Viimased kommentaarid

Kolme tunni raadiusesse jääb Singapurist pea kogu Kagu-Aasia, nii et täpsemalt soovitada on raske. Lisaks on sealt palju otselende paljudel firmadel. Kui hind ka oluline, vt nt sellist Skyscanneri otsingut, vajadusel määra aeg kuu või kuupäeva täpsusega.

Ma ise valisin sarnases olukorras 15 aastat tagasi ühel korral Kuchingi Malaisias Borneo saarel ning teisel korral Padangi Indoneesias Sumatra saarel.

Enam-vähem sama hinna eest oli juba mitu nädalat tagasi saada ka muid sihtkohti USAs, nt San Francisco, Los Angeles, San Diego, Palm Springs jne. Kuid nüüdseks paistab viga olevat avastatud (st Turkishi hinnale kütuselisatasu külge pandud) ja enam üliodavalt broneerida ei saa.

Veetsin Marrakechis ja ümbruses nädala jaanuaris 2008. Ilm oli siis Eesti mõistes suvine, isegi palavam. Vanalinn ehk mediina on kõik jalgsi läbi käidav, sellest väljaspool võib liikuda takso, bussi või hobuvankriga. Mis P.S. märkust puudutab, siis soovitan võtta ette ka mõni väljasõit, ise käisin paariks päevaks Atlandi ookeani äärses mõnusas väikelinnas Essaouiras, kolm tundi bussiga Marrakechist. Samuti päevasel bussireisil mägedes. Vt ka https://wikitravel.org/en/Marrakech

  1. augustil pärast Nordica maandumist oli mitme rendikontori ukse taga saba. Olime eelnevalt bronninud rendifirmast Fleet Skoda Fabia (saime parema ehk uue Octavia). Fleet avas uksed vist alles kl 9, nii et pidime ootama. Bronni olin teinud Ryanairi lehel (ryanair.com/gb/en/plan-trip/travel-extras/ryanair-car-hire), kus bronni väljatrükis oli kirjas, et tagatis on nädalaks ajaks 1093 eurot. Kohapeal selgus, et peab olema üle 1300 euro. See alanes 500 eurole, kui võtsin lisakindlustuse. Viimane pidanuks maksma meie perioodiks 150 eurot, ent sain 120ga.

Veigo, võid ka päevaks Macausse sõita. Macau on lisaks Aasia kasiinopealinnaks olemisele ka Hongkongist üsna erinev, veidi vahemerelik (ikkagi endine Portugali asumaa). Kiirkatamaraanid katavad vahemaa kahe linna vahel ühe tunniga ning väljuvad iga 15-30 minuti tagant. Neil on oma raha pataca ning eestlane viisat ei vaja. Vaata siit http://wikitravel.org/en/Macau

TLL-CCS-TLL 3-15.10 maksab Finnairi ja American Airlinesiga 651 eurot, vt https://goo.gl/ojAodq (minnes vaja ööbida küll Miamis ning tulles veeta pikalt aega Helsingis, variant on sõita Soomest laevaga koju). Samas mu enda HEL-CCS-HEL Lufthansa pilet maksis 2011. aastal vaid 265 eurot :)

Esimene ja kiire otsing pakub 736eurost hinda, vt TLL-BUE-TLL 11.09-8.10, link http://bit.ly/2pNjGN4 (või ka nt 4.09-3.10, kuupäevadega saab mängida). Lisaks TLL-BUE//IGU-TLL maksab 4.09-1.10 801EUR, link http://bit.ly/2pyX2XD

Vaata ka www.optiontown.com (ise pole veel kasutanud, aga tuttavad on).

Eelmisel nädalal tulid kiirrongid Chongqingist Chengdu idavaksalisse, mille leiad ka siit metrookaardilt: http://en.wikipedia.org/wiki/Chengdu_Metro

Snoop, tean, et üks ots peab olema AAga, ent pidasin silmas minekut Turkishiga LAsse, siis siselend AAga JFKsse ning tagasi JFKst jälle Turkishiga. Ent nagu on selgunud, saab selle "pakkumise" raames lennata Istanbulist kas New Yorki või Chicagosse ning sealt siis Americaniga ühte USA linna, nt Los Angelesi ja tagasi. Pärast taas Turkishiga Istanbuli kaudu Riiga.

Mis marsruut aastavahetuse reisil tuli, kas minnes läbi NYCi (ja siselend Americaniga) või Turkishiga otse IST-LAX?

