Sirdzuke

Uus kasutaja, liitus Tripiga 10 aastat tagasi
5 meeldimist
5 postitust / 32 kommentaari
0 (0%) külastatud sihtkohta:
Viimased kommentaarid

Kohalikud kokaraamatud. Ning üritan osta ka sõnaraamatu või vestmiku. Viimased on eriti huvitavad, sest nendes on tehtud mingi teemade ja sõnade valik, mis koostaja on oluliseks pidanud. Paraku alustasin alles u viis-kuus aastat tagasi.

Ise küsin, ise vastan. Piletitega probleeme polnud, sai päeva varem kenasti magamiskohad. Üldse polnud kuskil probleeme, et ühistranspordivahendile ei mahu või ei saa piletit.

Broneerisin Rumeenia majutust selle lehe kaudu. Kõik toimis kenasti.(2015)
http://www.turistinfo.ro/

Mina olin Doonau deltas ja Transilvaanias (ööd Tulceas, Sulinas, Buctenis). Paar päeva veetsime ka Constantas, aga sealse ööbimise bronnisin Booking.com-i kaudu.

http://www.railfaneurope.net/

Euroopa rongiliikluse portaal. Ajad, hinnad jne.

Äkki sobivad su lennuaegadega Riiast väljuvad lennujaamabussid: http://www.flybus.lv.

Kas sa www.lonelyplanet.com foorumit oled vaadanud? Seal leiad kindlasti rohkem vajalikku infot. Kas seal just raha saatmise kohta midagi on, ei tea, aga pilgu võiksid peale visata.

Marshutkaga on kõikidesse nendesse kohtadesse võimalik sõita, ainult ei arvestama peab sellega, et näiteks Signaghist Kazbegi otseühendust ei ole, vaid peab ikka läbi Tbilisi tulema. Gorisse saab ka rongiga, aga marshutkaga on kiirem. Signaghist saab marshutkaga peale Tbilisi minu mäletamist mööda vaid Telavisse. Niie et ükskõik, mis pidi teekond ette võtta, peab marshutkadega sõites ikka ja jälle Tbilisist läbi tulema. Vahemaad tunduvad küll lühikesed olevat, aga näiteks Tbilisist Kazbegi sõidab ikka üle 2,5 tunni.

Öösel saab lennujaamast linna vaid taksoga, rongiga vist alates umbes kella 7-st. Lennujaamast linna sõites on takso nõksa kallim kui linnast llennujaama, kuna lennujaama juures seisimise eest peavad nad maksma parkimistasu.

Kevadel maksis taksoga kaks inimest David Garejasse kokku 160.- lari. Seal käimise peale peab arvestama vähemal 6-7 tundi. Kokkuleppele saate taksojuhiga kindlasti, selles pole küll probleemi. Taksod seisavad Didube bussijaamas, neid on võimatu mitte üles leida:) Kahheetiasse Signaghisse on minu arust mõistlik sõita marsaga (väljuvad Samgori metroojaama juurest ja ei maksnud suurt midagi) ning kohapeal terveks päevaks takso võtta. Kahheetias sõitsime ńeljakesi terve päeva ringi ning maksime kokku vist 170 või 180 lari. 1 lari = 0,5 eurot. Ilusat reisi teile!

Kui kaasa sulaeurod, siis kindlasti kontrollige, et need oleksid absoluutselt terved, sirged, ilma suuremate murdmisjoonteta. Minul oli sellega Tbilisis nii pangas kui ka rahavahetuspunktis probleeme, pooled rahatähed praagiti välja ainuüksi murdejoonte pärast. Tegu oli siis 50-eurostega.

