viewer?mid=1aCZGcEfL-p-RaFTPC6OvWvp1W04&hl=en_US&ll=46.50075495643624%2C11.594523499999923&z=11

või siis minu enda maitse järgi ilusam (ja kodule lähemal) olev WÜRZJOCH UND PUSTERTAL ring, mille kirjelduse leiate siit: http://www.suedtirol-travels.com/autotouren-autoreisen.html

Rongiga kõige mugavam, praktiliselt kesklinnast praktiliselt kesklinna sõidab Trenitalia FreccaRossa 3 tunniga. Kui Trenitaliaga ei taha sõita, siis Italo on alternatiiv.

www.trenitalia.com
www.italotreno.it

Kiire Google andis järgmise vastuse (kuna te ei täpsustanud, mis suusakeskusest jutt, vaatasin näiteks Söldenit) http://www.skischule-soelden.com/preise/erwachsenenkurse.html

Tavaliselt küsitakse reisi eesmärgi kohta, kui kauaks jääte, kuhu täpsemalt lähete, jne.
Pärast seda, kui ESTAga reisijatele elektrooniline kontroll võimalikuks sai (korduvkülastus), on minul olnud ka juhus, kus piiriametnik viskas vaid pilgu elektroonilise kontrolli masina poolt väljastatud paberile ja ühtegi täiendavat küsimust ei küsinud. Aga tavaliselt nad ikkagi küsivad endiselt reisi eesmärgi ja pikkuse kohta, protsess on lihtsalt palju kiiremaks läinud.

Elan Brixenis (Bressanones), Itaalias. Kui Brixeni-Bressanone koha küsimusi on, proovin vastata.

St. Moriz-Brixen on ilma peatusteta sõites kuskil 3.5-4 tundi sõitu, suvel pigem 4 tundi.

Lisaks Malsile (Malles Venosta), põigake ka seal samas lähedal olevast Glurnsist (Glorenza) läbi, on veelgi ilusam.

Lihtsamaks matkamiseks soovitaks Brixeni lähedal olevat Villnössi orgu, kus oru lõpus olevalt parkimisplatsilt algavad mitmed matkarajad (pikkustega mõnest kilomeetrist kuni mõnekümneni). Seal olete Dolomiitidele nii lähedal, et tundub, et saab käega katsuda. http://www.villnoess.com/en/

Jah, kindlasti tankida Austrias, enne Itaalia piiri. Me siin Bolzano maakonnast käime ise võimalusel Austrias tankimas, sest on oluliselt soodsam.

ViaMichelin näitab Itaaliapoolset viimast juppi suht täpselt, sama ka A22 ametlik kodulehekülg (Brenneri kuru-Bolzano jaoks -- http://www.autobrennero.it/de/). Need leheküljed näitavad ka A22 hinda. Hetkel Brenneri ja Bolzano vahel lõuna suunas liikudes suuremaid teetöösid ei ole.

Elan Lõuna-Tiroolis ja tunnen suhteliselt hästi Pustertali suusapiirkonda. Pustertalis (Val Pusteria) jagavad majutusasutused kõigile ööbijatele Südtirolmobil kaarte, millega saab siis kohaloleku jooksul tasuta nii ronge kui busse kasutada. Pustertalis on kaks suuremat suusapiirkonda -- Kronplatz ja Sextner Dolomiten. Val Badia (Corvara/Colfosco, La Villa) ja Sellaronda ei jää kaugele. Pustertalis saab rongiga otse nii Kronplatz kui Sextner Dolomitide mäelifti juurde (gondel mäkke läheb kas otse raudteejaamast või raudteejaamast üle tee). Kohalik bussiliiklus on ka tihe ja korralik.

Saksa keelega saab siinkandis hästi hakkama, kuna u 75% kohalikest räägib emakeelena just saksa keelt. Lõuna Tirool (Südtirol/ Alto Adige) oli kuni 1919aastani osa Austriast ning tänasel päeval on piirkond autonoomne.

Ise kasutan iga-aastaselt AVS (Alpenverein Südtirol) kindlustust, seda just mägimatkamiseks, mägironimiseks (via ferrate), sport-mägironimiseks, jne. Euroopa siseselt toimib, väljaspool Euroopat mitte. Aastane AVS liiketasu, milles sisaldub kindlustus, on vist 35 euri, kui õigesti mäletan. Samas, kuna liigun enamasti kodukandis (Dolomiidid, Alpid), siis kõrgused on piiratud. Kui mingid suuremad plaanid oleks, tuleks lisakindlustust otsida.

Umkaudse taksohinna saad rehkendada siin: http://www.costotaxi.com/?q=it/content/it/taxi-calcolo-della-tariffa-milano

See lehekülg peab suht paika. Ise olen alati tegelikult paar eurot vähem maksnud, kui lehekülg ütles.

Itaalias: Blablacar.it -- olen kasutanud mitmeid kordi, alati positiivsed kogemused olnud.

Blablacar peaks veel paaris Euroopa riigis olema -- vist Prantsusmaa ja UK.