Kuuldavasti on Eestis (ja siin foorumiski) mõni selle mahuka materjali tõesti ka läbi töötanud. Nii et kogemuste jagamine on teretulnud, kas või meelega keeruliselt :-)

Tallinnast läbi Londoni, Istanbuli ja Doha Melbourne'i 790 eurot (12 360 kr) – päris OK hind mu meelest. Eriti, et pikkadel otsadel on vedajaks maailma parimaks lennufirmaks valitud Qatar Airways. Vt www.estravel.ee/index.php?lang=est&main_id=1415,15,1509&show=uudised&id=4354

Ma ka novembris Venezuelas. Ja pakun veel mõne alternatiivse saare välja: Aruba, Bonaire, Curacao, Trinidad-Tobago? Viimastele soodsaid lennuvõimalusi ma Caracasest ei leidnud, kuid nn ABC-saartele saab küll nii pealinnast kui lähedalt Valenciast 150-240 dollariga edasi-tagasi (vt www.flydae.com). Oskab keegi neid võrrelda?

Viimase Lufthansa "kampaania" osas olen minagi n-ö huvitatud osapool. Üle nädala on möödas ning pileteid tühistatud ei ole.
Näideteks toon veel Finnairi Tallinn-Helsingi-Delhi ja tagasi 2007. aasta suvel, koguhind 2800 krooni. Kui õigesti mäletan, oli toona küsimus Soome turule suunatud pakkumise alustamises Tallinnast, mis võimaldaski sellise täiesti legaalse hinna.
Miks müüs KLM 2009. alguses Tallinn-Amsterdam-Hongkong pileteid 4000 krooni eest, ei tea ma siiani. Veel meenuvad mõne aasta tagused Lõuna-Aafrika pakkumised, Tlnast läbi Frankfurdi Lufthansaga ca 5500 kr, Stockholmist läbi Madridi Iberiaga veidi üle 4000 kr. Võimalik, et siis skeemitati kütuse lisatasu välja, ent Reisiekspert reklaamis neid hindu toona avalikult.
Vähem asjatundlik klient võib küsida, et kui Ryanair kuulutab Eesti lehtedes tihti oma vähem kui 10 naela või eurot maksvaid lende, siis miks peaks kahtlema ülaltoodud hindades? Või ka Travelpartneris?
Mis puudutab küsitud Travelpartneri juhtumit, siis nad tegid ettepaneku asja menetlemiseks Rootsi tarbijakaebuste kohtuvälises asutuses Allmänna Reklamationsnämnden. Menetlus on alles ees, võib kesta kuni kuus kuud ning lõppeb soovitusliku otsusega (mille täitmise protsent olla samas suhteliselt kõrge).

Panaviatic on Tallinna Äripanga venelastest omanikega seotud tellimuslendude firma, mis kodulehe järgi opereerib viie ärilennukiga Learjet, millest igaühes on seitse reisijakohta.

Vaata siit Hongkongi (http://en.wikipedia.org/wiki/Hong_Kong_International_Airport) ja siit Macau (http://en.wikipedia.org/wiki/Macau_International_Airport) lennujaamu kasutavaid kompaniisid ja sihtkohti. Mõlemal lehel olemas ka sihtkohtade kaardid.

Aeg 18. september ja koht Tallinnas sobivad, loodetavasti saan ka osaleda. Ja lihtsalt vahemärkuse korras, et minu mälu järgi esimene trip.ee kokkusaamine toimus kevadel 2003 Vällamäel, vt http://trip.ee/node/3833 (samas hiljem pole vist enam nii suurelt kokku saadud või siis pole mina enam osalenud).

Tere

Ehk leiad mõned vastused siit reisikirjast: www.aripaev.ee/2959/new_eri_artiklid_295908.html

Mul PayPali kontot pole, ent tehingu teine pool on saatnud selle kaudu n-ö rahanõude, tema lingil klikkides on PayPali makse kõrval ka selline võimalus: "No PayPal account? Use your credit card or bank account (where available)." Kas see tähendab, et saan maksta ka krediitkaardiga? Mis siis PayPali mõte on, kui nende süsteemis toimib ka krediitkaart? Ja ons neil kahel maksel PayPalis miskit vahet (raha üle kandmise aeg, teenustasud, turvalisus vms aspektid)?

Kel vaja päeva esimesel poolel Stockholmist välja lennata ning varahommikused lennud Tallinnast Estonian Airiga või Riia kaudu airBalticuga ei sobi (või on ajaliselt liiga riskantsed), neile soovitan soodsat hotelli Stockholmi lennujaamas. Nimelt on neljanda terminali lähedal hotell Rest and Fly. Ühene tuba maksab kümneks tunniks 595 SEK (965 EEK), kahene tuba 695 SEK (1125 EEK) ehk ühe inimese kohta tüki maad vähem. Nelja inimese tuba on veelgi soodsam.
Seega sõitke Stockholmi näiteks eelmisel õhtul ning ööbige lennujaamas. Saate USA-reisi eel välja puhata ega pea muretsema, kas jõuate hommikul õigeks ajaks Stockholmi lennata.
Vaadake www.arlanda.se/en/Traveller-Information/At-the-airport/Hotels/ ja www.restandfly.com/_eng/index.html.