Tbilisis ööbisime Sky hostelis, broneerisin www.hostels.com kaudu. Pole kesklinnast kaugel, metroopeatus on lähedal ning lennujaama tuldi ka öösel vastu, vastutulek oli pealegi hinna sees. Reisi lõpus olime samuti öö Tbilisisi, siis ööbisime Zaira juures, koht oli täpselt kesklinnas, hind 60 lari (u 30 eurot) kahene tuba, zaira_gvino@mail.ru (Leselidze 31). Tbilisis oli vahva kolada väikestel kõrvaltänavatel, mõnusad söögikohad Rustaveli tänava ääres, botaanikaaed, mäel kindluse varemed ja lihtsalt kena vaade linnale. Goris tegime vea, et Stalini muuseumisse läksime. Minu jaoks oli see lihtsalt äärmiselt ebameeldiv koht ja seetõttu ei tahtnud eriti linnaski ringi vaadata. Võib olla linnal ise polegi midagi viga:) Gori lähedal on Uplishike (kirjapilt võib teisiti olla) koobaslinn, asutatud enne Kristust, minu arust väärib see külastamist. Minu absoluutne lemmik on Davit gareja kloostrikompleksi,asub see Gruusia-Aserbaidžaani piiril ja saab sinna vaid taksoga (edasi-tagasi vähemalt kuus tundi koos kohapeal oldud ajaga, takso oli 150 lari). Kui mäed meeldivad, siis kindlasti Kazbegi, Svaneetias on võimsamad mäed ja kant metsikum, aga sõit sinna ja tagasi võtab aega terve päeva. Kazbegi ümbruses on piisavalt matkaradasid, muidugi on takso saadaval ja hobused. Kazbegis olime Marina juures, marina.sujashvili.61@mail.ru, kahene tuba 60 lari, koos kahe söögikorraga. Kazbegi ehk praeguse nimega Stepandsminda iseenesest on tavaline küla, kus jooksevad ringi lehmad, lambad ja lammastest suuremad karjakoerad. Eesleid oli ka. Sügisel pole seal ka vast enam palju turiste, suvel muidu ikka on päris hulga neid. Mtskheta, Gruusia endine pealinn, on huvitav. Veinipiirkonnas Kahheetias Signaghi on kena, võib olla liiga ülesvuntsitud linnake. Gremi kindlus oli tore, asus see Signaghi ja Telavi vahel. (Käisime ka veinitehastes, Kindzmaraulis, Tsindhalis). Loodus on imeilus. Ööbisime Maia juures, discoversignagi@yahoo.com. Kahene tuba koos hommikusöögiga 50 lari, elasime eraldi majas, kasutada oli köök ja suur rõdu vaatega mägedele. Perenaine kostitas oma valmistatud punase veiniga, parim koduvein, mida jõime. Gruusias on muinsust igal sammul, kahjuks ei mäleta kõigi kloostrite-kirikute nimesid, kus käisime. Enamik kloostreid töötab ja naistel võiks pearätt ja seelikulaadne asi kaasas olla. Tbilisis käis hoogne restaureerimine, samuti oli seda näha mujalgi. Fassaadide kordategemiseks annab riik raha, sügisel ju presidendivalimised... Kui soovid, võin saata Gruusia LP pdf faili.

Tulin eile hommikul Gruusiast. Muljed on lihtsalt suurepärased - söök on suurepärane (hinkaalid suluguni juustuga viivad keele alla) ja inimesed äärmiselt toredad ja sõbralikud, maa ise on kaunis. Tbilisis ise oli minu jaoks väike pettumus, Tbilisi on kuidagi tavaline, seetõttu. Mis sind rohkem huvitab? Näiteks öömaja broneerisime vaid Tbilisis, et lennukilt tulles ei peaks hakkama öösel otsima. Igal taksojuhil on taskutäis "gestahauside" visiitkaarte. Taksojuhte ei maksa karta, nad võivad tunduda pealetükkivad, aga päris nii see pole, kui ikka otsid marshutkat bussijaamst, siis ta viib su kasvõi kättpidi kohale õige juurde, mitte ei ürita iga hinna eest sind oma taksosse meelitada. Bussijaamad näevad välja nagu kaootilised parkimisplatsid, marshutkadel on vaid gruusiakeelsed sildid ja ilma kõrvalise abita õiget ei leia. Meile tekkis n-ö oma taksojuht, kes organiseeris meile vajaminevates kohtades öömajad, kusjuures bussipeatustesse tuldi meile alati vastu. Olime 11 päeva kohapeal, nii et väga palju ei jõudnud. Olime peale Tbilisis veel Kahheetias ja Kazbegis. Gorisse tegime Tbilist päevase reisi, aga see oleks võinud vabalt ka tegemata jääda. Kohapeal ringivaatamisel sõitsime taksoga, linnade vahel liiklesime marshutkadega. Vene keele oskus tuleb kasuks, eriti Tbilisist väljaspool. Kui miskit konkreetse huvitab, saaksin täpsemalt kirjutada. Gruusias õppinud Eesti poiste blogi: http://gruusia24.blogspot.com/. Kasutasin seda reisi planeerimisel.