Kui on huvi linnamelust kaugemate maakohtade vastu, võib alati agriturismodele pilgu peale heita: http://www.agriturismo.it

Sealt leiab sageli pisikesi majakesi või puhkusekortereid, mis asuvad näiteks töötavates veiniistandustes, jne. Maalilised vaated viinamägedele/oliivipuude saludele garanteeritud ning võimalus ka väga toredate inimestega kokku sattuda.

Hirmus, vahemaad ei ole kaardil pikad, aga võivad pikaks kujuneda just ummikute tõttu, eriti Bologna-Rimini ja Rimini-Firenze. Oleneb muidugi millal tulete ja millal neid vahemaid läbite. Juulis-Augustis, eriti nädalavehetuseti, on ummikuid palju, Bologna-Rimini v6ib v6tta tunde. Nädala seest on tavaliselt lihtsam, aga halva vedamise korral võib ikka ummikusse sattuda.

Bolognast Veneetsiasse on rongiga päevane reis loomulikult tehtav, aga päev kujuneb pikaks. Olen seda ise mitmeid kordi üliõpilasena teinud, nüüd enam vist ei viitsiks.

Aga tore, et Bolognasse lähete. Olles seal kaks aastat elanud ja hea on näha, et rohkem inimesi selle toreda linna üles on leidnud :)

Head reisi! Ma arvan, et teil on tegelikult tehtav plaan kokku pandud. Niisama torisen, sest ise ei viitsiks nii palju sõita. Aga ma ka elan Itaalias ning saan kõiki neid kohti rahulikult ja üks haaval külastada, kui tuju tuleb. Nii et head reisi ja nautige!

Hirmus, teie plaanis tundub palju ringisõitmist. Ma usun, et see on kõik tehtav, aga lihtsalt palju sõitmist tundub ning suvel on eriti Rimini kandis teed hästi umbes. Seal võite tunde ummikutes istuda. Miks mitte marssuut Bergamo-Verona-Veneetsia-Bologna-Rimini-Firenze-Barolo, mis palju loogilisem ja ringi-kujulisem oleks?

Eelmise aasta mai alguses oli alumistest radadest Monterosso ja Vernazza vaheline tee avatud, ülejäänud maalihete tõttu kinni. Minu 50pluss vanemad ja 75pluss vanaema matkasid seda alumist rada pidi ning said kõik hakkama. Ise matkasin mööda ülemist rada. Ohtlik ei olnud kindlasti, korralik matkarada on. Kohtasin üleval matkates igas vanuses inimesi, lastest krapsakate pensionärideni. Tõusud ja langused võivad inimesele, kes ei ole harjunud ennast liigutama natuke pingutust vajavad olla, aga kui füüsiline vorm hea on, siis ei tohiks probleeme olla. Pange ainult korralikud jalanõud jalga (kindlasti kinnine toss, veel parem treking toss!) ning võib ju ka kõndimiskepid kaasa võtta, et eriti just langusi põlvede jaoks natuke lihtsamaks teha.

Pileti saab osta kas pileti kassast (kus need veel alles on...) või pileti automaadist. Kindlasti tuleb ostetud pilet enne rongi peale minekut konvalideerida vastavas automaadis, need asuvad nii jaamahoones kui perroonidel (on kas kollast värvi või hallikas-rohelised). Kohalikel rongides tuleb mõnikord sõidu kuupäev ise pileti peale kirjutada, see kuupäeva kirjutamine kehtib siis konvalideerimisena. Konvalideerimata piletid ei ole kehtivad!

Botaanika aedasid leiab kindlasti ka Toscanas ning Linguurias; Cinque Terres on juba niisama jalutades võimalik näha väga mitmekesist taimestikku. Firenzes on näiteks botaanika aga täitsa olemas.

Firenze kesklinnas võib parkimine tõesti aega võtta; viimane kord, kui sinna autoga juhtusin, tiirutasime pea pool tundi. Firenzes metrood ei ole ning ei ole ka vaja. Ta on tegelikult väike linn, eriti keskklinna osa. Mina olen Firenzet pea alati rongiga külastanud. Olenevalt teie plaanidest, võite ju ka Pisast rongi peale hüpata. Aga samas leiab ka kindlasti keskklinnast paar sammu kaugemal parkimiskoha, eriti kui olete valmis natuke tiirutama ja otsima. Ma eriti ei muretseks selle koha pealt, eriti kui jätate Firenze külastamiseks terve päeva, on piisavalt aega. Kui tahate minna mõnda kunstimuuseumisse (Accademia, Uffizi), soovitan võimalikult vara hommikul kohal olla. Kindlasti minge jalutage keskklinnast võetuna teiselpool Arno jõge, kus jääb turiste vähemaks (ning vähemalt minu jaoks on just see kõige ilusam osa Firenzest). Fiesole Firenze lähedal on ka võrratu.

Cinque Terre koha pealt nõustun Oudekkiga. La Speziast minge rongiga. Ja vaadake kindlasti ka La Spezia üle: isiklikult olin väga meeldivalt üllatunud, kui sinna esimest korda sattusin. Ei osanud midagi oodata, aga tuli välja, et ilus linn.