Kui saaksid kuidagi Vilniusesse, siis sealt on toreetiliselt võimalik edasi saada rongiga. Tallinnast/Tartust Riiga on saab samuti rongiga sõita. Aga aega võtab see ikka üksjagu ja kulukas ka ilmselt. Info rongiliikluse kohta: www.railfaneurope.net

Järgnev Air Balticu kodulehelt.Kuskilt ei loe välja 900.- krooni

Iga lubatust enama pagasiühiku ja samuti esimese registreeritud pagasiühiku eest, kui selle veo eest ei ole tasutud pileti ostmisel, tuleb igal lennulõigul tasuda EUR 15/ EEK 225. Palun pange tähele, et makstes lisapagasi kohtade eest, ei tohi kogukaal ületada lubatud kaalu. Kui te ei tasunud pagasiveo eest pileti ostmisel, kasutage palun pagasiveo eest tasumise teenust.
Air Balticu lendudel kehtib pagasitasu, mida saab maksta kas pileti ostmisel või lennujaamas enne lennu väljumist. Reisijate mugavust silmas pidades võtsime kasutusele vormi "Pagasi eest maksmine".
Kui te ei ole pagasi eest maksnud või kavatsete võtta kaasa rohkem registreeritud pagasit kui makstud, palume teil kasutada vormi "Pagasi eest tasumine".

http://www.airbaltic.com/public/maksa_oma_pagasi_eest.html

http://lamangawind.com/transport.html
Läbi Cartagena. Rongiga Murciast Cartagenasse ja sealt bussiga edasi. Ainult et lennujaamast Murciasse (10 km) on tõesti kehv ühendus, 3 korda päevas.

Tatrad. Sealt leiab matkaradu igale maitsele, kõik kenasti tähistatud ning kohapeal saadaval ka korralikud kaardid (Poola kaardid paremad), millel radade raskusastmed ning umbkaudne läbimise aeg (meil, nooremas keskeas mitte eriti spotlikel naisterahvastel koos suurte seljakottidega pole olnud probleeme nendesse ajagraafikutesse jäämisel). Mägedes ööbimiseks taskukohased onnid, kus võimalik priimusel ise süüa teha, võis siis süüa restoranis. Meie oleme tavaliselt matkanud hütist hütini. Kui tippu tahad ronida, siis sobiks sinu tingimustele Rysy, Poola kõrgeim tipp, ja mäge vallutada võiks siis Slovakkia poole pealt, sealt suhteliselt lauge. Poola poolt pole ka hullu, aga rada oluliselt järsem ning sõna otses mõttes ronimist on üsna palju. Tatrates on paljudesse kohtadesse abiks paigutatud ketid. Muidugi, on olnud aastaid, mil ka juulis on seal natuke lund, kuid juuli lõpuks - augustiks on siiski kõik sulanud. Minu arvates on Poola Tatrad ilusamad ja huvitavamad, ka rahvast on seal mu arust vähem. Lihtsaim viis sinna saada on bussiga (või rongiga) Krakowisse, sealt elektritškaga Zakopanesse. Kui tahtmist Slovakkiasse minna, siis Zakopanest minibussid Lysa Polana piiripunkti (suund Morskie Oko).
http://rozklad-pkp.pl/ http://www.summitpost.org/
http://www.tatry.net/ http://www.tatry.sk/
http://www.vysoketatry.com/ http://www.vysoketatry.org/
http://www.schroniska-pttk.com.pl/
jne.

Simferoopolist saime esimesest raamatupoest Krimmi autoteede atlase, mõõtkavas 1:100000 ja 1:300000. Suur osa külavaheteid peal ja puha. Valida oli kolme erineva vahel. Kiievist kah esimesest raamatupoest Kiievi linnaplaani, müügil oli ka päris mitu varianti. Tõenäoliselt ei puudu ka Ukraina kaardid.

Ei saa märkimata jätta, et ÕS-i järgi võivad lennukid ka sõita.

Aga lennukiga Kiievist: http://wizzair.com . Simferoopolisse ja tagasi juulis saadaval u 700 grivnat.

Võimalik minna ka Riiast lennukiga Oulusse, sealt Rovaniemi kiviga visata. Odavaim edasi-tagasi pilet praegu nv lõpuks on u 1700.- krooni.